Pagina 36 van 41 Eerste ... 26323334353637383940 ... Laatste
    Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    664 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb wel karakter van augustus tot november 17kg afgevallen, en dan weer het jojo effect. Hoe is dat kunnen komen ne tegenslag en die tijd ben ik veel uit eten geweest ( frieten, pizza ).

Moet wel bekennen dat ik 1.5liter cola light drink. Tis nu weer de klik vinden om weer te gaan sporten en mijn bioritme om te gooien.

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb wel karakter van augustus tot november 17kg afgevallen, en dan weer het jojo effect. Hoe is dat kunnen komen ne tegenslag en die tijd ben ik veel uit eten geweest ( frieten, pizza ).

Moet wel bekennen dat ik 1.5liter cola light drink. Tis nu weer de klik vinden om weer te gaan sporten en mijn bioritme om te gooien.
    In cola light zit quasi niets van calorieën. Als je nu niet meer frieten, pizza uiteten gaat en werkelijk énkel eet wat je in je vorige post had geschreven, ga je vanzelf gewicht verliezen. Is dat niet het geval, dan ben je niet eerlijk met jezelf of ben je je niet bewust van wat je effectief binnenspeelt op een dag.

Gewicht verlies je in de eerste plaats door je voeding aan te passen. Hou een eetdagboek bij, focus je daarop, en begin nadien pas terug met sporten. Het is gemakkelijker om op eerst 1 aspect (voeding) te focussen, dan meteen ook nog eens te beginnen met workouts.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    664 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    In cola light zit quasi niets van calorieën. Als je nu niet meer frieten, pizza uiteten gaat en werkelijk énkel eet wat je in je vorige post had geschreven, ga je vanzelf gewicht verliezen. Is dat niet het geval, dan ben je niet eerlijk met jezelf of ben je je niet bewust van wat je effectief binnenspeelt op een dag.

Gewicht verlies je in de eerste plaats door je voeding aan te passen. Hou een eetdagboek bij, focus je daarop, en begin nadien pas terug met sporten. Het is gemakkelijker om op eerst 1 aspect (voeding) te focussen, dan meteen ook nog eens te beginnen met workouts.
    Ik eet wel nu nog frieten 1 maal per week en dan 1 keer per week mc donald of een pizza, heb nu ook 0.0 beweging, ben paar weken terug elke dag gaan wandelen en voelde me beter maar is dan even slecht weer geweest ( plus een wonde aan mijn been en is er niet meer van gekomen )

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Mij een nieuwe weegschaal aangeschaft, blijkbaar eentje die ook vetpercentage weergeeft. Ik was al vergeten hoe veel die dingen ernaast zitten maar dit was er wel over.

Een jaar geleden (exact) bij Bakala geweest in Heverlee, DXA-scan en huidplooimeting, 12.2% vetpercentage op een gewicht van 71.65kg. Nu op de weegschaal 21.4% op een gewicht van 78.3kg. Dat zou dus willen zeggen dat ik na een half jaar intensief crossfitten en een half jaar vijf keer per week 2 uur krachttraining/powerlifting 2kg spiermassa kwijt ben en alles wat ik bijgekomen ben zou vet zijn. Ik heb mij de eerste maand van de lockdown wel een beetje laten gaan maar dit is niet echt juist vermoed ik.
    Tsss ,wees maar eerlijk Nee, da's echt zot. En ik ken een personal trainer die zelf redelijk overal van op de hoogte is en toch zie ik hem af en toe foto's zien posten van zo'n vetpercentage van zo'n weegschaal. Dat snap ik dus niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ik En het is succesvol tot nu. Iedereen die ik dezelfde combinatie ze doen daar zoals ik, boekt daar toch een zeer stevige vooruitgang.

Ik ben eind oktober naar een diëtist beginnen gaan in combinatie met Personal training. Zij deed de diëtistenpraktijk, hij doet de trainingen.
    Ik heb geen diëtist nodig voor het mentale aspect, maar eerder voor wat mag en niet mag. Ondertussen ben ik goed op de hoogte, maar ze heeft me toch heel goed geholpen met aangeven welke producten goed zijn voor wat. Want je kan gemakkelijk zeggen eet gezond, veel fruit, groenten, etc. Maar in combinatie met de krachttraining en MTB had ik meer guidance nodig ivm het eten. Ik wil namelijk ook niet van mijn MTB vallen na 3 uur fietsen bijvoorbeeld.

