Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    wij hebben hier nu wel tussen gang en kamers altijd een ander type tegel, maar dan nog vond ik die uitzetprofielen het mooist. wel de kunststoffen van schluter, die metalen trekt op geen hol
    In dat geval plaatsen ze over het algemeen een profiel, dan kun je inderdaad ineens kiezen voor een uitzet profiel.

Maar als u tegel doorloopt, vind ik dat nu zelf ook niet mooi en kies dan toch ook liever voor siliconen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Kraan nemen die je kan uittrekken, doet ook veel.
    Die kan je dan bij wijze van spreke in je spoelbak hangen, veel minder spatten.
    Dat was het plan, vind dat ook makkelijk om u spoelbak uit te kuisen.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DSK Bekijk bericht
    Vanavond eens gaan kijken bij ons (ze zijn aan het vloeren) en daar volgende gezien:
    http://boeiend.be/tmp/huis2/vloer1.jpg
    http://boeiend.be/tmp/huis2/vloer2.jpg

Lijkt mij dat ze dit doen om net uit te komen op die voegen in de chape (vloerverwarming).
    Is dit normaal? Want eigenlijk vind ik dit lelijk (zacht uitgedrukt)...
    Is er een fout gemaakt met het maken van die uitzetvoegen in de chape of kunnen die tegels daar gewoon over?
    Ze moeten kijken naar de zetvoegen van uw chape akkoord maar hiermee zou ik niet kunnen lachen. Vooral dat dunne stripje in de 2e foto links van de deur duidt voor mij op amateurisme. Je moet op voorhand je stenen uitleggen of uitmeten om te zien hoe het uit gaat komen. Dan had uw vloerder gezien dat hij met een dun stripje ging over zitten en dus moeten beginnnen met een steen die iets groter is dan een halve, dan had dat stripje verdeeld geweest.

Ik heb zelf mijn parket gelegd en ben daar een tijdje mee bezig geweest om te zien of tegen elke wand van zowel keuken, living als gang mijn parket goed zou uitkomen. uitiendelijk in de gang geen gelegd maar het ziet er super uit (ook al complimenten van parketteurs gekregen).
    Twitch|Steam|PSN
    i5 2500K|16 GB Kingston HyperX|RX580

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Ze moeten kijken naar de zetvoegen van uw chape akkoord maar hiermee zou ik niet kunnen lachen. Vooral dat dunne stripje in de 2e foto links van de deur duidt voor mij op amateurisme. Je moet op voorhand je stenen uitleggen of uitmeten om te zien hoe het uit gaat komen. Dan had uw vloerder gezien dat hij met een dun stripje ging over zitten en dus moeten beginnnen met een steen die iets groter is dan een halve, dan had dat stripje verdeeld geweest.

Ik heb zelf mijn parket gelegd en ben daar een tijdje mee bezig geweest om te zien of tegen elke wand van zowel keuken, living als gang mijn parket goed zou uitkomen. uitiendelijk in de gang geen gelegd maar het ziet er super uit (ook al complimenten van parketteurs gekregen).
    Mijn eerste indruk is dat hij weinig keuze had.
    Hij is begonnen met een volle tegel tegen de muur, wilt dus zeggen dat hij aan de overkant ook met een volle tegel eindigt (zou anders raar zijn). Denk dat het in die ruimte net mooi uitkwam.
    Als hij nu met ne volle tegel zou beginnen aan de uitzetvoeg, dan zou hij aan de overkant eindigen met een dun streepje aan de kant, wat net niet mooi is. Maw hij gaat altijd een dun streepje hebben en dat werkt hij dan zo proper mogelijk weg om het onder de deur te steken.

Nuja dit is heel moeilijk te zeggen aan de hand van deze foto's want je kunt zo'n zaken pas oordelen als je in de ruimte staat en het compleet overzicht hebt. Dus een tip voor DSK is, ga in de ruimte staat en bekijk zelf eens hoe het beter zou hebben kunnen gaan, maar u niet focussen op dat gebied, maar rekening houden met heel de ruimte.

iTrader
    0

Hij is begonnen met een volle tegel tegen de muur, wilt dus zeggen dat hij aan de overkant ook met een volle tegel eindigt (zou anders raar zijn). Denk dat het in die ruimte net mooi uitkwam.
    Als hij nu met ne volle tegel zou beginnen aan de uitzetvoeg, dan zou hij aan de overkant eindigen met een dun streepje aan de kant, wat net niet mooi is. Maw hij gaat altijd een dun streepje hebben en dat werkt hij dan zo proper mogelijk weg om het onder de deur te steken.

