puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Minstens 1 uur per dag bezig zijn, elke dag, met eten kopen en eten maken, eten opeten, afwassen. Reken maar eerder 2 uur.
    Dat is een hoop tijd. Op een jaar tijd is dat 800 uur. Ik vind dat veel tijd met als enig nut voeding op te nemen.
    Ik zeg helemaal niet dat dit teveel moeite gevraagd is, maar het moet toch echt veel simpeler kunnen dan al dat gedoe.

Je moet behoorlijk naief zijn om van een volledige bevolking te verwachten dat ze verantwoord met zoiets zelf kunnen omgaan.
    Het zou veel simpeler zijn als er kant en klare goedkope pillen waren die perfect gezond afgewogen zijn zonder gedoe.
    De wetenschap is er toch voor iets. Dat ze daar eens aan beginnen.

Een hond eten geven en zijn eten laten opeten, dat duurt 5 minuten per dag. We geven onze honden ook geen pasta en patatjes met stukjes kip met walnoten en eieren.
    Voorzie gewoon iets wat beter smaakt "volwaardig mensen eten" en klaar. Moeilijk toch blijkt.
    Alleen zijn wij geen honden. Allez, ik toch niet. Voor u kan ik uiteraard niet spreken want ik ken u niet.

Als er serieuze interesse was in wat gij voorstelt, dan was het er al wel hoor. Van die bagger als Huel komt in de buurt, maar veel plezier met dat de rest van uw leven binnen te kletsen, ge zult het rap beu zijn.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Alleen zijn wij geen honden. Allez, ik toch niet. Voor u kan ik uiteraard niet spreken want ik ken u niet.

Als er serieuze interesse was in wat gij voorstelt, dan was het er al wel hoor. Van die bagger als Huel komt in de buurt, maar veel plezier met dat de rest van uw leven binnen te kletsen, ge zult het rap beu zijn.
    Huel, is dat een soort Herbalife misschien? Bedankt voor de tip. Al kost dat waarschijnlijk weer een hoop geld.
    Wij zijn geen honden, klopt. Mijn hond of kip zijn eten is waarschijnlijk gezonder dan wat veel mensen binnen steken op een dag, en veel goedkoper en met minder milieu impact.

Nu ja, moet wel toegeven, met het gezin aan tafel gaan zitten met 3 zakjes herbalife poeder, daar kan veel volk niet tegen. Je hebt dan niet eens een tafel nodig, eet dat gewoon voor de TV of terwijl je een boek leest of whatever. Het zit zowat in onze cultuur ingebakken. Maar voor mij persoonlijk hoeft dat allemaal niet. Ik heb het kind zijn op dat gebied nooit ontgroeid, aan tafel gaan zitten om te eten tot iedereen gedaan heeft is een kwelling. (ik wil verder gamen)
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb het kind zijn op dat gebied nooit ontgroeid, aan tafel gaan zitten om te eten tot iedereen gedaan heeft is een kwelling. (ik wil verder gamen)
    Thanks ook geen gezonde gewoonte. Onderzoek wijst uit dat niet aan een tafel eten + afgeleid worden door bijvoorbeeld tv er voor zorgt dat men te veel eet, omdat je brein die activiteit niet als etenstijd categoriseert. Als je aan een tafel eet, met minder afleiding, zorgt dit ervoor dat je minder snel nadien zal beginnen snacken omdat je maaltijd wel als "etenstijd" werd opgeslagen door je brein, en je daardoor minder snel denkt terug honger/trek te hebben.

Al moet ik zeggen dat we bij ons thuis (hoewel we aan een eettafel eten) ook zicht hebben op de tv, en die tijdens het eten standaard op masterchef staat.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    een foto van m'n eten
    Ziet er goed uit.
    Hebt ge geen recepten van die pastas en salades?

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik dacht dat ik het hier gepost had maar blijkbaar niet. Zelf weet ik de grote basis over wat goed of slecht voor je is op gebied van voeding. Met de nodige gezonde interesse is dat nu ook niet zo heel moeilijk.
    Energiedrankjes daarentegen nuttigde ik tot voor kort nooit. Daarom weet ik er eigenlijk totaal niets over.

Vroeger (heel lang geleden) toen red bull op de markt kwam heb ik weleens gehoord dat dat hetzelfde effect heeft als 20 koppen koffie, of iets in die trend. Sinds kort durf ik zo om de x-aantal weken wel eens een red bull, monster of nocco drinken. Hier had ik gelezen dat je dan toch best opteert voor de zero-varianten. Nog eens nen hoop suiker erbij kan gewoonweg niet gezond zijn, dus logisch.

Maar die uitspraak 'da's hetzelfde als 20 koppen koffie' is wat blijven hangen dus zocht ik het één en ander op. Blijkt dat er in red bull en consoorten 80 mg cafeïne per 250 ml zit. Wat zowat gelijk is (afhankelijk van gewone of filterkoffie blijkbaar) aan een kopje koffie. Dus dacht ik: de zero variant is dan niet ZO ongezond. Maar ik zie waarschijnlijk nog zaken over het hoofd. Taurine e.d. zit daar denk ik ook in en ik weet precies niet wat dat doet met uw lichaam.

Ik drink zoiets eens de zaterdag avond als ik doodmoe ben van werken en we nog weg moeten. Nooit voor het sporten. Maar mijn interesse hierin kwam na een bezoek aan de dokter. Ik moest mij laten screenen (EKG, bloeddruk,...) om mijn jaarlijkse verzekering in orde te brengen om goedgekeurd te worden om te mogen kickboxen. Daaruit bleek dat mijn onderdruk wat aan de hoge kant was. Vandaar wou ik het effect van energiedranken eens wat opzoeken.
    Don't think you are, know you are...

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik wist niet dat er mensen rondliepen die eten maken en opeten als zo'n last beschouwden
    Het illustreert wel mooi het probleem: het is allemaal moeilijk en zo'n last precies, rap een pizza binnensteken...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Steffi? Inderdaad. Mijn grootste probleem met haar manier van koken is dat het best wel duur is, juist omdat ze in elk gerecht wel een of ander trendy superfood wil steken. Natuurlijk snap ik dat een tv-kanaal dat rond eten draait ook graag 'specialere' ingrediënten in de kijker zet, maar op deze manier wekt ze precies de indruk dat om een gezond en evenwichtig dieet te hebben je al die dure ingrediënten moet gebruiken, en dat is gewoon niet waar. Kokosolie blijkt volgens recentere onderzoeken dan nog eens niet zo supergezond te zijn als ze eerst dachten.

Ik ben bijvoorbeeld fan van Yotam Ottolenghi (nog zo'n hippe chef nu ) maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om als ik een soortgelijk gerecht wil maken, 5 soorten obscure paddestoelen in een speciaalzaak te gaan opsporen. Dan gebruik ik wel iets dat lokaler te vinden is, goedkoper is en slechts minimaal aan smaak zal moeten inboeten.
    Ik erger mij vooral aan van die twijfelachtige claims over al die gezonde ingrediënten, meestal de wereld ingestuurd door een misbegrepen studie of zelfs dat niet, mensen gaan echt denken dat "standaard" groenten en fruit niet gezond genoeg meer zijn. En inderdaad het is ook duur en soms ecologisch niet verantwoord. Heel die rage i.v.m. avocado's is er ook zo een, dat elke hippe foodie nu elke dag avocado eet is echt geen zegen voor het klimaat of de streken waar die gekweekt worden. En kokosolie, mja, kijk we diaboliseren (soms wat overdreven) verzadigde vetten al jaren, maar dan lanceert er iemand dat kokosolie gezond is en iedereen springt daarop. Terwijl het net door het gebrek aan onverzadigdheden komt dat boter bv. vast is bij kamertemperatuur...net zoals kokosolie. De logica is soms gewoon ver zoek.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom kan men nu eens niet gewoon een pil of drank maken desnoods chemisch, waar alles in zit.

.
    Op je eerste vraag: dit is exact wat Plennyshake en Huel doen:

alle macro's in perfecte verhoudingen in 1 shake aangevuld met alle micronutrienten die je nodig hebt. Op basis van plantaardige ingrediënten (haver, soja, lijnzaad) en dus ook vegan. En het kost tussen de 1.3 en 1.8 euro per maaltijd. Plenny is zeker goed te drinken, dus een perfecte vervanger voor 1 a 2 maaltijden per dag.

Dit gecombineerd met een uitgebalanceerd, veggie biased, avondmaal, en een aantal gezonde tussendoortjes kan iedereen naar een gezond lichaam doen evolueren. Ook mensen zonder tijd.

En Foodbag, maar zelfs ook Hellofresh geven de mensen met minder tijd om ook gebalanceerd te eten, zelfs relatief seinzoensgebonden en lokaal. Met weinig of geen dierlijke producten, voor een democratische prijs.

De laaste maanden kreeg ik boterhammen met charcuterie aangeboden op het werk, elke middag. En ik ben een onverzadigbare veelvraat, dus ik at vaak meer dan 20 boterhammen (for real). Dit resulteerde na 3 maand in een gewichtstoename van 4-5kilo. ALs ik al die zaken ingeef op een app als Myfitnesspal, dan kwam ik echt aan gigantische hoeveelheden kcals. Gelukkig heb ik een (super)snel metabolisme dus zijn de gevolgen nog te overzien.

Daarnaast ben ik ongeveer exact 1 maand vader van een eerste kindje, dus tijd om te koken is er wel, maar niet voldoende. Ik ga ook nog graag een aantal uur per week sporten dus het is kiezen.

IK eet nu:

's ochtend 40gr havermout met havermelk en vers fruit (banaan, appel, kiwi,, peer, ananas) voor +/- 400kcl

tussendoor is een halve Plennyreep (niet te vreten): 200 kcal

middagmaal: 150gr plennypoeder met melk/water: +-700kcal (en perfect qua profiel)

tussendoor: halve plennyreep: 200kcal

avondmaal: Hellofresh, wat het menu brengt: +/- 600-700kcal normaal.

Mijn onderhoud zo ongeveer op 2300-2400 moeten zitten (1m85, 77kilo) dus met bovenstaande zou ik lichtjes afvallen. Daarnaast eet ik soms nog een stuk fruit, soms wat extra groentjes en als ik sport compenseer ik de verbrande kcal.

En ik ben lean als een motherfucker aan het worden. Voor iedereen haalbaar, en helemaal niet duur. All-in ben ik nog geen 10 euro per dag kwijt, heb ik het gevoel dat ik vers kook (elke avond) en krijg ik een perfect voedingsprofiel binnen

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ziet er goed uit.
    Hebt ge geen recepten van die pastas en salades?
    Die salades zijn zo simpel als het groot is

Het slaatje dat ik 's middags meestal eet:

- Sla (uit een pakske )
    - Hard gekookt ei
    - Kippenreepjes uit de lidl
    - Beetje light mayo want ik ga niet als een konijn op een droog blad sla zitten kauwen

Die pastasalade:

- Spirelli
    - Zo'n blik met kleine wortelen en erwten
    - Wat paprika
    - Paar hard gekookte eieren
    - Zwan worstjes (don't judge) of kan ook met kippenreepjes
    - Wat light mayo

of

- Spirelli
    - Sla (altijd uit het pakske )
    - kerstomaten
    - hard gekookt ei
    - wat light mayo

Slaatjes bij het avondeten:

- Sla (opnieuw uit een pakske)
    - Hard gekookt ei
    - Tomaat
    - Komkommer
    - Wat light mayo

Dus zoals je ziet, eigenlijk belachelijk simpel om te maken op een paar minuten tijd. En overal wat light mayo of dressing bij. Want veel mensen denken vaak dat gezond eten gelijk staat aan knauwen op een droge wortel of stuk broccoli met wat droge rijst.

Echt bereidingswijze is er niet, want voor die salades is het gewoon allemaal in een kom en snijden/mengen Voor de pastasalade laat ik de paste wel eerst even wat afkoelen voor aleer ik die groenten eronder meng. Zoals ik al zei, veel simpeler kan je het volgens mij niet maken.

En ge kunt aan die slaatjes eigenlijk gewoon toevoegen wat je wilt. Vooral in de zomer eet ik volgens mij 5/7 van die pastasalades. Ik maak zondag gewoon een grote kastrol klaar en hoef tijdens de week enkel op te scheppen.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Ik dacht dat ik het hier gepost had maar blijkbaar niet. Zelf weet ik de grote basis over wat goed of slecht voor je is op gebied van voeding. Met de nodige gezonde interesse is dat nu ook niet zo heel moeilijk.
    Energiedrankjes daarentegen nuttigde ik tot voor kort nooit. Daarom weet ik er eigenlijk totaal niets over.

Vroeger (heel lang geleden) toen red bull op de markt kwam heb ik weleens gehoord dat dat hetzelfde effect heeft als 20 koppen koffie, of iets in die trend. Sinds kort durf ik zo om de x-aantal weken wel eens een red bull, monster of nocco drinken. Hier had ik gelezen dat je dan toch best opteert voor de zero-varianten. Nog eens nen hoop suiker erbij kan gewoonweg niet gezond zijn, dus logisch.

Maar die uitspraak 'da's hetzelfde als 20 koppen koffie' is wat blijven hangen dus zocht ik het één en ander op. Blijkt dat er in red bull en consoorten 80 mg cafeïne per 250 ml zit. Wat zowat gelijk is (afhankelijk van gewone of filterkoffie blijkbaar) aan een kopje koffie. Dus dacht ik: de zero variant is dan niet ZO ongezond. Maar ik zie waarschijnlijk nog zaken over het hoofd. Taurine e.d. zit daar denk ik ook in en ik weet precies niet wat dat doet met uw lichaam.

Ik drink zoiets eens de zaterdag avond als ik doodmoe ben van werken en we nog weg moeten. Nooit voor het sporten. Maar mijn interesse hierin kwam na een bezoek aan de dokter. Ik moest mij laten screenen (EKG, bloeddruk,...) om mijn jaarlijkse verzekering in orde te brengen om goedgekeurd te worden om te mogen kickboxen. Daaruit bleek dat mijn onderdruk wat aan de hoge kant was. Vandaar wou ik het effect van energiedranken eens wat opzoeken.
    dit snap ik dus niet.
    'heb ik weleens gehoord dat'
    Het kost idd 5 sec om het label op zo'n blikje te bekijken om te weten dat deze fabel al niet klopte.
    na 25j aan 3 Red Bulls dagelijks leef ik nog , en blijkbaar wonderwel als ik sommigen hier mag geloven. Bloeddruk volledig normaal, tanden zijn ok, hartslag verhoogt geen bal bij de 'hoge' cafeïne innames
    En uiteraard de gewone Red Bulls, die zero variant vind ik niet te drinken.

Misschien eens allemaal wat minder klakkeloos volgen wat gezondheidsgoeroe's weten te zeggen, de boekjes en de sites meedelen, ..
    Begrijp de werking van het (vooral EIGEN) lichaam, het endocriene systeem, hoe je labels op voeding en drank moet lezen, en maak dan voor uzelf de beslissing of je het al dan niet gaat eten/drinken.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Heel die rage i.v.m. avocado's is er ook zo een, dat elke hippe foodie nu elke dag avocado eet is echt geen zegen voor het klimaat of de streken waar die gekweekt worden.
    Ik koop bevroren avocado's voor de guacamole, voor mij ideaal om niet steeds avocado's weg te moeten gooien!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dus zoals je ziet, eigenlijk belachelijk simpel om te maken op een paar minuten tijd. En overal wat light mayo of dressing bij. Want veel mensen denken vaak dat gezond eten gelijk staat aan knauwen op een droge wortel of stuk broccoli met wat droge rijst.

...
    En ik zeg u op basis daarvan dat je een rampzalig voedingspatroon hebt. Waar zijn je (onverzadigde) vetten? Waar zijn je eiwitten?

Ik zie carbs, carbs, carbs, maar geen goeie vetten en geen goeie eiwitten.

ps: wortelen uit een blik? For real? Oh my jizzhut. Denk je nu echt dat dat nog de benodigde vitamines bevat? Neem dan bevroren => ontdooide groenten

Of een Plennyshake

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    En ik zeg u op basis daarvan dat je een rampzalig voedingspatroon hebt. Waar zijn je (onverzadigde) vetten? Waar zijn je eiwitten?

Ik zie carbs, carbs, carbs, maar geen goeie vetten en geen goeie eiwitten.

ps: wortelen uit een blik? For real? Oh my jizzhut. Denk je nu echt dat dat nog de benodigde vitamines bevat? Neem dan bevroren => ontdooide groenten

Of een Plennyshake
    Dat moet je eens uitleggen.
    Ik zie bij bijna elk gerecht eieren en/of kippenreepjes staan, als eiwitbron is dat volgens mij perfect. Uit die eieren kan je meteen ook je vetten halen.
    En verder:
    The best method is the one that gets you to eat your veggies. Whether they’re fresh, frozen, or canned, if you eat enough fruits and vegetables every day, you’re going to reap some of their nutritional benefits.
    https://examine.com/nutrition/fresh-...ed-vegetables/

Ik vind het nogal ongegrond dat nu als "slechte voeding" af te schilderen en dan aan te raden maar een shake te drinken.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oh boy weer zo eentje die de kool aid gedronken heeft en nu een profeet is die het ware woord gaat verkondigen.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    dit snap ik dus niet.
    'heb ik weleens gehoord dat'
    Het kost idd 5 sec om het label op zo'n blikje te bekijken om te weten dat deze fabel al niet klopte.
    na 25j aan 3 Red Bulls dagelijks leef ik nog , en blijkbaar wonderwel als ik sommigen hier mag geloven. Bloeddruk volledig normaal, tanden zijn ok, hartslag verhoogt geen bal bij de 'hoge' cafeïne innames
    En uiteraard de gewone Red Bulls, die zero variant vind ik niet te drinken.

Misschien eens allemaal wat minder klakkeloos volgen wat gezondheidsgoeroe's weten te zeggen, de boekjes en de sites meedelen, ..
    Begrijp de werking van het (vooral EIGEN) lichaam, het endocriene systeem, hoe je labels op voeding en drank moet lezen, en maak dan voor uzelf de beslissing of je het al dan niet gaat eten/drinken.
    Wat snap je niet? Ik heb dat vroeger eens gehoord. That's it. Interesseerde mij geen hol, vandaar nooit opgezocht want ik dronk zoiets nooit. Sinds kort drink ik dat, dus heb ik dat eens opgezocht en bleek niet zo te zijn. Wat valt daar nu niet aan te begrijpen?

Verder was mijn post pure interesse hoor, geen bashing op energiedrankjes voor alle duidelijkheid. Blijkbaar doen die 3/dag u toch geen deugd, opgefokten tijger.
    Don't think you are, know you are...

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht

Probleem met energiedranken is dat het vaak gecombineerd wordt met andere zaken zoals slaaptekort, andere caffeïnehoudende dranken (cola, koffie,...), teveel zout, stress, overgewicht.... Dat alles samen, is wel een ongezond cocktailtje.
    o/

Pagina 308 van 319 Eerste ... 208258298304305306307308309310311312318 ... Laatste

Regels voor berichten