Pagina 1 van 29 1234511 ... Laatste
    Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    9 Post(s)

Over- en ondergewicht - deel 5

Bij deze een nieuw topic, ondertussen al deel 5!

Bij voorbaat proficiat aan de mensen die weten gewicht te verliezen of op hun gewicht te blijven.
    Veel succes aan diegene die dit jaar nog gewicht wensen te verliezen of wat kilo's dienen bij te komen.

Laatste post deel 4: https://www.9lives.be/forum/vrije-ti...l#post22258861
    Laatst gewijzigd door Booka Shade; 16 februari 2020 om 19:57
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Post voor tapatalk

t0tec's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bij deze een nieuw topic, ondertussen al deel 5!

Bij voorbaat proficiat aan de mensen die weten gewicht te verliezen of op hun gewicht te blijven.
    Veel succes aan diegene die dit jaar nog gewicht wensen te verliezen!

Laatste post deel 4: https://www.9lives.be/forum/vrije-ti...l#post22258861
    Geen success gewenst voor mensen die willen bijkomen?

Zelf 1m73 groot. Van 56kg in december naar 62kg nu. Dit in combinatie met gewichttraining.
    Wat ik zoal eet: veel havermout, eieren met spek, Griekse vette yoghurt, Alles wat volkoren is, noten, avocado's, tonijn, zalm, veel slatjes.

Geen frieten of hamburgers meer gegeten dit jaar of frisdrank.

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door t0tec Bekijk bericht
    Geen success gewenst voor mensen die willen bijkomen?

Zelf 1m73 groot. Van 56kg in december naar 62kg nu. Dit in combinatie met gewichttraining.
    Wat ik zoal eet: veel havermout, eieren met spek, Griekse vette yoghurt, Alles wat volkoren is, noten, avocado's, tonijn, zalm, veel slatjes.

Geen frieten of hamburgers meer gegeten dit jaar of frisdrank.
    Terechte opmerking, aangepast
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Terechte opmerking, aangepast
    Idd, inclusief zijn!
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Waar ik ook vaak moeite mee heb is combo van sporten + eten. Zeker als dat sporten op vaste tijdstippen gebeurt. Zo rij ik af en toe woon-werk verkeer (30/35 km enkel) en 's ochtends is dat geen probleem met het ontbijt in de maag, maar ik kan overdag vaak moeilijk inschatten wat en hoeveel ik moet eten. Niets ambetanter dan nen klop van den honger op de fiets naar huis. Ik heb nog een collega gehad die nog meer km's doet en die at gewoon alles waar em zin in had :')

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Posten om te volgen
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

Vimeo's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik volg ook

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb gewoon een hekel aan dieetdocumentaires omdat ze om de een of andere reden vaak erg selectief zijn in het voorstellen van hun data, met jouw keuze op zich is niks mis hoor.
    Om het dan toch even over ervaringen te hebben... Toen ik eens een maand een veganistisch dieet geprobeerd heb vond ik dat ik meer energie had bijvoorbeeld. Aangezien het maar een maand was heb ik me wel nooit echt de moeite gedaan om te kijken of ik wel alle essentiële voedingstoffen binnenkreeg, maar ik voelde me goed in elk geval. Als tip wil ik wel nog meegeven om niet op zoek te gaan naar vleesvervangers, die kosten veel geld en smaken toch niet zoals vlees. Zo leer je ook veel sneller dat je wel degelijk lekkere gerechten kan klaarmaken zonder dierlijke producten of vleesvervangers.
    Ik ben een 4 tal jaar geleden ook ongeveer een jaar vegetarisch geweest. Ik merkte ook dat ik meer energie had. Ik vraag me wel af of dat door geen vlees is of consistent alle micro nutriënten binnen krijgen door vegetarisch te zijn (ik gok het tweede). Verder geen last gehad van b12 tekort (wss door soja melk waar dat in toegevoegd zat). Voor iedereen die overweegt vegan te gaan en voor spieropbouw wil gaan, raad ik wel aan toch te overwegen eieren of melk te eten omdat dit dan essentieel is. Vond het over het algemeen bij vegetarisch zijn wel moeilijk om aan genoeg eiwitten te komen bij lage kcal (2000kcal) zonder shakes.