Nuja dit is heel moeilijk te zeggen aan de hand van deze foto's want je kunt zo'n zaken pas oordelen als je in de ruimte staat en het compleet overzicht hebt. Dus een tip voor DSK is, ga in de ruimte staat en bekijk zelf eens hoe het beter zou hebben kunnen gaan, maar u niet focussen op dat gebied, maar rekening houden met heel de ruimte.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht

Hij had moeten beginnen met een halve plus de halve breedte van dat stukje, dan had hij op het einde met hetzelfde geëindigd in plaats van dat stripje. Een definitief oordeel is inderdaad niet evident zonder alle ruimtes in persoon te kunnen zien. Het kan idd zijn dat dit het minst lelijke alternatief was.
    Twitch|Steam|PSN
    i5 2500K|16 GB Kingston HyperX|RX580

iTrader
    0
    Hij had moeten beginnen met een halve plus de halve breedte van dat stukje, dan had hij op het einde met hetzelfde geëindigd in plaats van dat stripje. Een definitief oordeel is inderdaad niet evident zonder alle ruimtes in persoon te kunnen zien. Het kan idd zijn dat dit het minst lelijke alternatief was.
    Als je daar met een ruimte zit zonder uitzetvoeg in, dan had dat inderdaad zo kunnen gedaan worden. Je zit dan ook met meer snijafval, want nu niet het geval is (maar vind ik zelf ook niet echt een reden om dat dan niet te doen).
    Ik zat met een grotere ruimte in gedachten waar ook nog een uitzetvoeg in zit.

Zo zie je maar dat het inderdaad zeer moeilijk te oordelen is aan de hand van deze foto's, je moet de volledig ruimte kunnen zien. Zeker met vvw, want daar zit je vaak ineens een pak beperkter en moet je vaak creatief uit de hoek komen.
    En je moet ook inbeelden dat er nog deuren komen. Soms kan het zijn dat het nu raar uitziet, maar als de deuren erin zitten dat het net wel klopt. Zo is er bij een kameraad ook een raar geval als je dat ziet zonder deuren, maar eenmaal dat die deur daar zit is dat wel logisch dat het zo gedaan is.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; Gisteren om 17:22

iTrader
    17 (95%)
    Je moet inderdaad u uitzetvoegen respecteren, dus zoeken de vloerders naar punten waar ze dat het beste kunnen doen. Meest logische punten zijn waar ze dat bij u hebben gedaan, nu valt dat hard op omdat er geen deur in zit, maar als daar een deur komt zie je dat niet.

Je moet ook maar eens kijken naar de rest van u vloer, misschien hadden ze dat puntje wel deftig kunnen doen, maar kwam het elders weer slecht uit. Dan is de keuze maken welke je kiest en weerom logisch onder de deur, want daar zie je het minst, ipv ergens in de ruimte waar je dat niet kunt wegmoffelen. Als je weet dat er bv ergens een inmaakkast komt, dan kan daar eventueel zaken weg gestoken worden, dan kun je dan bespreken met u vloerder.

Zo is dat bij een kameraad van mij ook kei raar als je dat ziet, maar op de moment dat de deuren waren geplaatst is dat wel logisch, anders zou het niet mooi zijn geweest.

Maar u uitzet voegen zit precies niets tussen, dat is achteraf ingeslepen? Maar rondom zit er wel isolatie, dus ga er wel vanuit dat het een nieuwe chape is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    wij hebben hier nu wel tussen gang en kamers altijd een ander type tegel, maar dan nog vond ik die uitzetprofielen het mooist. wel de kunststoffen van schluter, die metalen trekt op geen hol
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Hier is dat ook opgespoten met siliconen. Je ziet het verschil met een gewone voeg bijna niet. De vloerder hier heeft dat goed uitgemeten en we hebben enkel tussen de hal en het toilet dat het niet 100% uitkwam, maar dat valt eigenlijk niet op. Door de uitzetvoegen te volgen heb ik wel aan geen enkele kant een hele tegel tegen de muur, wat veel afval genereert maar dus minder kleine stukjes tegel bij de uitzetvoegen.

Als je daar met een ruimte zit zonder uitzetvoeg in, dan had dat inderdaad zo kunnen gedaan worden. Je zit dan ook met meer snijafval, want nu niet het geval is (maar vind ik zelf ook niet echt een reden om dat dan niet te doen).
    Ik zat met een grotere ruimte in gedachten waar ook nog een uitzetvoeg in zit.

