Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hond?

Aantal stemmers
1168. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

675 57,79%
  • Nee

493 42,21%

Discussie: Honden

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik dacht dat onze hond op 20 november 15 jaar zou worden, maar hij is bij nazicht geboren op 2 november 2004, dus hij is al 15 jaar.

Het was wel een verjaardag in mineur. Donderdag na de nacht zat hij volledig onder het bloed en er kwam veel bloed uit zijn penis. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en zijn prostaat blijkt ontstoken. Ik vroeg aan de arts of hij pijn heeft maar de arts zei: Neen, hooguit wat last bij het plassen. Het is gelukkig ook niets ernstig, 1 spuitje en binnen 10 dagen zou het terug in orde moeten zijn.

Hij wordt oud, maar hij drinkt en eet nog goed, is nog héél speels en gaat ook nog graag een half uur of meer per dag wandelen.
    Hij is ook nog geen gram afgevallen tov vroeger, 5kg droog aan de haak, hij blijft een dikzakje

Ik mis onze kater soms nog wel (hij mocht maar 13 jaar worden). Onze hond is evenwel al doorheen het rouwproces.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Onze oudste herder is gisteren onverwachts ingestort en in de dierenkliniek overleden.
    Tumor in milt die was opengebarsten. Hij voelde zich al enkele weken/maanden af en toe enkele dagen minder goed maar onze arts speelde dit de eerste keer af als "ziekjes of iets verkeerd gegeten" en gaf ontstekingsremmers en pillen tegen de misselijkheid. De dierenkliniek zei dat hij voor een hond van die leeftijd (9j) standaard een bloedonderzoek had moeten laten doen, en dat het dan voorkomen kon worden.

Ik heb dus dit weekend mijne allerbeste maat moeten afgeven.
    2 dagen aan het blijten en dan de komende 2 maar verlof gepakt want ik trek het opt moment niet meer.
    Sterkte. Het doet pijn om je huisdier te verliezen. Hij of zij is een deel van het gezin hé. Ik heb daar in januari voor onze kater toch ook een dag extra verlof voor opgenomen. (Maar ik heb nog wel op voorhand afscheid kunnen nemen, we hebben hem laten inslapen)
    Laatst gewijzigd door makila; 12 november 2019 om 22:09

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lol we zijn hier totaal onverwachts gevallen voor de Franse bulldog.

Maar omg wat een drama geen 1 deftige Fci fokker te vinden die op normalesnuiten fokt

Ga je buiten Fci zoeken heb ik er eentje gevonden die echt top is maar een fok pauze heeft wegens prive omstandigheden, bij de rest zie je dan van die rare kleuren als grijs/blauw en merle opduiken

Pff hoe verpest is dat ras niet normaal, in Nederland mag men blijkbaar ook al van 2014 niet meer met platte neuzen fokken maar ze deden gewoon verder, sinds dit jaar dacht vanaf juni hebben ze dan beslist zonder inbreng van de raad van beheer en rasclub dat vanaf nu snuiten min 1/3 moeten zijn maar als je gaat kijken met wat voor ouderhonden er daar nog wordt gefokt onder fci om te huilen.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier vorige week ne mops gaan halen, ben al heel mijn leven zot van mopsjes en de vorige bij de ex gelaten (bewuste keuze omwille van verschillende redenen).
    Voor het eerst nu een zwarte mops en nog nooit zo een flinke pup gehad.
    Heeft nog niets binnen gedaan, nu ook 's nachts zijn pad al kunnen weghalen omdat hij die maar 2 keer gebruikt had 's nachts. Hebben hem op 5 minuten leren zitten en liggen.
    Nog nooit meegemaakt zoiets, echt een geweldig slimme hond.

Fokker was een gezin net over de grens in NL die maar een keer per jaar een nestje hebben, ook erg tevreden van.

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand tips voor bench training?
    Morgen pup gaan halen en heb wat schrik om hem in de bench te zetten 's nachts.
    Gewoon korte pijn en zo gewoon laten worden of wat doe ik best??
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

sandpatt's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon korte pijn. De eerste nachten zal veel gejank zijn, maar niet op ingaan.
    Na enkele dagen is dat over en maakt hij er nooit meer problemen van.
    Steam ID: sandpatt

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Benchtraining

Wij hebben benchtraining gedaan, kwam uit het asiel en de eerste keer lukte het redelijk maar elke ochtend rond 5u piepen en janken omdat hij er uit wou.
    Overdag er kort in was geen probleem. Het was een bench die we hadden geleend maar bood op dat moment geen meerwaarde. Toen ik zwanger was, een bench gekocht en opnieuw benchtraining omdat we wisten dat er volk over de vloer zou komen waarvoor hij afgezonderd moest kunnen worden (heel beschermend) zoals kraambezoek, vroedvrouw, kind en gezin,.....
    Dan telkens heel kort en zo opgebouwd, met ons in huis op hetzelfde verdiep, ander verdiep, eventjes in de tuin,... Maar wel met een leuke bench: t-shirt met onze geur in, deken met hondensnoepjes onder verstopt, "naar de bench" integreren in de hondentraining met beloningen,... Hij is nu grote fan van zijn bench, blijft er 's avonds vaak nog langer in liggen terwijl wij al naar bed gaan en een kwartier later komt hij dan ook de trap op gekuierd...

"op de tanden bijten en laten janken" ben ik geen fan van, maar ben dan ook een grote softie

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ondertussen heeft onze pup al een dutje gedaan in de bench.
    Maar hem er in zetten als hij nog wat te actief is, lukt toch niet echt. Vanaf we onze rug draaien, begint het janken.

We zullen dat maar gewoon negeren zeker :-)
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onze Saarloos wil gaat precies een beer worden. Nu 6 maand geworden en nu al 68cm schoft en 32kg. Nog 2 maand aan dat tempo en hij steekt de herder voorbij die bijna volgroeid is.

4 maand geleden versus nu.

https://ibb.co/d01kCPJ
    https://ibb.co/Fg6Gv5M

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onze australische herder is nu ook verlost van al zijn kwaaltjes.
    Hij begint steeds beter te eten en is na 7.5 maand eindelijk de aussie die hij moet zijn.

Na enkele maanden begin je wel te beseffen dat dit geen ras is om samen dagelijks mee in de zetel te liggen.
    Er actief mee bezig zijn is de boodschap , zelfs na een vermoeiende werkdag.

https://www.instagram.com/p/B4M7LtPH...=1xz52jnkky62m
    (Je kan ook nog aan zijn rechterpoot zien dat ze bloed hebben moeten nemen, ook zijn buik is geschoren.)

Nog mensen die een australische herder hebben?

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    147 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enthaw Bekijk bericht
    Hij begint steeds beter te eten en is na 7.5 maand eindelijk de aussie die hij moet zijn.

Na enkele maanden begin je wel te beseffen dat dit geen ras is om samen dagelijks mee in de zetel te liggen.

(Je kan ook nog aan zijn rechterpoot zien dat ze bloed hebben moeten nemen, ook zijn buik is geschoren.)

Ik heb de kleinere versie, een mini aussie
    Xbox Live: kTs Yones

Bigbuddha's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enthaw Bekijk bericht

Australische Veedrijver Hetzelfde maar toch heel anders.
    Ondertussen onze 3de al.
    Life before the computer: memory was something that you lost with age, a cursor used profanity and if you had a 3 1/2 inch floppy you just hoped nobody found out...

Pagina 268 van 268 Eerste ... 168218258264265266267268

Tags for this Thread

Regels voor berichten