AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Overmatig cannabisgebruik

Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier zou plaatsen maar uiteindelijk zit ik hier anoniem, dus wat boeit het.

Ik ben 34 jaar en blow nu al sinds mijn 17-18. Waar het vroeger om sporadisch gebruik ging is dit sinds mijn 20ste toch naar vrijwel dagelijks gegaan. (Soms zaten er tussenpauzes van enkele weken in)
    Sinds een tweetal jaren woon ik terug alleen en sindsdien is mijn gebruik enorm de hoogte in geschoten. 2-3 joints op werkdagen zijn geen alleenstaand feit meer en op weekenddagen is neigt dit zelfs naar 5-6 per dag. Dat wil dus ook zeggen dat ik op het einde vd dag geen klop heb uitgevoerd.
    Ik heb een goede job met verantwoordelijkheid en ik wil niet ooit op een punt komen dat ik die ga kwijt spelen en dus wil ik stoppen. Niet verminderen maar stoppen.
    Echter verwacht ik mij ook aan een drang naar nicotine, sigaretten kunnen hier een soelaas bieden, al is dit ook niet de ideale methode.
    Cannabis is niet zo onschuldig als men altijd denkt, dat besef ik maar al te goed.
    Ik ben ooit gestopt geweest voor een maand maar toen toch terug ‘hervallen’.

Zijn er nog mensen die in deze situatie hebben gezeten ooit en die tips hebben?

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben jaren geleden gestopt met cannabis (en andere zwaardere smeerlapperij maar dit doet niets terzake) cold turkey na een lange verslaving.
    Maar mocht ik nu in dit scenario zitten, zou ik opteren voor een esigaret/vapor met 3mg nicotine liquid met cannabissmaak (geen thc, cbd mag)
    Je moet er wel een paar proeven want er zit veel verschil in smaak tussen. Spacecake van dvtch vind ik persoonlijk niet slecht van smaak maar dit is dan weer even iets anders dan de gewone cannabissmaken.
    Als je de overgang gemaakt hebtkan je van daaruit afbouwen.

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vapen kan idd een oplossing zijn, al zal ik toch eerder voor een sigaretje opteren denk ik. Maar al bij al niet verkeerd om de drang te laten afnemen door op tijd en stond een peukje?

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Probleem is dat je uw verslaving gaat verschuiven van cannabis naar sigaretten en dat is ook redelijk moeilijk om mee te stoppen.
    Met vapen kan je er al een stap tussenuithalen.
    Maar je moet doen waar jij u het comfortabelste mee voelt. Alleen dan zal het lukken.

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    146 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vapen kan idd een oplossing zijn, al zal ik toch eerder voor een sigaretje opteren denk ik. Maar al bij al niet verkeerd om de drang te laten afnemen door op tijd en stond een peukje?
    Ik was eerst een hele tijd overgeschakeld op een vaporizer. Daar heb je al de vetzakkerij van de tabak al niet meer.

Zo stelselmatig afgebouwd, het zit toch vooral tussen je oren een cannabis verslaving. In het begin is het wel even doorbijten, ik was rap geprikkkeld en kon niet veel verdragen.

Blow je altijd alleen? Mijn probleem was dat het meerendeel van mijn maten ook pafte, dat maakt het nog net iets moeilijker.

In ieder geval veel succes, makkelijk is het alvast niet.

Edit: moest je toch de e-sigaret weg op gaan kan ik de hexa 2.0 aanraden. Is wel met voorgevulde pods met 20mg. Als ik zin krijg in een sigaret trek ik daar een paar x van. Ik kom in mijn geval 3 dagen toe met 1 pod (uiteraard afhankelijk van hoeveel je er aan sleurt). Die pods kosten €8 voor 2. In mijn geval nog steeds goedkoper dan sigaretten.
    Xbox Live: kTs Yones

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik zou vooral medisch advies zoeken, een afspraak met een psychiater, je huisarts, voor mijn part de anti tabakslijn of hoe het ook mag heten....

Meestal wordt er geadviseerd om gemonitord (wekelijks op consultatie) en met behulp van lichte medicatie (angstremmer bvb) te stoppen.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik zou vooral medisch advies zoeken, een afspraak met een psychiater, je huisarts, voor mijn part de anti tabakslijn of hoe het ook mag heten....

Meestal wordt er geadviseerd om gemonitord (wekelijks op consultatie) en met behulp van lichte medicatie (angstremmer bvb) te stoppen.
    Dit dus.

Uw joints gewoon inruilen voor sigaretten is alles behalve een oplossing.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben beginnen blowen op mijn 15de ongeveer en al snel nogal veel (dagelijks, zelfs 's middags op school tijdens de middagpauze). Ik ging toen (vooral vanaf mijn 16de) ook wel veel uit en deed ook ander zwaarder spul, al is dat nooit problematisch geweest.

