Pagina 2 van 32 Eerste 12345612 ... Laatste

Discussie: Bewust kinderloos

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    'bewust kinderloze' mensen zijn een beetje als vegans, het kan niemand iets schelen maar constant klagen over hoe iedereen op hun kap zit.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Slaat toch nergens op?
    Wat wordt de volgende stap? Verplicht steriliseren van iedereen met een genetisch overdraagbare aandoening zoals zware mentale handicap, autisme, add, depressie, kanker,... Want die gaan anders bewust het sociaal stelsel extra gaan belasten?

Extra belasting voor wie geen kinderen kan krijgen want zij dragen niet bij aan onze toekomstige generatie belastingbetalers?

Verplicht quotum van 2 kinderen voor je 35ste?
    Behalve dat laatste lijkt me dat allemaal redelijk logisch eigenlijk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    'bewust kinderloze' mensen zijn een beetje als vegans, het kan niemand iets schelen maar constant klagen over hoe iedereen op hun kap zit.
    Vreemd, dat gevoel heb ik net bij ouders die elke 5 seconden over hun bengels beginnen

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellrabbit Bekijk bericht
    Vreemd, dat gevoel heb ik net bij ouders die elke 5 seconden over hun bengels beginnen
    Meh er is een verschil tussen spreken over iets dat effectief gebeurt in uw leven, net zoals mensen vaak spreken over hun job of hobby en constant zagen over iets dat uiteindelijk niks is in uw leven.

Ik loop ook niet rond te bazuinen dat ik nooit naar landen als Thailand etc wil gaan (behalve nu dan )

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Ik zie kinderen als een last, iets negatiefs. Dus ik zal er nooit hebben. Ik word ook nooit ‘happy’ als ik kinderen zie van iemand anders. Ik heb dat wel bij honden dan zeg ik ‘oh zoo schattiiiiiiig’

Ik heb dat nooit met kinderen. Nooit.
    Vrijheid is ook extreem belangrijk voor mij. Rust ook.

Als ik ooit iets misdoe, moeten ze mij in de rechtbank geen geldstraf geven of werkstraf. Maar gewoon enkele weken met kinderen.
    Dat is cru gezegd. Maar ook wel hoe ik mij voel.

Waar ik mij ook enorm aan kan ergeren zijn de mensen die met een bakfiets rondrijden, 2 of 3 kinderen hebben, en tegen mij verkondigen dat vliegreizen slecht zijn voor het milieu. Sorry, maar jouw kinderen zorgen voor de grootste co2 uitstoot.
    Laatst gewijzigd door Artifact; 23 februari 2020 om 00:26

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artifact Bekijk bericht
    Dat is cru gezegd. Maar ook wel hoe ik mij voel.

Waar ik mij ook enorm aan kan ergeren zijn de mensen die met een bakfiets rondrijden, 2 of 3 kinderen hebben, en tegen mij verkondigen dat vliegreizen slecht zijn voor het milieu. Sorry, maar jouw kinderen zorgen voor de grootste co2 uitstoot.
    Ahja, het 'kinderen en dus mensen zijn de grootste CO2 uitstoot' riedeltje.

De aarde en het milieu zijn waardeloos als er geen mensen op rondlopen

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je mist volgens mij wel veel als je er geen neemt. En die beslissing is onherroepelijk. Zit uw madam in haar menopauze is het gedaan.
    Ik vind het het belangrijkste wat je kan doen in uw leven. Uw kennis/visie overdragen op een mini-versie van uzelf. Hopen dat ze ook veel plezier uit hun leven halen en er mogelijks ook voor zorgen dat de wereld een héél klein beetje een betere plek wordt. Dat zal idd met vallen en opstaan zijn, maar al hun levensfases die je dankzij hen ook/terug meemaakt zijn uniek. Al die ervaringen ontzeg je uzelf als je nooit kinderen neemt. En ok, dat is soms wat lastig en dat geeft soms miserie, maar als ik later (hopelijk) mijn pensioen haal en in mijn relax mijmer over wat ik allemaal meemaakte dan zou ik het heel spijtig gevonden hebben dat daar geen ervaringen met mijn eigen kinderen zouden bij zijn.

De eerste post heeft het hier over: 'de wereld zien, reizen graag, hebben graag een mooie auto, merkkledij, ...'
    Niets belet u om de wereld te zien mét kinderen als ze er oud genoeg voor zijn. Verder geef je enkel materiële zaken aan, is dat dan zo belangrijk voor u?
    Een shitload aan ervaringen opgeven omdat je dan een iets duurdere auto kan kopen en wat merkkledij extra. Ieder zijn ding natuurlijk.
    Ik ga later in mijn relax geen spijt hebben dat ik x-aantal jaar geleden geen merkkledij van het merk X kon dragen. Ik kan enorm mis zijn, maar ik denk het niet...

Ik hoor er soms op het werk bezig die bewust kinderloos bleven, de ene stortte zich op zijn werk en een andere stortte zich op haar hobby om hun leven een doel/zin te geven. De ene nadert de pensioenleeftijd en de manier waarop hij vroeger de zaken aanpakte op de werkvloer, wordt tegenwoordig compleet anders gedaan. Bijgevolg loopt die mens daar enorm gefrustreerd over. De andere vertelt over haar schilderijen die ze in haar vrije tijd maakt. Heel tof, zal onwaarschijnlijk ook heel boeiend zijn. Maar ik maak me dan de bedenking wat haar hobby juist inhoudt: doek, verf, een tafereel bedenken en kliederen maar. Met de ervaring van uw vroeger geklieder, klieder je de volgende keer dan weer iets beter. Wederom: ieder zijn ding.

Eenmaal ze er zijn zal je vaak uzelf beklagen en je stort u met momenten in een enorme hoop ellende, maar als uw kind u eens vastklampt ben je dat allemaal vergeten. AL de nachten dat ze u wakker maakten, de vergaderingen op het werk waarbij je meer in slaap viel dan iets anders, de ontelbare strontpampers en de liters kots die je opkuiste, het gebleit, het ambetant gedoe als je ze meepakt naar een winkel, ... Allemaal vergeten als ze u eens stevig vastpakken en zeggen dat jij hun beste vriend van de hele wereld bent. (Ter verduidelijking, mijn oudste is nog maar 4 hé. )

De mens is ook heel buigzaam, je kan fysiek meestal véél meer aan dan je zelf denkt. Ik heb na de geboorte van onze tweede lang moeten zoeken om mijn draai te vinden, dacht dat het me nooit zou lukken, maar ondertussen lukt dat weer wel. Uw lichaam wordt bijv slaapdeprivatie op den duur blijkbaar ook gewoon...

Ff helemaal anders bekeken: cru gezegd zijn we wandelende virussen en de grootste betrachting van virussen is zich voortplanten. Doe je het niet dan is uw unieke genetische cocktail voor altijd verdwenen. Nut van uzelf + het nut van al uw voorouders heb je teniet gedaan door uzelf niet voort te planten.
    Laatst gewijzigd door TNTim; 23 februari 2020 om 00:52

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Vrijheid is ook extreem belangrijk voor mij. Rust ook.
    Shoot me if I'm wrong.
    Was jij niet degene die een perfecte internetverbinding onontbeerlijk vond op vakantie? Zodat je ten allen tijde bereikbaar kon zijn voor uw klanten?

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alles waar ik niet voor sta werd juist gezegd, haha. Het zou een misdaad kunnen zijn om een kind op de wereld te zetten dat niet zelf heeft gekozen om geboren te worden.

Pro tip: David Benatar eens lezen.

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik durf mezelf niet voortplanten want ik heb nu al obesitas en heb schrik van bij een zwangerschap nog eens 30kg aan te komen ofzo. En heb schrik dat die kleine ook een vreetzakje zal worden haha. En dat is dan nog minder erg dan wanneer die geboren zou worden met een open rug/hazenlip/godweetwelke zeldzame ziekte of als autist/psychopaat/schizofreen. Heeft iemand ooit de film " Let's talk about Kevin" gezien? Dat gaat over een psychopatische jongen die zijn eigen moeder tot waanzin drijft. Echt vreselijk. En te weten dat 1 op 100 mensen geboren worden als psychopaat. Dat verklaart waarschijnlijk waarom er overal pestkoppen rondlopen op scholen en op het werk.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ironie, niet iedereen snapt het.

En misschien is het ook gewoon irritant omdat letterlijk elk gesprek met nieuwe ouders klinkt als dit:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Je mist volgens mij wel veel als je er geen neemt. En die beslissing is onherroepelijk. Zit uw madam in haar menopauze is het gedaan.
    Ik vind het het belangrijkste wat je kan doen in uw leven. Uw kennis/visie overdragen op een mini-versie van uzelf. Hopen dat ze ook veel plezier uit hun leven halen en er mogelijks ook voor zorgen dat de wereld een héél klein beetje een betere plek wordt. Dat zal idd met vallen en opstaan zijn, maar al hun levensfases die je dankzij hen ook/terug meemaakt zijn uniek. Al die ervaringen ontzeg je uzelf als je nooit kinderen neemt. En ok, dat is soms wat lastig en dat geeft soms miserie, maar als ik later (hopelijk) mijn pensioen haal en in mijn relax mijmer over wat ik allemaal meemaakte dan zou ik het heel spijtig gevonden hebben dat daar geen ervaringen met mijn eigen kinderen zouden bij zijn.

De eerste post heeft het hier over: 'de wereld zien, reizen graag, hebben graag een mooie auto, merkkledij, ...'
    Niets belet u om de wereld te zien mét kinderen als ze er oud genoeg voor zijn. Verder geef je enkel materiële zaken aan, is dat dan zo belangrijk voor u?
    Een shitload aan ervaringen opgeven omdat je dan een iets duurdere auto kan kopen en wat merkkledij extra. Ieder zijn ding natuurlijk.
    Ik ga later in mijn relax geen spijt hebben dat ik x-aantal jaar geleden geen merkkledij van het merk X kon dragen. Ik kan enorm mis zijn, maar ik denk het niet...

Ik hoor er soms op het werk bezig die bewust kinderloos bleven, de ene stortte zich op zijn werk en een andere stortte zich op haar hobby om hun leven een doel/zin te geven. De ene nadert de pensioenleeftijd en de manier waarop hij vroeger de zaken aanpakte op de werkvloer, wordt tegenwoordig compleet anders gedaan. Bijgevolg loopt die mens daar enorm gefrustreerd over. De andere vertelt over haar schilderijen die ze in haar vrije tijd maakt. Heel tof, zal onwaarschijnlijk ook heel boeiend zijn. Maar ik maak me dan de bedenking wat haar hobby juist inhoudt: doek, verf, een tafereel bedenken en kliederen maar. Met de ervaring van uw vroeger geklieder, klieder je de volgende keer dan weer iets beter. Wederom: ieder zijn ding.

Eenmaal ze er zijn zal je vaak uzelf beklagen en je stort u met momenten in een enorme hoop ellende, maar als uw kind u eens vastklampt ben je dat allemaal vergeten. AL de nachten dat ze u wakker maakten, de vergaderingen op het werk waarbij je meer in slaap viel dan iets anders, de ontelbare strontpampers en de liters kots die je opkuiste, het gebleit, het ambetant gedoe als je ze meepakt naar een winkel, ... Allemaal vergeten als ze u eens stevig vastpakken en zeggen dat jij hun beste vriend van de hele wereld bent. (Ter verduidelijking, mijn oudste is nog maar 4 hé. )

De mens is ook heel buigzaam, je kan fysiek meestal véél meer aan dan je zelf denkt. Ik heb na de geboorte van onze tweede lang moeten zoeken om mijn draai te vinden, dacht dat het me nooit zou lukken, maar ondertussen lukt dat weer wel. Uw lichaam wordt bijv slaapdeprivatie op den duur blijkbaar ook gewoon...

Ff helemaal anders bekeken: cru gezegd zijn we wandelende virussen en de grootste betrachting van virussen is zich voortplanten. Doe je het niet dan is uw unieke genetische cocktail voor altijd verdwenen. Nut van uzelf + het nut van al uw voorouders heb je teniet gedaan door uzelf niet voort te planten.
    Dat is geen verwijt omdat je het hier nu post maar beeld je eens in dat je dat constant te horen krijgt op elk familiefeest of elke keer je vrienden met kinderen bezoekt, altijd opnieuw exact dezelfde melige argumenten over hoe geweldig het wel niet is en wat je allemaal mist als je er geen hebt... En dan zijn sommigen hier verbaasd dat ze contact verliezen met hun vrienden, zogezegd door tijdsgebrek maar de echte reden is meestal dat ze niet beseffen hoe irritant en zelfingenomen veel mensen worden als ze kinderen krijgen.
    Is het je trouwens nooit opgevallen dat het bijna alleen jonge ouders zijn die je proberen te overtuigen dat kinderen maken het beste is dat je kan overkomen? Ik vraag me af waarom...
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ieder doet zijn zin en ben nooit voorstander geweest van discussie over al dan niet kinderen zowel met kinderloze mensen als met ouders, draait toch altijd uit op een onwennig stil moment.

Ik heb zelf 2 kleine kinderen en zou ze niet meer kunnen missen, maar ik kan me peerfect inbeelden waarom je geen kinderen zou nemen. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn.

Nu we toch bezig zijn.
    Degene die geen kinderen willen, hebben jullie een gelukkige jeugd gehad, hadden jullie een warme thuis,...?
    Of net niet en is het vanuit die schrik dat jullie kinderloos willen blijven?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Iets met nagels met koppen. En als je geen gezwets over kinderen wil horen moet je maar vrienden zoeken zonder kinderen aangezien de meeste ouders hun eigen kinderen het belangrijkste in hun leven vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artifact Bekijk bericht
    Alles waar ik niet voor sta werd juist gezegd, haha. Het zou een misdaad kunnen zijn om een kind op de wereld te zetten dat niet zelf heeft gekozen om geboren te worden.

Pro tip: David Benatar eens lezen.
    Om in uw vooringenomenheid te blijven, wat ga je blijzijn als uw merkbroek en zijn opvolger u komen bezoeken in het rusthuis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ken ook 1 koppel. Ze zijn nu al een stuk boven de 40 en je ziet toch dat ze het nu best jammer vinden, vooral hij..
    Ze verdienen goed, veel gaat naar luxe, reizen, etc... maar ze hebben ook niemand om dit geluk te delen.
    Man is vaak naar buitenland terwijl vrouw alleen thuis is..

Regels voor berichten