Pagina 29 van 38 Eerste ... 19252627282930313233 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    26 april begonnen op 73.4kg BMI 23.2, avondgewicht daarvoor was 75.4kg en dat was aan de hoge kant imo.
    Nu 69.4kg BMI 21.7 dus toch -4.0kg op bijna 5 weken.
    - niks meer eten na 20u
    - maximum 1 reep chocolade per dag als verzetje
    - pizza+durum elke 2/3 weken niet meer elke week of meermaals per week (+ overschot wegsmijten als je eigenlijk genoeg hebt)
    - redelijk veel bewegen zoals om de paar dagen een uurtje lopen/fietsen, maar dat deed ik al
    Eens trachten doorgaan tot onder de 67kg, mijn gewicht van toen ik 18 was, ben er nu 35.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 29 mei 2020 om 07:52
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    1m83. 79 kg.
    Overtollig vet: onderrug/boven heupen + onderbuik
    Wil dat wegkrijgen in 4 weken. -2/3 kg. (ik hoop toch dat dat genoeg zal zijn)

Sinds vandaag van 2450 kcal naar 1630 kcal. Te extreem?
    Maar ik wil natuurlijk geen spierverlies. Dus: eiwit intake hoog houden. Klopt m'n redenering?

Alcohol sterk verminderen en als ik dan toch eens zondig, dag erop extra cardio training inlassen.
    Frieten volledig schrappen de komende 4 weken.

Nog tips? Do's and don'ts?

O ja, ik train 3x per week (lichaamsgewicht) en doe weinig tot geen cardio aangezien boks stil ligt door corona. Lopen is geen optie. Als ik cardio doe (1x per 2 weken) is dat een willekeurig 'insanity' episode.
    Don't think you are, know you are...

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Hoe is uw bewegingspatroon voor de rest? Actieve job of niet? Ik zou zien dat ge op trainingsdagen toch 2k kcal eet, daarbuiten misschien 1700-1800 proberen. Moest ge een actief beroep hebben waar ge veel rondwandelt en weinig stilstaat, moogt ge bij beide zeker 200 kcal bijdoen.

Gezien uw beschrijving in het powerlifting topic denk ik wel dat uw voedingspatroon hiervoor mogelijk hoger lag dan 2450 kcal, gemiddeld toch zeker gezien de excessen in het weekend. Ik zou u ook afraden van die volledig weg te laten, gewoon serieus matigen kan al veel doen. Zoals gezegd, eet ipv een pak friet, saus, vijf stukken vlees en twee cornets gewoon een kleine friet, saus, een stuk vlees en drink een cornet. Dan hebt ge uw calorie-inname van die maaltijd alleen al meer dan gehalveerd volgens mij.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Waarom ineens zo extreem? Met een deficiet van +- 500 kcal ga je op 4 weken ook wel zo’n 2 kg kunnen afvallen. Dus zet u eerst op 2000 kcal ipv onmiddelijk naar 1600 te gaan.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben ook eens alles gaan uitrekenen. Ben in totaal 27.65kg kwijt nu.

November 2019: -5.2kg
    December 2019: -6.3kg
    Januari 2020: -2.6kg
    Februari 2020: -4.55kg
    Maart 2020: -3.65kg
    April 2020: -2.3kg
    Mei 2020: -3.05kg

Aangezien ik sinds de lockdown niet meer gezwommen heb sinds 18 maart valt het eigenlijk nog relatief mee. Ben wel veel gaan wandelen en fietsen.
    Maar hopelijk toch snel zwembaden weer open, dan kicken we de volgende reeks kilo's eraf.
    Schitterende resultaten toch! Niets mis met ~3kg/maand af te vallen de laatste maanden he, wanneer je deze levensstijl kan vasthouden op lange termijn kom je wel waar je wil zijn. Sowieso ben je al heel ver gekomen.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    1m83. 79 kg.
    Overtollig vet: onderrug/boven heupen + onderbuik
    Wil dat wegkrijgen in 4 weken. -2/3 kg. (ik hoop toch dat dat genoeg zal zijn)

Sinds vandaag van 2450 kcal naar 1630 kcal. Te extreem?
    Maar ik wil natuurlijk geen spierverlies. Dus: eiwit intake hoog houden. Klopt m'n redenering?

Alcohol sterk verminderen en als ik dan toch eens zondig, dag erop extra cardio training inlassen.
    Frieten volledig schrappen de komende 4 weken.

