Pagina 92 van 92 Eerste ... 42828889909192
    kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In Gent is er een restaurant (Aroy Aroy) dat soms Khao Soi op het menu heeft. Ik waande me direct terug in Chiang Mai. Zo lekker man man.
    Gisteren Thaise BBQ gedaan voor de vrienden. Satay met pindasaus en ajat, varkensnek met jaew, gegrilde kip, som tam en laab. En kleefrijst uiteraard. Prachtige dag.
    Oh man das nog es een idee Thaise bbq

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Van extreem heet naar volledig koud is iets om te vermijden maar deglaceren is a real thing, en ze zal toch tegen wat afkoeling moeten kunnen.

De vervorming komt volgens mij omdat ze niet om kunnen met de zeer lokale verhitting. Ik heb momenteel enkel cheap inductie en die verhit zeer lokaal, het is ook op die plaatst dat ze een "put" hebben. Mijn andere potten die niet cheap-qua-kwaliteit zijn (niet made om in de supermarkt omhoog te hangen) hebben dit niet zelfs na lang gebruik op verschillende soorten vuur (bij sommige potten/pannen spreek ik over 10+ jaar en van wie ik ze geërfd heb wss nog veel langer in gebruik).
    zelfs bij iets zo simpel als aardappelen koken, moet je ze na het afgieten afspoelen met koud water, dus gaat je pan ook van heet naar koud
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ze zijn afgegoten zitten ze toch niet meer in uw pot?

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als ze zijn afgegoten zitten ze toch niet meer in uw pot?
    Dunno hoe gij uw patatten afgiet maar bijna iedereen wat ik ken neemt de pot van het vuur, zet de deksel schuin op een grote kier op de pot met een handdoek bovenop tege de hitte en dan giete da water af door die kier in een pompbak en uw patatte blijven in de kookpot, dan optioneel nog ff terug op een vuur ( 10 seconden ofzo ) om ze helemaal ''droog'' te maken.

Patatten afspoelen na koken met koud water heb ik wel nooit van gehoord.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ah dat kan ook natuurlijk. Ik giet dingen af in een vergiet. Heb wel in geen 5 jaar patatten gekookt denk ik

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Ah dat kan ook natuurlijk. Ik giet dingen af in een vergiet. Heb wel in geen 5 jaar patatten gekookt denk ik
    Ik vind dat extra afwas.
    En de handdoek voor afgieten ben ik ook vaak te lui voor, al dikwijls verbrand

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Idd eigenlijk is ter weinig mis met je patatten in een vergiet te doen maar het is voornamelijk dus voor de extra afwas van dat vergiet ( en ik heb liever mn patatten nog terug ff op het vuur om het water rondom te verdampen )

Morgen nog eens Goulash in de slowcooker, wel ff werk in de ochtend ( vlees rondom dichtschroeien en ui en paprika ff stoven, niet noodzakelijk maar is imo betere smaak ) en dan gewoon 8 uurtjes op low laten gaan, als ik s'avonds binnen kom snel ff wat rijst koken en klaar.

Lefky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben op zoek naar een keramische pan voor ons mama. Ipv die klote tefal pannen...
    Wat zijn zo redelijk goeie die niet super duur zijn?
    .

icu2's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefky Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een keramische pan voor ons mama. Ipv die klote tefal pannen...
    Wat zijn zo redelijk goeie die niet super duur zijn?
    Ik ben wel fan van het merk greenpan. Die antiaanbaklaag is super en beschadigd niet snel tov tefal.

Lefky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door icu2 Bekijk bericht
    Ik ben wel fan van het merk greenpan. Die antiaanbaklaag is super en beschadigd niet snel tov tefal.
    Valt mee van prijs ook precies.
    Zo eentje zou dan wel goed zijn?
    Die kan ook in de oven enz
    https://www.bol.com/nl/p/greenpan-ca...B&gclsrc=aw.ds
    .

Decade's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    FML ik heb ineens zin in Beef Lok Lak. Dit weekend eens klaarmaken.

iTrader
    5 (100%)
    Gisteren spaghetti a la vongole gemaakt. Vond ik heel lekker en is super easy om te maken! Tis wel geen spaghetti a la vongole geworden (ik koop niet graag specifieke moeiljiker te vinden of duurdere ingredienten als ik een waardige vervanger heb die op moet). Cappelini a la Kokkels!

- Water koken en pasta in kappen tot die gaar is, dan afgieten maar laat nog een bodempje water. pasta terug in de kom met wat olijfolie en af en toe eens roeren (dat het niet begint te plakken)
    - Ajuin en look aanstoven samen met tijm/laurier (hoeft niet maar hebben we met hopen vers uit de tuin)
    - Een goeie scheut witte wijn er bij en even laten inkoken
    - Vuur hoog zetten en kokkels er bij, peperen en deksel er op
    - Als de kokkels gaar zijn (als ze open staan) de pasta er bij doen, veel peterselie uit de tuin erbij en wat omgooien dat alles gelijkaardig door elkaar zit en Klaar!

Eigenlijk als basis kunt ge dat maken met mosselen/kokkels/vongole (venusschelp)/andere schelpen + mss toch wat look + pasta + peterselie en olijfolie. Meer hebde ni nodig en tis lekker.

Nota over de Kokkels: deze leven in het zand en houden blijkbaar veel zand op, IN het beest (het vlees dus) zelf. Ik had ze gewoon even kort gespoeld zoals mosselen maar dat is dus niet voldoende.
    - spoelen
    - een half uur laten weken in goed gezouten koud water en af en toe eens roeren
    - nog eens spoelen
    Als er nog te veel zand in zit, onthouden om bij dat merk/afkomst de volgende keer dit proces 2 keer te herhalen. Soms zit er weinig zand in en is 1 keer voldoende soms toch beter 2 keer. Zéker gezouten water gebruiken om ze in te weken, anders sterven ze. Om te spoelen is dat niet nodig dat is toch maar ff.

Ik heb het niet gedaan en er zaten heel zanderige tussen maar ook goede.
    safir Thom4s

Pagina 92 van 92 Eerste ... 42828889909192

Regels voor berichten