Zo zie je maar dat het inderdaad zeer moeilijk te oordelen is aan de hand van deze foto's, je moet de volledig ruimte kunnen zien. Zeker met vvw, want daar zit je vaak ineens een pak beperkter en moet je vaak creatief uit de hoek komen.
    En je moet ook inbeelden dat er nog deuren komen. Soms kan het zijn dat het nu raar uitziet, maar als de deuren erin zitten dat het net wel klopt. Zo is er bij een kameraad ook een raar geval als je dat ziet zonder deuren, maar eenmaal dat die deur daar zit is dat wel logisch dat het zo gedaan is.
    In ieder geval bedankt iedereen voor de reacties. Ondertussen al wat kunnen afkoelen en het lijkt er inderdaad op dat men de beste keuze heeft moeten maken.
    In het midden van de leefruimte (grote L naar open keuken), zitten haaks op elkaar twee van die uitzetvoegen. Men had dus geen andere keuze dan op die hoek met een volle tegel tegen de muur te beginnen. Dat was de enige optie zonder halve tegels in het midden van de leefruimte.

Waarschijnlijk is het onmogelijk om, bij het gieten van de chape perfect uit te meten waar de tegel zal uitkomen tussen de gang en leefruimte. Het lijkt erop, zoals Bimmer aanhaalt dat men de uitzetvoegen onder de deuren heeft laten uitkomen.

Hier nog een foto van de leefruimte en uitzetvoegen ter verduidelijking:
    Chape:

Tegels op die plaats:
    blog(Linux-related)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DSK Bekijk bericht
    In ieder geval bedankt iedereen voor de reacties. Ondertussen al wat kunnen afkoelen en het lijkt er inderdaad op dat men de beste keuze heeft moeten maken.
    In het midden van de leefruimte (grote L naar open keuken), zitten haaks op elkaar twee van die uitzetvoegen. Men had dus geen andere keuze dan op die hoek met een volle tegel tegen de muur te beginnen. Dat was de enige optie zonder halve tegels in het midden van de leefruimte.

Waarschijnlijk is het onmogelijk om, bij het gieten van de chape perfect uit te meten waar de tegel zal uitkomen tussen de gang en leefruimte. Het lijkt erop, zoals Bimmer aanhaalt dat men de uitzetvoegen onder de deuren heeft laten uitkomen.

Hier nog een foto van de leefruimte en uitzetvoegen ter verduidelijking:
    Chape:
    Uitzetvoegen zitten standaard aan elke deur, elk plan dat je pakt van vvw zie je dat wel. De boosdoener is daar u grote L uitzetvoeg in u leefruimte en dan nog eens uitzetvoeg die evenwijdig is van mekaar, je ziet zelf ook dat ze daar amper een kant uit kunnen. U uitzetvoegen zijn zo geplaatst dat je veel problemen tegenkomt. Je kunt ook met ontkoppelingmatten werken, dan kun je daar over gaan. Stel nu dat je keramisch parket had gekozen, was je dat al verplicht om dat te doen. Drijft u kostprijs wel ferm omhoog.

Moest je u tegel al geweten hebben of formaat, dan had je dat gerust met de man van de vvw kunnen afspreken (die leveren een plan waar die uitzetvoegen moeten komen en de chapper volgt dat). Dan hadden ze die wel wat kunnen verplaatsen zodat het mooi uitkomt. In u geval komt dat echt niet aan op 50cm, kunnen daar zelfs makkelijk nog meter opschuiven.

Ik weet niet hoe groot die ruimte is, maar op eerste zicht lijkt het me wel wat zot om daar 2 uitzetvoegen te plaatsen. Ik ga ervanuit dat de lengte van de ruimte waar u schuiframen staat kleiner is als 6 meter binnenmaat?
    Ik denk dat ze daar de uitzetvoeg die gelijk loopt met schuifraam hadden geplaatst dat het al voldoende was en als ze dan die andere uitzetvoeg lieten gelijk lopen met de deur ipv op u hoek van u L, dat is maar 60cm terug zakken.. Zo komt alles veel beter uit, want nu zit je daar met 2 uitzetvoegen die dezelfde lijn volgen op verschillende plaatsen, dat is onmogelijk om dat op te lossen . De man die dat heeft uitgetekend is er echt wel snel over gegaan en niet echt nagedacht. Maar soit er zitten wel genoeg uitzetvoegen in, dus dat gaat het probleem al niet zijn.

Is quasi dezelfde opstelling zoals bij mij, ik heb de uitzetvoeg in de leefruimte aangegeduid met een dikke groene lijn. Zoals je ziet volg die de deuropening, anders heb je zoals u 2 uitzetvoegen die je evenwijdig zijn en je ziet ook dat ik geen haakse uitzetvoeg heb. Zijn al 2 zaken dat weg zijn, zo bied je meer kansen om u tegel te plaatsen en moet je niet foefelen onder de deuren.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; Gisteren om 23:35

Pagina 272 van 272 Eerste ... 172222262268269270271272

Regels voor berichten