iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Naarmate je minder weegt heeft u lichaam minder kcal nodig om te functioneren. Na 13 kilo afgevallen te zijn zal je die dus eens moeten herbekijken, hoeveel eet je er nu, hoe groot ben je en hoeveel weeg je?

Nu, als je stopt met afvallen is er maar 1 oplossing: minder eten. Het feit dat je al 2 weken op gewicht blijft wil zeggen dat je nu net genoeg eet voor uw lichaam om niet aan z’n vetreserves te komen.
    Kan het ook niet zijn, dat je op een bepaald moment ook meer moet werken aan het verbranden van calorieën dan enkel de inname te verminderen? Is het niet dat je op een bepaald moment er niet meer geraakt als je het niet en genoeg bewegen is en een aangepaste voedingsinname?

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pardal Bekijk bericht
    Kan het ook niet zijn, dat je op een bepaald moment ook meer moet werken aan het verbranden van calorieën dan enkel de inname te verminderen? Is het niet dat je op een bepaald moment er niet meer geraakt als je het niet en genoeg bewegen is en een aangepaste voedingsinname?
    Het is niet zozeer dat je meer moet werken om calorieën te verbranden. Maar hoe minder lichaam weegt, hoe minder energie (calorieën) het kost om te bewegen. Het is logisch dat er meer energie nodig is om een lichaam van 120 kg te laten bewegen dan een lichaam van 70 kg.

Je kan gerust blijven verdergaan met het verlagen van calorieën maar dan ga je op een gegeven moment zo weinig moeten eten dat je jezelf de hele dag futloos gaat voelen. Maar dit is een afweging die iedereen zelf moet maken. Voor sommige mensen is het makkelijker om wat meer te sporten waardoor ze dus ook wat meer kunnen eten, en andere hongeren zichzelf nog liever uit dan te bewegen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Dit, da's een keer moeite doen om alles in te geven als recept en daarna kunt ge dat gewoon als een default combinatie ingeven.
    ik heb irl nog maar één iemand kunnen overtuigen om mfp te proberen en die gaf het op nadat hij "boterham met kaas" niet kon ingeven

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Het is niet zozeer dat je meer moet werken om calorieën te verbranden. Maar hoe minder lichaam weegt, hoe minder energie (calorieën) het kost om te bewegen. Het is logisch dat er meer energie nodig is om een lichaam van 120 kg te laten bewegen dan een lichaam van 70 kg.

Je kan gerust blijven verdergaan met het verlagen van calorieën maar dan ga je op een gegeven moment zo weinig moeten eten dat je jezelf de hele dag futloos gaat voelen. Maar dit is een afweging die iedereen zelf moet maken. Voor sommige mensen is het makkelijker om wat meer te sporten waardoor ze dus ook wat meer kunnen eten, en andere hongeren zichzelf nog liever uit dan te bewegen.
    Te snel verlagen van kcal, of te laag gaan werkt vaak averechts. Om het makkelijk uit te leggen: je brein heeft nog veel reflexen van enkele duizenden jaren terug. Wanneer je ineens aanhoudend veel minder voedsel binnenkrijgt ziet je lichaam dit als een signaal: er komt een periode met minder voedsel. Je lichaam probeert dan zoveel mogelijk vet vast te houden om dit op te vangen en verlaagt zo de energie die je hebt, vandaar het futloos gevoel. Als je wilt dat je lichaam vet verbrand moet je genoeg 'benzine' in je motor kappen.

Ik ben zelf meerdere malen afgevallen, en vroeger vaak als een zot elke dag op de weegschaal om te kijken of ik was afgevallen, en indien dit niet zo was mijn kcal verder verlagen. Maar dit werkt niet. Vaak kan zelfs kcal verhogen je plateau doorbreken. En dat wil dan zeggen 200-300 kcal meer, niet naar het frituur gaan.

Verder zou ik aan iedereen ook afraden met je te wegen. De weegschaal is zo fout instrument. Denk maar aan dingen die dit beïnvloeden zoals: vocht? net naar toilet gegaan? elke dag op zelfde moment wegen? temperatuur weegschaal?........ Vaak al gehad dat ik vet kwijt was maar toch hetzelfde gewicht had. Dus je meet beter je vet%, of kijk gewoon in de spiegel.

