Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hond?

Aantal stemmers
1189. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

683 57,44%
  • Nee

506 42,56%

Discussie: Honden

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mss is dit iets voor jullie?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
    Ludiek bezig of in het verkeerde keelgat geschoten dat we graag een gezinshond zouden willen die goed bij onze situatie past zodat we na een half jaar het dier niet achterlaten bij een asiel? :-)
    \0/

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Ludiek bezig of in het verkeerde keelgat geschoten dat we graag een gezinshond zouden willen die goed bij onze situatie past zodat we na een half jaar het dier niet achterlaten bij een asiel? :-)
    Ja sorry maar iedere hond verliest haar, heeft beweging nodig en vooral als je die zolang alleen laat.

Het gaat gewoon een energiebom zijn.

Onze hond is ook de hele dag alleen maar heeft wel nood aan zijn uur wandelen en los crossen op een dag, dan is die idd rustig. Als ik 2 dagen over sla dan is er bijna geen kot mee te houden van de energie.

En het is een labrador waarvan ze zeggen dat dit de ideale gezinshond is.

En hij verliest hele tapijten haar sommige periodes. Dusja de stofzuiger draait dan overuren.

Of je neemt een poedel of chihuahua maarja is dat dan een hond?

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Als je een tuin hebt kan je die perfect de hele dag gewoon buiten laten. Gewoon zien dat hij ook een hok heeft en beschut kan gaan zitten. Met jonge kinderen zou ik het persoonlijk niet riskeren om een adoptiehond binnen te halen. Omdat je uiteindelijk nooit weet wat dat beest al heeft meegemaakt.

Bij kindvriendelijk denk ik meteen aan een Golden Retriever of Beagle. Beide zijn speelse, slimme honden en globaal gezien zeer zachtaardig.
    9lives stopt op 31/01 -> BeyondGaming neemt de fakkel over
    https://www.9lives.be/forum/algemene...12-2020-a.html

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Ja sorry maar iedere hond verliest haar, heeft beweging nodig en vooral als je die zolang alleen laat.

Onze hond is ook de hele dag alleen maar heeft wel nood aan zijn uur wandelen en los crossen op een dag, dan is die idd rustig. Als ik 2 dagen over sla dan is er bijna geen kot mee te houden van de energie.

En hij verliest hele tapijten haar sommige periodes. Dusja de stofzuiger draait dan overuren.

Alé, vandaar dus uw reactie, wat niet past in jouw wereldje/visie is niet OK. Trouwens chihuahua's zijn net venijnige honden die ik absoluut zou afraden bij gezinnen met kinderen. Ok, als zo'n hondje bijt zal het 2x niks zijn, niet tegenstaande dat het nog steeds ferm agressieve beesten zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Als je een tuin hebt kan je die perfect de hele dag gewoon buiten laten. Gewoon zien dat hij ook een hok heeft en beschut kan gaan zitten. Met jonge kinderen zou ik het persoonlijk niet riskeren om een adoptiehond binnen te halen. Omdat je uiteindelijk nooit weet wat dat beest al heeft meegemaakt.

Bij kindvriendelijk denk ik meteen aan een Golden Retriever of Beagle. Beide zijn speelse, slimme honden en globaal gezien zeer zachtaardig.
    Merci, gaan ons eens verdiepen in Beagles, waren we al een paar keer tegengekomen. Zouden honden zijn die anderhalf uur per dag actief bezig moeten zijn, half uur 's morgens, half uur 's middags en voor het slapen gaan half uur gaan wandelen lukt ons, zou dus niet zo slecht zijn.
    \0/

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Alé, vandaar dus uw reactie, wat niet past in jouw wereldje/visie is niet OK. Trouwens chihuahua's zijn net venijnige honden die ik absoluut zou afraden bij gezinnen met kinderen. Ok, als zo'n hondje bijt zal het 2x niks zijn, niet tegenstaande dat het nog steeds ferm agressieve beesten zijn.

Merci, gaan ons eens verdiepen in Beagles, waren we al een paar keer tegengekomen. Zouden honden zijn die anderhalf uur per dag actief bezig moeten zijn, half uur 's morgens, half uur 's middags en voor het slapen gaan half uur gaan wandelen lukt ons, zou dus niet zo slecht zijn.
    Als je eerst zegt dat je een hond zoekt die geen beweging nodig heeft en nu kun je die wel een uur en half beweging geven is het natuurlijk iets totaal anders..

Wat ik uitmaakte uit je post is dat je gewoon een hond als meubelstuk zocht die heel de dag alleen is, waar je niet mee gaat wandelen,.. Mensen die zoiets zoeken hebben eigenlijk geen hond nodig.

Tip: itt wat je zou denken, kortharige honden verliezen normaal gezien meer haar dan langharige honden. Dus mss is een golden retriever wel iets? Of het echte model van die pluchen dat ik getoond heb.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Als je eerst zegt dat je een hond zoekt die geen beweging nodig heeft en nu kun je die wel een uur en half beweging geven is het natuurlijk iets totaal anders..

Wat ik uitmaakte uit je post is dat je gewoon een hond als meubelstuk zocht die heel de dag alleen is, waar je niet mee gaat wandelen,.. Mensen die zoiets zoeken hebben eigenlijk geen hond nodig.

Tip: itt wat je zou denken, kortharige honden verliezen normaal gezien meer haar dan langharige honden. Dus mss is een golden retriever wel iets? Of het echte model van die pluchen dat ik getoond heb.

