Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Discussie: De feestdagen

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

De feestdagen

De feestdagen komen eraan! Traditioneel de tijd van het jaar waarop veel mensen naar de familie tsjokken om samen al dan niet gezellig samen te zijn.

Aangezien het nog een kleine maand tot kerstmis is, is de kerstshopping wellicht vollop aan de gang. Een supervondst gedaan voor je broer? Geen idee wat te kopen voor je schoonmoeder? Tips nodig voor het voorbereiden van je kerstdiner? Post het hier!
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zo'n zegen dat mijn familie daar niet aan meedoet. ^_^ Ik moet alleen hier op kantoor zo'n kleine tien euro uitgeven voor een "secret santa" cadeauke voor iemand. Da's al waar ik mij zorgen over moet maken. Waarschijnlijk koop ik die madam gewoon wat chocolatjes.

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier is het kaartje trek (2x ouders gescheiden)
    Moet voor jongste zus en schoonbroer kopen.. Binnenkort maar eens gaan polsen. Ze gaan wel kopen/bouwen, dus wss iets zoeken in die trend
    En schoonbroer heeft mij er 2x uitgehaald.

Er is maar 1 afspraak --> geen cash geld
    en cadeaubon zo lang mogelijk vermijden :o
    Work like a Captain, play like a Pirate

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij werken gewoon met lijstjes. Dus iedereen maakt een lijstje met wat ze graag willen. Wij kopen wel “per koppel” voor iedereen iets. Dus ik en m’n vriendin kopen iets voor mijn ma, pa, grootmoeder, grootvader, zus, schoonbroer en m’n petekind (kind van m’n zus). Dus redelijk kostelijke maand gemiddelde budget is 50 euro per persoon maar vaker wel dan niet gaat iedereen daar wel over

Cash geld of cadeaubonnen vragen mag niet. Deze kunnen wel als extra gegeven worden indien het budget niet volledig gebruikt wordt.

Ahja, en gelijk ne zot gaan kerstshoppen in een stad doe ik niet. 1 keer eens naar Hasselt en dan vooral voor een warme chocomelk 90% van de cadeau’s worden online besteld.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier is het er los over. Kinderen krijgen op 8 plaatsen kadootjes voor Kerst. Ik schat in totaal voor meer dan 500 euro. En niemand wil centen geven.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor mijn pa en mijn broer koop ik altijd een cadeaubon, omdat ze daar content mee zijn. Ik zie hen bijna nooit, dus veel inspiratie over waar ze blij mee zouden zijn, heb ik sowieso al niet.

Voor mijn mama koop ik een groter cadeau voor kerst + haar verjaardag kort erna. Ze maakt veel kleren, dus dit jaar heb ik haar een paspop met verstelbare afmetingen gekocht. Daar zoek ik dan nog een kleine verrassing bij, waarschijnlijk een boek met handwerk-ideeën.

Voor mijn schoonouders kopen we meestal iets voor in de keuken of de tuin. Dit jaar waarschijnlijk een degelijke gietijzeren pan en een mandje met "specialere" ingrediënten om te snoepen/koken + wat verzorgingsspulletjes voor de schoonmama.

Voor mijn schoonbroer en zijn lief hebben we op hun vraag een soepmaker gekocht.

En dan de moeilijkste persoon ieder jaar om iets voor te kopen, ookal spendeer ik veruit het meeste tijd met hem - mijn vriend! Voor dit jaar heb ik een French press gekozen en een mix van koffiebonen die hij zelf kan vermalen. Daar zoek ik dan nog een kleine verrassing bij.

Ik ben wel opgegroeid als "cadeautjeskind" thuis, we werden altijd overstelpt met cadeaus toen we jong waren (en nu nog steeds). Mijn vriend daarentegen kreeg weinig cadeaus, dus voor hem is het soms raar opkijken als ik in September al bezig ben met plannen en kerstcadeaus zit in te pakken

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kerstavond met mijn familie, redelijk kleine kring daar de meeste in Amerika wonen.

Krijg traditiegewijs elk jaar cashgeld van mijn ouders en van nog 1 levende grootouder.

Kerstdag naar de schoonfamilie waar we werken met lootje trek om voor 1 iemand iets te kopen, budget van €50. Meestal wordt dat parfum of kado bon van de lokale winkels.

Tussen kerst en nieuw doen we ook elk jaar een diner bij ons thuis met 3 á 5 koppels inclusief paar klein mannen.

Ik vind deze feestdagen, in tegenstelling tot vele anderen wss, een super gezellige en leuke tijd.
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    141 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    WIj doen dat helaas niet, cadeautjes aan elkaar geven.
    Komen wel bij elkaar maar that's it
    PSN: Jonas89

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ewwwww feestdagen

Ik geef nooit iets, aan niemand. Wil ook niets krijgen (soms wat geld of een fles drank, ok dan).

Soms wel lekker eten (even vaak van dat "speciaal gedoe" dat dan nie eens lekker is). Voor mij hoeft dat gedoe écht niet ik wil gewoon heel de winter in een bolletje liggen en slapen ik haat het.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kijk er met een dubbel gevoel naar. Enerzijds vind ik het wel gezellig met de familie bij elkaar. Anderzijds vind ik het kopen van cadeautjes en mensen die vragen wat ze voor u moeten kopen vermoeiend en stresserend.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier is dat vrij relax, kleine familie die we zo nog eens bij elkaar zien. Hierdoor eigenlijk rond kerst eens 2 keer samen eten en dat nieuwjaar met vrienden. Meer hoeft voor mij ook niet, mensen die echt zo'n planning opstellen om iedereen te moeten zien (vrienden met grote familie) dat lijkt mij meer stress te geven dan plezier.

Dit jaar enkel secret santa met kerstmis, naam trekken en iets kopen voor € 25. Heb meestal meer moeite met zelf te bedenken wat ik voor dat geld wil, want dan had ik het waarschijnlijk wel al gekocht
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben ik de enigste die niet uitkijk naar die zever? Elk jaar beginnen ze vroeger, ik zie half november al kerstversieringen uithangen...

Kvind het allemaal een beetje masochistisch, er zijn zoveel problemen, ziektes, armoede, ongelijkheden in de wereld en dan gaan ze mensen hun kop nog eens een beetje zotmaken met die zever... Mensen die daar niet aan kunnen deelnemen omwille van geen familie of geen geld of geen... worden er extra hard mee geconfronteerd, daarmee dat zelfmoorden ook gaan pieken tijdens die "feest"dagen...

Enfin, ik doe er wel aan mee (familie en vrienden verplichten dat natuurlijk) en ik ga mijn mening niet zomaar luidkeels gaan verkondigen tgo iedereen, maar hier kan dat wel natuurlijk. Ik kan het niet helpen dat ik moet denken aan al de miserie in de wereld terwijl iedereen lekker een happy-go-lucky façade opvoert met die zever.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik kan het niet helpen dat ik moet denken aan al de miserie in de wereld terwijl iedereen lekker een happy-go-lucky façade opvoert met die zever.
    Nooit mogen gelukkig zijn of wat gezellig samenzitten omdat er minderbedeelden zijn in de wereld, en je dan ergeren aan wie dat wel doet, lijkt mij anders ook iets dat regelrecht naar depressie leidt. Edgy, dat wel.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Ben ik de enigste die niet uitkijk naar die zever? Elk jaar beginnen ze vroeger, ik zie half november al kerstversieringen uithangen...

Kvind het allemaal een beetje masochistisch, er zijn zoveel problemen, ziektes, armoede, ongelijkheden in de wereld en dan gaan ze mensen hun kop nog eens een beetje zotmaken met die zever... Mensen die daar niet aan kunnen deelnemen omwille van geen familie of geen geld of geen... worden er extra hard mee geconfronteerd, daarmee dat zelfmoorden ook gaan pieken tijdens die "feest"dagen...

Enfin, ik doe er wel aan mee (familie en vrienden verplichten dat natuurlijk) en ik ga mijn mening niet zomaar luidkeels gaan verkondigen tgo iedereen, maar hier kan dat wel natuurlijk. Ik kan het niet helpen dat ik moet denken aan al de miserie in de wereld terwijl iedereen lekker een happy-go-lucky façade opvoert met die zever.
    Er worden voor de minderbedeelden ook wel her-en-der events georganiseerd zodat zij ook een feestelijkere maaltijd kunnen eten die dag, er zijn goede doelen die voor cadeautjes zorgen, etc.

Ik snap dat niet iedereen er naar uitkijkt, dat niet iedereen de middelen heeft om een groot feest te voorzien en dat niet iedereen bij iemand terecht kan om de feestdagen mee door te brengen, maar daarom ga ik onze feestelijkheden nog niet laten vallen. Ik ben ook een introvert-type en spendeer mijn dagen het liefst alleen of met mijn vriend, maar naar kerst en nieuwjaar kijk ik elk jaar opnieuw uit. Mag het ja?!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Nooit mogen gelukkig zijn of wat gezellig samenzitten omdat er minderbedeelden zijn in de wereld, en je dan ergeren aan wie dat wel doet, lijkt mij anders ook iets dat regelrecht naar depressie leidt. Edgy, dat wel.
    Mensen die tegen kerstmis zijn zitten nooit samen, zijn nooit gelukkig en die hebben allemaal last van depressie en edgyness. Got it.

Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Regels voor berichten