paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Iedereen inclusief jezelf weet dat je rommel eet dus er valt niet veel gelijk te halen. Voorlopig levert dat geen problemen op, wat het uiteindelijke resultaat zal zijn valt nog af te wachten natuurlijk.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    TOEGEVOEGDE suikers mijden we. Geen probleem met natuurlijke suikers. En geen idee hoe een glas melk gemixt met banaan en framboos voor rotte tanden zal zorgen maar soit.
    Ik ga er verder niet meer op in gaan. Wil je je kind behoeden voor obesitas door vooral pure producten te geven en er geen suikerverslaafde van te maken, ben je blijkbaar goed bezig je kind voor galg en rad op te voeden. So be it.
    Er is nog zoiets als pragmatisch zijn. En dat geloof, want veel meer is het niet, dat natuurlijke suikers beter zijn klopt gewoon amper. Met minder suiker eten kan iedereen akkoord gaan, maar fructose is nu niet echt beter dan sucrose. Jouw post gaat nogal de richting uit dat "natuurlijke" suikers zoals kokosbloesem en agavesiroop wel ok zijn want ze zijn "natuurlijk".

Smoothies worden scheef bekeken omdat je een grote hoeveelheid fruit kan binnenwerken (veel suikers dus) zonder er veel van te merken. Als je die stukken afzonderlijk moet binnenwerken is dit veel moeilijker, onder andere door de aanwezige vezels die ook gewoon gezond zijn.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Iedereen inclusief jezelf weet dat je rommel eet dus er valt niet veel gelijk te halen. Voorlopig levert dat geen problemen op, wat het uiteindelijke resultaat zal zijn valt nog af te wachten natuurlijk.
    Mja dit dus, het is een beetje zoals iemand die ql kettingrokend 90 is geworden gebruiken als argument dat roken geen probleem is.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Er is nog zoiets als pragmatisch zijn. En dat geloof, want veel meer is het niet, dat natuurlijke suikers beter zijn klopt gewoon amper. Met minder suiker eten kan iedereen akkoord gaan, maar fructose is nu niet echt beter dan sucrose. Jouw post gaat nogal de richting uit dat "natuurlijke" suikers zoals kokosbloesem en agavesiroop wel ok zijn want ze zijn "natuurlijk".

Smoothies worden scheef bekeken omdat je een grote hoeveelheid fruit kan binnenwerken (veel suikers dus) zonder er veel van te merken. Als je die stukken afzonderlijk moet binnenwerken is dit veel moeilijker, onder andere door de aanwezige vezels die ook gewoon gezond zijn.
    Nu lees je al helemaal zaken die ik nergens beweer. Ik spreek niet over havermout pannenkoekjes of havermout met honing of wat dan ook maar wel fruit als natuurlijke zoetstof. Wij voegen net geen suikers (of dat nu witte kristalsuiker, Stevia of agavesiroop) toe om de gewenning aan overdreven zoete smaken zo lang mogelijk uit te stellen. Voor ons zijn pure en natuurlijke smaken belangrijk, maar ons kind wordt niet op dieet gezet of vol light producten of recepten van Pascalle naessens gepropt

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Nu lees je al helemaal zaken die ik nergens beweer. Ik spreek niet over havermout pannenkoekjes of havermout met honing of wat dan ook maar wel fruit als natuurlijke zoetstof. Wij voegen net geen suikers (of dat nu witte kristalsuiker, Stevia of agavesiroop) toe om de gewenning aan overdreven zoete smaken zo lang mogelijk uit te stellen. Voor ons zijn pure en natuurlijke smaken belangrijk, maar ons kind wordt niet op dieet gezet of vol light producten of recepten van Pascalle naessens gepropt
    Je veronderstelling is dat een zo laat mogelijke introductie van toegevoegde suikers er later zal voor zorgen dat je kind vanzelf voor de opties zonder toegevoegde suikers zal gaan, niet? Welke leeftijd is daar cruciaal voor?
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2678872/ spreekt bijvoorbeeld over de eerste jaren, maar dat is nogal vaag vind ik. Ze praten daar ook over het belang van moedermelk omdat je zo in contact komt met het dieet van de mama en dit neem je dan blijkbaar mee in je latere leven.

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mja dit dus, het is een beetje zoals iemand die ql kettingrokend 90 is geworden gebruiken als argument dat roken geen probleem is.
    met dit verschil dat je bij elke kettingroker wel zichtbare lichamelijke schade kan aantonen ( aangetast longweefsel, verminderde longinhoud etc)

Maar dat het goed is, wordt door niemand beweerd, incl mezelf

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Je veronderstelling is dat een zo laat mogelijke introductie van toegevoegde suikers er later zal voor zorgen dat je kind vanzelf voor de opties zonder toegevoegde suikers zal gaan, niet? Welke leeftijd is daar cruciaal voor?
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2678872/ spreekt bijvoorbeeld over de eerste jaren, maar dat is nogal vaag vind ik. Ze praten daar ook over het belang van moedermelk omdat je zo in contact komt met het dieet van de mama en dit neem je dan blijkbaar mee in je latere leven.
    Interessant artikel!

