puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    100 gram noten is dan ook niet 1 portie, als je de portie volgt op de zak ( vaak 25 of 30 gram ) gaat dat perfect als avond nibble ofzo, ik eet ook altijd iets van 30 pistachenoten savonds en dat is ongeveer 105 calorieen en dat is 1 portie, met het werk dat je er dan in steekt met ze te pellen terwijl je eet heb je na 30 nootjes ook genoeg er van

Kan niet spreken over cashewnoten maar pistache heeft ook nog eens ''goede vetten'' aan boord en andere voedingswaarde en ook al wil je afvallen heb je nog steeds x gram vet nodig per dag voor je lichaam.

Ik heb hier precies de laatste tijd veel de indruk dat alles afgeraden is omdat men altijd maar in calorieen per 100 gram spreekt maar buiten bv vlees bij je avond eten ofzo is 100 gram ook nooit een portie size, ale toch niet met dingen als snacks bv, zakjes chips is ook per 30 gram.

Ik ken enorm veel mensen die op dieet staan en noten eten als ''nibble'' snack ipv chips ofzo, door de combo van bv goede vetten en voedingsstoffen, maarja als je per 100 gram telt is het niet moeilijk dat je noten afschrijft als snack en enkel als weight gain voedsel bestempeld.

Ik heb eigenlijk nog nooit iets gelaten wat ik wil eten tijdens mijn dieet of mijn ''fitness dieet'', toch niet als het iets is waarvan 25 of 30 gram niet veel meer is dan max 150 calorieen.
    Dat ik niet snel na de gym ne Bicky kan uithalen om in mn kloten te kappen van 600 calorieen is iets anders, maar 25/30 gram noten gaan perfect.
    Ge kunt uiteraard wel eten wat ge wilt zolang ge binnen uw calorieën blijft, absoluut. Da's uiteindelijk het enige wat telt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Moet nog eens een week volledig doen (onregelmatige week gehad) maar de dagen dat ik kon ingeven kwam het inderdaad op weinig eiwitten uit, en algemeen ook wel weinig calorieën.

In verhouding heel veel koolhydraten, maar we eten dan ook vaak rijst en pasta.

Ondertussen ook wel de sla in het slaatje vervangen door spinazie (ook wel lekkerder ) maar dat gaat dan nog maar of 3gr eiwitten per 100gr spinazie natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Nog even hierop inpikken: bonen & peulvruchten zijn nog een gemakkelijke (en gezonde!) manier om proteïne toe te voegen aan je maaltijden zonder dat je al te veel moet gaan plannen.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    no votes  

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben nog al redelijk klassiek op een dag maar dat is ook omdat ik niet te veel wil nadenken en toch bijna elke dag ongeveer dezelfde macro's wil hitten.

s'ochtends is dat vaak iets als 2 heudebert toastjes met 1 serving size Philadelphia en 1 serving size Heinz sandwich spread en daarbij een Skyrr yoghurt ( of een andere ochtend is dat 30 gram ontbijtgranen met 200ml semi skinned melk en een banaan )

S'middags 2 boterhammen met kipfilet of een wrap met kip ( als ik lui ben die spicy chicken wrap van de Lidl ) of iets met gekookte beenham, in elk geval toch een protein basis.

Namiddag ( of als ik net uit de fitness kom ) een Kruidvat protein bar cookies en cream, is zowat het enige dat ik snoep tegenwoordig naast s'avonds 1 serving pistache noten.

Avondeten ergens iets van 200-250 gram vis of vlees wat toch min 18g eiwit per 100g haalt en niet echt boven 150 cal / 100g of toch proberen, en heel vaak is dat dat voor het gemak met bv spinaziestoemp of wortelstoemp uit de vriezer, een 300 gram.
    Soms doe ik ook aardappel blokjes of schijfjes en dan bv spinazie in room er bij of rode kool of wortel/erwten en een stuk vlees

dan s'avonds nog 1 serving pistache nootjes en net voor bed een protein shake in half volle melk.

