Pagina 31 van 38 Eerste ... 21272829303132333435 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oooooh oef zalig, thx!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Niet opgeven apzoeir, je bent veel te ver gekomen daarvoor!
    Thx, 'k ga proberen. Maar toch effe serieuze teleurstelling nu.
    Tegen dan is wrsch dat zwembad volgeboekt met al die kinderen die willen gaan zwemmen.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik begin sinds enkele dagen het gewichtsverlies te zien in mijn gezicht. Gisteren een zomershort van vorig jaar aangehad die behoorlijk losjes zat. Ik zou nu vooral mijn bovenbenen/billen willen verstevigen, maar ik zie me niet alleen aan dat soort oefeningen beginnen. Kan dat ook online in groep?

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    De aanbevolen portie size voor ontbijt granen is toch 30gram op de doos ?
    Ale misschien dat 150g niet als overdreven aan voelt om binnen te spelen maar als je naar de calorieën van die dingen kijkt op een portie van 30g zou het toch duidelijk moeten zijn dat 150g in 1 portie veel te veel is.
    Ebt ge al eens 30g in een kom gedaan? 't Is te belachelijk voor woorden dat dat zo op de verpakking staat.

Maar ik ben ondertussen afgestapt van dienen brol
    Don't think you are, know you are...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    euh, merk je het dan niet aan je kledij dat je van 47 naar 42,3 gaat? Of toch tenminste dat je niet bent bijgekomen?
    Da's wel erg mager.

Meer eten op zich zegt niets. Zoals al vaak aangehaald, het gaat om meer kcals in dan kcals out...(tenzij er stofwisselingsstoornissen zijn)

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    euh, merk je het dan niet aan je kledij dat je van 47 naar 42,3 gaat? Of toch tenminste dat je niet bent bijgekomen?
    Da's wel erg mager.

Meer eten op zich zegt niets. Zoals al vaak aangehaald, het gaat om meer kcals in dan kcals out...(tenzij er stofwisselingsstoornissen zijn)
    Ik eet ook gewoon meer calorieën dan een halfjaar geleden hoor. Bijvoorbeeld: 's ochtends at ik vroeger havermout, nu nog steeds. Maar ik heb de portie verdubbeld. En zo gaat dat ook met mijn andere maaltijden: ik eet nog grotendeels dezelfde dingen (en eerlijkheidshalve dien ik toe te geven dat ik van sommige ingrediënten nog steeds veel schrik heb en die vermijd, zoals suiker), maar dan in grotere hoeveelheden.

Ik denk dat mocht ik nu nog eten zoals een halfjaar geleden, ik waarschijnlijk nog minder zou wegen nu. Maar wat mij frustreert, is dat ik het gevoel heb dat ik wel genoeg eet. Dat mijn porties groot genoeg zijn. Maar dat is duidelijk niet zo want ik heb een bmi dat schommelt tussen 15 à 16. Dus mijn optie is ofwel 'nog' grotere porties te eten, ofwel ingrediënten te eten met meer calorieën. En beide opties bezorgen mij momenteel nog veel stress. Maar ik werk eraan.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Ik eet ook gewoon meer calorieën dan een halfjaar geleden hoor. Bijvoorbeeld: 's ochtends at ik vroeger havermout, nu nog steeds. Maar ik heb de portie verdubbeld. En zo gaat dat ook met mijn andere maaltijden: ik eet nog grotendeels dezelfde dingen (en eerlijkheidshalve dien ik toe te geven dat ik van sommige ingrediënten nog steeds veel schrik heb en die vermijd, zoals suiker), maar dan in grotere hoeveelheden.

Ik denk dat mocht ik nu nog eten zoals een halfjaar geleden, ik waarschijnlijk nog minder zou wegen nu. Maar wat mij frustreert, is dat ik het gevoel heb dat ik wel genoeg eet. Dat mijn porties groot genoeg zijn. Maar dat is duidelijk niet zo want ik heb een bmi dat schommelt tussen 15 à 16. Dus mijn optie is ofwel 'nog' grotere porties te eten, ofwel ingrediënten te eten met meer calorieën. En beide opties bezorgen mij momenteel nog veel stress. Maar ik werk eraan.
    Ik kan natuurlijk niets helpen met de stress erond, maar kan je bvb geen grote lepel pindakaas in je havermout doen? of wat scheppen proteïnepoeder? Pindakaas is ook veel kcal maar heb toch meer het gevoel dat dat gezonder is dan bvb bruine suiker erin kappen.

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Ik kan natuurlijk niets helpen met de stress erond, maar kan je bvb geen grote lepel pindakaas in je havermout doen? of wat scheppen proteïnepoeder? Pindakaas is ook veel kcal maar heb toch meer het gevoel dat dat gezonder is dan bvb bruine suiker erin kappen.
    Dat kan ik. Ik eet ook pindakaas (heerlijk en inderdaad gezond), maar voor mij is de stap om een GROTE lepel toe te voegen nog moeilijk. Als ik pindakaas eet, dan is dat in beperkte, afgewogen mate. En ik weet dat ik die gedachtegang moet leren doorbreken en dat doe ik enkel door het effectief te doen en dan in te zien dat de wereld niet instort als ik eens een grotere lepel pindakaas eet, of meer olijven, of meer gezonde vetstoffen toevoeg aan mijn eten. Maar het is moeilijk om de angst en paniek die daar rondhangt uit te leggen. Het gaat voor mij ook niet om mager zijn. Ik vind dat niet mooi; ik vind mijn lichaam zelf akelig op dit moment. Het gaat mij puur om de controle die ik op mijn eten uitoefen op deze manier. Ik heb een hectisch jaar achter de rug en het was toen ik begon de controle te verliezen in andere zaken, dat ik heel controlerend ben geworden in mijn eten. Dat hoor je wel vaker van mensen met een gelijkaardige eetstoornis. En als ik begin in paniek te raken, dan denk ik zelf "maar waarom doe ik dit nu eigenlijk. Wat is mijn redenering hierachter, ik wil gewicht bijkomen", en ik kan daar geen rationele verantwoording aangeven, behalve dan dat ik wil vasthouden aan mijn routines en dingen die ik ken en waarvan ik 100% weet wat ze met mijn lichaam doen.

En ik weet dat de beste stap die ik kan zetten is om in therapie te gaan.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Omdat zwemmen mij ontzettend helpt in alles. Om vol te houden met diëten, om conditie op te bouwen, om stevigheid te creëren. Ik heb dat echt nodig.

In elk land mag zwemmen, alleen in dit achterlijke land niet.
    Idd. Afgelopen 2 jaar deed ik alleen aan zwemmen mét goeie resultaten, hoop kilo's eraf. Had gisteren zelfde gevoel na de persconferentie.
    Door de corona fietsen bijgenomen, al bij al doe ik het zéér graag, maar ben een "luxe-peetje" op dat gebied; het moet goed weer zijn. (lees: boven 17 graden ofzo en droog )

Straks moet ik hier nog fitness bijnemen als het ganse maand juni slecht weer is. En eigenlijk vind ik dat een pak geld voor wat het is, om nog maar te zwijgen van een vast abo.
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat kan ik. Ik eet ook pindakaas (heerlijk en inderdaad gezond), maar voor mij is de stap om een GROTE lepel toe te voegen nog moeilijk. Als ik pindakaas eet, dan is dat in beperkte, afgewogen mate. En ik weet dat ik die gedachtegang moet leren doorbreken en dat doe ik enkel door het effectief te doen en dan in te zien dat de wereld niet instort als ik eens een grotere lepel pindakaas eet, of meer olijven, of meer gezonde vetstoffen toevoeg aan mijn eten. Maar het is moeilijk om de angst en paniek die daar rondhangt uit te leggen. Het gaat voor mij ook niet om mager zijn. Ik vind dat niet mooi; ik vind mijn lichaam zelf akelig op dit moment. Het gaat mij puur om de controle die ik op mijn eten uitoefen op deze manier. Ik heb een hectisch jaar achter de rug en het was toen ik begon de controle te verliezen in andere zaken, dat ik heel controlerend ben geworden in mijn eten. Dat hoor je wel vaker van mensen met een gelijkaardige eetstoornis. En als ik begin in paniek te raken, dan denk ik zelf "maar waarom doe ik dit nu eigenlijk. Wat is mijn redenering hierachter, ik wil gewicht bijkomen", en ik kan daar geen rationele verantwoording aangeven, behalve dan dat ik wil vasthouden aan mijn routines en dingen die ik ken en waarvan ik 100% weet wat ze met mijn lichaam doen.

Ik begrijp je uitleg erachter en snap het eigenlijk wel een beetje. Ik zou zeggen: kan je niet "gecontroleerd" werken door je erop toe te leggen steeds meer vetten toe te voegen? Al is het maar één onnozel olijfje? Aleja, je hebt het waarschijnlijk zelf ook allemaal al geprobeerd.

Kan niet gemakkelijk zijn, ik hoop echt dat het je lukt! Dat je het hier al kan uittypen is al veel!

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Ik begin sinds enkele dagen het gewichtsverlies te zien in mijn gezicht. Gisteren een zomershort van vorig jaar aangehad die behoorlijk losjes zat. Ik zou nu vooral mijn bovenbenen/billen willen verstevigen, maar ik zie me niet alleen aan dat soort oefeningen beginnen. Kan dat ook online in groep?
    Toch even op inpikken, ik kan mij voorstellen dat dat tegenwoordig wel online kan maar met de heropening van de fitnesszaken gaat dat niet blijven duren vermoed ik. Dat gezegd zijnde, genoeg BBB-groepslessen (weliswaar niet online) te vinden.

Crossfit zou misschien ook nog iets kunnen zijn, is weliswaar een stukje duurder. Voor veel mensen de ideale mix van cardio en krachttraining, en het is altijd in groep in een aangename sfeer.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)

Zonder hier al te veel op in te gaan, het is wel erg belangrijk dat je hiervoor hulp zoekt. Dit is een erg goeie plaats om te beginnen, maar ken je misschien wel al: ANBN helpt – AN-BN
    Zoiets alleen proberen te doen is heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Hulp zoeken is dan ook geen schande of falen, maar een noodzaak.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Zonder hier al te veel op in te gaan, het is wel erg belangrijk dat je hiervoor hulp zoekt. Dit is een erg goeie plaats om te beginnen, maar ken je misschien wel al: ANBN helpt – AN-BN
    Zoiets alleen proberen te doen is heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Hulp zoeken is dan ook geen schande of falen, maar een noodzaak
    .
    yep, dit dus.
    Als je weet wat je zou moeten doen om het te verhelpen maar het niet kan, moet je toch dringend hulp zoeken.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb nu al weken last van pijn in de onderrug/darmstreek.
    Naar den dokter geweest, alle onderzoeken blijken ok.

De laatste maanden sta ik onder enorme stress en heb ik een serieus slaaptekort opgebouwd. Dit zal waarschijnlijk aan de basis liggen.
    Nu ben ik er achter gekomen dat ik voorlopig misschien best even geen koffie meer drink. De enorme steken in darmstreek zijn geminderd door het laten van koffie drinken.

Sinds een maand of 2-3 heb ik ook mijn proteine intake serieus verhoogd. Iedere ochtend een schep proteinepoeder in de koffie. Ik eet al snel 2x lichaamsgewicht aan proteine per dag. Dit zowel uit vaste voeding als proteine repen en poeder.

Omdat die steken in de onderrug blijven denk ik aan mijn nieren. Ik drink wel makkelijk 3 liter water per dag en meer. Zou die proteine daar mee te maken kunnen hebben?
    Don't think you are, know you are...

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Ik heb nu al weken last van pijn in de onderrug/darmstreek.
    Naar den dokter geweest, alle onderzoeken blijken ok.

De laatste maanden sta ik onder enorme stress en heb ik een serieus slaaptekort opgebouwd. Dit zal waarschijnlijk aan de basis liggen.
    Nu ben ik er achter gekomen dat ik voorlopig misschien best even geen koffie meer drink. De enorme steken in darmstreek zijn geminderd door het laten van koffie drinken.

Sinds een maand of 2-3 heb ik ook mijn proteine intake serieus verhoogd. Iedere ochtend een schep proteinepoeder in de koffie. Ik eet al snel 2x lichaamsgewicht aan proteine per dag. Dit zowel uit vaste voeding als proteine repen en poeder.

Omdat die steken in de onderrug blijven denk ik aan mijn nieren. Ik drink wel makkelijk 3 liter water per dag en meer. Zou die proteine daar mee te maken kunnen hebben?
    Bruh
    Cheer up, the worst is yet to come.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten