Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kip is in de oven toch ook op 20 minuten klaar? Heb wel ook al vaak getwijfeld om dat aan te schaffen, maar das weer een toestel ergens moeten zetten... Enige wat ik haat aan friteuse is de geur maar wij doen dat maar twee keer per jaar dus dan bak ik gewoon buiten.
    Idem. En ook geen idee hoe praktisch dat is voor 4 personen. Al dacht ik wel dat eniac 2 kinderen had, dus ik vermoed dat je er wel 4 porties in krijgt?
    Mssn nog wel een bekijken maar voorlopig is't oven of de pan (of combo) hier.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Er zijn twee toestellen waar ik in mijn dieet periode al ontzettend veel aan gehad heb:
    - Soupmaker: Deze heb'k kado gekregen en dacht nog eerst van "pff dat kan ik in een pot ook". Maar 't is toch iets gemakkelijk. Ik gebruik geen boter/olie meer en je moet ook niet omzien naar die pot. Hup alle ingrediënten erin en 20min een heerlijke kom soep.
    Da's ook zoiets waar ik ni met mee ben
    Maar wij maken dan ook elke zondag soep voor een hele week. De meeste dingen zijn dan gewoon aan de kleine kant. En de hoeveelheid boter dat je moet gebruiken is nu ook wel verwaarloosbaar imo.

Maar ieder doet wat het makkelijkst en lekkerst vindt.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Er zijn twee toestellen waar ik in mijn dieet periode al ontzettend veel aan gehad heb:

- Airfryer: Heb er nog maar 1x frieten in gemaakt, maar ik gebruik deze verder ook gewoon om vlees te bakken (geen olie/boter meer nodig). Zo'n kippenbil komt daar echt heerlijk krokant uit.

- Soupmaker: Deze heb'k kado gekregen en dacht nog eerst van "pff dat kan ik in een pot ook". Maar 't is toch iets gemakkelijk. Ik gebruik geen boter/olie meer en je moet ook niet omzien naar die pot. Hup alle ingrediënten erin en 20min een heerlijke kom soep.
    Ja ne airfryer is echt where it's at.
    Top toestel
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Idem. En ook geen idee hoe praktisch dat is voor 4 personen. Al dacht ik wel dat eniac 2 kinderen had, dus ik vermoed dat je er wel 4 porties in krijgt?
    2 kinderen inderdaad. Wij gebruiken hem vooral voor frieten/kroketten/... en occasioneel eens voor hapjes.

Alleen voor frieten was het wat kantje-boordje maar sinds ik anders/minder ben gaan eten is het ruim voldoende. Onze vijfjarige is nu wel nog geen grote eter, eens die wat uitgroeit zal het msschien wel weer krapper worden. Maar tot nu toe nog geen problemen.

Mocht ik hem moeten vervangen zou ik wel kijken voor een grotere versie, de XXL gaat tot 1.4kg frieten en dat zal dan wel ruim voldoende zijn ook wanneer beide kinderen volwassen porties beginnen eten. Denk dat we nu ene van 800g hebben (allereerste model).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Idem, de gewone vind ik ook te klein, volgende wordt ook de xl
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Gewoon een airfryer aanschaffen! Er zijn talloze alternatieven voor gefrituurd eten die ook ècht lekker smaken!
    Ik heb wel al gehoord (geen ervaring mee) dat de goedkopere merken /modellen niet hetzelfde resultaat geven als de duurdere. Wij hebben een Philips en ik maak daar met veel plezier frieten, kroketten, vleeskroketten, kaaskroketten, garnaalkroketten, viandellen, loempia,... In. Wel de ovenversie gebruiken of je zal er alles behalve gelukkig van worden

