Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Discussie: De feestdagen

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben ik de enigste die niet uitkijk naar die zever? Elk jaar beginnen ze vroeger, ik zie half november al kerstversieringen uithangen...

Kvind het allemaal een beetje masochistisch, er zijn zoveel problemen, ziektes, armoede, ongelijkheden in de wereld en dan gaan ze mensen hun kop nog eens een beetje zotmaken met die zever... Mensen die daar niet aan kunnen deelnemen omwille van geen familie of geen geld of geen... worden er extra hard mee geconfronteerd, daarmee dat zelfmoorden ook gaan pieken tijdens die "feest"dagen...

Enfin, ik doe er wel aan mee (familie en vrienden verplichten dat natuurlijk) en ik ga mijn mening niet zomaar luidkeels gaan verkondigen tgo iedereen, maar hier kan dat wel natuurlijk. Ik kan het niet helpen dat ik moet denken aan al de miserie in de wereld terwijl iedereen lekker een happy-go-lucky façade opvoert met die zever.
    Ook zou snel elk stukje luxe, gaande van tv, computer, wagen, wasmachine, etc verkopen als ik u was. Want er is zoveel misserie in de wereld en zoveel mensen die dit niet kunnen veroorloven.

Je hebt ze toch elk jaar ertussen zitten.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    ik kijk elk jaar uit naar de feestdagen en vanaf 2 januari val ik precies elk jaar in een zwart gat.. niks meer te doen, winter en donker...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ook zou snel elk stukje luxe, gaande van tv, computer, wagen, wasmachine, etc verkopen als ik u was. Want er is zoveel misserie in de wereld en zoveel mensen die dit niet kunnen veroorloven.

Je hebt ze toch elk jaar ertussen zitten.
    Het verschil met mijn "stukjes luxe" en kerstmis is dat ik die niet etaleer aan de wereld (en ik spreek hier niet over met een Porsche rondrijden ofzo, want niemand gaat uit jaloersheid zelfmoord plegen omdat iemand anders met een Porsche rondrijdt). Kerstmis wordt alom geëtaleerd in de maatschappij en iedereen die daar niet aan kan deelnemen wordt er vet mee geconfronteerd, net omdat iedereen dat zo sadistisch en masochistisch dat gaat vieren terwijl er bij wijze van spreken zwervers liggen te creperen achter de hoek.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het verschil met mijn "stukjes luxe" en kerstmis is dat ik die niet etaleer aan de wereld (en ik spreek hier niet over met een Porsche rondrijden ofzo, want niemand gaat uit jaloersheid zelfmoord plegen omdat iemand anders met een Porsche rondrijdt). Kerstmis wordt alom geëtaleerd in de maatschappij en iedereen die daar niet aan kan deelnemen wordt er vet mee geconfronteerd, net omdat iedereen dat zo sadistisch en masochistisch dat gaat vieren terwijl er bij wijze van spreken zwervers liggen te creperen achter de hoek.
    Al die andere zaken worden net zo goed geëtaleerd. Van winkels die tv’s uitstallen tot de duurdere biefsteak in de Carrefour die iemand misschien niet kan betalen. Voelt ge u ook schuldig als ge een filé pur eet? Da’s echt zo’n onnozel, misplaatst schuldgevoel. Of jij iets gaat vieren of tentoonstellen verandert niets aan de situatie of misserie van een ander.

Misserie is een deel van de wereld, je gaat toch ook niet stoppen met naar de frituur te gaan omdat er kindjes in Afrika geen eten hebben?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mensen die tegen kerstmis zijn zitten nooit samen, zijn nooit gelukkig en die hebben allemaal last van depressie en edgyness. Got it.

Je zegt dat je niet "aan al die zever" meedoet omdat er mensen dat niet kunnen vieren en blabla. Daarom ben jij tegen de "façade" die mensen opzetten met kerst ook.

Dat is (1) compleet niet logisch, want er gaan altijd mensen ongelukkig zijn terwijl jij iets doet dat zo'n mensen niet kunnen en (2) niemand zegt dat het voor iedereen maar een façade is. Ik vind dat dan ook eerder onzin om wat gewicht te geven aan iets gewoon niet graag doen. Weet je, dat is ook een optie, maar dan kom je minder speciaal over.

En neen, ik zeg niet dat zo'n mensen nooit samenzitten, maar dat is dan ook de reden dat jouw argumentie op niets slaat. Want samenzitten, gelukkig zijn, ... voor andere zaken, terwijl er minderbedeelden die dat kunnen zien ongelukkig zijn, mag dan plots wel?