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Ik ben een 4 tal jaar geleden ook ongeveer een jaar vegetarisch geweest. Ik merkte ook dat ik meer energie had. Ik vraag me wel af of dat door geen vlees is of consistent alle micro nutriënten binnen krijgen door vegetarisch te zijn (ik gok het tweede). Verder geen last gehad van b12 tekort (wss door soja melk waar dat in toegevoegd zat). Voor iedereen die overweegt vegan te gaan en voor spieropbouw wil gaan, raad ik wel aan toch te overwegen eieren of melk te eten omdat dit dan essentieel is. Vond het over het algemeen bij vegetarisch zijn wel moeilijk om aan genoeg eiwitten te komen bij lage kcal (2000kcal) zonder shakes.
    Je had geen last van een b12 tekort gedurende je periode als vegetariër omdat dat in dierlijke voeding als melk/eieren/kaas zit. Als je die dingen dus nog regelmatig genoeg at toen, had je inderdaad geen supplement moeten nemen. Voor mensen die vegan eten is een supplement wel aangeraden. Ze voegen B12 inderdaad ook quasi standaard toe aan sojaproducten, maar om zeker te zijn dat je genoeg binnenkrijgt is het dus beter om ook een supplement te nemen.

Bij een surplus aan b12 slaat je lichaam dit op als reserve, dus zelfs al kreeg je gedurende een langere periode niet genoeg b12 binnen, had je lichaam wel kunnen terugvallen op die opgebouwde reserve. Als je volledig vegan at, zou dat ook kunnen verklaren waarom je nog geen zichtbaar/voelbaar tekort had.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Je had geen last van een b12 tekort gedurende je periode als vegetariër omdat dat in dierlijke voeding als melk/eieren/kaas zit. Als je die dingen dus nog regelmatig genoeg at toen, had je inderdaad geen supplement moeten nemen. Voor mensen die vegan eten is een supplement wel aangeraden. Ze voegen B12 inderdaad ook quasi standaard toe aan sojaproducten, maar om zeker te zijn dat je genoeg binnenkrijgt is het dus beter om ook een supplement te nemen.

Bij een surplus aan b12 slaat je lichaam dit op als reserve, dus zelfs al kreeg je gedurende een langere periode niet genoeg b12 binnen, had je lichaam wel kunnen terugvallen op die opgebouwde reserve. Als je volledig vegan at, zou dat ook kunnen verklaren waarom je nog geen zichtbaar/voelbaar tekort had.
    ahzo, ik zie net dat in eiwit inderdaad ook redelijk wat b12 zit, wist ik niet . Eiwit was wel het enige non vegetarische wat ik at, ik lust geen melk(producten)/kan er niet tegen. Ik snap wel soms niet waarom vegans geen eieren willen eten, gezien de voordelen dat het kan leveren. Zeker als je zelf kippen houdt ofzo.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    de app YAZIO ontdekt, toch wel een aanrader voor iedereen die wil vermageren (incl barcode scanner)

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat doet die eigenlijk meer dan MyFitnesspal?
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    lol die afbeeldingen op hun website, ne vette dude die opeens buffed is, ja dat is enkel van uwe app te gebruiken haHAA.

Voor zover ik zie is die app 1:1 met MFP, een afbeelding van hun app ziet er zelfs 99% hetzelfde uit , vanboven hoeveel cal je al hebt gehad die dag, hoeveel je nog mag en eronder een lijst met items die je hebt gehad die dag.

Dan zou ik 2 vragen hebben over die app, herkend het evenveel dingen als MFP als je barcodes scanned ? want MFP vind heeeel veel terug, zelfs ordinaire dingen van AH of Carrefour en andere apps deden dat niet in het verleden

En vraag 2, wat zit bij YAZIO achter een paywall ? bij MFP is dat bv een direct overzicht van je fat/protein/carbs intake in totaal van die dag, je kan dat wel zien als je de hele dag bekijkt maar niet ''at a glance'' op het hoofdscherm, tenzij je MFP Pro neemt. is dat bij YAZIO gratis of ook achter een pay wall ?

Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand van jullie ervaring met weight watchers? In 't verleden toch 5 kg mee kwijtgeraakt, en ik zou er opnieuw mee willen beginnen.

Regels voor berichten