Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hond?

Aantal stemmers
1160. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

671 57,84%
  • Nee

489 42,16%

Discussie: Honden

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Druppelverlies dat verdwijnt is volgens de dierenarts inderdaad ook een voordeel.

Reactie op een loops teefje enzo weet ik niet, ik denk dat een kleine hond zoals de mijne misschien makkelijker is daarin.

Hij is nu 6 maanden en weegt 4,2 kg dus best nog stevig voor een dwergkees.
    Nu hij nog niks van teefjes enzo afweet is het inderdaad wel het perfecte moment, ik ga me eerst wel eens inlezen in de voor- en nadelen.
    Ik heb nog 1,5 week om te beslissen, in elk geval al bedankt voor jullie opmerkingen

iTrader
    0
    De enige goede beslissing, is een bewuste beslissing

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De onze moeten vrijdag op controle voor hun spuitjes. De grote moet nog 3 weken rustig zijn na haar kruisband operatie. Viel tot nu toe heel goed mee maar deze morgen mankte ze plots en wou ze niet eten..

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat denken jullie hier over castratie van een reutje?

Gisteren ben ik op controle geweest naar de dierenarts omdat ik vermoedde dat de wissel van de hoektanden niet volledig correct ging.
    Hij heeft nog 3 melkhoektanden die getrokken worden 30 april want de finale tanden komen ernaast door.

Indien gewenst kunnen ze hem direct castreren ook gezien hij toch volledig verdoofd is.
    Enerzijds is dit nu wel een goed moment omdat hij toch in slaap is, anderzijds weet ik niet of castratie nuttig is?
    Veel van de problemen die je leest kunnen imo al grotendeels verholpen worden met goede opvoeding, wat hij wel krijgt.

De enige ervaring die ik heb met een niet-gecastreerde reu is op het werk (shih tzu) en buiten frequent plassen/markeren op de wandeling hoor ik geen klachten.
    De onze is gecastreerd toen die 7 maanden was. Hij rijdt nog altijd op de andere als iemand iets tegen haar zegt ipv tegen hem of gewoon als ze op hun kussen liggen dat hij er ineens op kruipt, markeert nog veel en hij kan onderweg nog altijd niet tegen andere honden. Dan begint die gaan te krijsen precies of hij geslacht word. Rustiger is hij er ook niet van geworden

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Geen ervaring mee, maar is in een twijfelgeval chemische castratie geen optie? Moest het zijn dat je merkt dat het niets uitmaakt in gedrag of gezondheid is het snel ongedaan gemaakt en je hond blijft "compleet".
    Dit. We hebben onze hond eerst chemisch gecastreerd vanaf ongeveer 6-7 maanden en nu pas (een jaar later) de echte castratie gedaan zodat hij volledig volgroeid was. Qua karakter heeft het weinig verschil gemaakt, eigenlijk.

iTrader
    0
    Ik heb een Duitse Herder puppy (grote puppy ) van 5 maand oud, ik vraag me af of er nog mensen zijn met een puppy die als hij opgewonden geraakt plas begint te verliezen, bijvoorbeeld als een baasje thuiskomt of soms zelf als een vreemde op hem af stapt en iets zegt ofzo.

De mijne begint echt massaal veel te plassen, het lijkt wel een bodemloos vat! Zeer lastig als er iemand op bezoek komt ofzo. Zelf als ik hem op een afstand laat kalmeren en als hij rustiger is geworden los laat, dan
    doet hij het alsnog.
    Vele mensen die ik gesproken heb met hetzelfde ras en zelf de DA zei dat zeer veel Duitse Herders dit hebben maar dat dit er normaal wel uitgroeit, maar soms kan duren tot ze volwassen zijn op 12 maand.
    Iemand die hetzelfde voor heeft? Misschien iemand met tips?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AceRimmer Bekijk bericht
    Ik heb een Duitse Herder puppy (grote puppy ) van 5 maand oud, ik vraag me af of er nog mensen zijn met een puppy die als hij opgewonden geraakt plas begint te verliezen, bijvoorbeeld als een baasje thuiskomt of soms zelf als een vreemde op hem af stapt en iets zegt ofzo.

De mijne begint echt massaal veel te plassen, het lijkt wel een bodemloos vat! Zeer lastig als er iemand op bezoek komt ofzo. Zelf als ik hem op een afstand laat kalmeren en als hij rustiger is geworden los laat, dan
    doet hij het alsnog.
    Vele mensen die ik gesproken heb met hetzelfde ras en zelf de DA zei dat zeer veel Duitse Herders dit hebben maar dat dit er normaal wel uitgroeit, maar soms kan duren tot ze volwassen zijn op 12 maand.
    Iemand die hetzelfde voor heeft? Misschien iemand met tips?
    De dobberman van mijn schoonouders doet dat ook. Is nu 12 maand

Pagina 258 van 258 Eerste ... 158208248254255256257258

Tags for this Thread

Regels voor berichten