Maar ik flikker er evengoed croques, quiche, kipfilet, fishticks, gehaktballetjes, pizzabroodjes, afbakbroodjes en zo veel meer in! Kwestie van durven proberen en experimenteren. Maar voor mij is het even onmisbaar als een microgolfoven.
    Ik heb 1 keer die overnbitterballen gekocht. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat maar niets vond in vgl met de klassieke bitterbal. Dus heb dat sinds toen ook niet meer gekocht...
    Al heb ik nog nooit een bitterbal uit de airfryer geproefd, dus weet niet echt of die van smaak die van de frituur benaderd.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ik heb 1 keer die overnbitterballen gekocht. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat maar niets vond in vgl met de klassieke bitterbal. Dus heb dat sinds toen ook niet meer gekocht...
    Al heb ik nog nooit een bitterbal uit de airfryer geproefd, dus weet niet echt of die van smaak die van de frituur benaderd.
    Er zijn meerdere merken die ovensnacks uitbrengen en het verschil kan groot zijn. Soms wel wat trial en error maar er zijn zeker goede dingen te vinden.
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Er zijn meerdere merken die ovensnacks uitbrengen en het verschil kan groot zijn. Soms wel wat trial en error maar er zijn zeker goede dingen te vinden.
    was die van mora. Omdat ik die gewone van mora ook goed vond.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    was die van mora. Omdat ik die gewone van mora ook goed vond.
    Probeer anders hun vleeskroketten eens? Kan zijn dat je die meer als bitterbal vindt smaken, vindt hun bitterballen ook niet lekker. Eigenlijk haal ik nauwelijks Mora in huis, vind de vegetarische slager in Albert Heyn of merk van Delhaize van ovensnacks veel lekkerder
    no votes  

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Dat kan je toch ook met een gewone oven?
    Zerlf frituren we zelf amper, een paar keer per jaar zelf gemaakt stoofvlees met frietjes en dat zal het zowat zijn.
    voordeel van een airfryer is dat het veel sneller op temperatuur is dan een gas of hetelucht oven en als ge niet meteen voor een heel gezin van 4 of meer moet koken is een hele opwarmen voor een paar fish sticks of een croque of 2 kippen dijen een beetje zot imo.

Verder hangt het ook van je oven af, heb jij een goed model heteluchtoven zit je perfect imo maar ik heb een redelijke slechte gasoven en dat is kut om dingen in te bakken want heel de hitte komt gewoon recht van onder tegen de bakplaat en niet langs boven of opzij zoals met hetelucht.

ik heb deze airfryer : https://www.amazon.de/dp/B07N8N6C85/ , werkt supergoed, nog iets groter qua inhoud dan een Phillips XXL en zonder heel de marketing termen van twin star turbo etc ook de helft goedkoper.
    Mijn broer heeft een Phillips met digitaal scherm en na dezelfde dingen te bakken in de mijne moet ik zeggen dat deze zeker niet onder doet qua resultaten of baktijd.
    Ook de vierkante bak vind ik heel tof tov een ronde en ik ben superblij dat deze een ''gewone'' bodem heeft en niet dat fijn ''gaas'' wat de Phillips gebruikt, ik vind dat echt ruk om te kuisen.

Ja Phillips is het meest bekende en was de eerste echte airfryer, maar je betaald heel dik de naam en de termen die ze gebruiken, 200 euro voor een airfryer vind ik zot, dus op zoek gegaan naar alternatieven en heel vaak kom je dan Inventum en Tefal tegen op bv NL forums, maar als je dan weer video's bekijkt van USA recepten en reviews vind je heel veel van Cosori terug en vond deze dan net op Amazon.

Over gewone snacks vs oven/ airfryer snacks : De samenstelling van oven/airfryer snacks is vetter gemaakt, zodat ze zonder frituurolie toch nog een goede en knapperige smaak behouden. Ze bevatten ook meer suiker om toch een mooi bruin kleurtje te krijgen (maillard reactie door suikers/temperatuur en andere componenten) en vaker zijn ze al op voorhand ''bruiner'' gemaakt in de fabriek zodat je geen gare vleeskroket krijgt die er grijs uit ziet langs buiten.

