Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hond?

Aantal stemmers
1181. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

680 57,58%
  • Nee

501 42,42%

Discussie: Honden

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Onze pup heeft dat ook. Zen brokken eet em traag maar zeker op, maar hij zit wel elke dag in de kippenren in te breken en de stront daar lekker op te eten

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Honden

Kattenstront at hij hier als puppy ook, daar is hij gelukkig plots mee gestopt.

Voor de rest was hij onderweg vooral zot van takjes, liefst zo groot mogelijk.
    Dan zat hij daar soms aan een tak te sleuren die 2x zo groot was al hijzelf
    Dat doet hij nu nog zelden.

Als ik iets raars zie liggen genre dode vogel ofzo dan hou ik hem wel kort zodat hij de kans niet heeft om eraan te gaan snuffelen.
    Zo zijn er hier ook mensen in de straat die oud brood voor de vogels gooien in grasperkjes, hij negeert dat nu.
    Als puppy kwam hij daar soms wel eens aan.

Ik moet wel zeggen als hij iets eet dat niet mag dan stopt hij direct met kauwen wanneer ik hem aanspreek, hij laat het dan ook gewillig uit zijn bek nemen.

In’t weekend ging hij hier helpen tuinieren, mijn ma had net een plantje in de grond gestoken en ze was bezig aan de volgende.
    Begint meneer het eerste plantje terug uit te graven ...
    Vlak ervoor hadden we de plantjes klaargezet, liep meneer daar opeens rond met een plantje
    Laatst gewijzigd door SilentSpring; 5 augustus 2020 om 07:36

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lap tijdens het wandelen zie ik dat mijn hond plots een pijn heeft en hij trekt zijn voorste poot naar omhoog (bij een struik). Plots kan hij niet meer op die poot staan.
    Van de ene seconde op de andere ...

Ik heb hem naar huis gedragen en hij ligt daar nu neer met zijn voorpoot volledig ingetrokken en hij wil niet meer rechtstaan.

Een paar zaken gecheckt:
    Geen doorn, glasscherf of splinter te zien. Ook op het eerste zicht géén verwonding te zien.
    Ik heb zijn poot dan volledig 100% gestrekt (wat hij uit zijn eigen weigert), maar hij grommelt niks. Dus poot strekken doet géén pijn.
    Overal keihard liggen drukken op zijn poot en zelfs aan zijn schouder (uiteinde van de poot). Maar hij grommelt gewoon niks. Dus lijkt me al zeker geen breuk en vermoedelijk ook géén verstuiking (of ik moet net het drukpunt gemist hebben). Anders had hij wel gereageerd.
    Ik heb hem een snoepje gegeven en dat eet hij al liggend (grappig om te zien) gewoon volledig op. Ook heb ik hem een glas water gegeven en dan grabbelt ie een beetje recht en drinkt hij gretig vanuit het glas. Als hij véél pijn had terwijl hij neerligt dan at en dronk hij niet meer. Maar dat doet hij nog wel.

Dus ik denk dat ik 24 uur kan wachten, als het dan niet beter is, ga ik terug naar de dierenarts. Maar vermits ik bij de eerste checks geen pijn zie bij hem (uitgezonderd wanneer hij zijn poot op de grond zet), lijkt het mij alvast niets ernstig.
    En? Vandaag wat beter?

De onze heeft dit weekend beslist "de vloer is lava" te spelen...
    Als hij op parket of laminaat moet lopen, zet hij standaard zijn nagels (je zou mijn houten trap eens moeten zien! ) maar sinds dit weekend heeft hij dat dus ook op de tegelvloer beneden. Als hij naar de tuin of zijn etensplek wil vanaf zijn mat zoekt hij dus de muur op, springt in de zetel, kruipt onder de stoelen,....
    En dan vergeet hij het weer eens en trippelt overal naar toe....
    Tot zijn frang valt dat de vloer lava is en dan zet hij zijn nagels terug... Dat beest loopt hier al 5j rond en nu plots lukt het niet meer...

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    En? Vandaag wat beter?

De onze heeft dit weekend beslist "de vloer is lava" te spelen...
    Als hij op parket of laminaat moet lopen, zet hij standaard zijn nagels (je zou mijn houten trap eens moeten zien! ) maar sinds dit weekend heeft hij dat dus ook op de tegelvloer beneden. Als hij naar de tuin of zijn etensplek wil vanaf zijn mat zoekt hij dus de muur op, springt in de zetel, kruipt onder de stoelen,....
    En dan vergeet hij het weer eens en trippelt overal naar toe....
    Tot zijn frang valt dat de vloer lava is en dan zet hij zijn nagels terug... Dat beest loopt hier al 5j rond en nu plots lukt het niet meer...
    Zou hij misschien eens hard zijn uitgegleden op de tegels toen jullie het niet zagen? Misschien probeert hij daarom de vloer nu ineens te vermijden? Is inderdaad wel vreemd.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Zou hij misschien eens hard zijn uitgegleden op de tegels toen jullie het niet zagen? Misschien probeert hij daarom de vloer nu ineens te vermijden? Is inderdaad wel vreemd.
    Hij "pattineert" al 5j van zo hard te spurten als de tuindeur open gaat, dus ook dat zou niets nieuws zijn
    Ook al opgezocht hoe je kan zien dat zijn nagels te lang zijn, maar ook dat lijkt niet het geval.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iedereen ook opgelet met deze warme dagen als jullie gaan wandelen dat de grond niet te warm is voor de kussentjes.
    Voel telkens eens met uw hand aan de grond.
    En uiteraard de hond niet in de wagen laten.
    En wil je de hond koelen, via de buik en voeten en niet op de rug koelen met een natte handdoek.
    Eerst lauw water geven. En in een koel plekje in de schaduw leggen.
    Te fel afkoelen op de rug kan uw hond zijn leven kosten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Geen scheurtje in zijn kussentje? Heeft de onze ook nog een tijd last van gehad..
    Neen geen scheurtje.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    En? Vandaag wat beter?
    Het was niet van harte en hij mankte nog wel, maar hij steunde deze ochtend, terug op zijn pootje om te gaan plassen. Dus ja het is wat beter.

Ik heb nog eens gekeken en ik zie geen verwondingen maar ik zie wel een verkleuring (grauw/grijs ipv zwart) aan zijn kussentje (van zijn poot). Zou hij misschien op een weggegooide en brandende cigarette kunnen getrapt hebben? Ik begin meer in die richting te denken. Zijn andere drie poten hebben deze verkleuring namelijk niet.

Swoit het verbetert al terug, dus ik wacht nog even af, het lijkt op het eerste zicht, vanzelf in orde te komen.

Update: Hij is net voor de tweede keer een plasje gaan doen en nu mankt ie niet eens meer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Sheldon Cooper Bekijk bericht
    Eten jullie honden ook echt ALLES op wat ze zien tijdens het wandelen? Hoe vaak ik al een dode vogel of een dood konijn uit zijn muil moeten sleuren heb.
    Constant takken, stenen, grond, gras, onkruid, kattenstront. Echt niet te doen.
    Ja de eerste jaren deed den onze dat ook, inclusief stront. Maar na een tijdje is dat eruit gegaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Ba wah een hond onder de douche steken is niet zo slim maar de hond zal daar nooit van dood gaan sé.
    (Het is lauw water en verspreid door de doucheknop hé)

Maar inderdaad het SLECHTSTE (!!!!!) wat je kan doen is een natte handdoek op een hond zijn rug leggen. Dat is inderdaad effectief levensgevaarlijk.
    En tevens hoe kouder het water hoe slechter (ijswater is dus slechter dan water van de kraan)

Iedereen ook opgelet met deze warme dagen als jullie gaan wandelen dat de grond niet te warm is voor de kussentjes.
    En wil je de hond koelen, via de buik en voeten en niet op de rug koelen met een natte handdoek.
    Ja mee eens met bovenstaande.
    Laatst gewijzigd door makila; 5 augustus 2020 om 11:28

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Lap tijdens het wandelen zie ik dat mijn hond plots een pijn heeft en hij trekt zijn voorste poot naar omhoog (bij een struik). Plots kan hij niet meer op die poot staan.
    Van de ene seconde op de andere ...

Ik heb hem naar huis gedragen en hij ligt daar nu neer met zijn voorpoot volledig ingetrokken en hij wil niet meer rechtstaan.

