.Sinister.'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Goedemiddag,

Wij hebben net een kamer wat opgefrist door de muren te behangen (en nadien ook 1 muur geschilderd).
    Op deze muur hangt een lavabo, wat dus wel voor spatten kan zorgen op dat behangpapier/verf; niet ideaal natuurlijk.

Nu ben ik op zoek hoe ik dit stuk muur best kan beschermen tegen eventuele spatten.
    Als ik op 'spatwand' zoek, kom ik vooral zaken tegen voor badkamers/keukens die veel te breed zijn. (Betreft maar 1 klein lavabo'tje)

Nu zijn we eraan aan het denken om een stuk glas op maat te laten maken om hier te bevestigen, maar misschien kunnen jullie nog andere/simpelere alternatieven aanraden?

Alvast bedankt!

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    In Ikea hebben ze plastieken spatwanden. Ik kan me niet voorstellen dat ze die in bv een Brico niet ook hebben.
    Twitch|Steam|PSN
    i5 2500K|16 GB Kingston HyperX|RX580

KieKsKe's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .Sinister. Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Goedemiddag,

Wij hebben net een kamer wat opgefrist door de muren te behangen (en nadien ook 1 muur geschilderd).
    Op deze muur hangt een lavabo, wat dus wel voor spatten kan zorgen op dat behangpapier/verf; niet ideaal natuurlijk.

Nu ben ik op zoek hoe ik dit stuk muur best kan beschermen tegen eventuele spatten.
    Als ik op 'spatwand' zoek, kom ik vooral zaken tegen voor badkamers/keukens die veel te breed zijn. (Betreft maar 1 klein lavabo'tje)

Nu zijn we eraan aan het denken om een stuk glas op maat te laten maken om hier te bevestigen, maar misschien kunnen jullie nog andere/simpelere alternatieven aanraden?

Alvast bedankt!
    Bestel u een stukje gelakt glas in 4 of 6mm dik en kleef dat tegen de muur met de juiste silicone. Er zijn daar standaardkleuren in en zal wellicht niet al te veel kosten bij uw lokale glasboer.

Google lacobel voor voorbeeldjes.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .Sinister. Bekijk bericht
    Goedemiddag,

Alvast bedankt!
    Het hangt er van af wat je graag ziet natuurlijk. Een rij tegels, een inox plaat, kunststof, (plexi)glas, alles kan dienen zolang het maar geen vocht opneemt

Persoonlijk zie ik graag geborsteld inox, maar daar zijn veel mensen geen fan van.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Het beste is dat je ook al weet welke tegel je gaat leggen, als de chapper komt. Dan kun je daar goed mee afspreken.

Ik had toen voor beneden 1,5cm gezegd, omdat ik toen vanuit ging van een tegel van 1,2cm dik. Maar uiteindelijk een tegel van 1cm dik geworden, dan is u lijmverbruik ineens een pak hoger om die 0,5cm te overbruggen. Maw als je 2cm neemt en legt een tegel van 1cm dik, ga je enorm veel lijm moeten gebruiken (wat dan een kostelijk gaat worden en uiteindelijk niet nodig is). Om die 0,5cm te overbruggen heb ik een lijmkam van 8 gebruikt op de vloer en dan een lijmkam van 6 op de tegel, de zakken lijm ging er toen al van door. Toen de vloerder kwam voor de rest, zei hij het ook dat het al een dikke laag lijm is (opzich niet erg, maar niet nodig, het kost u gewoon meer geld).

Op 1ste verdiep had ik 1,3cm afgesproken, daar ging ik wel vanuit met een tegel van 1cm dik.

Als het een renovatie zou zijn, dan zou ik wel meer marge pakken, maar ne nieuwe chape ligt vrij vlak.
    Niet enkel uw tegeldikte is van belang, ook het formaat. Onze 120x60 tegels bv kon ge niet anders leggen dan met een kam van 15 + nog eens voorlijmen op de tegel (niet met 12 he, gewoon plat)
    Voor 60/60 is eigenlijk nen 12 al aan te raden, net zoals voor keramisch parket.

Zelfs als uw chape vlak is, een dikkere lijmlaag met S1 of S2 lijm geeft meer flexibiliteit en dus minder spanning op de tegels en voegen
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    17 (95%)
    Watvzouden jullie doen voor buitentegel ivm. een ontkoppelingsmat? We zijn van plan om keramische tegels van 60x60 te leggen (840x480). Het is precies een beetje een twijfelgeval.
    blog(Linux-related)

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Niet nodig

Mat23's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Wij gaan binnenkort vliesbehang over heel onze woning hangen en schilderen. Nu vind ik ook wel veel vliesbehang in verschillende kleuren. Dus in feite kan je gewoon vliesbehang hangen zonder te schilderen? Of wordt dat niet gedaan?
    "The only true wisdom is in knowing you know nothing."

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mat23 Bekijk bericht
    Wij gaan binnenkort vliesbehang over heel onze woning hangen en schilderen. Nu vind ik ook wel veel vliesbehang in verschillende kleuren. Dus in feite kan je gewoon vliesbehang hangen zonder te schilderen? Of wordt dat niet gedaan?
    Waarom wil je behangen? Zo slecht plakwerk of?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DSK Bekijk bericht
    Watvzouden jullie doen voor buitentegel ivm. een ontkoppelingsmat? We zijn van plan om keramische tegels van 60x60 te leggen (840x480). Het is precies een beetje een twijfelgeval.
    Niks.
    Enkel als ge het gaat leggen op beton moet er een drainagemat onder, maar voor de rest moet ge eigenlijk niks speciaal doen bljkbaar
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    17 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Niet nodig
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Niks.
    Enkel als ge het gaat leggen op beton moet er een drainagemat onder, maar voor de rest moet ge eigenlijk niks speciaal doen bljkbaar
    Bedankt voor de reactie.
    Opbouw zou zijn:
    - afgraven tot op -30cm
    - ondergrond in droge beton 7/20
    - 8 cm gewapende chape
    - 2 cm keramische tegels, dubbel verlijmd

Dus hier zou geen ontkoppelingsmat nodig zijn?
    blog(Linux-related)

Mat23's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Waarom wil je behangen? Zo slecht plakwerk of?
    Neen, muren zijn vrij behoorlijk. Maar met vlies heb je toch sowieso een hogere duurzaamheid van je schilderwerk?
    "The only true wisdom is in knowing you know nothing."

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Niet enkel uw tegeldikte is van belang, ook het formaat. Onze 120x60 tegels bv kon ge niet anders leggen dan met een kam van 15 + nog eens voorlijmen op de tegel (niet met 12 he, gewoon plat)
    Voor 60/60 is eigenlijk nen 12 al aan te raden, net zoals voor keramisch parket.

Zelfs als uw chape vlak is, een dikkere lijmlaag met S1 of S2 lijm geeft meer flexibiliteit en dus minder spanning op de tegels en voegen
    Daarom dat ik al zei dat het best is dat je al weet welke tegel je gaat kiezen hé. Voor hetzelfde geld moet je ontkoppelingsmatten leggen en moet je meer ruimte voorzien.

Ikzelf heb met S2 gewerkt, had daar veel goede zaken over gehoord. Scoorde ook goed bij de testen, ik dacht zelfs dat PCI heeft verklaard dat je met deze lijm en correct aangebracht geen ontkoppelingsmatten nodig heeft. Lijkt me toch een serieuze statement als je weet dat de andere fabrikanten dit niet officieel durven zeggen.
    Elke vloerder heeft ook zo zijn eigen visie erop. Als ik bij ons ouderlijk thuis kijk hebben ze in de keuken ook vloerverwarming en daar ligt geen ontkopelingsmatten of uitzetvoegen, dat ligt in halfsteensverband en dat ligt daar nu al 35 jaar, geen enkele barst te zien. Terwijl sommige vloerders zeggen dat ze altijd ontkoppelingsmatten leggen bij vloerverwarming, andere zeggen enkel wanneer je over de uitzetvoeg gaat of je ze in halfsteensverband legt.

Bij vloeren stel ik mij dan soms ook veel vragen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; Vandaag om 07:48

Pagina 324 van 324 Eerste ... 224274314320321322323324

Regels voor berichten