Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Discussie: App huishoudbudget

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ik ben inderdaad gisteren begonnen met de "homebudget" app.
    Héél handige app, gebruiksvriendelijk en de sync is handig.
    5.49€/account.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ditto als glashelder, ik gebruik ook YNAB om al m'n kostenposten bij te houden en degelijk toekomstige kostenposten te provisioneren.

De app kost inderdaad een beetje geld, maar dat heb ik over voor de gemakkelijkheid om een app te hebben die niet alleen web-based beschikbaar is, maar ook als rechtstreekse app op m'n android GSM.

Ik heb een tijd dit allemaal in een excel gegoten, maar vaak vergeet ik voor lange tijd een hele reeks transacties in te voeren, waardoor ik er tegenop kijk om de tijd ervoor te nemen om dit in te halen, waardoor dit er niet van komt, vicieuze cirkel etc etc.
    Met YNAB voer ik de transactie gewoon direct in op m'n GSM op het moment dat ik ze maak.

Verder zorgt het inderdaad in zekere zin voor wat bespariing omdat ik een veel beter zicht heb op alle lopende kosten die op onregelmatige momenten komen, en kan ik zo betere keuzes maken over hoe ik mijn geld wel of niet uitgeef. Uiteindelijk tov 'unchecked' uitgaves vroeger bespaar ik een pak meer geld dan dat de app me kost.

Ieder z'n ding zeker. De convenience is bij mij een grote doorslaggevende factor
    Luck > Skill

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Maar geven jullie dat dan elke keer manueel in?
    Ik zou zeggen als dat op een manier te koppelen valt met een rekening dat ik dat nog zou doen, maar om altijd alles manueel in te geven
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    5 seconden werk bij een betaling in de winkel. Valt goed mee ze
    Daarom da'k zo'n android app zo handig vind.
    Luck > Skill

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou zeggen als dat op een manier te koppelen valt met een rekening dat ik dat nog zou doen, maar om altijd alles manueel in te geven
    Beide kan
    Maar ik voeg ook alles manueel in, zodra ik een winkel uit ben, snel app open, bedrag intikken en waarvoor dat diende, direct in de juiste categorie aanklikken et voilà.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik doe dat gewoon elke maand, boodschappen is 4-5 getallen optellen, tanken van hetzelfde, etc
    *** Also sprach Zarathustra ***

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik geef om de paar dagen de transacties in (zoveel zijn dat er nu ook niet). YNAB onthoudt bepaalde dingen (bvb betaling aan Okay hoort bij de categorie boodschappen, dierenarts is categorie huisdieren), dus op een minuut is dat gedaan. In Amerika kan je YNAB koppelen met een rekening, hier nog niet. Ik hou zo ook mijn cash bij, dat is wel verdomd lastig. Dat klopt uiteindelijk nooit, haha.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Ik geef om de paar dagen de transacties in (zoveel zijn dat er nu ook niet). YNAB onthoudt bepaalde dingen (bvb betaling aan Okay hoort bij de categorie boodschappen, dierenarts is categorie huisdieren), dus op een minuut is dat gedaan. In Amerika kan je YNAB koppelen met een rekening, hier nog niet. Ik hou zo ook mijn cash bij, dat is wel verdomd lastig. Dat klopt uiteindelijk nooit, haha.
    Gebruik je dan zo veel cash? Quasi alles kaart hier, zelfs de kleinste aankoop. Dat maakt uw budget tracken zo veel gemakkelijker.
    En je loopt niet met een portefeuille vol met klein geld rond
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Was onlangs naar https://cake.app/ aan het kijken, maar jammer genoeg nog geen link met mijn bank. Sinds psd2 in het leven is geroepen door de EU (zie https://www.bankrate.com/uk/open-ban...-open-banking/ ) zijn er veel fintech bedrijven hier zwaar op aan het inzetten. Komt er op neer dat een third party aan uw bankgegevens kan, uiteraard enkel mits toestemming en gdpr compliancy en dergelijke.

Nadeel in het geval van Cake: geen betalende app, dus uw gegevens worden gebruikt om geld te genereren. Uiteraard geanonimiseerd, maar je moet er wel rekening mee houden dat je veel vertrouwen legt bij een 3rd party.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    X-aantal jaar geleden begonnen met een basic Excel file.
    Ondertussen al iets meer uitgebouwd.

Simpele tab met een drop down list per categorie en bankrekening. Komt automatisch in een tableau op een andere tab. Tabel per maand en per uitgavenpost.

Daarnaast een spaaroverzicht, elke maand beginnen met een bedrag op een andere rekening te zetten. Zo kom je er veel minder snel terug aan & kan je sparen per categorie of doel

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Gebruik je dan zo veel cash? Quasi alles kaart hier, zelfs de kleinste aankoop. Dat maakt uw budget tracken zo veel gemakkelijker.
    En je loopt niet met een portefeuille vol met klein geld rond
    't Is vooral mijn vriend die altijd graag cash op zak heeft
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Regels voor berichten