Pagina 56 van 62 Eerste ... 646525354555657585960 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben ik al geweest kleine twee jaar geleden, die rade mij aan om twee keer warm te eten ( gezond natuurlijk ) eens om 18u en om 22u en dit omdat ik onregelmatig leefde (nachtwerk etc )
    Dagen dat ik thuis was niks eten en u s avond beginnen vol proppen.

Koeken brengen we nu niet meer mee, als het er ligt pak ik er heel snel achter, we hebben nu een week planning gemaakt kwa eten voor ' avonds. Vandaag al twee kiwi's gegeten( iet rond de middag ) was pas wakker om 10 u.
    Je eet overdag toch wel meer dan 2 kiwi's mag ik hopen? Want je mag echt nog wel eten als je op dieet bent.
    Ik vind van mezelf dat ik zelfs echt wel veel eet. En ik heb dat ook nodig of ik word hangry :-)

Bij deze een voorbeeld van een dagmenu voor mezelf:

Ontbijt
    Ik wissel meestal af tussen deze drie opties:

1) Twee zachtgekookte eitjes, twee volkoren wasa crackers en twee atkins crackers

2) Havermout (quaker's naturel) met fruit (blauwe bessen, aardbeien, ...). Ik doe een beetje canderell in de havermout.

3) Yoghurt of plattekaas (mager zonder toegevoegde suikers) met fruit en twee volkoren wasa crackers met kippenwit. Ook hier soms wat canderell in de yoghurt of plattekaas.

Lunch
    Ik wissel meestal af tussen deze twee opties:

1) Slaatje (de standaard zaken zoals sla, tomaten, boontjes, bloemkool, broccoli, wortelen met daarbij vaak een stukje gerookte zalm, hespblokjes of surimi stick). Ik probeer hier wel pasta of aardappelen te vermijden. Dus gewoon groentjes en een vleesje/visje. Ik doe er zelfs saus op (maar wel van callowfit, is saus met slechts heel beperkt aantal calorieën). In de zomer maak ik echt grote slaatjes, op een blad sla extra komt het echt niet qua calorieën.

2) Versgemaakte soep (in de soupmaker met alleen groenten, water, bouillon en kruiden. Geen vetstof. Soms wel eens balletjes). Daarbij eet ik dan vaak nog 4 rijstcrackers met kippenwit.

Avondeten
    Meestal veel groenten met een stukje vlees of vis.

Tussendoor
    - Stuk fruit
    - Wat noten

Soms heb'k 's avonds in de zetel nog een goestingske. Dan eet'k vaak ook nog wat plattekaas met fruit of nog een grote kom soep.
    Je ziet, je hoeft echt geen honger te lijden. Ben op deze manier nu al 38kg kwijt (en ook wel door te sporten uiteraard, maar dat staat nu op een laag pitje omwille van corona. Ik probeer wel nog te wandelen en te fietsen).
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Ben op deze manier nu al 38kg kwijt
    Wat een prestatie. Proficiat, respect voor de blijvende inzet.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Wat een prestatie. Proficiat, respect voor de blijvende inzet.
    Thx, had zelf eigenlijk nooit gedacht dat ik dit zou kunnen :-)

Op dit moment gaat het getal op de weegschaal weer goed naar beneden. Van zodra ik minder sport val ik dus meer af (sport nu minder omdat'k niet meer kan zwemmen en badmintonnen).
    Al zou'k toch liever mijn favoriete sporten weer kunnen doen. Maar niks aan te doen, morgenvroeg een goede boswandeling doen. Joggen is echt niets voor mij en dan krijg'k ook al snel last van mijn knie.

Lukt het bij jou nog Eniac om gewicht te blijven?

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Thx, had zelf eigenlijk nooit gedacht dat ik dit zou kunnen :-)

Op dit moment gaat het getal op de weegschaal weer goed naar beneden. Van zodra ik minder sport val ik dus meer af (sport nu minder omdat'k niet meer kan zwemmen en badmintonnen).
    Al zou'k toch liever mijn favoriete sporten weer kunnen doen. Maar niks aan te doen, morgenvroeg een goede boswandeling doen. Joggen is echt niets voor mij en dan krijg'k ook al snel last van mijn knie.
    Wel vreemd dat je zonder sport meer afvalt maar los daarvan blijft het dus goed gaan. Super verhaal alleszins.

Lukt het bij jou nog Eniac om gewicht te blijven?
    Ja, heel goed. Ik blijf me wel dagelijks wegen voor controle, maar ik ben bewust gestopt met afvallen begin augustus toen ik onder de 80kg was gedoken en ik zit 3 maand later nog exact op datzelfde gewicht.

Heb me voorgenomen om nooit meer te hervallen in mijn vroegere eetpatroon en ik blijf ook nog altijd veel lopen.

paxfilosoof's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paxfilosoof Bekijk bericht
    Vanaf vandaag 15 oktober, 2020 ga ik mijn doel nastreven: 58 kg!
    Hiervoor moet ik +/- 4 kg afvallen.

Op dit moment eet ik 3 maaltijden en veel tussendoortjes. Als ik 58 kg wil bereiken zal ik hiervoor 2 grote maaltijden of 3 normale maaltijden zonder tussendoortjes moeten eten. Tussendoortjes: te veel amandelnoten en veel zuurdesembrood met pindakaas.

Dit is mijn doel (en doe ik ook al grotendeels):
    Ik eet 's ochtends grote kom havermout met sojamelk en fruit (annanas, bosbessen, appel, etc.).
    Dit geeft mij koolhydraten die als energie dienen om de dag te starten.
    's middags eet ik een grote kom minestrone soep (vegetarisch), eventueel aangevuld met wat amandel noten of 1 à 2 sneden zuurdesembrood.
    Dit geeft mij nog een beetje koolhydraten, groenten, en eiwitten (peulvruchten in de soep). En veel vocht van de soep.

Ik eet gezond en drink voldoende water (7 tal grote glazen water), nu moet ik streven naar MINDER eten, want te veel van het gezonde is ook niet goed!
    Bijna 3 weken verder en ik schommel tussen 60,5 (sochtends) - 63 kg (savonds).

Het doel blijkt heel moeilijk te zijn... Iemand tips om tot 58 kg te geraken?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Kwam deze tegen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    702 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Nu dit weekend s' avonds tomaten soep met veel groenten in gegeten ( twee dagen op rij ), als snacks kiwi en groene appel. na mijn avond eten heb ik wel nog keer 2 boterhammen met salami binnen gespeeld ( bruin brood ).

Moeilijkste voor mij is nu bewegen en water drinken merk ik. Voor een bedrijf met curus mogen starten dus duimen dat ik snel weer an de slag kan en de fitness centra dit jaar nog open mogen.

kwa slechte dingen ik heb 4 madeleinen gegeten sinds zondag

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Kwam deze tegen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Gezonde levensstijl staat los van "gewicht verliezen".

Wil je puur gewicht verliezen, eet maar bokes met salamikes....maar "gezond" is dat niet. salami valt onder "processed meat"
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op zoek naar een betrouwbaar routine programma om 5kg aan te komen... the usual grappen werken natuurlijk niet

Hefty Rabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willydrama Bekijk bericht
    Op zoek naar een betrouwbaar routine programma om 5kg aan te komen... the usual grappen werken natuurlijk niet
    In vet of in spieren?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    23 Post(s)
    Meer eten. You're welcome.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Puni tijdens het typen van dit bericht:

9lives stopt op 31/01 -> BeyondGaming neemt de fakkel over
    https://www.9lives.be/forum/algemene...12-2020-a.html

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik verbrand het de dag zelf, ik blijf steken op 89kg

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Ik verbrand het de dag zelf, ik blijf steken op 89kg
    Dan eet ge niet genoeg.
    9lives stopt op 31/01 -> BeyondGaming neemt de fakkel over
    https://www.9lives.be/forum/algemene...12-2020-a.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    No offence Kenneke, maar ik ga je hier echt een sjot onder je kont geven.

Wat je nu aan het doen bent is een soort crash dieet. Op deze manier verval je binnen de kortse keren opnieuw in oude gewoontes.
    Bovendien bevatten zo'n cornflakes en chocopops 0,0 voedingswaarden.
    Je mag best nog wel eten tijdens een dieet, alleen moet je wat gezonder gaan eten:

- Minder koolhydraten eten (rijst, aardappelen, pasta). Je hoeft echt niet volledig te stoppen hiermee, gewoon minderen zal al veel helpen. Zelf maak ik regelmatig twee soorten groenten met een stukje mager vlees of vis. Dus zonder rijst, aardappelen of pasta. Zijn ook makkelijk te vervangen door bijvoorbeeld bloemkoolrijst of courgetteslierten ipv de pasta.

- Veel groenten eten. Soep doet ook wonderen. Ik heb zelf een soupmaker. Gewoon groenten erin, bouillon, water en na 20min heb je heerlijke soep zonder enige vorm van vetstof.

- Minder vetstoffen gebruiken. Ik heb zelf een airfryer en bak hier mijn vlees in. Ik kan je zeggen dat een kippenboutje hier echt extreem lekker en knapperig uit komt.

- Fruit en noten eten

- Enz...

Kortom, de klassieke voedingsdriehoek doet het in mijn ogen nog helemaal zo slecht niet.

Kan verkeerd zijn, maar heb de indruk dat je vrouw je op dit moment niet echt supporteert. Probeer haar duidelijk te maken dat het menens is.
    Uit een andere post leid ik momenteel af dat je werkloos bent? Gebruik die tijd om gezonde meals al voor te bereiden of om je vrouw te tonen dat gezond eten ook zeer lekker kan zijn.
    Bedankt voor deze tips alvast. Ik ga ook aan mijn gewicht werken. Zit nu juist boven de 100kg (ben 1m85). Bij mijn jaarlijkse controle voor schildklier in het ziekenhuis zei mijn dokter het ook. Het mag zeker niet hoger en best om er nu iets aan te doen dan op latere leeftijd (ben nu 34). Dus meteen een afspraak gemaakt bij diëtiste.
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 32GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 970 EVO NVMe M.2 120GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

Regels voor berichten