Nu we januari zijn begint het: mensen die mij vragen naar tips qua wa voeding. Als je dan vraagt hoe ver ze al staan nu zeggen ze: op 2 weken al 3-4kg kwijt!! das toch fantastisch he? nu heb ik wel wat lekker en zoet eten verdiend? 3kg vet is 27000 kcal oftewel slordig geteld een deficit van 2000kcal per dag, wat redelijk onmogelijk is. Probeer hun dan maar is uit te leggen dat wat ze kwijt zijn vooral vocht is want hun weegschaal zegt toch wel niet dat ze zo goed bezig zijn...

Niet helemaal correct. Als je iemand hebt van 70kg en iemand 120kg met dezelfde spiermassa e.d. Zullen die waarschijnlijk hetzelfde basaal metabolisme hebben. Wanneer ze sporten verbrand de persoon van 120kg hoogst waarschijnlijk meer kcal.

Iemand van 80kg met 72kg spieren zal een hoger basaal metabolisme hebben dan iemand van 90kg met 60kg spieren.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mjeh. Mijn weegschaal vertelt mij dat ik nu aan 98 zit ipv 113 in augustus. Ik vind dat dat mij genoeg vertelt eerlijk gezegd. Dat je op hyperkorte termijn weinig kan zeggen met een weegschaal zal best, maar structureel gebruiken om op lange termijn in de gaten te blijven waar het heen gaat, waarom niet?

Binnenkort eens bloed laten trekken om te zien of ik op bepaalde vlakken misschien niet goed bezig ben maar ik voel me goed. Uitstekend zelfs.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Te snel verlagen van kcal, of te laag gaan werkt vaak averechts. Om het makkelijk uit te leggen: je brein heeft nog veel reflexen van enkele duizenden jaren terug. Wanneer je ineens aanhoudend veel minder voedsel binnenkrijgt ziet je lichaam dit als een signaal: er komt een periode met minder voedsel. Je lichaam probeert dan zoveel mogelijk vet vast te houden om dit op te vangen en verlaagt zo de energie die je hebt, vandaar het futloos gevoel. Als je wilt dat je lichaam vet verbrand moet je genoeg 'benzine' in je motor kappen.

Ik ben zelf meerdere malen afgevallen, en vroeger vaak als een zot elke dag op de weegschaal om te kijken of ik was afgevallen, en indien dit niet zo was mijn kcal verder verlagen. Maar dit werkt niet. Vaak kan zelfs kcal verhogen je plateau doorbreken. En dat wil dan zeggen 200-300 kcal meer, niet naar het frituur gaan.

Verder zou ik aan iedereen ook afraden met je te wegen. De weegschaal is zo fout instrument. Denk maar aan dingen die dit beïnvloeden zoals: vocht? net naar toilet gegaan? elke dag op zelfde moment wegen? temperatuur weegschaal?........ Vaak al gehad dat ik vet kwijt was maar toch hetzelfde gewicht had. Dus je meet beter je vet%, of kijk gewoon in de spiegel.

Nu we januari zijn begint het: mensen die mij vragen naar tips qua wa voeding. Als je dan vraagt hoe ver ze al staan nu zeggen ze: op 2 weken al 3-4kg kwijt!! das toch fantastisch he? nu heb ik wel wat lekker en zoet eten verdiend? 3kg vet is 27000 kcal oftewel slordig geteld een deficit van 2000kcal per dag, wat redelijk onmogelijk is. Probeer hun dan maar is uit te leggen dat wat ze kwijt zijn vooral vocht is want hun weegschaal zegt toch wel niet dat ze zo goed bezig zijn...
    Vandaar dat ze er in Afrika zo vet uitzien, omdat hun lichaam vet vasthoudt vanwege te weinig voedsel? Pas op, ik ga absoluut niet ontkennen dat het menselijk lichaam niet gemaakt is om zo veel mogelijk vetmassa bij te houden. Daarom dat je sneller spiermassa dan vetmassa verliest indien je dieet zonder krachttraining omdat uw lichaam meer energie nodig heeft om spiermassa te behouden dan vetmassa. Uw lichaam heeft tenslotte maar 1 doel: in leven blijven.

