Pagina 13 van 14 Eerste ... 391011121314 Laatste
    Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik blijf toch fan van die tabak Especial van Drew estate, heel makkelijk rokende sigaar, en die koffiesmaak is echt wel een meerwaarde vind ik.

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Deze wil ik eens testen als ik hem kan vinden

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Sebiet deze jongen lighten... Of zou ik zeggen dame ?

Edit:

Alvast veelbelovend begin, en dit is een sigaar waar een Belg achter zit, Didier Houvenaghel

Voorlopig verdict
    Laatst gewijzigd door GETHEZ; 8 augustus 2020 om 20:08

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Hier een punch, toch iets curieus gemerkt na het knippen, precies een bolleke in de cap

En eens macro getest

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Voilà zie, een sfeerbeeldje van het einde van deze sigaar...

Dit is handsdown de beste die ik dit jaar al gerookt hebt

Van de start meteen de smaak die goed zat, volle rook, net genoeg (lees perfect), dus goede start, goede body en goede finish... Was weer moeilijk om het laatste stukje weg te leggen, net totdat het wat te warm werd aan de vingers...

Deze sigaar was goed op alle departementen... Van bij het uit de wrapper nemen (die goede sigaargeur), het branden, de smaak met zijn aroma's (koffiesmaak die door kwam), het dekblad was nagenoeg perfect, tot op het einde, kortom een hele goede smoke, spijtig dat deze wel 2 keer zoveel kost als de Macanudo, maar daar krijg je wel wat voor in ruil is mijn mening...

Net zoals de naam het zegt zou dit easy een van mijn préférées kunnen worden... Deze komt hier zoiezo nog binnen (rooktijd 1u30 minuten, iets minder)

@Brecht is wel iets raar dat zonder een punch cutter (pun intended)

Aan wat zou dat liggen?

iTrader
    44 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @ GETHEZ waar heb je deze gevonden?

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Bij Walter B aan de Vismarkt in Brussel...

Echt lekker sigaarke

iTrader
    44 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bij Walter B aan de Vismarkt in Brussel...

Echt lekker sigaarke
    Zo ver weer...

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Hier een YT vid (in't Frans wel) kerel babbelt wel meer dan proeven, en voor de liefhebbers, een nieuwe techniek die ik zelf nog niet had gezien...

Vanaf 1u50 en verder...

ik krijg al terug goesting... echt een goeie smoke...

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Hmmm, nadeel als ge zo'n goeie sigaar hebt gerookt, is dat andere sigaren iets minder lekker smaken...

Ben net aan de 2 van 10 van mijn kistje Romeo y Julieta mille fleurs begonnen en trekt minder vlot en smaak is heel wat neutraler...

Ik denk dat de la preferida iets meer spiced is(zeker in 't begin) aangezien deze door het huis AJ Fernández worden gemaakt

Als ik de kans heb ga ik eens een kistje preferidas kopen, echt mijn meug die... Maar aan 12,5 per stuk zal een 25 kistje wel wat kosten

Dit zal eens bij gelegenheid moeten zijn, want is echt duur wel zo

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Hier een YT vid (in't Frans wel) kerel babbelt wel meer dan proeven, en voor de liefhebbers, een nieuwe techniek die ik zelf nog niet had gezien...

Vanaf 1u50 en verder...

ik krijg al terug goesting... echt een goeie smoke...
    Ma ieuw, int frans, en dan nog 2 uur, daar kijk ik nog geen 2 minuten naar! Ga eens kijken als ik nog eens sigaren ga halen als ze zo eentje liggen hebben.

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ok, was niet dat ik zijn uitleg zo denderend vond, maar gewoon die techniek met die tandenstoker had ik nog niet gezien...

Mijne humidor is wat aan t afzien qua temperatuur, nu meer dan de afgelopen dagen, en snap ni goed waarom aangezien hij in de kelder staat... De temperaturen gaan in principe niet hoger dan 23 Celsius, wat eigenlijk al veel is, maar nu zit hij in de 25 regio...

Weet iemand wat dit voorstel in deze foto? Dat metertje...
    Gaat om een oasis excel 3.0 model

Jawatte, veel courage als ge dit model wilt herverbinden met een netwerk, aangezien ik hier wat veranderingen op had gedaan... 2 uur proberen te herverbinden, opgegeven daarna en ineens pushte de app zich open en was er wel verbinding, go figure... Zit iets in dat met een access point kan verbinding maken, en klein computertje, dus hoe moeilijk is dat om op scherm te tonen wat er gaande is? Ge moet met die 3 knoppen spelen, stroomkabel uittrekken en alles, die app is zo onduidelijk als iets... Ineens is de verbinding er...

Ik kon op mijn xikar hygrometer wel zien dat de temperatuur, de tijd dat hij niet verbonden was (ik passeer daar toch vaak) een goei weekske toch, nooit gezakt is onder de 68 graden vochtigheid, wat uiteindelijk het belangrijkste is uiteraard, maar liever had ik toch gehad dat de temperatuur wat zakte...

Maar blijkbaar moet ge dat toch manueel opvolgen dan om u bevochtigingsmachien bij te vullen? Ik heb de tijd dat ie verbonden was geen enkele boodschap ontvangen hiervan terwijl het machien al 2 maanden aan het draaien is... Volgens de instructies op internet moet dit maandelijks...

Ik ga de support eens contacteren, aangezien dit een zeer grote reden was om dit aan te kopen dat ik een bericht kreeg wanneer hij moest gevuld worden... Beetje gedegouteerd eigenlijk zo

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Ik had gemerkt dat ik nog 2 sigaren van het huis AJ Fernandez had liggen, dus vandaag was het de beurt aan de 'last call'

Bezig aan the last third van deze sigaar, krijgt ook een goeie score van mij, alhoewel het laatste derde van deze sigaar wel redelijk sterk zou zijn volgens de reviews...

Nog even afwachten dus, maar ik geef nu al mee dat het de vollere smaak van de la preferida niet zal overtreffen spijtig genoeg, maar zeer goede smoke met een goede 'damp', perfecte branding (nog geen 1 keer moeten bijsturen) en toch zwaarder dan hetgeen ik verleden keer heb mogen proeven van dit huis... Er staat ook 'premium aged' op het bandje geschreven, maar ik vind geen bevestiging dat deze al aged zijn als ze in de winkel liggen, en kan niet goed vergelijken met andere sigaren, jullie al veel aged smokes gehad??

De andere die ik nog heb liggen is de San Lotano, deze zal ik binnenkort eens opsteken om toch wat te kunnen vergelijken...

Maar ze hebben mij nog niet kunnen teleurstellen, dat is een feit, maar moest ik de keuze hebben zou ik dus nog steeds naar de 'la preferida' grijpen, momenteel that is...

En daarna wil ik deze badboy eens opsteken, als ik de tijd heb tenminste :

De sancho panza, belux editie... Ik heb er 2 van liggen, eentje om nog wat te bewaren, oogt mooi in de humidor...
    En naar verluidt door montecristo gemaakt, dus kan niet slecht zijn, wel 162mm lang en redelijk rond (dikke omtrek dus)
    Laatst gewijzigd door GETHEZ; 17 augustus 2020 om 19:31

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Enkele sfeerbeelden van gisteren, de laatste van AJ fernandez die ik had geproefd, en viel algemeen wat zwaar uit...

Als ge hier ne keer van sleurde, moest ge ni teveel binnenpakken (hiermee bedoel ik de meeste rook in de mond laten circuleren en een klein deeltje in de longen trekken net voor het uitblazen)

Was van smaak iets voller dan de 'Last call', en het wisselde zowat af tussen een goede smaak en gewoon te straffe rook... Werd er op t einde zelf beetje misselijk van, dus heb deze niet tot het uiterste opgerookt, maar weggedaan in de asbak met nog een goeie cm over, maar had wel weinig gegeten, wat zeker meespeelt, maar overall dus gewoon te zwaar en dus geen rebuy...

Eigenlijk zijn alle aj fernandez sigaren bij de start wel wat te vergelijken, meestal zeer straf de eerste 5 minuten, maar deze bleef gewoon straf de hele tijd, enja hoe meer naar het einde toe hoe straffer een sigaar meestal wordt, dus dit beterde niet naar het einde toe... Zeker geen slechte smoke, maar voor die prijs (hetzelfde als de preferida ongeveer) moet ge het echt graag hebben... Wel opvallend was die chocolade bruine kleur (je kan het een beetje zien op foto) maar was dus precies bruine suede, wel leuk om zien

Misschien nu vrijdag nog 2 preferidas kopen om te bevestigen dat dit wel degelijk een goede smoke is, en dan heb ik genoeg gekocht dit jaar, en gezien ik enkel buiten rook en het al sneller terug donker wordt ga ik niet teveel stockeren gedurende de winter, maar liever in de lente nog wat bijkopen dan ofzo... Ik heb mijn humidor nog niet onder de knie, spijtig genoeg...
    Laatst gewijzigd door GETHEZ; 22 augustus 2020 om 15:09

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Wtf, sigaren zijn niet de bedoeling da ge die inhaleert eh..

Regels voor berichten