Nog tips? Do's and don'ts?

O ja, ik train 3x per week (lichaamsgewicht) en doe weinig tot geen cardio aangezien boks stil ligt door corona. Lopen is geen optie. Als ik cardio doe (1x per 2 weken) is dat een willekeurig 'insanity' episode.
    2-3 kilo is 14.000 - 21.000 Kcal minder eten of meer verbranden (Dat is een inaccurate methode om kilo's naar kcal te converteren) . Dat is pakweg 460-700kcal minder per dag.

Groot pak frieten met een vlees en saus zal wel 1.500 Kcal zijn maar ik vermoed dat je dat niet iedere dag eet .
    Alcohol, hangt af van hoeveel je drinkt; Als je iedere dag een trappist binnenkapt is dat 200 kcal per dag of wekelijks 5 is 1000Kcal per week.
    MFP gebruiken was de methode voor mij. Ik ben daarmee ook 15kilo kwijt geraakt.

Meeste mensen verdikken omwille van te grote porties pasta/patatten/brood/...
    Laatst gewijzigd door DogFacedGod; 29 mei 2020 om 13:49
    o/

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Hoe is uw bewegingspatroon voor de rest? Actieve job of niet? Ik zou zien dat ge op trainingsdagen toch 2k kcal eet, daarbuiten misschien 1700-1800 proberen. Moest ge een actief beroep hebben waar ge veel rondwandelt en weinig stilstaat, moogt ge bij beide zeker 200 kcal bijdoen.

Gezien uw beschrijving in het powerlifting topic denk ik wel dat uw voedingspatroon hiervoor mogelijk hoger lag dan 2450 kcal, gemiddeld toch zeker gezien de excessen in het weekend. Ik zou u ook afraden van die volledig weg te laten, gewoon serieus matigen kan al veel doen. Zoals gezegd, eet ipv een pak friet, saus, vijf stukken vlees en twee cornets gewoon een kleine friet, saus, een stuk vlees en drink een cornet. Dan hebt ge uw calorie-inname van die maaltijd alleen al meer dan gehalveerd volgens mij.
    Zittende job.

Steekproeven waarbij ik m'n kcal telde wezen uit dat ik altijd netjes rond 2450 kcal zat. Steekproeven werden enkel gedaan tijdens werkdagen weliswaar, net dan eet ik redelijk clean. Zoals je reeds aangegeven hebt in het andere topic waren mijn 'cheatmeals' in het weekend wel wat overdreven.

Bedankt voor uw reactie. Heb ondertussen mijn kcal intake voor vandaag naar 2000 kcal gebracht, aangezien ik deze morgen getraind heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Waarom ineens zo extreem? Met een deficiet van +- 500 kcal ga je op 4 weken ook wel zo’n 2 kg kunnen afvallen. Dus zet u eerst op 2000 kcal ipv onmiddelijk naar 1600 te gaan.
    Done. Ik ben te hard van stapel gelopen, zo blijkt. Het zou mijn spiermassa waarschijnlijk geen goed gedaan hebben om per direct zo extreem te gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    2-3 kilo is 14.000 - 21.000 Kcal minder eten of meer verbranden (Dat is een inaccurate methode om kilo's naar kcal te converteren) . Dat is pakweg 460-700kcal minder per dag.

Groot pak frieten met een vlees en saus zal wel 1.500 Kcal zijn maar ik vermoed dat je dat niet iedere dag eet .
    Alcohol, hangt af van hoeveel je drinkt; Als je iedere dag een trappist binnenkapt is dat 200 kcal per dag of wekelijks 5 is 1000Kcal per week.
    MFP gebruiken was de methode voor mij. Ik ben daarmee ook 15kilo kwijt geraakt.

Inderdaad, frieten enkel de zondag. Alcohol enkel in het weekend, nooit in de week.
    Patatten, brood, pasta,... zal ik minder eten. Liever complexe koolhydraten uit fruit e.d. halen dan.
    Ben destijds ook 16 kg verloren met MFP. Nu tel ik ook m'n kcal daarmee. Twas die app dat mijn kcal behoefte berekende op 1630 kcal. De sloeber.

Heb het daarstraks eens manueel berekend en ik kom toch inderdaad hoger uit.
    Don't think you are, know you are...

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Ik vind die stelling toch relatief, ale ge kunt bij wijze van spreken op een dag 1.500 calorieen in pasta/patatten/brood steken als ge er 1.500 moogt hebben, uiteraard is dat dan geen balanced dieet of dergelijke maar het zou wel kunnen.
    Maar ik snap uiteraard wel wat je wil zeggen, toen ik begon te tellen voor 2000 calorieen verschoot ik er ook van hoeveel calorieen wat pasta of wat rijst eigenlijk niet is, en iets als een pasta gerecht is het heel makkelijk om te zeggen '' ik neem nog ne schep '' maar die schep kan dan al vlot 500 calorieen zijn voor bijna niets in uw bord.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    hmm, deze week bijna elke dag 40-50km gefietst met een gemiddelde van 24km/u (meer kan ik nog niet), volgens de watch 1400kcal verbruikt + enorm op mijn voeding gelet/enorm veel water gedronken. En géén gram eraf, zelf iets bijgekomen
    PSN: Jonas89

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    hmm, deze week bijna elke dag 40-50km gefietst met een gemiddelde van 24km/u (meer kan ik nog niet), volgens de watch 1400kcal verbruikt + enorm op mijn voeding gelet/enorm veel water gedronken. En géén gram eraf, zelf iets bijgekomen
    denk eraan, als je veel sport met warm weer kan je gewicht echt wel onderhevig zijn aan de vochtschommelingen

dus je fietste (bijna) dagelijks zo'n twee uur en je verbrandde volgens je watch maar 1400kcal?
    wees eens concreter met je uren en km fietsen dan, want wat is bijna elke dag en was het 40 of 50
    Dan krijg je toch een beter beeld naar verbrande kcals. Gegevens uit zo'n watch neem ik nooit echt serieus, behalve afstanden en tijd natuurlijk

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Plus wat is "op je eten letten"? Heb je je inname geteld?

1400kcal is volgens simpele vuistregel iets van een 200g, nog niet zelfs. Als je zonder het je weten toch wat meer aan kcal binnenkrijgt dan je zelf denkt compenseer je die beweging ook wel weer.

iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Plus wat is "op je eten letten"? Heb je je inname geteld?
    nee jong zo zot ben ik nog niet. Moet allemaal in het normale blijven en niet in het extreme gaan. Zoals ik nu al 2 jaar doe, en met glans is gelukt.
    Maar nu krijg ik er niet veel meer af.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Kan ook gewoon zijn dat omdat ge in een serieus deficit zit, ge in eerste instantie wel vet zult verliezen maar dat gaat compenseren door een hoop water vast te houden. Dat gewicht zal dus nog wel verdwijnen, alleen gebeurt dat niet onmiddellijk. Dat kan trouwens ook zijn omdat uw deficit gewoon te groot is. Als ge +-2000 kcal per dag verbrandt, plus dan nog die 1400 kcal op de fiets, en ge eet maar 1700 kcal, kunt ge ook in de problemen komen. Het is dus belangrijk uw deficit vooral niet te groot te maken (ongeveer 80% van uw maintenance calories).
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    dat zou idd kunnen puni

mijn doel is nu simpel: eten zoals ik nu doe, normale porties. Maar niet afwegen, normaal houden (ieder zijn ding natuurlijk).
    En 2x/week zwemmen en 2x/week fietsen. Natuurlijk naargelang werk/weer zal het er niet altijd inzitten die combo. Maar 4 keer per week 1-2uur intensief sporten is toch goed denk ik?

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Vandaag waren we op bezoek gegaan bij mijn schoonouders, die een weegschaal hebben. Ik heb er zelf geen thuis en wou mij nog eens wegen om een nieuw referentiepunt te hebben. De laatste keer dat ik me had gewogen was 24 december 2019 en toon woog ik 47 kilo (ik ben 1.64 m groot). Ik dacht dat ik nu wel terug rond de 50 zou hangen omdat ik meer eet dan toen.

42,3 kilo. En dat was vlak na het eten. Ik snap het niet. Ik kan duidelijk mijn eigen inschattingsvermogen niet vertrouwen. Ik kom van 63 kilo in 2018. Ik voel me enorm gefrustreerd. Ik woog als prepuberaal meisje meer dan nu als volwassen vrouw.

Maar bon, ik moet positief blijven want als ik stress heb, verlies ik juist mijn eetlust.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 31 mei 2020 om 19:48
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Regels voor berichten