Een paar zaken gecheckt:
    Geen doorn, glasscherf of splinter te zien. Ook op het eerste zicht géén verwonding te zien.
    Ik heb zijn poot dan volledig 100% gestrekt (wat hij uit zijn eigen weigert), maar hij grommelt niks. Dus poot strekken doet géén pijn.
    Overal keihard liggen drukken op zijn poot en zelfs aan zijn schouder (uiteinde van de poot). Maar hij grommelt gewoon niks. Dus lijkt me al zeker geen breuk en vermoedelijk ook géén verstuiking (of ik moet net het drukpunt gemist hebben). Anders had hij wel gereageerd.
    Ik heb hem een snoepje gegeven en dat eet hij al liggend (grappig om te zien) gewoon volledig op. Ook heb ik hem een glas water gegeven en dan grabbelt ie een beetje recht en drinkt hij gretig vanuit het glas. Als hij véél pijn had terwijl hij neerligt dan at en dronk hij niet meer. Maar dat doet hij nog wel.

Dus ik denk dat ik 24 uur kan wachten, als het dan niet beter is, ga ik terug naar de dierenarts. Maar vermits ik bij de eerste checks geen pijn zie bij hem (uitgezonderd wanneer hij zijn poot op de grond zet), lijkt het mij alvast niets ernstig.
    Ook aan de bovenkant van de pootjes al gekeken/gevoeld? Heb het onlangs bij onze hond voorgehad dat er een splinter of iets dergelijks tussen haar kussentjes zat in haar poot. Dat is dan naar boven gemigreerd en op die manier afgestoten door het lichaam. Op die plaats waar dat uitkwam was ze constant aan het likken en zag je een wondje. De dagen daarvoor kon ze ook niet goed op haar poot staan.

https://wagwalking.com/condition/met...arpal-fistulas

Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren BBQ, bij vrienden en we hadden onze Maurice (kaninchen teckel) meegenomen.

Een maal thuis, heeft hij heel de nacht moeten (proberen) overgeven, soms is het gelukt. het is ongelooflijk wat die allemaal binnen speelt. al denk ik dat hij ook wat gras heeft gegeten om het overgeven te bevorderen.
    hij bleef heel de nacht zielig rondjes stappen, terwijl hij anders altijd zeer vlot in zijn mandje ligt te slapen.

hij rook ook veel verdacht naar vet, maar geen idee waar hij dat zou kunnen binnengespeeld hebben;

Voer ik hem deze ochtend bij mijn moeder, zodat zij naar de dierenarts kan, eenmaal daar aangekomen, was hij gewoon weer zichzelf op het eerste zicht.
    al vertrouw ik dit niet 100%, omdat mijn moeder ook een teckel heeft, en ja die zijn altijd gelukkig als ze elkaar zien, en mss vergeet hij hierdoor ff zijn maagproblemen

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Als het zo warm is, is de onze weinig gemotiveerd om buiten te komen eigenlijk. Dat is dan 's morgens wandelen, en vroeger wat meesleuren om toch maar eens te plassen, nu laat ik hem gewoon doen tot hij zelf aanstalten maakt. Op die manier vermijden we de echte warmte, want waar we nu nog wonen moet hij sowieso over klinkers of asfalt.

Onze hond eens "voorstellen":

Geadopteerde straathond uit Servië. Zou half chihuahua zijn. Eigenlijk een droombeest, ongeloofelijk braaf, blaft amper. In het begin natuurlijk heel angstig maar na een dikke twee jaar is dat min of meer in orde.
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 5 augustus 2020 om 13:13
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Dr. Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    152 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn Husky ligt graag in de zon en in zijn zwembadje met zo'n weer. Moet je die dan beschermen tegen zichzelf en hem binnen steken of...?

iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Als het zo warm is, is de onze weinig gemotiveerd om buiten te komen eigenlijk. Dat is dan 's morgens wandelen, en vroeger wat meesleuren om toch maar eens te plassen, nu laat ik hem gewoon doen tot hij zelf aanstalten maakt. Op die manier vermijden we de echte warmte, want waar we nu nog wonen moet hij sowieso over klinkers of asfalt.