Of dat nu met het figuur van Chris Hemsworth uit Thor of met het figuur van Magie De Block uit te Wetstraat is zal het een worst wezen. Maar de bijdrage van die zogenaamde "survival mode" wordt toch echt wel overschat. Als je uw lichaam minder energie gaat geven dan dat het nodig heeft gaat het gewicht verliezen. Om ervoor te zorgen dat dit zo min mogelijk spiermassa is wordt dan ook krachttraining en hoge eiwitinname aangeraden. Maar als puntje bij paaltje komt blijft het nog steeds kcal in vs kcal out.

Of een weegschaal goed of slecht is laat ik in het midden, dat hangt meer af van de persoon en hoe deze die cijfers interpreteert. Uiteindelijk ga je vanaf een bepaald moment op een maand niet enorm veel verschil zien in lichamelijke verandering terwijl op de weegschaal de cijfers mooi blijven dalen. Ik blijf voorstander van de volgende methode:

1 x per dag wegen ('s ochtends na het opstaan) en na elke week het gemiddelde nemen. En die cijfers dan wekelijks vergelijken. Als je daar dan week na week ziet dat jij bijkomt gaat dat zeer weinig met fluctuaties qua watergewicht te maken hebben.

Tgoh, waarom zeggen dat het voornamelijk vocht is? Dan zou ik eerder opteren voor een positievere aanpak. Iets in de aard van "Alle komaan, je bent net zo goed bezig. Nu gewoon blijven volhouden, je ziet dat het kan.". Dat gaat op langere termijn meer succes oogsten dan "Och, je bent zelfs nog geen gram vet kwijt maar enkel vocht na uw eerste week gezond eten." Allé, ik zeg niet dat jij het zo effectief doet eh Maar ik ben meer voor de positievere aanpak. Ik ben ook een van de weinige "regulars" in onze fitness die geen echt problemen heeft met de jaarlijkse New Year Resolutioners.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Niet helemaal correct. Als je iemand hebt van 70kg en iemand 120kg met dezelfde spiermassa e.d. Zullen die waarschijnlijk hetzelfde basaal metabolisme hebben. Wanneer ze sporten verbrand de persoon van 120kg hoogst waarschijnlijk meer kcal.

Iemand van 80kg met 72kg spieren zal een hoger basaal metabolisme hebben dan iemand van 90kg met 60kg spieren.
    Als 2 mensen dezelfde spiermassa hebben maar de ene weegt 50 kg meer dan gaan die niet hetzelfde BMR hebben. Het BMR van de persoon die 120 kg weegt gaat altijd hoger liggen want er is veel meer energie nodig om dat lichaam in leven te houden en te laten bewegen.

Iemand van 80 kg die 72 kg aan spiermassa heeft ga je niet vinden, maar ik snap het punt dat je wilt maken. Maar het aantal extra calorieën dat spiermassa verbrandt word echt zwaar overschat. 10 pond (dus 4,5 kg) spiermassa zorgt ervoor dat je op een dag om en bij de 50 kcal extra verbrand in rust. Dat is dus minder dan het aantal calorieën in een halve Leo koek. De hoofdzakelijke reden waarom mensen met een hogere spiermassa en lagere vetmassa meer verbranden komt voornamelijk doordat die gewoonweg actiever zijn.

Dus een gespierd iemand zal in rust inderdaad meer verbranden dan iemand van hetzelfde gewicht met minder spiermassa maar dat is geen verschil van honderden calorieën. Het punt dat ik eigenlijk wil maken is dat het nogal vaak overschat wordt hoeveel calorieën spiermassa extra verbranden.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Mjeh. Mijn weegschaal vertelt mij dat ik nu aan 98 zit ipv 113 in augustus. Ik vind dat dat mij genoeg vertelt eerlijk gezegd. Dat je op hyperkorte termijn weinig kan zeggen met een weegschaal zal best, maar structureel gebruiken om op lange termijn in de gaten te blijven waar het heen gaat, waarom niet?

