JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

node.js / root access / parsoid

Om een kleine, maar gebruiksvriendelijke, wiki te kunnen maken zou ik graag een mediawiki met VisualEditor kunnen installeren op een server. Daarvoor heb ik root access nodig én node.js.

Iemand een idee van de goedkoopste die dat aanbiedt?

Ik vond a2 hosting, maar dat komt uiteindelijk toch al op meer dan 20 dollar per maand, iets te duur voor een hobbyprojectje.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Om een kleine, maar gebruiksvriendelijke, wiki te kunnen maken zou ik graag een mediawiki met VisualEditor kunnen installeren op een server. Daarvoor heb ik root access nodig én node.js.

Iemand een idee van de goedkoopste die dat aanbiedt?

Ik vond a2 hosting, maar dat komt uiteindelijk toch al op meer dan 20 dollar per maand, iets te duur voor een hobbyprojectje.
    https://www.digitalocean.com/products/droplets/ $5/maand, node.js kan geïnstalleerd worden adhv een droplet. Staat onder een van de one-click apps.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    https://www.digitalocean.com/products/droplets/ $5/maand, node.js kan geïnstalleerd worden adhv een droplet. Staat onder een van de one-click apps.
    zijn daar PHP en co al pre-installed en automatisch geupdated? Want ik kan wel PHP & co installeren (toch op een virtuele machine thuis), maar heb geen tijd/zin om die ook elke keer te updaten voor veiligheidsrisico's.

Zoek dus iets met tussen een normale hosting en een volledige eigen omgeving. Bij A2 Hosting heb je wat jij geeft wss ook voor die prijs, vanaf dat je er een ganse omgeving met PHP/database/... bij wil, betaal je daar toch direct al weer 22 dollar per maand voor, iets te duur .
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    zijn daar PHP en co al pre-installed en automatisch geupdated? Want ik kan wel PHP & co installeren (toch op een virtuele machine thuis), maar heb geen tijd/zin om die ook elke keer te updaten voor veiligheidsrisico's.

Zoek dus iets met tussen een normale hosting en een volledige eigen omgeving. Bij A2 Hosting heb je wat jij geeft wss ook voor die prijs, vanaf dat je er een ganse omgeving met PHP/database/... bij wil, betaal je daar toch direct al weer 22 dollar per maand voor, iets te duur .
    Je zal toch voor een kleine vps(droplet) moeten gaan als je zo'n dingen wilt hebben.. php en de rest updaten, indien je dit niet zelf compiled hebt, maar packages gebruikt, is eenvoudig. Indien debian/ubuntu bassed systeem: apt-get update && apt-get upgrade en je packages worden naar de laatste nieuwe versie gebracht....
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    JPV, Parsing (de visual editor in mediawiki) wordt momenteel overgezet naar php. Zal wel nog effe duren, maar als de visual editor niet zo dringend is, kan je mss beginnen zonder en komt het een pak goedkoper uit.

Je kan achteraf je database/domeinnaam meenemen naar een andere host wanneer je de visual editor toch dringend nodig zou hebben.

Voor de rest zijn DigitalOcean, Heroku, AWS (Amazon) en Microsoft Azure momenteel populaire webhosts voor zo’n projecten Heb wel geen idee van de prijs, zit zelf niet bij een webhost.

(m’n eigen hobbyproject wordt gehost op een raspberry pi)
    Laatst gewijzigd door Destel; 29 mei 2019 om 10:05
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: mijnscore & frequency trainer
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    JPV, Parsing (de visual editor in mediawiki) wordt momenteel overgezet naar php. Zal wel nog effe duren, maar als de visual editor niet zo dringend is, kan je mss beginnen zonder en komt het een pak goedkoper uit.
    had ik gelezen, maar gezien er geen eindtermijn op staat kan het mss nog jaren duren , mss toch dan maar gewoon eerst hosten op mijn eigen pc en zo voorstelen aan anderen.

Probleem voor een VPN/Droplet-systeem is dat mijn kennis van systeembeheer/linux wel beperkt is. Op mijn eigen pc kan ik een apache systeem gemakkelijker aanpassen dan op een externe server, vandaar .
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

Regels voor berichten