Pagina 17 van 32 Eerste ... 713141516171819202127 ... Laatste

Discussie: Bewust kinderloos

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Leg mij eens uit hoe je als volwassene een kind oplost dat contant in uw ballen wil slaan en al 3x vastgehad hebt om te zeggen stop daar mee. Terwijl de ouders er naast staan nota bene.
    Dan spreekt ge zijn ouders aan? (maar amai, gelle kent duidelijk de meest marginale mensen).

In uw eigen huis: steek hem in afzondering, pak iets weg wat hij wou (mocht hij film zien later? pech, was hij chips aant fretten? jammer).
    En soms wil het al wel nekeer helpen om te vragen waarom hij denkt dat dat leuk is om te doen en of hij het leuk zou vinden als iemand anders dat bij hem zou doen.

Ik zeg niet dat het soms niet moeilijk is hé. Mijn neefke blokkeerde volledig toen hij jonger was. Daar viel niets mee aan te vangen én die kon het bloed vanonder uw nagels halen (liegen, bedreigen). Op een bepaald punt moest ik dan ook 'fuck it' zeggen en mijn zus erbij halen. Dat is òòk een oplossing hé.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suphafly Bekijk bericht
    Als een kind zich misdraagt door andere mensen pijn te doen, en de ouders grijpen niet in, en je waarschuwt het kind voldoende, en hij weet van geen ophouden, dan is een tik gerechtvaardigd in mijn ogen.
    "wie niet luisteren wil, moet voelen" zeiden mijn ouders vroeger

heb nog nooit problemen gehad met de kinderen van mijn vrienden.
    mss maak ik ze zelf soms eerst te wild, en ben ik mij er niet voldoende van bewust als niet ouder, dat kinderen niet zo vlot de knop omdraaien om te stoppen.
    ja, dat zeiden ze vroeger. En alles van vroeger is heilig? Ge kunt een kind ook op een andere manier straffen en zoals ik al zei: straffen laat ge over aan de ouders (of ge doet het op een manier waarvan ge weet dat het goedgekeurd is door de ouders)
    Nu, ik zal nooit afkeurend reageren als iemand die ik ken een tik gegeven heeft aan mijn kind nadat die hem doelbewust pijn bleef doen (een tik hé, gene slag rond zijn oren). Maar dat zou dan wel vré uitzonderlijk moeten gebeuren.

ivm uw laatste zin: dat is soms wel een probleem waar volwassenen zich niet altijd bewust van zijn. Wild spelen is tof, maar ge moet duidelijke signalen geven aan een kind wanneer hij te wild aant worden is en tijd geven om te kalmeren (en helpen kalmeren door afleiden)

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
    Dat is het probleem niet. Artifact was beledigd omdat de moeder vroeg of ze dat mocht doen. Dat is niet respectloos, dat is communiceren. (als ge, in een ander zijn huis, niet checkt of dat oké is - ja dat is respectloos)
    Het feit dat ze dat vroeg (en het idee in haar opkwam) vonden mijn vrouw en ik echt heel raar en respectloos. Ik was er zelf niet bij. Mijn vrouw was thuis met 3 vriendinnen. Mijn vrouw haar gezicht sprak boekdelen volgens haar vriendin die ook geen kinderen wil.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik moet zeggen, ik snap ook niet waarom er meteen moet gevraagd worden om dit op de zetel te doen? Vraag toch gewoon naar de berging, badkamer of waskot?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Amai, dit topic was een rollercoaster van emoties.

Beetje rare opmerkingen hier. Een ander mag mijn kind onder zijn voeten geven zoveel hem wilt, zolang het gegrond is. Nen tik geven is iets anders :')

Uw kind verversen, dan vraag je toch gewoon waar dat mag? Beetje raar om de zetel of het aanrecht voor te stellen imo. Ik heb ooit een koppel hun kind zien verversen op een terras van een café :')

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artifact Bekijk bericht
    Het feit dat ze dat vroeg (en het idee in haar opkwam) vonden mijn vrouw en ik echt heel raar en respectloos. Ik was er zelf niet bij. Mijn vrouw was thuis met 3 vriendinnen. Mijn vrouw haar gezicht sprak boekdelen volgens haar vriendin die ook geen kinderen wil.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik moet zeggen, ik snap ook niet waarom er meteen moet gevraagd worden om dit op de zetel te doen? Vraag toch gewoon naar de berging, badkamer of waskot?
    Oké let's agree to disagree. Ik vind het geen rare vraag want in mijn omgeving wordt dat meestal zelf voorgesteld als optie (al dan niet afhankelijk van stoffen zetel of niet).
    Ik zou daarentegen zelf nooit aan iemand vragen om zijn/haar kind op de grond te verversen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Uw kind verversen, dan vraag je toch gewoon waar dat mag? Beetje raar om de zetel of het aanrecht voor te stellen imo. Ik heb ooit een koppel hun kind zien verversen op een terras van een café :')
    Ja oké, ik vraag ook gewoon 'waar mag ik hem verversen' als ik ergens voor de eerste keer ben. Maar dan zijn we aan het mierenneuken hé.
    Voor die moeder leek dat een aanvaardbare vraag, en ze vroeg het tenminste. Ik vind dat er nogal veel moeite wordt gedaan om daar geschokt op te reageren.

(Het aanrecht zou ik zelf nooit voorstellen maar een koppel waar ik op bezoek was, stelde dat dan weer zelf voor. Dus elk zijn voorkeuren zeker?)

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    We hadden vroeger altijd een oproepbaar matje mee waar ik de kleine op kon leggen om te verversen.

Al veel op de grond ververst zo, omdat er nergens een voorziening was om te verversen. Bijkomend hebben we wasbare luiers, dan vind ik in de nabijheid van een wc verversen heel praktisch.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik zou dat zelf ook voorstellen als ik iets beschadig van iemand anders.
    Komt uw familiale verzekering daarvoor niet tussen?
    Last.fm | Followmy.tv
    SW-5777-0196-5984

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Komt uw familiale verzekering daarvoor niet tussen?
    Idd, blijkbaar wel.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Moet wel gezellig zijn zeg bij Artifact thuis. Ben je uitgenodigd voor een feestje, mors je per ongeluk wat wijn op de zetel, krijg je de rekening onder je neus geduwd...

Denk eerlijk gezegd dat al deze voorgaande pagina's geklaag en gezever niet om kinderen draaien, maar eerder om "ik kan eigenlijk geen andere mensen uitstaat en zou liever op een onbewoond eiland gaan wonen...".

Een kind verversen, serieus, waar hebben we het over? Denk je nu echt dat wanneer je een kind ververst de stront en pis overal gaat aanhangen? Iemand die bij jou in die fijne witte zetel gaat zitten, die met pakweg de tram tot bij jou is gekomen, die zal wel wat meer bacteriën achterlaten dan de blote kont van een baby of peuter. Voor hetzelfde geld heeft die zijn broek al 7 weken aan, toch ook niet zo proper me dunkt...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is toch normaal? Als die vlekken er niet meer zouden uitgaan zou ik zelf voorstellen om dat te vergoeden als ik de veroorzaker ben. Mensen met een jeans zitten niet in onze zetel, dan wordt er idd een deken gelegd. Onze zetel kostte 10k+, denk niet dat dat dan abnormaal is.