Onze redenering is dat een grote variatie op jonge leeftijd ervoor zal zorgen dat je meer zal lusten of durven proberen. Dat ze nu pure smaken leert kennen en dus niet alles uit zal spugen wat niet zoet genoeg smaakt, zoals je bij sommigen ziet. We leven op hoop
    Dat wil niet zeggen dat ze later als enige in de klas op sinterklaas geen chocolade Sint mag eten omdat dat gesuikerde chocola is. Dat wil ook niet zeggen dat ze niets zal mogen eten van de verjaardagstaart van haar neefje. Dat wil ook niet zeggen dat ze op feestjes geen chips zal mogen eten. We willen dat zoveel mogelijk vermijden en al helemaal niet integreren in het wekelijkse "dieet" zoals bij velen. Maar een beperkte portie bij uitzondering moet zeker kunnen!
    Mijn zus deed dat ook zo bij haar kinderen. Op feestjes mogen ze bvb zelf hun potje vullen met wat ze willen. Maar als het op was, was het ook gedaan voor hen. Op Pasen rapen ze eitjes bij mijn ouders. Maar ze mogen er maar eentje eten op dat moment en de rest gaat mee naar huis. En dat zijn magere sprietjes die je ook gelukkiger maakt met wat kaas en olijfjes dan met een zakje beertjessnoep (8+11j nu)

Voor melkpoeder hebben we ook gekeken wat het suikerarmst is. Geen brik groeimelk bvb maar, in overleg met de pediater, nog melkpoeder nummer 2. Gisteren uit eten geweest en daar heeft ze gewoon gekozen uit mama en papa hun bord wat ze wou eten en als drankje kreeg ze een ayran. Anderhalf eigenlijk want ze heeft die van papa ook gepikt ;p

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je blessures kunnen ook komen door slechte voeding hé. Als je gezond eet met veel groenten en fruit erbij gaat je lichaam die stoffen die daarin zitten gebruiken om je lichaam te herstellen. Maar goed je moet doen wat je gelukkig maakt , een gezond dieet volgen en er ongelukkig van worden heeft ook geen nut. Bij mij was het omgekeerd, ik ben veel beter af met gezonde voeding want ik haal daar meer energie uit en voldoening dan 'fast food". Af en toe eet ik nog altijd een snoepje al grijp ik eerder naar soep tegenwoordig.Mcdo en consoorten doe ik enkel met vrienden en meestal voel ik mij dan nog slecht erna ook. Lekker natuurlijk maar het is een aanslag op mijn darmen , gegarandeerd op de pot.

@Mulan Ik ken niets van kinderen enzo maar is iets met toegevoegde suiker niet af en toe goed aangezien kinderen nogal heel veel bezig zijn?
    Laatst gewijzigd door Dookie; 16 november 2019 om 19:43
    gelieve niet te struikelen over mijn dt-fouten

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    @Mulan Ik ken niets van kinderen enzo maar is iets met toegevoegde suiker niet af en toe goed aangezien kinderen nogal heel veel bezig zijn?[/QUOTE]

https://www.partena-ziekenfonds.be/n...eren-en-suiker

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Het is niet omdat uw lichaam er geen last van lijkt te hebben, dat het niet onnozel ongezond is. Los van alle vitaminen en mineralen die ge mist, zijn groenten ook gewoon belangrijk qua preventie hart- en vaatziekten, diabetes en bepaalde kankers. Soit, het is uw lichaam, ge doet ermee wat ge wilt. Alleen moet ge dat echt niet lopen promoten als zijnde normaal en echt geen probleem.
    Er zit toch sla in zijn big Mac?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Klopt helemaal.

En Mulan over je vraag van rotte tanden. Moest je weten hoeveel zuur icm suiker er in zo een smoothie zit (=aanslag op je tandglazuur) zou je wel weten hoe vlug je daar rotte tanden van kan krijgen. Of je laat ze het met een rietje drinken en achteraf spoelen met water.

@ junkfood, redbull verslaafde. Hoe kun jij nog deftig sporten na al die cafeïne? Ik heb 1x gaan fietsen nadat ik een blik redbull gedronken had en mijn hartslag lag veel te hoog om nog deftig te kunnen presteren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    het smaakt me nochtans, brol of niet.

Ik bepaal trouwens zelf alle extra waarden die dienen getest te worden, buiten de standaardwaarden. Uitslag wordt rechtstreeks van het labo naar mij gestuurd.
    Bloeddruk was 12/8 , keer ervoor 12/7
    Precieze cholesterol (LDL en HDL) moet ik thuis zien, zit nog op het werk. Door oa havermout in ochtendshake en de vele km's lopen blijft die altijd ok
    En de ratio totaal/HDL is ten allen tijde onder 4... Ik dacht 190 totaal en HDL 60 zoiets, maar kan er ook wat naast zitten zo vanbuiten.