Binnenkort eens bloed laten trekken om te zien of ik op bepaalde vlakken misschien niet goed bezig ben maar ik voel me goed. Uitstekend zelfs.
    Maar je kleding zal je evengoed verteld hebben dat je gewicht verloren bent, net als de spiegel toch?

Ik weeg me weinig en onregelmatig, om op gewicht te blijven is dat ook niet echt nodig, dan is een goeie jeans een even goede maatstaf.

Wie wil /moet vermageren houdt beter meerdere parameters in de gaten, waarvan gewicht er eentje van is, maar evengoed je buikomtrek omdat buikvet het gevaarlijkste is, je bloedresultaten,..

Als vrouw hoor je wel vaker stoten genre: "ik weeg me s morgens net na het plassen, dan weeg ik het minst en nooit in het weekend omdat ik me de vrijdag en zaterdag wel al eens durf laten gaan en dat scheelt toch ook makkelijk een kilo, niet rond de menstruatie want dan weeg ik altijd 2kg meer,.... " maar voor de rest geen fixatie op het getal op de weegschaal natuurlijk...

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht

Uiteraard, maar elke dag op de weegschaal gaan staan doet meer kwaad dan goed. Dat ge dat elke maand eens gebruikt als referentiepunt is uiteraard geen probleem. Maar zoals taylor aanhaalt zijn er belangrijkere triggers om u op te focussen: Wat ge ziet in de spiegel is er daar eentje van, hoe ge u fysiek en mentaal voelt ook.

Voor veel mensen wordt de weegschaal ook een obsessie, iets om mee op te letten.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Als vrouw hoor je wel vaker stoten genre: "ik weeg me s morgens net na het plassen, dan weeg ik het minst en nooit in het weekend omdat ik me de vrijdag en zaterdag wel al eens durf laten gaan en dat scheelt toch ook makkelijk een kilo, niet rond de menstruatie want dan weeg ik altijd 2kg meer,.... " maar voor de rest geen fixatie op het getal op de weegschaal natuurlijk...
    Nu moet'k wel eerlijk zeggen dat de menstruatieperiode bij mij toch ook niet de beste periode is qua gewicht. Tijdens die week blijf ik altijd even "hangen" en val ik niet af. Tot nu toe ging het de week nadien wel telkens eens zo goed.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Uiteraard, maar elke dag op de weegschaal gaan staan doet meer kwaad dan goed.
    ...
    Voor veel mensen wordt de weegschaal ook een obsessie, iets om mee op te letten.
    Ik doe het elke dag 2 keer. Na het opstaan en voor het slapengaan. Ik heb geleerd om mijn verwachtingspatroon uit te schakelen en het puur als meetinstrument te gebruiken. De reden dat ik het blijf doen is dat ik er wel bepaalde zaken uit kan leren. Maar ik kan het aanvaarden als dat 1 of 2 weken niet naar beneden gaat.

Er zijn andere bevredigende zaken uiteraard. Spieren die voorheen onder een laagje vet zaten die nu stilaan beginnen af te tekenen bvb. Dat doet idd veel deugd en is ook een factor om vooral verder te blijven doen.

Maar voor mij persoonlijk is die weegschaal ook een grote drijfveer.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Maar je kleding zal je evengoed verteld hebben dat je gewicht verloren bent, net als de spiegel toch?
    Natuurlijk. Ik wil het alleen ook wel wat in cijfers zien en het zo opvolgen.
    Ik moet ook niet gewoon op gewicht blijven, want ik ben veel te zwaar. Nu nog steeds. Ik heb nu mijn etensstijl aangepakt om daar op een lange termijn aan te kunnen werken. Dus ik volg het liever zo op.

Ik weeg mij ook 's morgens na het toilet hoor, omdat dat de meest objectieve situatie is om te vergelijken vind ik. Maar ik sta er ook in het weekend op

Pagina 326 van 326 Eerste ... 226276316322323324325326

Regels voor berichten