Wij zijn geen mensenhaters. Het zijn de koppels met kinderen die niet openstaan voor kinderloze koppels. Tja. Onlangs nog een collega op het werk met afgunst zien kijken toen ik liet weten dat ik in mei 3 weken verlof neem om te reizen naar Curaçao en Aruba. We hebben in augustus 2019 een huis gekocht van om en beide 500k. In september getrouwd en huwelijksreis naar Frans-Polynesië. Het is een collega dus ik zwijg om de vrede te bewaren. Zij heeft 2 kinderen en geeft haar geld daar aan. Dat snappen ze blijkbaar niet.
    Laatst gewijzigd door Artifact; 27 februari 2020 om 20:14

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is toch normaal? Als die vlekken er niet meer zouden uitgaan zou ik zelf voorstellen om dat te vergoeden als ik de veroorzaker ben. Mensen met een jeans zitten niet in onze zetel, dan wordt er idd een deken gelegd. Onze zetel kostte 10k+, denk niet dat dat dan abnormaal is.

Wij zijn geen mensenhaters. Het zijn de koppels met kinderen die niet openstaan voor kinderloze koppels. Tja. Onlangs nog een collega op het werk met afgunst zien kijken toen ik liet weten dat ik in mei 3 weken verlof neem om te reizen naar Curaçao en Aruba. We hebben in augustus 2019 een huis gekocht van om en beide 500k. In september getrouwd en huwelijksreis naar Frans-Polynesië. Het is een collega dus ik zwijg om de vrede te bewaren. Zij heeft 2 kinderen en geeft haar geld daar aan. Dat snappen ze blijkbaar niet.

Mijn zetel kost meer dan 10K, mijn huis is duurder dan dat van jou én ik heb 2 kinderen. Ben ik nu beter dan jou...?

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als ge uwen zetel niet moogt bezigen voor wat hij dient is het abnormaal ja

En dan vind je het nodig om de waarde van uwen zetel, de waarde van uw huis of een exotische bestemming (weeral) te vernoemen. Je bent een materialistisch ingesteld persoon, proficiat, en aangezien je het elke 5sec moet vermelden ben je vermoedelijk het type dat het eigenlijk amper aankan maar toch de grote wil/moet uithangen. Als dat uw prioriteiten zijn, goed voor jou.. Waarom zou het in godsnaam zo voor iedereen moeten zijn en waarom zou iedereen met kinderen plots elke nagel aan hun gat moeten krabben.

U THA MAN! de bevestiging is er, topic mag toe

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht

Mijn zetel kost meer dan 10K, mijn huis is duurder dan dat van jou én ik heb 2 kinderen. Ben ik nu beter dan jou...?
    snorry Artifact.. HE'S THE MAN NOW!
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)

Wij hebben €350.000 geleend om een vrijstaand huis van 7jaar oud op 800 m² te kopen van €485.000 excl kosten. We hadden €150.000 eigen inbreng (en dan nog €50k spaargeld over). Geleend aan 1,22% op 25jaar (quotiteit <80). We betalen iets van een €1300 af per maand (waarvan onze ouders maandelijks €500 bijleggen). Beide enig kind. We betalen dus €800 zelf per maand. We hebben zelf geen kinderen en willen er geen. Ons nettoloon is +- €4000 met 2, dus niet geweldig hoog. Zo een gevallen zijn er dus ook.

Voel je je nu echt veel beter tegenover uw collega's omdat ge verdorie een hoop hulp van de mama en de papa krijgt? Misschien ook eens snappen dat niet iedereen die luxe heeft. Ipv lekker hoog van de toren te blazen en anderen belachelijk te maken.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Voel je je nu echt veel beter tegenover uw collega's omdat ge verdorie een hoop hulp van de mama en de papa krijgt? Misschien ook eens snappen dat niet iedereen die luxe heeft. Ipv lekker hoog van de toren te blazen en anderen belachelijk te maken.
    Dit had ik zelf nog niet eens gezien. Hoog van de toren zitten blazen, dat een collega met kinderen stikjaloers is van hun reisjes naar Frans Polynesië en de Caraïben, zitten stoefen met een zetel van 10K,... maar wel dankzij mama en papa die elke maand 500€ zakgeld geven. Echt, beter dat jullie geen kinderen krijgen en het eindigt bij jullie. Bedankt om de rest van de wereld een dienst te bewijzen

Regels voor berichten