Vitamines geen tekorten op vlak van magnesium, b12, D, ijzer etc

Botdichtheid zit ok, vetpercentage zeer laag vr mn leeftijd, longinhoud dik ok, hart tweejaarlijks getest en alles ok

De waarden die min of plus zijn tov de ref waarden kan ik makkelijk plaatsen en komen niet door voeding. Zo zijn CK waarden altijd te hoog omdat ik vaak te hard train
    Nog vragen ?

Mensen willen hier precies per se hun gelijk halen, terwijl het simpel is. Het is niet omdat ik goed genoeg weet wat redelijk gezond en ongezond eten inhoudt , ik dat ook moet opvolgen.

Moest ik ooit niet meer kunnen lopen (of fietsen of een andere cardio-activiteit) kan ik dit niet aanhouden, dat weet ik ook.
    Dan zal ik wellicht dezelfde spullen blijven eten en drinken , alleen dan wel rekening houden met de kcalinname...
    Toen ik nog 115 kg woog was m’n bloed ook perfect in orde en m’n bloeddruk ook. En toch kunnen we het er allemaal over eens zijn dat dat niet bepaald gezond was.
    Laatst gewijzigd door Carrion; 16 november 2019 om 21:33
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier ook, had eens de grens van 100kg aangetikt ( 1m86 ) en was ook in orde met bloedruk, hartslag, geen suikerziekte of whatever van al die frisdrank, eigenlijk on en off heb ik een 15 jaar lang redelijk unhealthy gegeten, niet in de lijn van elke dag burgers of gebakken dingen maar ook niet alleen groenten en gegrilde kipfilet of stukje vis.

Hoewel ik qua waardes etc wel in orde was met alles merkte ik wel dat ik vaak een opgeblazen gevoel had, meer aantal keren dan dat ik wou diarree had en over het algemeen futloos was en redelijk lui.
    Nu ben ik nog steeds niet onder de 90kg maar sinds ik 3-4x per week power training doe in de fitness merk ik wel dat het futloze en luie er af is, en hoewel ik ook nog wel eens een red bulleke met suiker binnen kap of een medium menu in een BK of McDonalds op zijn tijd heb ik het toch afgeleerd van 2x per week frituur te gaan of welke week kebab of dergelijke en sinds ik macro's volg en ''gewoon eten'' klaar maak met bv groenten en vis/kip/etc ook bijna nooit meer last van diarree of bloated gevoel.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    Mensen willen hier precies per se hun gelijk halen, terwijl het simpel is. Het is niet omdat ik goed genoeg weet wat redelijk gezond en ongezond eten inhoudt , ik dat ook moet opvolgen.
    Uw boodschap hier is niet dat jij kiest om ongezond te eten.
    Uw boodschap die je brengt is: je mag de hele week de grootste brol eten (volgens de wetenschap), zolang je maar genoeg gaat lopen kan het allemaal geen kwaad.
    Het is heel simpel, je moet hier niet uw super ongezond voedingspatroon komen verkondigen met de melding dat je kerngezond bent en dat uw bloedwaarden kerngezond zijn, zonder die waarden te posten. En dan nog, is dit enkel een anekdotisch voorbeeld.

De waarden die min of plus zijn tov de ref waarden kan ik makkelijk plaatsen en komen niet door voeding. Zo zijn CK waarden altijd te hoog omdat ik vaak te hard train
    Nog vragen ?
    Ja, plaats ze dan, de waardes voor HDL en LDL.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Uw boodschap hier is niet dat jij kiest om ongezond te eten.
    Uw boodschap die je brengt is: je mag de hele week de grootste brol eten (volgens de wetenschap), zolang je maar genoeg gaat lopen kan het allemaal geen kwaad.
    Het is heel simpel, je moet hier niet uw super ongezond voedingspatroon komen verkondigen met de melding dat je kerngezond bent en dat uw bloedwaarden kerngezond zijn, zonder die waarden te posten. En dan nog, is dit enkel een anekdotisch voorbeeld.

Ja, plaats ze dan, de waardes voor HDL en LDL.
    plaatsen als in verklaren he ..'ik kan iets plaatsen'. Versta je? Zou nochtans uit zinsconstructie duidelijk moeten blijken
    Ik zeg nergens dat ik kerngezond ben. Heb alleen gezegd dat mijn waarden na 25jaar zo'n eetgedrag momenteel nog nergens duidelijke gebreken laten zien. Je moet natuurlijk wel willen lezen...

Moest ik groenten, fruit , vis etc ook gewoon lekker vinden, zou ik daar ook gewoon voor opteren.
    Totaal Cholesterol 191
    Hdl 60, nonHDL 131, LDL berekend 118
    Triglyceriden: 65 allemaal mg/dl
    Laatst gewijzigd door Robin75; 18 november 2019 om 10:01

Pagina 312 van 320 Eerste ... 212262302308309310311312313314315316 ... Laatste

Regels voor berichten