Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Neem jij supplementen/vitamines?

Het is algemeen geweten dat het nog altijd beter is om alles wat je nodig hebt uit je voeding te halen. Daarom eet ik ook veel groenten en fruit. Multivitamines neem ik niet omdat je het meeste gewoon uit je voeding kan halen.

Het enigste dat ik elke dag probeer te nemen (als ik het niet vergeet) is een pilletje vitamine D en omega 3 visolie. Bij een bloedtest een aantal jaren terug had ik namelijk een tekort aan vitamine D. Wat ook logisch is aangezien we hier in België maar weinig zon krijgen. Vitamine D tekort is ook gelinkt aan een groot aantal ziektes en aandoeningen. De omega 3 neem ik ook omdat vis duur is en je met 1x vis te eten per week je waarschijnlijk niet genoeg omega 3 binnen hebt. Ik denk niets anders dan voordelen met omega 3.

In een recente studie toont men aan dat vitamine D en omega 3 supplementatie hartaanvallen en kanker kan voorkomen:
    https://www.everydayhealth.com/diet-...l-supplements/
    https://www.sciencedaily.com/release...0924080026.htm

Wat slikken jullie van pillen/supplementen?
    Laatst gewijzigd door whirlpool123; 24 oktober 2019 om 20:48

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik neem ook vitamine d sinds vorige maand, elke dag een pilletje Fultium.
    Ik laat zeker om de 2 jaar eens mijn bloed testen, laatste keer was begin september. Alles ok, behalve (net zoals 2 jaar daarvoor) een tekort een vitamine D. Ondanks dat ik tijdens mijn verlof in augustus 2 weken lang dagelijks uren in de zon heb doorgebracht.
    Vorig jaar nam ik D-cure capsules ipv Fultium. Heb toen ook eens een magnesium(Promagnor) kuur gedaan midden in de winter
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik laat jaarlijks mijn bloed controleren, ook enkel een licht vitamine D tekort (vorige maand getrokken), nu ook maandelijks een ampoule.

Ik heb al 20 jaar knieproblemen, van alles geprobeerd (operatie, kiné, supplementen, brace,...) en sinds ik NC2 slik (ook een onschuldig supplement zoals glucosamine) volledig pijnvrij.

Onze huisarts hamert er op dat lokale honing heel gezond is, dus af en toe een lepeltje uit de pot van de lokale imker. Gebeurt helaas nog niet gestructureerd.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een recente meta-analyse stelde vast dat vitamine D supplementen niet helpen tegen hart- en vaatziekten.
    https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2735646

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik neem standaard beta caroteen en omega 3. In de winter ook vitamine d.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik laat jaarlijks mijn bloed controleren, ook enkel een licht vitamine D tekort (vorige maand getrokken), nu ook maandelijks een ampoule.

Ik heb al 20 jaar knieproblemen, van alles geprobeerd (operatie, kiné, supplementen, brace,...) en sinds ik NC2 slik (ook een onschuldig supplement zoals glucosamine) volledig pijnvrij.

Onze huisarts hamert er op dat lokale honing heel gezond is, dus af en toe een lepeltje uit de pot van de lokale imker. Gebeurt helaas nog niet gestructureerd.
    En als de lokale appelboer meer geeft zullen de lokale appels ineens ook heel gezond zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heroixx Bekijk bericht
    En als de lokale appelboer meer geeft zullen de lokale appels ineens ook heel gezond zijn
    Het lijkt me waarschijnlijker dat de lokale imker een vriend of familie is of dat de dokter het belangrijk vindt om lokaal te kopen. Het belangrijkste is volgens mij dat die dokter regelmatige consumptie van honing belangrijk vindt, maar waar die honing nu eigenlijk vandaan komt maakt minder uit. Al kan ik me wel voorstellen dat verschillende bijensoorten zorgen voor verschillende honing, maar het effect daarvan op de gezondheid zal nog niet onderzocht zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loalwa Bekijk bericht
    Ik neem standaard beta caroteen en omega 3. In de winter ook vitamine d.
    Waarom neem je beta-caroteen? Ik herinner me een studie waarin mensen juist meer kanker kregen door supplementatie, en dan vooral rokers.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Het lijkt me waarschijnlijker dat de lokale imker een vriend of familie is of dat de dokter het belangrijk vindt om lokaal te kopen. Het belangrijkste is volgens mij dat die dokter regelmatige consumptie van honing belangrijk vindt, maar waar die honing nu eigenlijk vandaan komt maakt minder uit. Al kan ik me wel voorstellen dat verschillende bijensoorten zorgen voor verschillende honing, maar het effect daarvan op de gezondheid zal nog niet onderzocht zijn.
    Het voordeel zit effectief wel in de lokale honing. Lokale honing bevat antistoffen voor zaken die lokaal in de lucht zweven. Maw honing uit Zweden bevat dus andere, en minder relevante voor Belgie, antistoffen.
    Ik weet nu niet of dat onderzocht / bewezen is, maar dat is toch wel de "alomgekende volkswijsheid". En vermits uwe dokter het ook zegt zal het wel waar zijn? (hoop ik)

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Het voordeel zit effectief wel in de lokale honing. Lokale honing bevat antistoffen voor zaken die lokaal in de lucht zweven. Maw honing uit Zweden bevat dus andere, en minder relevante voor Belgie, antistoffen.
    Ik weet nu niet of dat onderzocht / bewezen is, maar dat is toch wel de "alomgekende volkswijsheid". En vermits uwe dokter het ook zegt zal het wel waar zijn? (hoop ik)
    Kijk dit is interessant! Blijkbaar zijn het de pollen die lokaal in de lucht zweven en de theorie is dan dat je lichaam een tolerantie opbouwt tegen die allergenen omdat ze slechts in kleine hoeveelheden aanwezig zijn in de honing. Het is dus je lichaam die de antistoffen aanmaakt.
    Het was Mulans dokter die dit zei. https://www.healthline.com/health/al...s/honey-remedy vermeldt twee studies. Een studie die geen verschil merkt (gepasteuriseerde, lokale honing) en een tweede studie die wel een verschil merkt. De tweede studie heeft 28 vrouwelijke deelnemers die al allergisch aan pollen waren (en dus antihistamines toegediend kregen) en dat was geen lokale honing. Na wat te zoeken op het internet lijkt daar dus geen bewijs voor te bestaan.

edit:
    Voor de duidelijkheid haar dokter zei dat de honing gezond is, wij hebben hier uit afgeleid dat dit is wat hij daarmee bedoelde maar dat weten we eigenlijk niet.
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 25 oktober 2019 om 12:20

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik neem dagelijks Ferricure.
    Mijn ijzer-waarden waren binnen de norm, maar ik vond ze toch aan de lage kant en voelde mij ook geregeld moe.
    Ik heb de oplossing (voor mij) alvast gevonden.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik vind er nu ook geen objectievere artikels van terug, maar het zou inderdaad te maken hebben met de lokale fauna en flora die "gezonder" is dan supermarkthoning. Bij allergieën raadt ze het aan (natuurlijk gecombineerd met medicatie, ze is geen beul ;p) en bij verkoudheid om de keel te smeren omdat hoestsiropen niet gezond/effectief blijken te zijn.
    Het kan in elk geval geen kwaad, mocht het dan toch niet helpen. Maar zij zweert alvast bij honing en vitamine D

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na trainingen een proteine-shake. En één keer per jaar een magnesium kuur.
    Vitaminen e.d. haal ik uit m'n dagelijkse fruit en groenten.

Bloed wordt af en toe gecontroleerd en ziet er goed uit.
    Don't think you are, know you are...

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dagelijks vitamine D (ik komt te weinig in de zon) en Calcium (ik drink geen melk, eet amper kaas,...).
    Money always returns to its true owners.
    Volatilty mean reverts but contango losses are forever.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Niets!
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten