Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste
    Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Plastic voelt vaak minder stevig aan, kan je meestal wat indrukken, is een pak krasgevoeliger dus is het logisch dat glas als luxueuzer bekeken wordt. En als je een plastic smartphone van de tafel laat vallen is de kans groot dat die harde plastic ook gaat barsten. De iPhone 3Gs was erom berucht om onderaan aan het laadcontact te barsten, zelfs zonder ‘m te laten vallen.

Veel heeft ook te maken met hoe het toestel neerkomt. Net zoals een glas kan uw gsm honderd keer tegen de grond gaan zonder schade, tot het een keer verkeerd neerkomt.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In de voorbije 15 jaar heb ik tussen de 500-600€ aan mijn gsm uitgegeven (inclusief kosten van bellen en berichten).

Ik vind het niet enkel weggesmeten geld om dure smartphones te kopen, maar ook nog keer weggesmeten tijd van ermee bezig te zijn.

Mensen zouden echt met veel minder consumptie kunnen leven dan ze nu doen. Als ge hierbij in betrekking neemt hoe we onze planeet vernietigen (grondstoffen, energie, transport dat nodig is voor die consumptie), hoe schadelijk dit is voor de bevolking in armere landen (uitbuiting, kinderarbeid, slechte arbeidstoestanden, ziekte van blootstelling aan chemicaliën en zware metalen) om de consumptiemolen gaande te houden, dan is de conclusie dat het aankoopgedrag van vele mensen zeer onverantwoord is.
    Velen zullen natuurlijk niet stilstaan bij alle schade die ze aanrichten met hun consumptiegedrag. Vele mensen staan in de eerste plaats dan ook bij niets stil.
    Unlimited Potential!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Plastic voelt vaak minder stevig aan, kan je meestal wat indrukken, is een pak krasgevoeliger dus is het logisch dat glas als luxueuzer bekeken wordt. En als je een plastic smartphone van de tafel laat vallen is de kans groot dat die harde plastic ook gaat barsten. De iPhone 3Gs was erom berucht om onderaan aan het laadcontact te barsten, zelfs zonder ‘m te laten vallen.

Veel heeft ook te maken met hoe het toestel neerkomt. Net zoals een glas kan uw gsm honderd keer tegen de grond gaan zonder schade, tot het een keer verkeerd neerkomt.
    Ik moet toch al serieus duwen op mijn plastic gsm om iets te zien bewegen, ik denk als je even hard op een smartphone duwt dat je duim er los door zit
    Volgens mij zit die luxe toch vooral tussen je oren want glas is zowat het meest breekbare materiaal dat er bestaat, je ziet buigzaamheid als iets negatief terwijl dat juist de beste eigenschap is van plastic, duurzaamheid.
    Mij lijkt het eerder een scam om zoveel mogelijk nieuwe toestellen en vervangstukken te verkopen, vroeger kon je een versleten nokia oplappen met een nieuwe cover van 10 euro en dan waren alle krassen en barsten ook gewoon verdwenen, maar toen hebben ze ontdekt dat er met herstellingen een pak geld te verdienen valt dan werd het -toevallig- allemaal wat breekbaarder en moeilijker zelf te vervangen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    In de voorbije 15 jaar heb ik tussen de 500-600€ aan mijn gsm uitgegeven (inclusief kosten van bellen en berichten).

Ik vind het niet enkel weggesmeten geld om dure smartphones te kopen, maar ook nog keer weggesmeten tijd van ermee bezig te zijn.