In het begin ging ik om de 2 weken langs. Onder tussen is dat 1 keer per maand. Ik ben ondertussen van 110 kg naar 88 kg gegaan. Mijn conditie en kracht is nog nooit zo goed geweest als nu. Eens ik ben waar ik wil zijn, ga ik stoppen met de diëtist. De personal training is omgeschakeld naar de small group training. Als ik daar mee ga stoppen weet ik eigenlijk nog niet. Het is prijzig, maar ik doe het wel graag. MTB heb ik altijd gedaan, dus dat is zowiezo een blijven. Maar ik heb nog nooit zo hard bergop geknald als nu.

Had ik dit allemaal op mijn 1tje ook kunnen doen en zelf naar een basic fit gaan. Ik denk het eigenlijk niet. Wat met gewichten sleuren is toch wel wat meer dan alleen kracht, daar komt veel meer techniek bij kijken dan ik dacht. Ik kan ook mis zijn hierin, maar dat maakt me niet uit. Het voornaamste is dat het werkt voor mij.
    Leuk om eens de andere kant te horen. Zij hebben misschien de goede combo gevonden. Het enige wat ik eigenlijk van diëtisten weet is dat veel vrouwen uit de familie ernaar toe gaan, daar redelijk wat geld aan geven en er meestal niet in slagen iets van succes te hebben.

Combo met mtb is idd niet gemakkelijk, je wil niet iedere rit die man met de hamer tegenkomen.

Heb vroeger toen ik nog gewichtheffen deed gewoon starting strength of hoe noemde het ook alweer gevolgd, maar dan ook effectief wel het boek doorgenomen + veel youtube videos. Dan vorm laten checken online door videos etc.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik eet wel nu nog frieten 1 maal per week en dan 1 keer per week mc donald of een pizza, heb nu ook 0.0 beweging, ben paar weken terug elke dag gaan wandelen en voelde me beter maar is dan even slecht weer geweest ( plus een wonde aan mijn been en is er niet meer van gekomen )
    trek eens een week foto's van uw eten en post het hier. Bewegen hoeft niet, zolang je maar minder eet dan je verbruikt doorheen de dag.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    2 belangrijke zaken:
    - beweging is goed, maar niet zaligmakend. Beweging doe je voor algemene fitheid, en zal ook voor een deeltje gewichtverlies zorgen, maar bewegen alleen maakt een slecht eetpatroon verre van goed. Ik heb de eerste 6 maand van mijn traject een 18kg verloren in een zittende job met weinig beweging. Steek het dus niet op een gebrek aan beweging dat je niet vermagert. Eetpatroon is heel belangrijk!
    - 1 keer per week frieten en 1 keer per week McDonald's of pizza kan eventueel, maar de hoeveelheden spelen een grote rol. Hou je je bij een kleinere portie frieten met 1 stuk vlees, en eet je 1 burger zonder frieten in de McDonals, dan kan je gerust afvallen als je de rest van de week goed houdt, zelfs zonder beweging. Eet je daarentegen een grote pak friet, met sauzen, en 2 stukken vlees, en eet je dan 2 hamburgers in de McDonald's met een pak frieten erbij... Dat zijn al gigantisch veel kcal die je er moeilijk zal kunnen compenseren tenzij je je voor de rest van de week op een serieus deficiet zet.

Ik kan de aanbevelingen van hierboven alleen maar volgen, ik heb het ook zo gedaan: weet wat je eet. Installeer de MyFitnessPal app op je smartphone en start met loggen wat je eet. Echt alles. Je vindt bijna elk voedingsmiddel terug, je kan zelfs de barcode scannen van heel veel items. Het kost echt niet veel tijd en je ogen gaan open, op voorwaarde dat je het eerlijk doet. Doe dat 2 weken en je hebt al gigantisch veel bijgeleerd, doe het 2 maand op basis van een realistisch kcal-budget dat je zo strikt mogelijk volgt en je zal merken dat je de kilo's er af ziet gaan. Dit is allemaal gratis.

Ik zeg niet dat je geen diëtist nodig hebt, dat zal zeker werken voor sommigen, maar probeer op deze manier zelf misschien al eens een verandering in je patroon teweeg te brengen.
    En maak je later zorgen rond overtollige houd. Hier na 30kg valt dat nog steeds serieus mee.

iTrader
    664 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mijn gewicht nu is niet door hoe ik nu eet, maar van te voren veel afhaal maaltijden ( mijn vrouw is ziek en ligt om de twee dagen lang in het uz ) en ik kan niet koken zou beter wel eens leren.

Als ik na frituur ga is het een grote met een frikandel, mc donald twee cheese burger geen frieten.

Ik weet dat ik het karakter heb ma is die klik maken, in het verleden al drie keer zwaar afgevallen, maar blijkbaar moeilijk om op mijn gewicht te blijven.

edit. mss klein detail ik neem 16mg medrol voor mijn huidziekte
    Laatst gewijzigd door Kenneke10; 24 juni 2020 om 14:49

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    edit. mss klein detail ik neem 16mg medrol voor mijn huidziekte
    Is gewichtstoename geen bekende nevenwerking van corticosteroïden?

Als ik het even opzoek kan het zowel de eetlust wegnemen als voor gewichtstoename zorgen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    664 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Is gewichtstoename geen bekende nevenwerking van corticosteroïden?

Als ik het even opzoek kan het zowel de eetlust wegnemen als voor gewichtstoename zorgen.
    Klopt, is dat wat ik zeg overdag niks van honger, ik ga niet zeggen dat gezond eet ver van maar mijn gewichts toename staat niet gelijk met wat ik eet. Heb ook dat bekende moonface ( opgeblazen gezicht )

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Mijn gewicht nu is niet door hoe ik nu eet, maar van te voren veel afhaal maaltijden ( mijn vrouw is ziek en ligt om de twee dagen lang in het uz ) en ik kan niet koken zou beter wel eens leren.
    Een stuk vlees in de pan gooien en een aardappel of 2 (afhankelijk van de grootte ) koken is niet moeilijk, dat kan iedereen wel

Als ik na frituur ga is het een grote met een frikandel, mc donald twee cheese burger geen frieten.
    Om het even te kaderen: hier in lokaal frituur ga ik voor ons gezin (ik, vrouw, 2 kinderen) een middelmatig en een kleintje halen. Daar eten we met 4 van en er blijft meestal nog redelijk wat over.

Voor mezelf schep ik daar +-150g van op. Dat is 1 van de weinige momenten in de week dat ik niet echt vrolijk wordt van m'n eten, maar als je wil vermageren (en zeker zonder beweging) is een heel pak frieten echt serieus hoor. Neem nu dat een groot pak friet richting 500g zal gaan betekent dit al dat je rond de 1500kcal draait voor dat groot pak. Met je frikandel en wat saus erbij zit je al ver boven de gemiddelde inname die ik het voorbije half jaar heb gehaald.
    Die 2 cheeseburgers zullen samen ook al wel boven de 1000kcal gaan en dan heb je niet bepaald een verzadigd gevoel, waardoor je dan weer zin gaat krijgen om te snacken...

Ik weet dat ik het karakter heb ma is die klik maken, in het verleden al drie keer zwaar afgevallen, maar blijkbaar moeilijk om op mijn gewicht te blijven.
    Ik denk dat het daarom ook interessant is dat je kcal tracking gaat doen. Wanneer je leert wat de voedingswaarde is van bepaalde voedingsmiddelen en wat de impact ervan is op je voedingspatroon, dan ga je denk ik veel bewuster keuzes kunnen maken en ga je beter neen kunnen zeggen.

Invloed van die medicatie ken ik natuurlijk niet. Maar lijkt me dat het nog steeds nuttig is om je voedingsinname te leren kennen en eraan te werken.

iTrader
    664 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat van die app ga ik zeker doen

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    No offence maar 50 kg overgewicht is niet van enkel afhaalmaaltijden hé. En dan nog, je kan perfect met die porties spelen zodat je kcal inname beperkt is. Heb je de arts die je medrol voorschreef iets gevraagd over gewichtstoename?

Ik wil het gewoon eens zeggen want ik herken veel van je (achterliggende) verhaal van mezelf vroeger. En ik had een schop onder mijn gat nodig. Ik nam ook medicatie die tot gewichtstoename kon leiden. Tot een arts me zei dat dat in mijn geval het niet was. Ik at ook veel maar vond het niet overdreven van mezelf. Wel 110kg op 1m78. "Geen tijd, zoveel eet ik niet, ..." Tsjah.

iTrader
    664 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    No offence maar 50 kg overgewicht is niet van enkel afhaalmaaltijden hé. En dan nog, je kan perfect met die porties spelen zodat je kcal inname beperkt is. Heb je de arts die je medrol voorschreef iets gevraagd over gewichtstoename?

Ik wil het gewoon eens zeggen want ik herken veel van je (achterliggende) verhaal van mezelf vroeger. En ik had een schop onder mijn gat nodig. Ik nam ook medicatie die tot gewichtstoename kon leiden. Tot een arts me zei dat dat in mijn geval het niet was. Ik at ook veel maar vond het niet overdreven van mezelf. Wel 110kg op 1m78. "Geen tijd, zoveel eet ik niet, ..." Tsjah.
    Ik zeg niet dat dat de reden is, ik at wel degelijk teveel en ongezond, is een tijd geweest dat ik s avonds zo een pakje latjes van kinder chocolade binnen speelde + wat chips ofzo dus alles wat ik teveel weeg is door mijn mondje gegaan. Maar sinds ik medrol neem is mijn gewicht veel sneller naar omhoog gegaan dus zal gewoon de combinatie zijn.

Fervet opus's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik lees hier al geruime tijd mee maar zal toch ook mijn verhaal eens kort delen.

Wegens omstandigheden tussen mijn 17 en pakweg 20 echt enorm veel bijgekomen (van een 90kg richting de 115). Ik ben 1m 94 maar deed daarvoor intensief aan sport dus die 90kg was niet echt 'chubby'. Met die 115 kg heb ik dan nog enkele jaren mee rondgelopen. Rond mijn 23 de switch gemaakt dat het zo echt niet meer kon. Toen afgevallen naar een 87kg op +- 8 maand. Daar heb ik zelfs niks extreem voor moeten doen. Ik at gewoon ontzettend veel en dan nog heel veel vuiligheid tussendoor(10 boterhammen als lunch, tussendoor een suikerwafeltje en een leo en 's avonds een zak chips van 200gr was geen uitzondering) . Ik ben dan redelijk abrupt gestopt met het eten van snacks, drinken van alcohol en frisdrank,... Die 87kg heb ik niet heel lang vastgehouden. Het is redelijk snel gestabiliseerd op 90kg.

De laatste 3 a 4 jaren toch weer af en toe jojo naar boven toe. In de winter kwam ik altijd een 5kg bij die ik dan richting de zomer er weer af kreeg. Maar ik bleef toch altijd hangen op een gewicht van een 97kg.

Nu in januari stond er ineens 103kg op de weegschaal. Dan weer vol goede moed op mijn eten beginnen letten en het gewicht toch weer naar 96kg gekregen tegen midden maart. Dan door de corona is een groot deel van mijn lichaamsbeweging weggevallen en heb ik mijn gewicht stabiel proberen houden. Nu, sinds de laatste 3 weken terug op het goede pad. Gewicht zit nu tussen de 94 a 95kg. Ik ga wel sinds een jaar +- naar de fitness en zie wel dat er ook een deel spieren zijn bijgekomen waardoor die 95kg er wel anders uitziet dan pakweg vorige zomer. Toch heb ik mijn gewenst figuur nog altijd niet bereikt. Het doel is toch om terug richting die 90kg te gaan en die buik strakker te krijgen.

Psychologisch kan ik er wel mee omgaan echter heb ik toch wel serieuze stretchmarks op mijn buik. Dit zorgt er toch voor dat mijn lichaam er minder 'strak' uitziet dan hoe het er zou moeten uitzien voor mijn lengte/gewicht. Ergens wil ik wel eens zien wat er toch nog mogelijk is .
    "Tact is the art of making a point without making an enemy.” - Newton, Howard W

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    deze ochtend zat ik terug aan mijn magisch getal van 85kg
    PSN: Jonas89

Regels voor berichten