gemiddeld is dat ergens tussen 1800 en 2000 cal per dag ( mag er max 2000, 1800 is zeldzaam want 99% vd tijd zit ik wel op 1900 ) en rond de 140 gram eiwit, vet probeer ik ook altijd ongeveer 1g per kg gewicht binnen te krijgen maar dat lukt easy, eiwit zou nog een 40 hoger mogen zijn per dag maar ik krijg niks extra meer binnen, en heb ook niet echt zin om nog ergens 40 bij te duwen, ik merk ook weinig verschil tussen 140g protein binnen krijgen en 180 op dagen dat het wel lukt.

en Zaterdag is ''mijn'' dag, niet dat ik dan 3000cal vreet ofzo maar dan kan het wel al eens zijn dat ik een KFC of Burger King of frituur of Chinees binnen wandel, ik heb niet echt problemen met hetgene dat ik door de week eet en heb zelden dat ik zeg van '' bweh straks weet dat om macro's te hitten'' maar zo 1 maaltijd per week moet bij mij toch weer wat ''dikker'' zijn.
    no votes  

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    The Game Changers gezien op Netflix.

Zeer interessante docu over plant based eten en mensen die echt op de piek van hun kunnen zitten in de topsport sinds ze plant based zijn gegaan.
    Wist eigenlijk niet dat vlees, zelfs in beperkte porties, ook schadelijk was voor de mens.
    Als alles wat ze daar beweren onderbouwd en correct is, gaat een vegan lifestyle nog een pak verder dan de grote impact die je ermee op het milieu alleen al kan hebben.

Heeft mij alleszins eens tot denken gezet en mijn visie wat verruimd om bvb vegan dagen te gaan implementeren in mijn dagelijks dieet.
    Ik heb geen enkel probleem om geen vlees te eten, eet nu sowieso al niet enorm veel vlees.

Insteek van mensen hier?
    Laatst gewijzigd door josilirios; 12 februari 2020 om 12:43
    Cheer up, the worst is yet to come.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    100 gram noten is dan ook niet 1 portie, als je de portie volgt op de zak ( vaak 25 of 30 gram ) gaat dat perfect als avond nibble ofzo, ik eet ook altijd iets van 30 pistachenoten savonds en dat is ongeveer 105 calorieen en dat is 1 portie, met het werk dat je er dan in steekt met ze te pellen terwijl je eet heb je na 30 nootjes ook genoeg er van

Kan niet spreken over cashewnoten maar pistache heeft ook nog eens ''goede vetten'' aan boord en andere voedingswaarde en ook al wil je afvallen heb je nog steeds x gram vet nodig per dag voor je lichaam.

Ik heb hier precies de laatste tijd veel de indruk dat alles afgeraden is omdat men altijd maar in calorieen per 100 gram spreekt maar buiten bv vlees bij je avond eten ofzo is 100 gram ook nooit een portie size, ale toch niet met dingen als snacks bv, zakjes chips is ook per 30 gram.

Ik ken enorm veel mensen die op dieet staan en noten eten als ''nibble'' snack ipv chips ofzo, door de combo van bv goede vetten en voedingsstoffen, maarja als je per 100 gram telt is het niet moeilijk dat je noten afschrijft als snack en enkel als weight gain voedsel bestempeld.

Ik heb eigenlijk nog nooit iets gelaten wat ik wil eten tijdens mijn dieet of mijn ''fitness dieet'', toch niet als het iets is waarvan 25 of 30 gram niet veel meer is dan max 150 calorieen.
    Dat ik niet snel na de gym ne Bicky kan uithalen om in mn kloten te kappen van 600 calorieen is iets anders, maar 25/30 gram noten gaan perfect.
    Klopt volledig, maar ik ken niet veel mensen die willen vermageren die hun aan de portie sizes houden Ken er niet veel die een grote zak lay's kopen en dan 30 gram chips gaan afwegen Net zoals met chocolade, één à twee "latjes" kan allemaal perfect, maar mijn vader bvb kan dat niet laten en steekt dan een hele reep binnen. Geen flauw idee hoeveel kcal dat is maar volgens google 500/600. Da's dan ongeveer 1/3de van wat die mens eigenlijk maar "mag" eten op een dag

Zolang je enig doel vermageren is en je onder je kcal blijft mag je binnensteken wat je wil, maar 't is net het laten van die calorierijke zaken die het makkelijker maken voor mij om onder mijn kcal doel te blijven.
    no votes  

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht

Zeer interessante docu over plant based eten en mensen die echt op de piek van hun kunnen zitten in de topsport sinds de plant based zijn gegaan.
    Wist eigenlijk niet dat vlees, zelfs in beperkte porties, ook schadelijk was voor de mens.
    Als alles wat ze daar beweren onderbouwd en correct is, gaat een vegan lifestyle nog een pak verder dan de grote impact die je ermee op het milieu alleen al kan hebben.

Heeft mij alleszins eens tot denken gezet en mijn visie wat verruimd om bvb vegan dagen te gaan implementeren in mijn dagelijks dieet.
    Ik heb geen enkel probleem om geen vlees te eten, eet nu sowieso al niet enorm veel vlees.

Insteek van mensen hier?
    Ik heb die documentaire een tijd geleden ook gezien. Volledig plantaardig eten valt zoals ook aangetoond in die film perfect te combineren met top sport en een gezonde, gebalanceerde levensstijl. Het enige dat je moet supplementeren is b12. Ik eet zelf af en toe nog een eitje of een beetje kaas (ben nog aan het experimenteren met vervangers in gebak zoals lijnzaad) maar melk is heel gemakkelijk om meteen te vervangen door sojamelk, havermelk, amandelmelk, hazelnootmelk, ... Ik koop sojamelk omdat dat het goedkoopste is/meer eiwitten bevat dan de meeste alternatieven, en die smaak vind ik heel lekker.

Ik was al 10 jaar vegetariër, maar probeer sinds vorige zomer zo veel mogelijk volledig plantaardig te eten.

Ik weet niet hoe legitiem het onderzoek is dat ze hebben geraadpleegd om aan te tonen dat vlees, eieren en zuivel ook in gematigde hoeveelheden schadelijk is, dus daar ga ik me niet over uitspreken. Maar er is wel genoeg legitiem onderzoek om aan te tonen dat een volledig plantaardig dieet perfect gezond is als je gevarieerd genoeg eet en een b12 supplement neemt. Dus als er mensen zijn die plantaardig willen eten en aan topsport willen doen, dan zie ik daar geen probleem in.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 12 februari 2020 om 12:58
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    no votes  

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)

Zeer interessante docu over plant based eten en mensen die echt op de piek van hun kunnen zitten in de topsport sinds ze plant based zijn gegaan.

Insteek van mensen hier?
    Afgaande op wat jij hier zegt klinkt het als de typische dieetdocumentaire waar nul nuance aanwezig is. Ik zou dus zeker aanraden om eens te googelen op The Game Changers criticism oid.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

Insteek van mensen hier?
    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Game_Changers

Despite its overall reception, the documentary came under heavy criticism not only from sports, science and nutrition sectors,[4][6][5][7] but also from other defenders of plant-based diets.[10] Critics pointed out factual inaccuracies on the information presented,[4] a misleading usage of data taken out of context,[4][6] and flawed arguments against both meat and dairy in favor of pro-vegan interests.[5][10] They also attacked the documentary's claims that "meat and dairy industry secretly fund all the studies that demonstrate any benefits to animal products,"[5] not only labelling this as a factually incorrect conspiracy theory,[5] but also comparing that, conversely, all the experts and medical professionals partaking in the documentary were also sellers of vegan products[5][6] (also including the film's executive producer, James Cameron, an outspoken vegan who founded plant protein company Verdient Foods).[11]

Addressing the conclusions presented in Game Changers and general tone of the documentary, nutritionist Layne Norton stated, "the film used strawman, false dichotomies, cherry picking, and a whole host of other logical fallacies in an attempt to demonize animals products and make vegan diet the solution to the world's problems."[5] Men's Health editor Paul Kita would also expand on Wilks's purported intention to present objective facts, commenting that the documentary "presents only one side of the facts, often via controversial sources, grand extrapolations from small studies, and statements that are flat-out misleading."[4] Sports nutrition expert Asker Jeukendrup was quoted as, "Game Changers ticks almost all the boxes of pseudoscience, and none of the boxes of science,"[7] an opinion echoed by other reviewers.[10]
    Ik heb het zelf niet gezien, maar heb wel wat gehoord over de controverse hierboven. Lijkt mij dus eigenlijk gewoon propaganda, en dan nog onnodige. Niks tegen vegetarisch/vegan trouwens, maar vlees zelfs bij kleine hoeveelheden schadelijk en zo'n claims, dat is gewoon onwetenschappelijk.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    all the experts and medical professionals partaking in the documentary were also sellers of vegan products[5][6] (also including the film's executive producer, James Cameron, an outspoken vegan who founded plant protein company Verdient Foods).[11]
    lol
    no votes  

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb het halverwege afgezet omdat ik het veel te overdreven vond.

Ik had niks opgezocht erover en dacht dat het over een balans van diëten icm bepaalde sporten ging gaan maar dat was het dus totaal niet.

Gewoon weer vlees is slecht en groenten en fruit zijn flink.

Ze beweren de hele tijd dat mensen geloven dat je van vlees eten energie krijgt. Maar dat heeft ook nooit niemand beweerd en dat is idd ook niet zo.

Neen de proteïnen in vlees zijn nodig voor spierherstel, niet om een marathon uit te lopen. Daar heb je carbs voor nodig. En groenten alleen zonder carbs gaan je sportieve prestaties ook niet verbeteren.

En ja je kan eiwitten halen uit bepaalde groenten, maar de hoeveelheid die je moet eten om aan hetzelfde aantal te komen die in vlees zit is een pak meer.

De testen die ze gedaan hebben slaan ook nergens op. Hun bloedwaarden van die mensen zijn beter omdat ze gewicht verloren hebben door gezonder te eten. Dit staat daarom ook niet gelijk met de invloed van vlees op je bloedwaarden.

En de meeste van die sporters hadden hun conditie en kracht opgebouwd tijdens het eten van vlees en zijn dan overgestapt naar vegetarisch. Wie zegt dat de die prestaties ooit gingen gehaald hebben toen ze van 0 begonnen en vegetarisch zouden zijn?

Ik ga niet beweren dat je 3 biefstukken per dag moet eten, maar die documentaire is veel te zwart wit. En ik geloof meer in grijze zones.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door straight_six; 12 februari 2020 om 13:15
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Afgaande op wat jij hier zegt klinkt het als de typische dieetdocumentaire waar nul nuance aanwezig is. Ik zou dus zeker aanraden om eens te googelen op The Game Changers criticism oid.
    Sowieso, dat gaf ik zelf ook al aan. Ik wil gewoon eens kijken wat andere mensen er hier over te zeggen hebben.
    Sommige dingen in de docu zullen wel correct zijn.

Veeteelt is heel belastend voor het milieu. In dat opzicht hoeft plant based eten voor mij zelfs geen superoplossing te zijn qua dieet.
    Ik vind het eerder belangrijk dat ik alles binnenkrijg dat ik zou moeten binnenkrijgen, en als ik dat vlees niet mis en daardoor mijn steentje kan bijdragen? waarom niet.
    Als je ziet dat het enige -even kort door de bocht- dat we uit vlees moeten halen en niet zomaar ergens anders uit kunnen halen B12 is, is het toch evengoed misleidend als je ontdekt dat die beesten zelf B12 supplementen krijgen omdat ze het evengoed niet uit de overbemeste grond kunnen halen.
    Cheer up, the worst is yet to come.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Sowieso, dat gaf ik zelf ook al aan. Ik wil gewoon eens kijken wat andere mensen er hier over te zeggen hebben.

Veeteelt is heel belastend voor het milieu. In dat opzicht hoeft plant based eten voor mij zelfs geen superoplossing te zijn qua dieet.
    Ik vind het eerder belangrijk dat ik alles binnenkrijg dat ik zou moeten binnenkrijgen, en als ik dat vlees niet mis en daardoor mijn steentje kan bijdragen? waarom niet.
    Als je ziet dat het enige -even kort door de bocht- dat we uit vlees moeten halen en niet zomaar ergens anders uit kunnen halen B12 is, is het toch evengoed misleidend als je ontdekt dat die beesten zelf B12 supplementen krijgen omdat ze het evengoed niet uit de overbemeste grond kunnen halen.
    Om te beginnen moet ge al een verschil maken tussen de gewone mens en een topsporter. Dan nog eens tussen de verschillende soorten topsporters.

Kheb geen zin om een half uur te liggen googlen, maar ge kunt van examine.com wel een pdf over vegan diet terugvinden, net zoals https://www.mdpi.com/2072-6643/11/1/130/htm , https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6742661/, ...

