Pagina 3 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Discussie: De feestdagen

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik hou van kerst, maar niet van al dat "moeten". Je MOET naar familie x en u gaan, je moet een cadeautje kopen, dat cadeautje moet zoveel kosten, je moet daar zeker tot 22u blijven, je moet...

We zijn er over aan het nadenken gewoon ergens te gaan boeken met ons gezinnetje om daar voortaan aan te ontsnappen....
    Idem, al die geforceerde cadeau rondjes. Bij de ene familie allemaal brol voor €15, de andere brol voor €20... allemaal dingen die ik daarna in de kast leg en nooit meer aanraak. Ene keer had m'n vader mijn naam getrokken en die mens kocht mij zo'n GSM houdertje voor de auto, voor de rest kan ik van de voorbije 6 jaar niet eens opnoemen wat ik gekregen heb van die rondes.

Heb nu m'n stiefbroer, en die heeft op z'n lijstje een houtbijl, een voorhamer en fitness pillen staan. Ja!? :wth:..., het zal een cadeaubon worden...

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is 1 van de 2 keren dat ik in België ben. Dus uiteraard is dat altijd iets om naar uit te kijken. Dit jaar heb ik verlof van 18 december tot 5 januari, 9 dagen in België en de rest rustig thuis. Misschien wat mensen uitnodigen voor bordspellen, wat in de sneeuw spelen met de kinderen. Behalve het feit dat de vluchten duur zijn in deze tijd van het jaar is het zeker 1 van de betere periodes in het jaar.

Ook mijn vriendin haar verjaardag.. dus ik moet eens uitvissen wat voor taart te maken >.>

Ohja, morgen kerstboom gaan kopen.

en wat dit betreft:

Hoe denk je dat die mensen zich dan gaan voelen?
    - die vraag kan je zelf beantwoorden want je doet er zelf niet aan mee. Hoe voel je je nu? Depressief, mistroostig?
    - Elk jaar opnieuw bij gelijk wat mensen graag doen is er weer een handvol die toch zeker wel de aandacht moet vestigen op hoe zij wel niet zoals de rest zijn hoor. Laat mensen toch eens gewoon doen, het heeft nul impact op u.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier komt en gaat dat bijna allemaal zoals gewoon dagen, ik kan me wel inleven in de kerstsfeer en de kerstmarkten / versieringen / tijd van het jaar maar heel dat cadeautjes geven is hier niet aan de orde, nu ook wel omdat zowel ik als mn broers nog geen kinderen hebben of dergelijke.

En onderling cadeautjes geven dan moete weer een max budget afspreken en al die zever of de ene koopt weer iet van x euro en de andere daar een pak onder of boven en dan ist weet scheef.
    Wij doen eigenlijk alleen eens met kerst OF nieuwjaar fondue/raclette/gourmet/hapjes/drankjes, soms op de andere dag ook gewoon drankjes en gewoon eten of gewoon helemaal niet.

Vooral Kerstmis vind ik dan 2x niks vergeleken met nieuwjaar, als je niet in die hele familie sfeer zit met iedereen en zijn kinderen terbij voor een groot familie diner op kerstdag of whatever dan heeft die dag weinig te bieden, met nieuwjaar hedde tenminste om middernacht nog eens die 30 seconden van hoera en de verplichte '' gelukkig nieuwjaar ''

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    ik kijk elk jaar uit naar de feestdagen en vanaf 2 januari val ik precies elk jaar in een zwart gat.. niks meer te doen, winter en donker...
    Nog erger. Tijdens de kerstperiode gezellig 2 weken thuis (of langer). Op 2 januari? Nat, donker, koud, soms ijzel, hagel en sneeuw.
    En hoera!!! Terug gaan werken en terug opstaan om 6u in de ochtend ipv om 11u. En meteen VOLLE bak

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik hou van kerst, maar niet van al dat "moeten". Je MOET naar familie x en u gaan, je moet een cadeautje kopen, dat cadeautje moet zoveel kosten, je moet daar zeker tot 22u blijven, je moet...

We zijn er over aan het nadenken gewoon ergens te gaan boeken met ons gezinnetje om daar voortaan aan te ontsnappen....
    Naer familie gaan en vrienden vind ik gezellig en plezierig. En daar doe ik met alle plezier aan mee
    Maar waarom moet daar altijd een cadeautje bij zijn? (Want geld geven is beledigend voor de meesten hier ..)
    Iedereen heeft AL die nieuwe sjieke TV van 1000 balletjes, die Iphone van 2000 centjes en ...

Het aantal keer in de laatste 20+ jaar dat ik weet wat ik nog moet kopen voor familielid x, is NIHIL. RIEN. NADA.
    Dat kan zijn omdat ik een man ben en mannen zijn slecht in cadeautjes verzinnen maar dit is dus wel een feit.

Dan koop ik iets totaal zinloos dat

1. Mij geld kost (Ik ben erg gierig, als het in mijn ogen, over nutteloze zaken gaat)
    2. Dat familielid zegt dank u! Maar steekt uw geschenk daarna in de onderste lade (FOREVER).
    3. Alleen de winkel heeft geld verdiend aan uw 100% nutteloze aankoop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Idem, al die geforceerde cadeau rondjes. Bij de ene familie allemaal brol voor €15, de andere brol voor €20... allemaal dingen die ik daarna in de kast leg en nooit meer aanraak. Ene keer had m'n vader mijn naam getrokken en die mens kocht mij zo'n GSM houdertje voor de auto, voor de rest kan ik van de voorbije 6 jaar niet eens opnoemen wat ik gekregen heb van die rondes.

Heb nu m'n stiefbroer, en die heeft op z'n lijstje een houtbijl, een voorhamer en fitness pillen staan. Ja!? :wth:..., het zal een cadeaubon worden...
    Ik had bovenstaande gepost voor ik uw post had gelezen.

Ja al die cadeautjes kopen en geven is erg hatelijk hé.
    Laatst gewijzigd door makila; 28 november 2019 om 23:27

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Nog erger. Tijdens de kerstperiode gezellig 2 weken thuis (of langer). Op 2 januari? Nat, donker, koud, soms ijzel, hagel en sneeuw.
    En hoera!!! Terug gaan werken en terug opstaan om 6u in de ochtend ipv om 11u. En meteen VOLLE bak

Naer familie gaan en vrienden vind ik gezellig en plezierig. En daar doe ik met alle plezier aan mee
    Maar waarom moet daar altijd een cadeautje bij zijn? (Want geld geven is beledigend voor de meesten hier ..)
    Iedereen heeft AL die nieuwe sjieke TV van 1000 balletjes, die Iphone van 2000 centjes en ...

Het aantal keer in de laatste 20+ jaar dat ik weet wat ik nog moet kopen voor familielid x, is NIHIL. RIEN. NADA.
    Dat kan zijn omdat ik een man ben en mannen zijn slecht in cadeautjes verzinnen maar dit is dus wel een feit.

Dan koop ik iets totaal zinloos dat

1. Mij geld kost (Ik ben erg gierig, als het in mijn ogen, over nutteloze zaken gaat)
    2. Dat familielid zegt dank u! Maar steekt uw geschenk daarna in de onderste lade (FOREVER).
    3. Alleen de winkel heeft geld verdiend aan uw 100% nutteloze aankoop.

Ik had bovenstaande gepost voor ik uw post had gelezen.

Ja al die cadeautjes kopen en geven is erg hatelijk hé.
    Als je geen dure cadeautjes of brol wil kopen, maar er wordt traditiegetrouw wel iets verwacht, kan je proberen zelf iets te maken?

Koekjes, appelboter, brownies met leuke toppings, granola, knäckebröd, confituur, ... Stop het in een doosje of glazen pot, doe er een lint rond en je hebt iets dat er veel duurder uitziet dan dat het effectief heeft gekost.

Mijn mama naait graag en we krijgen vaak zelfgemaakte spulletjes (bv. ovenwanten, een quilt, theemuts, scrunchies...) gemaakt van restjes die ze anders toch weggooit. Zoiets is mij veel dierbaarder dan een duurder cadeau dat ze in de winkel zou kopen. We zorgen dan wel dat het effectief een plaatsje krijgt in ons interieur en niet in de onderste schap belandt, daarvoor is het te mooi.

Als je zelf niet graag bakt of niet kan naaien, kan je het altijd proberen af te schuiven op je vriendin of vrouw (als je die hebt).
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)

Feestdagen

Door de ene reikhalzend naar uitgekeken, voor de andere weer het dieptepunt van het jaar: de feestdagen.

Vrolijk bij oma met de ganse familie de voetjes onder tafel om daarna onder de kerstboom tientallen geschenkjes te openen zoals familiefilms en reclames ons voorschotelen?

Vrijwilligerswerk doen op kerst en responsible young driver op oudejaarsavond?

Of jezelf opsluiten met de gordijnen dicht, afleiding zoekend en hopen dat we snel 2020 zijn?

