mr_stanne's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Toelatingsexamen Beeldende vormgeving St. Lucas Gent

Hallo,

ik neem op 1 september deel aan het toelatingsexamen voor de prof. bach. beeldende vormgeving aan St Lucas te Gent.

mijn proef luidt als volgt:

1.
    Maak een reeks van 5 fotografische beelden, maximum presentatieformaat A4 (ook na verwerking), geen bestanden om op computer te bekijken. Thema: Geef ons (de examencommissie) 5 redenen waarom we jouw woonplaats wel of niet moeten bezoeken. De commissie wil zien hoe je naar je omgeving kijkt en welke keuzes jij maakt. Het gaat er niet om dat het technische goede foto's zijn, zo kan je bijvoorbeeld een wegwerpcamera gebruiken.
    2.
    Maak een vrije, eigenzinnige interpretatie van jouw zelfportret. Techniek is vrij, maximum presentatieformaat A4.
    3.
    Breng één beeld mee met een korte motivatie. Je maakt een keuze uit of een reclamegericht (vb advertentie) of een grafisch (vb CDhoes, cover, brochure) of een digitaal medium (vb site) of een illustratie. De motivatie is voorbereid en op een A4. Het is een beeld dat je om de een of andere reden opvalt of beroert en in direct verband staat met de opleiding.
    4.
    Eén zelf geschreven motivatie op een A4.

Nu heb ik hierbij wat vraagjes, want wil er absoluut slagen..

bij opdracht 1:
    - Waarschijnlijk maak ik een reeks zwart-wit foto's, graag foto's die veel betekenis hebben. Dus niet alleen mooie gebouwen etc. van in mijn stad, maar dit gecombineerd met een beeld van jonge, oude, excentrieke personen. Is dit iets waarmee ik de jury kan overtuigen?

bij opdracht 2:
    - Ik heb van een foto (zelfportret dus), iets gemaakt in de stijl van pop-art, à la Roy Lichtenstein, dit allemaal via photoshop.. Weten ze dit te appreciëren, of hebben ze liever gewoon een foto, of bijvoorbeeld gewoon een getekend zelfportret?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Eender welke hulp ben ik dankbaar..

Groetjes

Stan
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb in Juli mijn ingangsexamen in St-Lucas Gent gedaan (was geslaagd). Wel voor de master opleiding, dus over de jury of het examen zelf kan ik niets zeggen.
    De interpretatie die je aan de opdrachten geeft lijken mij redelijk goed. Maar bij de master proef was het vooral belangrijk dat je de gekozen interpretatie ook kan uitleggen. Bv als je kiest voor Z-W foto's moet je kunnen uitleggen waarom (en niet zomaar zeggen omdat dat mooier is). Dit geldt eigenlijk bij alle opdrachten.

Maar naast al die opdrachten is eigenlijk je motivatie het belangrijkst. Zo te zien ben je wel gemotiveerd, maar zorg er ook voor dat dit naar voorkomt in het gesprek. Ook al ben je zeer zenuwachtig tijdens zo'n gesprek, probeer enthousiast te zijn over je eigen werk en ook over het werk van anderen dat je meebrengt.

Bereidt je thuis ook al wat voor, over wat je zeker wil zeggen en probeer jezelf enkele vragen te stellen die je van de jury kan verwachten. bv: waarom deze richting (bachelor, master,professioneel,...), zorg dat je het verschil weet,...

Voor derest gewoon jezelf zijn en dan kan er niks misgaan .
    no votes  

AnewSpider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    hey, ik heb ook deelgenomen aan het toelatingsexamen in juli (ook geslaagd)..

Dit waren mijn foto's (tot en met mysterie) http://www.flickr.com/photos/antalyar/ , zoals reeds gezegd is het ook de bedoeling dat je het kan motiveren hoe en wat..

