Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lijkt mij nogal vreemd om dit te verkopen....

Volgens mij haal je er op lange termijn veel meer uit om dit te geven dan te verkopen.
    Kan je uitleggen waarom het "vreemd" is om te verkopen?

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syter Bekijk bericht
    Lol, die heeft helemaal niets "uitgevonden". Hij was gewoon aan het zagen over die Excel-sheets.
    Ik zag een zagende collega en het probleem en loste het op i.p.v. verder te zagen.
    Das niet hoe uw bericht overkwam.

Hier op het werk (niet IT bedrijf) al vaak samen met collega app's en kleine programma's gemaakt.
    Hij gemaakt, ik en nog een collega bedacht. Moest die collega de programma's dan gaan verkopen aan het bedrijf zouden we ook in ons gat gebeten zijn.

Maar uw situatie is inderdaad wel anders.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syter Bekijk bericht
    Kan je uitleggen waarom het "vreemd" is om te verkopen?
    Ik vind het toch ook een beetje vreemd. Een werkgever mag toch verwachten dat je meedenkt en als je dan bepaalde skills hebt om processen te verbeteren; dan mag hij/zij er toch op rekenen dat die ook worden ingezet?

Ik denk: toon je werkgever wat je kan, en de kraan kan ongetwijfeld wat verder open...
    Werk: Vaporshop.be & Thee.be
    Games: Rocket League, Anno, Age of Empires 2 & Pokerstars
    Passie: Stock Market & Crypto

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Das niet hoe uw bericht overkwam.

Hier op het werk (niet IT bedrijf) al vaak samen met collega app's en kleine programma's gemaakt.
    Hij gemaakt, ik en nog een collega bedacht. Moest die collega de programma's dan gaan verkopen aan het bedrijf zouden we ook in ons gat gebeten zijn.

Maar uw situatie is inderdaad wel anders.
    Mja, wat is 'bedenken'? Een goed idee is niets waard zonder de uitvoering. Heb zo al genoeg mensen gehad die mij hun idee pitchen voor een app die gegarandeerd de wereld gaat veroveren, maar ze hebben helemaal geen idee van hoe ze een startup moeten leiden of hoe ze aan marketing en sales moeten doen. Ik moet gewoon de app "maken" (want ze weten natuurlijk absoluut niet hoe dat werkt) en ze vragen 'maar' 25% van de opbrengst.

Als je met 'bedenken' bedoelt 'de requirements afbakenen en een haalbare business case in elkaar steken' dan kunnen we praten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheJinx Bekijk bericht
    Ik vind het toch ook een beetje vreemd. Een werkgever mag toch verwachten dat je meedenkt en als je dan bepaalde skills hebt om processen te verbeteren; dan mag hij/zij er toch op rekenen dat die ook worden ingezet?

Ik denk: toon je werkgever wat je kan, en de kraan kan ongetwijfeld wat verder open...
    't Is nu niet dat hij iets gemaakt heeft dat specifiek voor zijn werkgever van toepassing is hé. Hij heeft in zijn vrije tijd, vermoedelijk met eigen middelen, iets gemaakt. Weliswaar geïnspireerd op een probleem op de werkvloer, maar toch staat het er los van. Jouw gedachtengang vind ik wel gevaarlijk. Als ik in mijn vrije tijd een non-fictie boek schrijf over mijn beroepsdomein, mag mijn werkgever dan de royalties claimen? Wat als ik een nummer 1 hit schrijf geïnspireerd door iets wat op mijn job gebeurde? Waar houdt het op?

IMO houdt het op als mijn werktijd voorbij is en ik met eigen middelen mijn creatief werk produceer.

En stel nu dat hij zijn app gewoon aan zijn werkgever zou 'schenken', met als doel zijn goodwill te tonen en in de hoop gemakkelijker vooruit te geraken. Wat als dat laatste niet gebeurt? Wat als volgend jaar de promotie naar de neef van de baas gaat? Of als er toch niet voldoende budget is voor opslag? Dan heeft hij brute pech, had ie maar niet zo naïef moeten zijn zal 9lives dan zeggen als hij erover komt klagen.

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmmm, ik zou zeggen praat erover met uw baas maar begin misschien niet direct over een vergoeding en tentoo en andere zaken. Zeg misschien wel dat het voor u wel een middag werk was of is.
    Je hebt het nu in uw vrije tijd gemaakt, maar voor hetzelfde geld had uw baas er u wel tijd voor gegeven tijdens de kantooruren. Ik zou persoonlijk als baas niet zoiets hebben van, wauw hier is een hoop geld. Waar hij misschien wel meer voor te vinden is om misschien iets te kopen met de firma zodat hij het in zijn kosten kan steken?

Ik heb vroeger genoeg na de uren dingen gemaakt die het leven gemakkelijker maken, is dat niet een beetje de eer van ik heb het gemaakt en ik heb het bedrijf waar ik werk mee vooruit geholpen? Ik snap ook wel dat dat op het einde van de rit uw boterhammekes met choco niet kan betalen

Welke band heb je met uw werkgever? Denk je zelf dat hij er voor open gaat staan?
    Managed Hosting (VDS / Dedicated / Shared) : https://www.x-plose.be

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik zit in een gelijkaardige positie waar ik op ons kantoor 'verantwoordelijk' ben om een zo geoptimaliseerd mogelijk kantoor te krijgen, zonder dat we iets met IT hebben. Dit lukt behoorlijk goed en enkele processen zijn reeds vereenvoudigd/geautomatiseerd waardoor we sneller werken, eenvoudiger werken (dat zelfs de 60+'ers er gemakkelijk mee weg zijn), gestructureerder en bovendien een stuk minder afhangen van hulp buitenaf.

Moest ik jou zijn zou ik dit vooral meenemen naar mijn evaluatiegesprekken om er zo een mooi voordeel uit te halen en het nu niet proberen te "verpatsen". Ik kan me inbeelden dat dit bij je werkgever in het verkeerde keelgat kan schieten en dit zelfs nog averechts zal uitdraaien. Jij bent natuurlijk de beste persoon om dit te beoordelen. Maar stel dat je een berekening kan maken van hoeveel tijd je bespaart aan hoeveel collega's op maandbasis, kan je bvb. argumenteren dat er 40u minder werk nodig is dankzij jouw geïmplementeerd systeem en het leuk zou zijn als jij een loonsverhoging krijgt van 50% hiervan, oftewel 20u aan brutoloon erbij.

Het op deze manier aankaarten zal denk ik gemakkelijker iets opbrengen en de verstandhouding optimaal houden... Nogmaals, alleen jij kent natuurlijk je bedrijfscultuur en weet wat er wel en niet kan/mag gevraagd worden.

-edit- Een bruto loonsverhoging zal overigens behoorlijk snel al meer waard zijn dan een eenmalige "aankoop" van jouw idee.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar wat is uw meerwaarde? Het lijkt een simpele app van iets waar er al enorm veel op de markt zijn, én meer uitgebreid. Als uw werkgever dit nog niet overwogen heeft, waarom dan het uwe wel?

Het aanschaffen van zo'n dienst zal goedkoper zijn, want misschien wil hij meer en meer features waar hij tijd en geld zal in moeten steken om het door u te laten ontwikkelen.

Regels voor berichten