Hoe kijken jullie er naar? Wat doen jullie en wat zouden jullie willen doen?

Wij weten het momenteel zélf nog niet, maar we stappen dit jaar voor het eerst wél bewust af van het verplichte nummertje kerstavond bij de familie, voelt momenteel meer aan als een verplichting dan als een keuze, dus dit jaar zeggen we bewust : "nee bedankt!"

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik ben absoluut geen fan van de feestdagenperiode. We zijn (momenteel) bewust kinderloos, en horen daar elk jaar (al jaren) aan een stuk: "en, wanneer begint ge aan kinderen". Ik vind dat al irritant, en wij kiezen er nog zelf voor. Ik wil niet weten hoe dat aanvoelt voor koppels waar het gewoon niet lukt.

Ook ondertussen al 4 jaar "En, zijt ge het al gewoon in Heist?" Ja, we wonen er al 4 jaar, en ge hebt het ook al 4 jaar gevraagd...

Nu, sinds 2 jaar heeft een nichtje van mij een vriend waar ik wel goed mee overeen kom (zelfde hobbies, interesses, ...) dus nu praat ik daar eigenlijk een hele avond mee. Maar daarvoor was er eigenlijk niemand in mijn familie die "op hetzelfde niveau" zat als mezelf en verveelde ik me eigenlijk steendood. Zelfs als kind ging ik meestal gewoon in een andere kamer naar de Tijdloze luisteren...

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik kom super overeen met mijn schoonfamilie dus dit zijn hoogdagen voor mij.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Voor mij een periode van 2 weken rust en genieten van/met het gezin. In de Kerstweek waarschijnlijk een paar dagen erop uit, oudejaar met de schoonouders rustig thuis iets eten en de dag erna bij de ouders lekker gezellig samenzijn.

Zalige periode maar het grote feestgedruis hoeft voor mij ook niet per sé, toch zeker niet in grote groep met de hele familie.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Enige periode in het jaar dat ik de hele familie kan zien dus ik kijk er zeker naar uit. Ik ben ook thuis van 18/12 tot 05/01 dus lekker lang verlof en hopelijk wat zaken op orde kunnen stellen. Voordeel van naar Belgie vliegen is dat ik weinig tot niks kan doen en dus wel moet gewoon rustig zijn en ontspannen.

Maar ik ga er vanuit dat ik eerst 3-4 dagen ziek ben, dat is elk jaar zo.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    GETTING DRUNK en niemand die raar kijkt

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind dat wel gezellig. Langs beide kanten een kleine familie, dus die familiefeesten zijn niet te groot. Ook niks te gek qua eten (vorig jaar was het chili ) of pakjes maar gewoon nog is allemaal samen zijn.

Oud op nieuw vieren we al enkele jaren met een paar vrienden. Dan trekken we een paar dagen naar de Ardennen of zee om wat te ontspannen en da's echt ontspannen: wat wat wandelen, boardgamen, lezen of gewoon niksen Ondertussen zijn er wel wat kindjes bij gekomen dus het is wat drukker maar 't blijft echt plezant om doen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Ik vind dat wel gezellig. Langs beide kanten een kleine familie, dus die familiefeesten zijn niet te groot. Ook niks te gek qua eten (vorig jaar was het chili ) of pakjes maar gewoon nog is allemaal samen zijn.

Oud op nieuw vieren we al enkele jaren met een paar vrienden. Dan trekken we een paar dagen naar de Ardennen of zee om wat te ontspannen en da's echt ontspannen: wat wat wandelen, boardgamen, lezen of gewoon niksen Ondertussen zijn er wel wat kindjes bij gekomen dus het is wat drukker maar 't blijft echt plezant om doen.
    Geen idee wat jullie onder "klein" verstaan, maar bij ons is dat dus 40 à 50 man elke keer. Ik vind die feesten echt extreem vermoeiend en kom elke keer thuis met barstende hoofdpijn.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Veel kleiner: 14 personen langs mijn kant, 13 langs mijn vriendin haar kant. En daar zijn wij en de kinderen al bij geteld
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Kleine familie langs mijn kant en familie over heel de wereld langs de kant van mijn vrouw. Er komen dus jaren dat we gaan reizen, maar dit jaar is het gewoon een feest met max 20 man, en dan nog eens gewoon eten met een ander koppel en rond. Er zullen dan nog wel wat zaken met vrienden gebeuren, maar al bij al vooral op het gemak zijn, wat ik geweldig vind.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Pagina 3 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Regels voor berichten