woony's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Linkbuilding in België

hey hey,

Ik ben mij de laatste tijd wat in het verdiepen in het hele SEO verhaal en kom tot de conclusie dat linkbuilding toch een zeer belangrijke schakel in dit hele verhaal is.

Maar ik ben er toch nog niet helemaal uit, als dat enigzins kan als het om SEO gaat...
    Ik merk dat er in nederland heel veel aan linkbuilding gedaan wordt aan de hand van directories en artikel websites. In België lijkt dit aanbod behoorlijk beperkt, en is het ook zo interessant? Ik zie prijzen passeren van 50/PR3 100/PR4 en 125/PR5 links. Is het dat dan echt ook waard?

Maakt het wat uit als je backlinks .be zijn of .nl of .com of om het even waar?
    sinds de laatste google update zouden backlinks ook afgestraft worden als die niet 'waardevol' blijken. Dergelijke directories lijken mij dus niet bepaald waardevol meer, de tijden van de startpagina's op google's eerste pagina's is voorbij.

Dit bericht vooral om wat discussie, gesprek over linkbuilding, seo, niche sites etc op te wekken. Ik hoor graag jullie ervaringen / meningen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben nog niet zo op de hoogte van het SEO-gebeuren (buiten meta-tags ), maar ik denk ook dat die startpagina's stilletjesaan op de achtergrond raken.

Nu, als gebruiker vind ik die eigenlijk nog wel handig, dat wel.

Als bedrijf lijken die startpagina's te veel op zo van die gids-scams, dus in dat opzicht zie ik die directories niet direct zitten.

Wat artikel-sites betreft hangt het er vanaf wat soort site je zelf hebt, wie je bent, enzovoorts. Misschien zijn topic-gerelateerde forums een betere oplossing? Bvb. een loodgieter die op bouwforum degelijk advies geeft heeft na een tijdje een goede reputatie en zal misschien meer nieuwsgierigen lokken naar z'n site.

Ook sites met user-reviews lijken mij -als gebruiker- zeer leuk. Voor reizen maak ik in ieder geval goed gebruik van tripadvisor, zoover, en eventueel andere forums.

Wat ik wel hoor is dat geolocation steeds meer en meer aan belang wint, dus backlinks die .be zijn, zullen misschien meer invloed hebben?

(random thoughts of a beginner)
    no votes  

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woony Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maakt het wat uit als je backlinks .be zijn of .nl of .com of om het even waar?
    Maakt niet uit.

Linkbuilding doe je op blogs met hoge PR.
    Dit moet gebeuren met teksten > 500 woorden.

Over Nederland heb je 100% gelijk.
    no votes  

ICTBoost's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien is het handig om een topic op te starten met goede blogs & artikel-sites.
    In Nederland kan je regelmatig collecties terugvinden van blogs & artikel-sites die de moeite zijn qua linkbuilding (met do-follow links)!
    no votes  

Regels voor berichten