Dus als ik zeg:

We zijn voorbereid om 'werk' te steken in het in huis pakken van een hond maar zien het ook niet zitten om dagelijks 3u mee te gaan wandelen
    Maak jij daar van:

Als je eerst zegt dat je een hond zoekt die geen beweging nodig heeft
    Niet mijn probleem dat je moeite hebt om (begrijpend) te lezen.
    \0/

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dus als ik zeg:

Maak jij daar van:

Niet mijn probleem dat je moeite hebt om (begrijpend) te lezen.
    Idd verkeerd gelezen, ik had gewoon maar je opsommingspuntjes gelezen. Mijn excuses.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Ik heb nu mijn 2de Beagle, en dat zijn in mijn ogen een van de liefste beestjes die er zijn Kunnen wel een eigen karakter hebben en koppig, maar dat maakt ze net geweldig in mijn ogen Natuurlijk is het altijd afhankelijk van de individuele hond, je kan ook enorm agressieve Retrieves hebben en poeslieve Rottweilers. Ik vind het voordeel van een Beagle vooral dat ze ook niet imposant overkomen omdat ze maar zo'n 40 cm hoog zijn. Vandaar dat ze die in sommige landen op de luchthaven gebruiken aangezien die veel gemoedelijker overkomen dan een Duitse Herder ofzo.

Wij hebben 'm momenteel op een appartement en gaan dus 's ochtends, 's middags en 's avonds ermee wandelen. En als 'm nog teveel energie heeft gaan we in de garage met een balletje gooien. Maar aangezien ge een tuin hebt is dat ideaal. Je kan die daar perfect loslaten terwijl jullie werken zijn en die houdt zichzelf wel bezig.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)

Allez, ik had geklikt om je bericht nuttig te vinden, en toen las ik de laatste zin. Ik wil het ongedaan maken

Als je een tuin hebt kan je die perfect de hele dag gewoon buiten laten. Gewoon zien dat hij ook een hok heeft en beschut kan gaan zitten.
    Da's ook een beetje kort door de bocht. Als die hond elke dag in de tuin zit, is die tuin uiteindelijk niet veel anders dan de living hoor. Na een tijdje kent de hond de tuin als z'n broekzak en heeft hij elk grasje of pluisje of plantje wel tien keer besnuffeld.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Da's ook een beetje kort door de bocht. Als die hond elke dag in de tuin zit, is die tuin uiteindelijk niet veel anders dan de living hoor. Na een tijdje kent de hond de tuin als z'n broekzak en heeft hij elk grasje of pluisje of plantje wel tien keer besnuffeld.
    In een tuin kan hij ravotten, rondlopen, spurten. Daar gaat hij zich eens te meer kunnen amuseren dan in een living. Die zal zich daar niet snel vervelen en anders zal hij wel een dutje doen.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Allez, ik had geklikt om je bericht nuttig te vinden, en toen las ik de laatste zin. Ik wil het ongedaan maken

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    In een tuin kan hij ravotten, rondlopen, spurten. Daar gaat hij zich eens te meer kunnen amuseren dan in een living. Die zal zich daar niet snel vervelen en anders zal hij wel een dutje doen.
    Alleen gaan de meeste honden niet zomaar de hele dag 'vanzelf' ravotten, rondlopen of spurten. Meestal doen ze dat om te spelen, met andere honden of met mensen. Toch niet met zichzelf.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    tbh, onze Golden vindt dat leuk als wij bij hem buiten zijn. Het moment dat wij binnen gaan komt die gewoon aan de deur liggen janken tot hem binnen mag.
    + de dingen die hem graag doet zijn dingen die ze niet mogen doen van ons (bv. putjes graven bij de groenten, in de groenafvalbak proberen te kruipen, ...) en ik zou toch liever geen tuin hebben die na een maand alleen maar vernield is.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DwightSchrute Bekijk bericht
    Wij zijn op zoek naar een Engelse Cocker Spaniel

Aangezien deze op grote schaal gefokt werden/worden kijken we wel echt uit naar iemand die dit doet als hobby of toevallig een nestje heeft en geen broodfokker. Als jullie tips hebben , laat gerust iets weten !

Labradoodle mag ook maar de kans is veel kleiner dat we de hond dit jaar hebben in dat geval
    Onze cocker komt van bij http://wigglings.com/ . Ze heeft wel maar één nestje per jaar dus wachttijden kunnen lang zijn maar je kan eens onderhoren hé.
    Cocker spaniels zijn super trouwens, heel lief en aanhankelijk (soms wel iets té velcro). Onze hond had de eerste paar jaar wel véél beweging nodig (~1.5u per dag) of er was niks mee aan te vangen. Door de jaren (ze is er nu bijna 5) is dat wel geminderd.

Nadeel aan een cocker is dat je redelijk veel onderhoud hebt (om de paar dagen kammen en dan nog ligt er overal haar) en omdat ze ze aanhankelijk zijn hebben ze wat neiging tot verlatingsangst. Dat laatste is niet per se eigen aan cockers want dat hebben veel andere honden ook.

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Onze cocker komt van bij http://wigglings.com/ . Ze heeft wel maar één nestje per jaar dus wachttijden kunnen lang zijn maar je kan eens onderhoren hé.
    Cocker spaniels zijn super trouwens, heel lief en aanhankelijk (soms wel iets té velcro). Onze hond had de eerste paar jaar wel véél beweging nodig (~1.5u per dag) of er was niks mee aan te vangen. Door de jaren (ze is er nu bijna 5) is dat wel geminderd.

Nadeel aan een cocker is dat je redelijk veel onderhoud hebt (om de paar dagen kammen en dan nog ligt er overal haar) en omdat ze ze aanhankelijk zijn hebben ze wat neiging tot verlatingsangst. Dat laatste is niet per se eigen aan cockers want dat hebben veel andere honden ook.
    Bedankt, heb een mail verstuurd !
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

Tags for this Thread

Regels voor berichten