Onze hond eens "voorstellen":

Geadopteerde straathond uit Servië. Zou half chihuahua zijn. Eigenlijk een droombeest, ongeloofelijk braaf, blaft amper. In het begin natuurlijk heel angstig maar na een dikke twee jaar is dat min of meer in orde.
    Heeft ook een beetje weg van een stafford vind ik.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Heeft ook een beetje weg van een stafford vind ik.
    Zover ik weet werd hij binnengebracht in het asiel met de chihuahua moeder, maar als de vader een stafford zou zijn, ocharme. Had ook een zus rondlopen met langere poten dacht ik, de onze is nogal gedrongen, zowat de grootte van een beagle.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Zover ik weet werd hij binnengebracht in het asiel met de chihuahua moeder, maar als de vader een stafford zou zijn, ocharme. Had ook een zus rondlopen met langere poten dacht ik, de onze is nogal gedrongen, zowat de grootte van een beagle.
    Onze windhond heeft ook eens héél geïnteresseerd naar een klein, vrouwelijk maltezerke gekeken. In het kopke van dat teefje moeten nogal RAPE ALERTS zijn afgegaan.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Neen geen scheurtje.
    Het was niet van harte en hij mankte nog wel, maar hij steunde deze ochtend, terug op zijn pootje om te gaan plassen. Dus ja het is wat beter.

Ik heb nog eens gekeken en ik zie geen verwondingen maar ik zie wel een verkleuring (grauw/grijs ipv zwart) aan zijn kussentje (van zijn poot). Zou hij misschien op een weggegooide en brandende cigarette kunnen getrapt hebben? Ik begin meer in die richting te denken. Zijn andere drie poten hebben deze verkleuring namelijk niet.

Swoit het verbetert al terug, dus ik wacht nog even af, het lijkt op het eerste zicht, vanzelf in orde te komen.

Update: Hij is net voor de tweede keer een plasje gaan doen en nu mankt ie niet eens meer.

Ja de eerste jaren deed den onze dat ook, inclusief stront. Maar na een tijdje is dat eruit gegaan

Ba wah een hond onder de douche steken is niet zo slim maar de hond zal daar nooit van dood gaan sé.
    (Het is lauw water en verspreid door de doucheknop hé)

Maar inderdaad het SLECHTSTE (!!!!!) wat je kan doen is een natte handdoek op een hond zijn rug leggen. Dat is inderdaad effectief levensgevaarlijk.
    En tevens hoe kouder het water hoe slechter (ijswater is dus slechter dan water van de kraan)

Ja mee eens met bovenstaande.
    Ik zou er sowieso de dierenarts naar laten kijken. Onzen hond mankte ook geregeld na weekendje weg. Dachten altijd dat ok was omdat we niets zagen en hij er na een dag rust weer door was. Hij zette ook zijn pootje mooi op de grond wat het altijd iets minder verontrustend maakt. Voorbije weekend heeft hij serieus geravot in vriend zijn tuin, dien heeft een gigantisch domein. Zijn er zondag mee naar een meer geweest waar hij zich heeft uitgeleefd, resultaat zondagavond kon hij zich niet rustig leggen van de pijn en sindsdien loopt hij weer mank. Je merkt wel verbetering maar omdat we vrijdag op vakantie vertrekken toch maar eens langs de dierenarts gepasseerd. Zit ontsteking op zijn knieschijf omdat knieschijf van beide achterpoten niet ok is. Na lange inspanningen krijgt hij daardoor waarschijnlijk soms last. Hij heeft nu ontstekingsremmers en pijnstillers voor op vakantie. Gelukkig heb ik nog een hondenbuggy van toen hij pup was waarin we hem op tijd wat gaan kunnen laten rusten. Maar na de reis heb ik afspraak voor foto’s en waarschijnlijk gaan beide knieën moeten geopereerd worden.

Ik was recent naar een hondentherapeut geweest omdat hij enorm kan uithalen naar andere honden. Hij zal nooit bijten maar hij blaft wel fel. Hij blaft in de tuin nooit tenzij hij andere honden ziet. Dan is het 1 enal concert. Therapeut zag ook maar 1 verklaring, pijn. Wat nu dus bevestigd is. Het zijn zijn achterpoten en waarschijnlijk heeft hij schrik dat ze enthousiast gaan komen snuffelen.
    Everybody wants to be hollywood

Tags for this Thread

Regels voor berichten