Mensen zouden echt met veel minder consumptie kunnen leven dan ze nu doen. Als ge hierbij in betrekking neemt hoe we onze planeet vernietigen (grondstoffen, energie, transport dat nodig is voor die consumptie), hoe schadelijk dit is voor de bevolking in armere landen (uitbuiting, kinderarbeid, slechte arbeidstoestanden, ziekte van blootstelling aan chemicaliën en zware metalen) om de consumptiemolen gaande te houden, dan is de conclusie dat het aankoopgedrag van vele mensen zeer onverantwoord is.
    Velen zullen natuurlijk niet stilstaan bij alle schade die ze aanrichten met hun consumptiegedrag. Vele mensen staan in de eerste plaats dan ook bij niets stil.
    Ze staan er wel bij stil als de vervuiling maar zichtbaar genoeg is, blaas eens een walmpje rook in hun richting en je zal zien dat ze dan plots wel héél begaan zijn met de mogelijke gevolgen van luchtverontreiniging
    Maar niemand is geïnteresseerd in de massale onzichtbare uitstoot en al helemaal niet als ze daarvoor hun luxeproducten moeten opgeven, het zijn de kleine zichtbare dingen waar ze het meest bezorgd om zijn maar meestal ook alleen als het van een ander komt.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Sorry maar je opmerking is gewoon fout, enige wat nog echt een toestel van 350-400 en 800+ scheid is de algemene camera kwaliteit en de scherm kwaliteit ( of resolutie ) en prestaties maar enkel in benchmarks, en dan nog spreek je over verschillen die enkel gaan uitmaken voor mensen die constant 24/7 foto's maken in elke situatie ( dag, nacht, schemering, selfies ) zelfs midrange telefoons hebben tegenwoordig een triple cam setup met wideangle of diepte lens net zoals de flagships en schermen van minstens 1080p en een snelheid die meer dan genoeg is voor browsen/games/Netflix/etc.
    Zoals je misschien weet is het meer dan alleen specs. Zuivere waarden zeggen maar een deel van het verhaal. Veel belangrijker bij een camera is hoe je hem gebruikt, en welke software eronder draait. Zo zie je dat op papier mindere camera's toch beter kunnen presteren. Zo zie je dat bijvoorbeeld een iPhone 11 pro met een op papier kleinere batterij toch betere SoT heeft dan toestellen met een veel grotere batterij.

Het is geen disscusie of minder ook volstaat. Het is een discussie of meer het recht heeft te bestaan, en of de aankoop ervan kan gerechtvaardigd worden. En dat is toch overduidelijk ja. Ja er zijn goede redenen om een S10 en geen A70 te kopen. Is de meerprijs is verhouding met de extra's? Nee dat niet, maar moet dat dan zijn? Wat je vaak ziet is dat bepaalde technologie die vandaag toprange is binnen enkele jaren in goedkopere toestellen terug te vinden is. Maar technologie die vandaag top is, kan binnen enkele jaren al serieus voorbijgestreefd zijn.

Vergeet ook niet dat we 4 jaar geleden nog maar een Galaxy S6 hadden. Zeg dan nog maar eens dat het niet meer snel evolueert. Ik daag u ook om vandaag nog eens een S6 vast te pakken en te zien wat daar nog van overschiet. Of zelfs nog maar een A7. Dat zijn vandaag de dag toestellen die niet meer vooruit te branden zijn. Ook al hebben ze specificaties die toen toch ook wel zeer goed waren.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Vergeet ook niet dat we 4 jaar geleden nog maar een Galaxy S6 hadden. Zeg dan nog maar eens dat het niet meer snel evolueert. Ik daag u ook om vandaag nog eens een S6 vast te pakken en te zien wat daar nog van overschiet. Of zelfs nog maar een A7. Dat zijn vandaag de dag toestellen die niet meer vooruit te branden zijn. Ook al hebben ze specificaties die toen toch ook wel zeer goed waren.

Ik heb hier een Samsung S6 liggen die ik af en toe gebruik. Die draait nog meer dan goed genoeg voor de gemiddelde huis tuin en keukengebruiker.

Voor een zwaardere gebruiker zoals wij hier is die niet meer vlot. Maar echt niet zo erg dat ge kunt spreken van "niet vooruit te branden"
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Ik heb hier een Samsung S6 liggen die ik af en toe gebruik. Die draait nog meer dan goed genoeg voor de gemiddelde huis tuin en keukengebruiker.

Voor een zwaardere gebruiker zoals wij hier is die niet meer vlot. Maar echt niet zo erg dat ge kunt spreken van "niet vooruit te branden"
    Het is een goed voorbeeld om aan te tonen dat er eigenlijk niet zo veel veranderd is op die 4 jaar tijd. Tegenwoordig krijg je een beter scherm, een betere camera en alles werkt wat vlotter, maar zoals je zegt werkt een S6 nog altijd goed genoeg voor veel gebruikers.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Ik snap nog altijd niet waarom mensen ooit ineens zijn beginnen geloven dat glas luxueuzer zou zijn dan plastic, voor een gebruiksvoorwerp dat hele dagen rondrammelt in je zakken en regelmatig tegen de grond gaat lijkt plastic juist het perfecte materiaal.
    Plastic is inherent een veel beter materiaal voor een smartphone, maar het voelt gewoon minder kwalitatief aan.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    En hoeveel van dat snelheidsverlies ligt aan apps die meer en meer afgesteld zijn op nieuwere (krachtigere) modellen of aan updates van het besturingssysteem? Ik denk dat er niet zoveel hardwarematige verliezen zijn.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    MIjn Galaxy S6 bolt nog steeds uitstekend, waarom zou ik dan een nieuwe moeten kopen? Ken mensen die ieder jaar de nieuwste Iphone kopen, gewoon om de grote Jan uit te hangen. Belachelijk imo.
    PSN: PapiBerto82

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Verstand komt meestal met de jaren, bij de OP komt dit iets vroeger. Prijs je gelukkig :-).
    Laatst gewijzigd door Pana; 11 december 2019 om 14:44

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zolang ik het mij kan permitteren zal het mij aan mijn reet roesten wat iemand anders er van denkt hoe ik mijn geld besteed.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Zolang ik het mij kan permitteren zal het mij aan mijn reet roesten wat iemand anders er van denkt hoe ik mijn geld besteed.
    Daar gaat dit onderwerp niet over, als je de TS had gelezen dan was jou dat duidelijk geweest aangezien het de allereerste zin is.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Toch wel. Ookal schrijft hij dat hij niemand de vinger wilt wijzen, hij wilt toch dat mensen zich wat gaan schamen of slecht voelen over hun consumptiegedrag zodat ze er "in zichzelf over gaan reflecteren".
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Toch wel. Ookal schrijft hij dat hij niemand de vinger wilt wijzen, hij wilt toch dat mensen zich wat gaan schamen of slecht voelen over hun consumptiegedrag zodat ze er "in zichzelf over gaan reflecteren".
    Wat is er mis met eens stil te staan bij je manier van leven? Mijn mening is dat het er vaak serieus over gaat als het op koopgedrag aankomt en dat daar gevolgen aan gekoppeld zijn. Als jij een andere mening hebt, hoor ik ze graag, samen met een aantal argumenten. Dat is mijn bedoeling hier geweest op dit (discussie)forum.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Puur voor werkgerelateerde dingen is een grafische chip in een laptop ook zelden nodig (buiten grafisch ontwerpers etc). Los daarvan is de grafische chip in een smartphone echt zo slecht nog niet. Galaxy S10 heeft trouwens ook 6GB Ram.
    Het is echt bijna absurd wat voor compute-kracht smartphones zouden moeten hebben, en dan is het toch wel heel jammer als je ziet hoe slecht ze daarmee om gaan (de ontwikkelaars dan).

Nu weet ik ook een hele mensen die laptops van +1000€ kopen waarmee ze enkel een browser openen... Terwijl als dat type mensen mij om advies vraagt, ik ze altijd een goedkoop model zal voorstellen.
    Ik raad mensen die absoluut niet willen weten hoe laptops werken of IT werkt, nooit iets willen opzoeken om iets te installeren,... om een Ipad/iphone/Mac te kopen als ! ze geen probleem met de prijs hebben. Die producten hebben zeker hun plaats in de wereld. Moet ook wel gezien de verkoopcijfers .
    o/

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten