Discussie: Website overname

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Website overname

Ik heb een potentiële klant die graag zijn website zou overdragen naar mij. Hij werd dus door iemand anders ontwikkeld maar de klant heeft hier wel voor betaald.
    Nu vroeg ik mij dus af of de website eigenlijk volledig 'eigendom' is van hem zelf aangezien hij er voor betaald heeft of is er ergens toch nog een probleem wanneer
    de klant de website naar mij zou willen overdragen?

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat hangt volledig af van wat voor contract die klant met zijn vorige ontwikkelaar heeft afgesloten.

Los daar van lijkt het mij ook gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid. Als hij jou alles kan geven dat je nodig hebt zou ik me geen zorgen maken.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er is niks getekend geweest op papier maar er zijn wel logingegevens nodig van bijvoorbeeld WordPress die moeten verlegen worden bij de admin...

GregoryCo's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kijk eens op dnsbelgium wie de domeinnaamhouder is.

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De domeinhouder is ook degene die de website heeft gemaakt. Dus zal ook daarvoor natuurlijk medewerking moeten hebben.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dus uw klant heeft zijn website door iemand anders laten maken. De hosting en domeinnaam staan op naam van diegene die uw klant daarvoor heeft ingehuurd en er staat niets op papier? Dan kan je enkel hopen op zijn medewerking, als hij moeilijk wilt doen geeft hij de website niet af en heeft uw klant geen poot om op te staan. Tenzij de domeinnaam een directe link is met bv. de naam van een bedrijf op voorwaarde dat de bedrijfsnaam eerder geregistreerd was dan de domeinnaam.
    Hell must be empty, all the devils are here.

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We gaan hopen op de medewerking . Indien het niet lukt is je laatste punt wel van toepassing denk ik. Dus bedankt voor de tip!

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nck2040 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    We gaan hopen op de medewerking . Indien het niet lukt is je laatste punt wel van toepassing denk ik. Dus bedankt voor de tip!
    Dan zou je nu alvast screenshots moeten maken dat de website op dit moment wel degelijk de bedrijfswebsite is. Maar bon, als je er stappen verder mee wilt zetten zal uw klant ook wel moeten gaan toegeven dat hij iemand in het zwart heeft betaald.
    Hell must be empty, all the devils are here.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hangt van de afspraken af.

Soms krijg je het auteursrecht, andere keren slechts een licentie- of gebruiksrecht (soms zijn beide mogelijk, GUI en concept blijven in handen van de designer, de teksten worden eigendom van het bedrijf - indien zij deze hebben opgesteld).

Neem gewoon contact op met de webdesigner, maak er nieuwe afspraken mee en zet ze op papier. Zorg wel dat de domeinnaam op jouw naam komt te staan. Dan kan hij je daar later eventueel niet met gijzelen.

Regels voor berichten