Persoonlijk lijkt het mij dus wat puberaal "anti" zijn en dat wat in een edgy jasje steken ja, jouw 2de post geeft ook gewoon die indruk. Maar soit, dat was waarschijnlijk het doel, reactie krijgen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    141 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    ik kijk elk jaar uit naar de feestdagen en vanaf 2 januari val ik precies elk jaar in een zwart gat.. niks meer te doen, winter en donker...
    idd is juist. (zwart gat nu niet hier.)
    Eenmaal het nieuwe jaar in, zijn januari en februari nog lange koude maanden.

maar op één of andere manier ben ik altijd blij dat de Feestdagen eraan komen, maar heb graag dat die drukke/opgejaagde voorbij is
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Al die andere zaken worden net zo goed geëtaleerd. Van winkels die tv’s uitstallen tot de duurdere biefsteak in de Carrefour die iemand misschien niet kan betalen. Voelt ge u ook schuldig als ge een filé pur eet? Da’s echt zo’n onnozel, misplaatst schuldgevoel. Of jij iets gaat vieren of tentoonstellen verandert niets aan de situatie of misserie van een ander.

Misserie is een deel van de wereld, je gaat toch ook niet stoppen met naar de frituur te gaan omdat er kindjes in Afrika geen eten hebben?
    Dat zijn dagdagelijkse dingen die jij nu opnoemt, winkels die tv's uitstallen of een biefstuk in de carrefour. Again, mensen gaan niet verder in de put geraken indien ze in de winkel een tv zien die ze niet kunnen kopen. Waar ze wel in de put van gaan geraken is als ge in elke ooghoek kerstversiering zien hangen, kerstreclames zien, niks anders dan kerst en nieuwjaar horen 2 maanden lang en dan er aan herdacht worden dat zij zogezegd een waardeloos leven leiden omdat ze daar niet aan kunnen deelnemen.

En ja miserie maakt deel uit van de wereld, en ik ga er geen "filé pur" (ik eet geen rood vlees) voor laten liggen. Fuck no, ik ben zelf lekker masochistisch en egoïstisch. Maar ik mag mij toch ergeren aan kerstmis omwille van het bovenstaande of niet soms?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    En neen, ik zeg niet dat zo'n mensen nooit samenzitten, maar dat is dan ook de reden dat jouw argumentie op niets slaat. Want samenzitten, gelukkig zijn, ... voor andere zaken, terwijl er minderbedeelden die dat kunnen zien ongelukkig zijn, mag dan plots wel?

Persoonlijk lijkt het mij dus wat puberaal "anti" zijn en dat wat in een edgy jasje steken ja, jouw 2de post geeft ook gewoon die indruk. Maar soit, dat was waarschijnlijk het doel, reactie krijgen.
    Het punt dat ik wou maken is dat ge om de oren wordt geslagen met kerstmis dit en nieuwjaar dat, en ge gewoon verwacht wordt om eraan deel te nemen. Het is zowat het grootste evenement elk jaar waar IEDEREEN aan meedoet, en dan zijn er mensen die er NIET aan kunnen meedoen. Hoe denk je dat die mensen zich dan gaan voelen? Er zijn veel mensen die gewoon vroeg gaan slapen oudejaarsavond (een familielid heeft dit eens opgebiecht tegen mij) omdat ze niet willen geconfronteerd worden met die zaken terwijl ze al in de put zitten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Patrick bateman zegt het op de beste manier mogelijk:

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Patrick bateman zegt het op de beste manier mogelijk:
    Een ironische speech van het hoofdpersonage van Amercan Psycho, een boek waarin niemand merkt dat het om een psychopaat gaat omdat men allemaal in de oppervlakkige yuppie-wereld leeft, link jij aan tegen kerstmis zijn omdat er mensen door in de put kunnen raken. Alrighty then, enough internet for today.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Een ironische speech van het hoofdpersonage van Amercan Psycho, een boek waarin niemand merkt dat het om een psychopaat gaat omdat men allemaal in de oppervlakkige yuppie-wereld leeft, link jij aan tegen kerstmis zijn omdat er mensen door in de put kunnen raken. Alrighty then, enough internet for today.
    Alles wat hij zegt is nochtans waar.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De depressieve maanden tot april

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat zijn dagdagelijkse dingen die jij nu opnoemt, winkels die tv's uitstallen of een biefstuk in de carrefour. Again, mensen gaan niet verder in de put geraken indien ze in de winkel een tv zien die ze niet kunnen kopen. Waar ze wel in de put van gaan geraken is als ge in elke ooghoek kerstversiering zien hangen, kerstreclames zien, niks anders dan kerst en nieuwjaar horen 2 maanden lang en dan er aan herdacht worden dat zij zogezegd een waardeloos leven leiden omdat ze daar niet aan kunnen deelnemen.

En ja miserie maakt deel uit van de wereld, en ik ga er geen "filé pur" (ik eet geen rood vlees) voor laten liggen. Fuck no, ik ben zelf lekker masochistisch en egoïstisch. Maar ik mag mij toch ergeren aan kerstmis omwille van het bovenstaande of niet soms?

Het punt dat ik wou maken is dat ge om de oren wordt geslagen met kerstmis dit en nieuwjaar dat, en ge gewoon verwacht wordt om eraan deel te nemen. Het is zowat het grootste evenement elk jaar waar IEDEREEN aan meedoet, en dan zijn er mensen die er NIET aan kunnen meedoen. Hoe denk je dat die mensen zich dan gaan voelen? Er zijn veel mensen die gewoon vroeg gaan slapen oudejaarsavond (een familielid heeft dit eens opgebiecht tegen mij) omdat ze niet willen geconfronteerd worden met die zaken terwijl ze al in de put zitten.
    Als ge niet gewoon de special snowflake wil uithangen, maar effectief achter hetgene staat ge hier zegt:

Vrijwilligerswerk tijdens de kerst- en eindejaarsperiode | Kenniscentrum WWZ

Ge kunt gewoon erover liggen klagen op een forum, of ge kunt meewerken aan de oplossing voor het probleem.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Ik kijk er met een dubbel gevoel naar. Enerzijds vind ik het wel gezellig met de familie bij elkaar. Anderzijds vind ik het kopen van cadeautjes en mensen die vragen wat ze voor u moeten kopen vermoeiend en stresserend.
    Ik hou van kerst, maar niet van al dat "moeten". Je MOET naar familie x en u gaan, je moet een cadeautje kopen, dat cadeautje moet zoveel kosten, je moet daar zeker tot 22u blijven, je moet...

We zijn er over aan het nadenken gewoon ergens te gaan boeken met ons gezinnetje om daar voortaan aan te ontsnappen....

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik hou van kerst, maar niet van al dat "moeten". Je MOET naar familie x en u gaan, je moet een cadeautje kopen, dat cadeautje moet zoveel kosten, je moet daar zeker tot 22u blijven, je moet...

We zijn er over aan het nadenken gewoon ergens te gaan boeken met ons gezinnetje om daar voortaan aan te ontsnappen....
    Ooit gedaan, maar dan wordt er gewoon verwacht dat ge nadien uw kop bij de familie komt laten zien, en dat ge uw cadeautje dan komt geven.

Ik vind de periode op zich wel gezellig, en samen rond tafel zitten, een pint drinken en nadien goed eten, daar kan ik echt eens van genieten. Maar dat sfeertje van happy family, en het: "Ge moet er vanaf dat uur zijn, en ge moet minstens zoveel uur blijven", vind ik dan persoonlijk weer wat minder. Het is er ook gewoon over hé, iedereen moet precies zijn eigen feestje kunnen geven. Die eerste week van de kerstvakantie zit ik compleet volgeboekt. 24, 25, 26, 27 december word ik elke dag op een familiefeestje verwacht. Dat is wat teveel van het goede, en de week nadien uiteraard oud op nieuw, de 1e januari word ik elk jaar om 14u al bij mijn nonkel verwacht (erg vervelend want ik ben dan vaak nog maar een paar uurtjes thuis van het vieren. Heb al vaak gevraagd om het wat later te laten starten, maar dat is uiteraard om welke reden dan ook "not done". En dan elk jaar het klassieke "ge zit er zo stil bij dit jaar". Ja man, ik heb niet geslapen en heb een kater die ik minstens een hele week moet uitzweten.) 's avonds word ik dan op het familiefeestje van de bomma van mijn vriendin verwacht, die dan 3 dagen later telkens ook nog eens een verjaardagsfeestje moet geven. Combineer dat toch eens wat hé mensen! En tussendoor moeten we ook nog eens naar haar andere bomma.
    Ik ben Silvio niet.
    http://twitch.tv/GroozL

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Doe zoals ons, wij vieren nieuwjaar met de familie op 13 januari.

De reden daarvoor is dat iedereen dan de kans heeft om alles te vieren met de schoonfamilie, en daarna zijn we altijd voltallig aanwezig op deze rare datum.

Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten