Pagina 6 van 32 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Discussie: Bewust kinderloos

Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zeg altijd

Beter
    bewust kinderloos
    dan
    kinderen bewusteloos
    Datic - Ontmoet nieuwe mensen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stimpy Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zeg altijd

Beter
    bewust kinderloos
    dan
    kinderen bewusteloos
    Ok Maurice.

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zei jaren geleden al (met andere woorden +10j) dat ik geen kinderen wou, ze zeiden 'wacht tot later, durf wedden dat je gedacht erover zou veranderen'
    Welgeteld niets is veranderd, ik wil nu nog minder kinderen dan dat ik het vroeger wou...
    Jammer genoeg is iedereen rondom ons mama en papa aan het worden en wordt ge als kinderloos gezin helaas niet meer zo vaak uitgenodigd omdat je idd niet weet 'hoe het is om kinderen te hebben'
    Die mensen zoeken ook andere mensen met kinderen op. Helaas... Ik vermoed dat wij heel wat vriendschappen gaan kwijt zijn... :')

Ik zie heel graag kinderen, maar vraag me niet om ze op te pakken, want ik weet niet wat ik er mee moet doen.... Laat staan hoe ik er mee moet omgaan...
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogroth Bekijk bericht
    Jammer genoeg is iedereen rondom ons mama en papa aan het worden en wordt ge als kinderloos gezin helaas niet meer zo vaak uitgenodigd omdat je idd niet weet 'hoe het is om kinderen te hebben'
    Die mensen zoeken ook andere mensen met kinderen op. Helaas... Ik vermoed dat wij heel wat vriendschappen gaan kwijt zijn... :')

Ik zie heel graag kinderen, maar vraag me niet om ze op te pakken, want ik weet niet wat ik er mee moet doen.... Laat staan hoe ik er mee moet omgaan...
    Ergens ook logisch, de kinderen kunnen mee ol bezoek en met elkaar spelen/ruzie maken.

Wij hebben ook bewust kinderloze koppels als vrienden, maar daar zie je toch dat als onze kinderen mee zijn ze dit niet als aangenaam ervaren.
    Ze weten niet hoe ze met sommige situaties moeten omgaan, doen soms rare uitspraken,...
    Enerzijds logisch, maar anderzijds niet leuk voor ons.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Bauhaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn gedacht: ofwel blijf je kinderloos ofwel maak je er 2 (en niet méér vanwege overbevolking), want enig kind zijn is zielig.
    Ik zou mijn eerst 10 levensjaren nooit meer opnieuw willen beleven.
    When Tallulah Bankhead was on a TWA flight, the stewardess said "Would you like some of our TWA coffee Miss Bankhead?" Tallulah looked her up and down lasciviously and said "No darling, but I'd love some of your TWA tea".

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn vrouw en ik haten die mormels werkelijk. Haten is een groot woord, maar zal wel in de buurt komen. Als een kind van een ander te luid doet in een winkel maak ik er een opmerking over tegen mijn vrouw, net luid genoeg zodat de moeder het kan horen. De blikken die je dan krijgt zijn goud waard! Vrouw en ik liggen dan vaak plat van het lachen in de auto achteraf en beseffen hoe gelukkig we zijn zonder gremlins. We gaan nog wel eens extra naar de Caraïben i.p.v. pampers te kopen.

Wat wel echt afschuwelijk is is kinderen meenemen op restaurant of naar de cinema, of op vliegreis. Omg. Ga eens naar een film a la Star wars kijken waar zowel volwassenen zitten als ouders met kinderen. Wij gaan bewust naar de film om 22u30, we kunnen niet anders.
    Laatst gewijzigd door Artifact; 25 februari 2020 om 19:29

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artifact Bekijk bericht
    Mijn vrouw en ik haten die mormels werkelijk. Haten is een groot woord, maar zal wel in de buurt komen. Als een kind van een ander te luid doet in een winkel maak ik er een opmerking over tegen mijn vrouw, net luid genoeg zodat de moeder het kan horen. De blikken die je dan krijgt zijn goud waard! Vrouw en ik liggen dan vaak plat van het lachen in de auto achteraf en beseffen hoe gelukkig we zijn zonder gremlins. We gaan nog wel eens extra naar de Caraïben i.p.v. pampers te kopen.

Wat wel echt afschuwelijk is is kinderen meenemen op restaurant of naar de cinema, of op vliegreis. Omg. Ga eens naar een film a la Star wars kijken waar zowel volwassenen zitten als ouders met kinderen. Wij gaan bewust naar de film om 22u30, we kunnen niet anders.

We zijn gelukkig samen en zien niet in waarom we ons huidig leven door kinderen zouden veranderen. We hebben al veel contact verloren met vrienden van onze leeftijd die wel voor kinderen gekozen hebben omwille van deze reden. Anderzijds hebben we ook goed contact met enkele koppels die ook bewust kinderloos zijn.
    Hoe zou dat komen...

Ik maak me niet druk over mensen die kinderloos zijn omdat ik gewoon van 99% niet weet of dat bewust is of niet. Enkel bij jonge mensen zou ik dat vragen, meestal dan als ze bezig zijn met mijn kinderen en ik zie dat ze zich amuseren. "Verantwoorden" hoeven ze dan wel niet. Als iemand natuurlijk zélf zegt dat hij bewust kinderloos is, dan lokt hij een discussie uit en kan je discussieren net zoals die persoon dan mag vragen waarom ik wél per se kinderen wou.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij zijn gewoon het koppel dat bewust adult only hotels boekt. Zou met restaurants enz ook moeten kunnen. We nodigen vrienden met kinderen bewust op een laat uur uit en niet overdag zodat ze niet anders kunnen dan een babysit zoeken, enz. Uiteraard heb je een punt dat we daardoor bewust contact vermijden, of proberen sturen op zijn minst.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Hoe oud ben jij? Wat een margi reactie man djeses
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Wij zijn gewoon het koppel dat bewust adult only hotels boekt. Zou met restaurants enz ook moeten kunnen. We nodigen vrienden met kinderen bewust op een laat uur uit en niet overdag zodat ze niet anders kunnen dan een babysit zoeken, enz. Uiteraard heb je een punt dat we daardoor bewust contact vermijden, of proberen sturen op zijn minst.
    En dan vraag je je af waarom je vrienden verliest. Zet ze volgende keer gewoon buiten. Direct opgelost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bauhaus Bekijk bericht
    Mijn gedacht: ofwel blijf je kinderloos ofwel maak je er 2 (en niet méér vanwege overbevolking), want enig kind zijn is zielig.
    Ik zou mijn eerst 10 levensjaren nooit meer opnieuw willen beleven.
    Studies hebben net uitgewezen dat enige kinderen meestal gelukkiger zijn en meer kansen krijgen. Lijkt mij ook 100% logisch, ouders hebben minder stress met 1 kind en kunnen nog aandacht aan zichzelf spenderen, plus focussen op dat enig kind. Dat zijn zo van die hardnekkige fabeltjes die gepropageerd worden door ouwe tantes en grootmoeders die als huismoeder aan de haard natuurlijk het 10x beter hadden dan vrouwen tegenwoordig die ook nog eens een job moeten aanhouden om alles te kunnen betalen.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    En dan vraag je je af waarom je vrienden verliest. Zet ze volgende keer gewoon buiten. Direct opgelost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Ik vind het niet erg dat ik dergelijke vrienden verlies met kinderen. Ik vind het spijtig dat ik er niet meer ken die er bewust geen willen. Want die zijn er zeker als je dit topic leest of sommige “childfree” Facebook groepen. Dat is het punt net.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Hoe oud ben jij? Wat een margi reactie man djeses
    33. Wat marginaal is, is kinderen maken en dan kindergeld verwachten, klagen dat je amper rond komt en dan op een linkse partij stemmen.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogroth Bekijk bericht
    Ik zei jaren geleden al (met andere woorden +10j) dat ik geen kinderen wou, ze zeiden 'wacht tot later, durf wedden dat je gedacht erover zou veranderen'
    Welgeteld niets is veranderd, ik wil nu nog minder kinderen dan dat ik het vroeger wou...

De wereld kan je ook niet zomaar opdelen tussen mensen die kinderen hebben en mensen die ze niet hebben. Ik krijg later dit jaar mijn eerste kind, maar vraag me niet om een hele dag tussen kleuters te zitten. Er zijn mensen die daar anders over denken. Mensen evolueren ook, mijn vriendengroep ziet er vandaag anders uit dan tien jaar geleden en daar is niets mis mee.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Al de rest terzijde, maar welke 'vriend' gaat er nu bewust dingen zo organizeren om het moeilijker te maken voor zijn 'vrienden'.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Regels voor berichten