Je kan bv ook gewone varianten kopen van oa bitterballen / vleeskroketten en er gewoon 1 spray van de olijfspray ofzo aan geven en je krijgt hetzelfde resultaat als de speciale oven variant.
    Maar de oven/airfryer variant zal nog steeds iets beter er uit komen wegens meer '' mee aangevangen om geschikt te zijn voor oven/airfryer gebruik ''
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Snel ontbijt : s avonds wat havermout in een kommetje doen, diepvriesfruit erop en dan yoghurt of melk erover. 's morgens is het fruit ontdooit en de havermout zacht.

Ik smijt zelf sneller wat banaan (al dan niet met frambozen) in de blender met melk als snel ontbijt, in het weekend zal ik makkelijk wentelteefkes maken of bvb appelstukjes met kaneel op de pan bakken en een yoghurt erbij.
    Dan wordt je havermout tegen de ochtend toch heel papperig? Ik at vroeger veel Brinta havermout
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Jup, papperig boeltje. Naar mijn normen de enige correcte manier om havermout te eten
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jup, papperig boeltje. Naar mijn normen de enige correcte manier om havermout te eten
    ik kan daarvan zelfs met alle goede wil van de wereld niet eens 1 lepel binnenkrijgen. Ik voeg er altijd extra melk aan toe zodat het wat vloeibaarder wordt(zoals dat je kellogs eet)

Vraagje voor iedereen: past het eten van cashewnoten als je wilt vermaderen?
    no votes  

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    ik kan daarvan zelfs met alle goede wil van de wereld niet eens 1 lepel binnenkrijgen. Ik voeg er altijd extra melk aan toe zodat het wat vloeibaarder wordt(zoals dat je kellogs eet)

Vraagje voor iedereen: past het eten van cashewnoten als je wilt vermaderen?
    Als je ziet hoeveel kcal er in een handje cashewnoten zitten niet.. Tenzij je er maar 30 gr. van eet is het wel een gezond tussendoortje maar dan moet je wel de halve bak niet opeten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Cashewnoten zijn 590 kcal voor 100g, ik eet die dingen omdat ik wil bijkomen. Ik denk dat het daarmee wel gezegd is.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    100 gram noten is dan ook niet 1 portie, als je de portie volgt op de zak ( vaak 25 of 30 gram ) gaat dat perfect als avond nibble ofzo, ik eet ook altijd iets van 30 pistachenoten savonds en dat is ongeveer 105 calorieen en dat is 1 portie, met het werk dat je er dan in steekt met ze te pellen terwijl je eet heb je na 30 nootjes ook genoeg er van

Kan niet spreken over cashewnoten maar pistache heeft ook nog eens ''goede vetten'' aan boord en andere voedingswaarde en ook al wil je afvallen heb je nog steeds x gram vet nodig per dag voor je lichaam.

Ik heb hier precies de laatste tijd veel de indruk dat alles afgeraden is omdat men altijd maar in calorieen per 100 gram spreekt maar buiten bv vlees bij je avond eten ofzo is 100 gram ook nooit een portie size, ale toch niet met dingen als snacks bv, zakjes chips is ook per 30 gram.

Ik ken enorm veel mensen die op dieet staan en noten eten als ''nibble'' snack ipv chips ofzo, door de combo van bv goede vetten en voedingsstoffen, maarja als je per 100 gram telt is het niet moeilijk dat je noten afschrijft als snack en enkel als weight gain voedsel bestempeld.

Ik heb eigenlijk nog nooit iets gelaten wat ik wil eten tijdens mijn dieet of mijn ''fitness dieet'', toch niet als het iets is waarvan 25 of 30 gram niet veel meer is dan max 150 calorieen.
    Dat ik niet snel na de gym ne Bicky kan uithalen om in mn kloten te kappen van 600 calorieen is iets anders, maar 25/30 gram noten gaan perfect.
    Laatst gewijzigd door Noscoped420; 9 februari 2020 om 00:44
    no votes  

Regels voor berichten