Gwn goed gemotiveerd zijn en uw verhaal doen =).. succes!
    no votes  

syndrom's schermafbeelding
    iTrader
    95 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    tis eigenlijk echt nie moeilijk ze
    Only toward when gentle Jesus, meek and mild, makes his appearance are those who won't accept the message told they must depart into everlasting fire. Is this morality, is this ethics?

I submit not only is it not, not only does it come with the false promise of vicarious redemption, but it is the origin of the totalitarian principle which has been such a burden and shame to our species for so long.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo!

Ik heb me ingeschreven op de toegangsproef voor beeldende vormgeving.
    Ik moet een zelfportret maken en 5 foto's in een thema (thaank god it's friday, play time, ...)
    Ik heb totaal geen ervaring..

en dan nog een vraagje, wat houdt studio still in? gewoon tekenen?

En vragen ze op je proef om ter plaatse nog iets te maken?

Alvast bedankt!
    no votes  

Dr. Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    150 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Studio Still is meer striptekenen, illustreren, mascottes en figuurtjes ontwikkelen. Zo die dingen
    Ze gaan je die dag ook nog vragen iets te maken en in te dienen. Ik kreeg paar jaar geleden: Een gezonde geest in een ..."
    Moest dan met oude magazines die daar lagen iets maken rond die zin.
    no votes  

DieselPower's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gravediggah! Deze thread is vijf jaar oud
    Ik herinner mij dat wij ter plaatse een motivatie moesten schrijven. Op een bepaald punt zeggen de docenten dat ge best zo veel mogelijk schrijft, kwestie van veel passie te tonen. Ziet ge plots 20 man hun halve A4 terug halen, haha.
    "Hookers and drunks instinctively understand that common sense is the enemy of romance." - Sebastian Horsley
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik moet morgen mijn toelatingsproef doen kan er mij iemand uitleggen hoe die proef voor de professionele bachelor er uit ziet, is dat gewoon mijn dingen die ik thuis heb moeten voorbereiden tonen of moet ik nog dingen ter plaatse doen daar?

Alvast bedankt
    Sophie
    no votes  

2dvanc's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je moet ook zaken ter plaatse doen. Alles verdedigen die je thuis hebt gemaakt + nog enkele concepten ter plekke uittekenen + verdedigen. Als je een beetje talent en een grote dosis goesting hebt dan lukt dat wel. Ze moeten voornamelijk zien en horen dat je dit echt wel wil doen.
    PSN:plesters
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb origineel de toelatingsproef gedaan voor de academische bachelor en daar hebben ze me doorgestuurd naar de professionele bachelor dus moest ik weer voor zo'n commissie komen.

Ze hebben me aangenomen maar hun grootste zorg is dat ik niet echt weet wat de richting juist inhoud omdat ik op de tentoonstelling niet ben gaan kijken naar de professionele bachelor.

Kan iemand me zeggen wat Beeldende Vormgeving juist inhoudt? Vakken en voorbeelden van opdrachten? De sfeer binnen de opleiding enz....
    no votes  

2aid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DieselPower Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gravediggah! Deze thread is vijf jaar oud
    Ik herinner mij dat wij ter plaatse een motivatie moesten schrijven. Op een bepaald punt zeggen de docenten dat ge best zo veel mogelijk schrijft, kwestie van veel passie te tonen. Ziet ge plots 20 man hun halve A4 terug halen, haha.
    Moest je het voor professioneel bachelor of Academische bachelor schrijven.
    no votes  

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Academische
    "Hookers and drunks instinctively understand that common sense is the enemy of romance." - Sebastian Horsley
    no votes  

iTrader
    150 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Herinner mij dat zelfs al niet meer dat wij motivatie moesten schrijven?
    no votes  

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik herinner mij nog wel dat ik naast Eline zat en ik die best wel lekker vond, haha
    no votes  

iTrader
    150 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tot ge besefte dat ik die gepaald had?
    no votes  

Regels voor berichten