Pagina 99 van 99 Eerste ... 49899596979899

iTrader
    0
    wij hebben (bewust) geen friteuse
    (en dat vervangen door vet in de pan te doen, pas ik ook bewust voor... Bewust gekozen voor de airfryer omdat we aan die fritex verslaafd waren, een slechte gewoonte waar we zonder kunnen gaan we niet herintroduceren!)

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Aangezien het gewoon een dun laagje bloem en maizena is rond de kip kan je ook proberen door gewoon in een pan te bakken zoals gewone kippenblokjes, natuurlijk wel met een drupje olie maar of dat hetzelfde gaat zijn kan ik niet zeggen, maar het zou moeten ''lukken''.

In the end komt toch alle smaak van de saus dus als je het gemis van een extra crispy laagje niet erg vind kan je het zo proberen
    Ik ben ook geen fan van een halve liter olie in een pot te doen om te frituren, is een pain in the ass om dan op te ruimen, maar heb wel een gewone Princess friteuse, enige jammere is dat de bloem de olie troebel maakt dus ik zou dit niet maken in een friteuse met net nieuwe olie in

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Daarnet vol-au-vent gemaakt voor familiefeestje voor zaterdag. Zal ingevoren worden aangezien het pas zaterdag wordt opgegeten, en het een rit van een paar uur in de auto moet overbruggen.

Soit, we zullen met 7 volwassenen zijn en 3 kindjes (9,7,4j). Ik heb het gevoel dat ik te weinig gemaakt heb, maar als ik rondkijk wat ik op Google tegenkom voor hoeveel te rekenen per persoon zit ik aan het dubbele.

Dus, hoeveel kg, g,.. vol-au-vent zouden jullie rekenen per persoon?
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    400gram + 200gram voor de kinderen. Ik zou voor dat feestje zelf 3kilo (1kg kip, 500gram gehakt, v3-4 bakjes champignons) voorzien.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    idd 400gram mag je toch hebben p/p, hangt ook ervan af wat en of er iets bijkomt, ik tel daar altijd 200gram puree de man bij zodat je een maaltijd van 600gram binnen hebt dus zowiezo al 7x400gram voor de volwassenen, kinderen heb ik niet en geen ervaring mee dus geen idee wat die eten.

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    oei ik zou precies nen berg meer voorzien
    Voor 8 man pak ik garantie 2 kippen en ne kilo gehakt. :|

ik heb dan ook altijd veel over; wa dan weer goe is om 2 weken later nog is te eten.. want het blijft toch altijd veel werk.
    Life on the fastlane

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik zou ook (te) veel voorzien. In het slechtste geval heb je over en dat pak je gewoon terug mee naar huis. Voorzie eventueel een koelzak en wat potten. Ik weet niet hoe goed die kinderen eten maar mijn neefje en nichtje eten meer dan ik verwachtte. Ik heb daar ooit eens voor gekookt en die eten zonder problemen een hele chipolata op (zo een opgerolde). Reken ze als volwassenen ook, en rond misschien af op 4-5 kg. In het slechtste geval heb je oven en dat pak je dan gewoon terug mee naar huis.
    Als ik zo gerechte maak (zoals ook bolognese bv) die in 1 pot gemaakt worden maak ik altijd mijn grootste pot zo vol als hij kan. Da's een pot van 8-9 liter. We eten daar bv 2 dagen van en de rest vliegt in de diepvries. Altijd handig om zoiets in de diepvries te hebben. En als je dan toch al bezig bent met koken is het niet veel werk om een paar patatten meer te schillen of een paar champignons meer te snijden.
    Twitch|Steam|PSN
    i5 2500K|16 GB Kingston HyperX|RX580

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Thx allen..

Kheb 6,6kg gemaakt. (Incl het gewicht van de 3 potten van ijscreme waar het inzit).
    Mijn pa heeft spaghetti gemaakt voor de avond ervoor, en de zondagmiddag is er niks voorzien. Tijd voor de overschotten dan.
    Laatst gewijzigd door Waelvis; 31 oktober 2018 om 18:35
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Pagina 99 van 99 Eerste ... 49899596979899

Regels voor berichten