AFAIK niets mis met plant based diets, neem alle studies (evengoed die die ik u net link) met een korreltje zout (is dat wel goed voor ons? ), en doe wat goed voelt voor u. Denk dat straight_six er het meest op zit. Voeding is imo niet zwart-wit.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

Goh ik denk dat vlees voor veel mensen een gewoonte is. Ook is het gemakkelijk hé: een complete bron van aminozuren (waaruit eiwitten zijn opgebouwd). Er zijn al ik het mij goed herinner 22 aminozuren die in eiwitten voorkomen. Veel plantaardige bronnen hebben een tekort aan een paar aminozuren. Maar op zich is ons lichaam natuurlijk wel voorzien op een gebrek aan perfect voedsel, dus als je op een dag al bv. verschillende plantaardige bronnen van eiwitten binnenhebt zit je goed. Het "poor people" dieet in Latijns-Amerika is rijst met bonen, en op zich is dat denk ik compleet op vlak van eiwitten (natuurlijk heb je ook groenten nodig).

Dus ik denk dat er in pseudo-science-bodybuilding kringen iets te veel de nadruk wordt gelegd op vlees voor spieropbouw. Ik train ook soms met een dame die tot in het extreme vegan is, en die is sterker dan de meeste mannen van haar gewicht. Die neemt natuurlijk wel supplementen (proteïnepoeder van plantaardige bronnen).

Als je gewoon vegetariër bent en dus wel eieren en kaas eet is er al helemaal geen probleem denk ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Om te beginnen moet ge al een verschil maken tussen de gewone mens en een topsporter. Dan nog eens tussen de verschillende soorten topsporters.

Kheb geen zin om een half uur te liggen googlen, maar ge kunt van examine.com wel een pdf over vegan diet terugvinden, net zoals https://www.mdpi.com/2072-6643/11/1/130/htm , https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6742661/, ...

AFAIK niets mis met plant based diets, neem alle studies (evengoed die die ik u net link) met een korreltje zout (is dat wel goed voor ons? ), en doe wat goed voelt voor u. Denk dat straight_six er het meest op zit. Voeding is imo niet zwart-wit.
    Inderdaad heel goede raad. Iemand die zeer sportief is moet natuurlijk meer caloriën binnenwerken, en vooral meer eiwit.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

Er zijn wel wat meer redenen om vlees te eten hoor.

https://www.healthline.com/nutrition...otein#section1
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Klopt volledig, maar ik ken niet veel mensen die willen vermageren die hun aan de portie sizes houden Ken er niet veel die een grote zak lay's kopen en dan 30 gram chips gaan afwegen Net zoals met chocolade, één à twee "latjes" kan allemaal perfect, maar mijn vader bvb kan dat niet laten en steekt dan een hele reep binnen. Geen flauw idee hoeveel kcal dat is maar volgens google 500/600. Da's dan ongeveer 1/3de van wat die mens eigenlijk maar "mag" eten op een dag

Zolang je enig doel vermageren is en je onder je kcal blijft mag je binnensteken wat je wil, maar 't is net het laten van die calorierijke zaken die het makkelijker maken voor mij om onder mijn kcal doel te blijven.
    Zijn uiteraard ook keuzes ja, je kan perfect een kcal limiet zetten en dan alles van chips of chocolade of snacks bannen zodat je niet tempted zijt van de halve reep of de halve zak binnen te werken.
    Ik was in mijn tiener jaren en early 20's ook zo, een grote zak doritos of Lays was weg op 2 avonden, een pak Leo's of KitKat's met 6 of 8 in was ook weg op 3 of 4 dagen want had er 2 per dag

Maar sinds ik op ''dieet'' sta ( ale meer op fitness macro's en 2000 kcal ) is mijn Action keukenweegschaal mijn beste vriend chips afwegen doe ik niet, koop gewoon de 30g zakjes en op is dan op en binnen de portie size, maar pistachenoten of dergelijke is resoluut op 30 gram, vroeger at ik 80% van de zak op in 1 avond.
    Maar ik snap wel de gedachtengang dat je dat gewoon flat out banned uit je voeding om ook niet tempted te worden, maar ik heb dat af en toe nodig of ik word zot.
    no votes  

Regels voor berichten