Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Shadowfox's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een raspberry pi met adapter kost ook al gauw 40 euro en dan heb je nog geen domeinnaam.
    Dus bij domeinkost komt dan nog 5-10 euro elektriciteit per jaar bij + uw provider die u geen fixed IP adres geeft en mogelijks ook poort 80 blokkeert. Je zou dan al een business abbo moeten nemen of met omslachtige truken proberen te werken.
    Zou ik dus niet gebruiken als je voor 30 euro hosting en domeinnaam hebt.

P.S. als ik ongelijk heb laat het me dan weten, ik heb altijd al willen weten hoe ik met een normaal Telenet abbonnement een echte website kan hosten. Blijkbaar is poort 80 nu wel toegestaan, maar is het mogelijk dat issue van veranderd IP adres op een deftige wijze te omzeilen? Zonder dat uw website geredirect wordt naar iets van dyndns of dergelijke.
    Alle poorten staan open met uitzondering van een paar (mailserver bv), ik host van thuis uit ook zelf website of 2, maar zoals je aangeeft als je IP veranderd heb je het vlaggen. (Mijne is echter in jaren al niet meer veranderd geweest)
    Şђå₫σωғσҗ
    ------------------------------------------------------------------
    Currently playing: Path of Exile
    | Heroes of the Storm | Hearthstone| Civ6 | PlanetCoaster

metalleke's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een raspberry pi met adapter kost ook al gauw 40 euro en dan heb je nog geen domeinnaam.
    Dus bij domeinkost komt dan nog 5-10 euro elektriciteit per jaar bij + uw provider die u geen fixed IP adres geeft en mogelijks ook poort 80 blokkeert. Je zou dan al een business abbo moeten nemen of met omslachtige truken proberen te werken.
    Zou ik dus niet gebruiken als je voor 30 euro hosting en domeinnaam hebt.

P.S. als ik ongelijk heb laat het me dan weten, ik heb altijd al willen weten hoe ik met een normaal Telenet abbonnement een echte website kan hosten. Blijkbaar is poort 80 nu wel toegestaan, maar is het mogelijk dat issue van veranderd IP adres op een deftige wijze te omzeilen? Zonder dat uw website geredirect wordt naar iets van dyndns of dergelijke.
    Cname naar een dynamic dns bv duckdns.

Echter is dit wel een zeer slecht idee. Iets van belang hosten op een consumentenlijn is al een no-go. En dat dan nog op een raspberry pi doen is al minstens een even slecht idee.
    Notch: But let’s get one thing clear: people who think “free to play” is a great future are mostly game developers, not game players.

Ivo BE's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    een raspberry server is doenbaar (heb er zelf een draaien)
    echter idd niet zo veilig als een betaalde hosting
    electriciteit is maar 0.87 euro per maand (5w)
    ip can via DDNS en een ducky omgezet worden naar een domeinnaam (gratis)

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten