Pagina 12 van 14 Eerste ... 2891011121314 Laatste
    GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Hiernet voor een tweede keer een half corona van H. UPMANN geproefd, had er namelijk 2 gekocht (5€/st)

Eerste keer was afgelopen weekend, savonds toen het wat kouder werd, ik dacht toen al dat dit een miskoop was, maar vandaag in het zonnetje de 2de geprobeerd en deze heeft mij dan wel goed gesmaakt... Heb eens getest met de asse niet af te kloppen in de asbak, en dit geeft geen enkele negatieve smaak verder aan de sigaar, heb zelf een trucje getest dat ik al in een paar youtube videos had gezien, namelijk hem laten steunen op het opgebrande deel:

Is goed gelukt met even geen wind , al is de asse na een cm verder er wel vanzelf afgevallen...

Hebben jullie dit ook dat een sigaar veel beter smaakt bij warme / betere omstandigheden?? Die eerste van afgelopen weekend wou niet goed trekken, en hier na de eerste cm begon hem te doempen hoe het moest...

Ik heb ze nochtans uit hetzelfde kistje meegekregen dus dat zou het niet mogen zijn...

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Goed om te zien dat je toch afgestapt bent om enkel cubaans te kopen :thumbsup:
    Denk dat het soms ook afhangt wat je juist gegeten hebt, welke stemming je bent, etc.. Ook nog gehad dat een sigaar mij totaal niet aansprak, en als ik ze dan op een totaal andere gelegenheid rookte dat ik ze wel lekker vond. (was een Texas lancero, een kanon )

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Goed om te zien dat je toch afgestapt bent om enkel cubaans te kopen :thumbsup:
    Denk dat het soms ook afhangt wat je juist gegeten hebt, welke stemming je bent, etc.. Ook nog gehad dat een sigaar mij totaal niet aansprak, en als ik ze dan op een totaal andere gelegenheid rookte dat ik ze wel lekker vond. (was een Texas lancero, een kanon )
    that being said vond ik de Oliva Torpedo precies niet zo men ding... Ik had op aanraden van een youtuber een mini stukje van het einde geknipt en ben pas veel later begonnen met er meer af te knippen... dat ding trok toen van geen kanten uiteraard, maar de smaak lag me niet zo (toen althans)

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Sigaren die niet goed trekken werken op mijn zenuwen, dus ga ik automatisch al slechter vinden bij gevolg..

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Sigaren die niet goed trekken werken op mijn zenuwen, dus ga ik automatisch al slechter vinden bij gevolg..
    Neen hij trok beter, nadat ik wist dat ik meer dan het topje moest afknippen, maar de smaak vond ik niet al dat...

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Was misschien nog te vers, ik denk dat ik de mijne al een jaar liggen had ofzo

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Was misschien nog te vers, ik denk dat ik de mijne al een jaar liggen had ofzo
    Mogelijks, ik zal hem nog wel is kopen om het een tweede run te geven, maar was bij warm weer en had net ne goeie paella op houtvuur binnen toen

Mss wat laten agen in t vervolg

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Net een re-smoke gedaan (in 't zonneke) van de Macanudo Inspirado White Robusto...

Een uurtje over gedaan, alhoewel het begin mij echt niet kan bekoren (veel te licht en niet vol genoeg van smaak) maakt de volgende 2/3de van deze sigaar alles goed... ik vond het lastig om hem te discarden in de asbak op het einde, echt goed deze Dominicaan...

Alhoewel hij bij de start meteen goed start, brandt deze sigaar anders dan de meeste Cubanen... Hierbij zie je weinig tot geen ringen vormen in de asse aan het uiteinde, in tegenstelling tot de meeste Cubanen... De smaak is echt niet vol genoeg (een beetje te weinig aardse smaak als ik het zo moet omschrijven)

De eerste 20 minuten zijn dus wat doorbijten als ge het zo wilt noemen, niet slecht, maar gewoon iets te weinig karakter, maar zoals gezegd verandert deze langzaam (zoals de meeste sigaren) naar het einde toe, in de positieve zin... smaak kom echt goed door, en daar is het dan niet té aardse smaken, echt een mooie verhouding... Deze koop ik dus nog, deze conclusie had ik al gemaakt na de eerste keer deze te roken...

Verder is alles aan deze sigaar perfect voor mij, de grootte (als ik van zin ben om iets langer te roken dus), de kleur, het rookvolume, het algemene formaat en het gewicht... Moest dit nu genieten zijn van de eerste trek, dit zou mijn signature (of vaste) sigaar worden...
    @Brecht : heb je deze eigenlijk al eens geprobeerd?? Voor mij in alle geval de moeite

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    @GETHEZ ja denk dat ik 2 weken geleden die nog gerookt heb, is inderdaad zeker niet slecht.
    Vanavond eens een condega serie F proberen, trek is alleszins heel goed dus dat is al de helft van de punten verdiend. Rookt ook vrij sterk.

Nog altijd heel content van mijn knipper ook, is vlijmscherp.

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Nice!!

Is dat wat ze noemen een Panatela of Lancero? (ik ben nog aan het bijleren ze) Ik bedoel hiermee zeer lang en smal? Of is dit meer een Corona qua dikte?

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Dikte is standaard, lengte wat langer. Ik denk dat het een lancero is, niet zeker

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    En, hoe was hem ?

Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trinidad Reyes gerookt, blijft een toppertje! Zou nog eens wat Oliva V's moeten aanschaffen, is voor mij ook één van de betere sigaren. Waar kopen jullie nu sigaren? Ik zie dat mijn oude cigarworld.de stek niet meer naar hier shipt.

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Topwhisky.be ofwel plasman rookwaren in de stationsstraat in waregem

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Walter B aan de Vismarkt in Brussel, al is hij wel in congé annuel moest ge er heen willen gaan

Regels voor berichten