Blowen echter wel, want op de duur blowde ik ook gemakkelijk 3 à 4 joints op weekdagen, en het dubbele in het weekend. Veel samen met vrienden, maar ook veel alleen, tijdens het gamen.

Op een bepaald moment was er sprake om een lange verre reis te maken met mijn toenmalige vriendin (+- 1 maand), en de gedachte dat ik toen niet alle dagen (laat staan een maand lang) zou kunnen blowen, kreeg ik het benauwd van. Op dat moment heb ik beseft dat het echt niet meer kon, en ben ik cold turkey gestopt (was toen zo een jaar of 21 denk ik). Sindsdien (ben nu 38) geen joint meer aangeraakt, ondanks dat sommige vrienden nog steeds dagelijks blowen (al heb ik er niet veel contact meer mee door drukke job en gezin).

Ik rookte toen ook wel, dus de nicotine had ik wel nog door het roken, wat het mss wel makkelijker maakte. Gelukkig een 7tal jaar geleden ook gestopt met roken. Nu zuip ik alleen nog te veel

Maar ik ben blij dat ik er wel vrij snel en vroeg vanaf ben geraakt. Want zoals jij zie ik in mijn omgeving veel mensen, die nog steeds dagelijks veel blowen, en na zo een lange periode lijkt het me echt moeilijker om er vanaf te geraken. Ik was rond de 20 en dus nogal "flexibel", op je 35ste lijkt het me moeilijker. Dus lijkt hulp zoeken me toch mss wel een goed plan, want wanneer je poging om te stoppen mislukt, is het nadien wellicht nog moeilijker om opnieuw een poging te wagen. Maar het smoren vervangen door roken of vapen zou ik niet doen. Je ruilt het ene verslavende in voor het andere.

Enige wat ik jammer vind, is dat ik niet af en toe toch eens een jointje kan smoren met vrienden, maar de schrik om weer hooked te zijn zit er bij mij wel in, zelfs na al die jaren, dus doe ik het gewoon niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na jaren dagelijks blowen ben ik 1,5 maand geleden volledig gestopt (Ik ben midden de 30 nu). 1-3 na het werk, tijdens het weekend ook 5-6.
    De fysieke drang naar nicotine was na een weekje weg maar het was wel doorbijten. Het was het mentale aspect dat moeilijker was voor mij. Wat doe je als je een slechte dag hebt? Een tegenslag?
    De grootste vraag: Wat doe je in godsnaam met al die tijd die vrijkomt..? Die tijd invullen was het moeilijkste voor mij. Ik volg nu Duitse les, ga trainen, speel gitaar en probeer actief te blijven ipv absoluut niets te doen.

Zoals eerder aangehaald, ik zou de verslaving niet verschuiven. Geen excuses zoals 'Ik ben op zn minst gestopt met blowen'
    Zorg dat je activiteiten hebt om al die tijd in te vullen en je komt er wel. Maar je moet wel met volle overtuiging er aan beginnen. Ik ben dikwijls gestopt terwijl ik dacht 'We zien wel..'

Veel succes!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben een eeuwigheid geleden gestopt met Cannabis en was echt heel moeilijk om vanaf te geraken , maar het is me gelukt en zal het nooit meer roken , das echt brol.

Ik ben ook gestopt met roken , dat is ook heel moeilijk maar wel makkelijker dan cannabis .

Ik drink ook geen Coca cola meer das ook brol , heel slecht voor uw gezondheid , ze hebben overlaatst op tv gezegd dat cola drinken even slecht voor het lichaam is als roken .

Vapen heb ik nog nooit gedaan en zal het nooit doen.

Jimz's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit ook in dezelfde situatie. het stoppen lukt me niet echt goed.
    2 weken ingevuld met wat fitness en fietsen, maar daarachter kont die drang van eentje kan geen kwaad en bam.. we zijn weer vertrokken.
    Twitch.tv/Sumtinwon // Find me on 9Lives Discord or pm for My discord.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Hulp zoeken man. Er zijn er genoeg die 5 sigaretten smoren per dag en dat is gewoon een dikke verslaving. Ontkennen heeft geen zin. Alleen moet je je laten begeleiden (google it) samen met angstremmers. Onderdrukte gevoelens zullen effectief boven komen.

Maat van mij wou stoppen toen zijn vriendin zwanger was. Dat ging niet want hij deed het al 15 jaar. Het kind is ondertussen al 10 jaar en meneer smoort nog altijd 5-6 toepen per dag.

Dat is dus levenslang voor die man. Probleem: al 2maal controle gekregen overdag en al 2maal dus zijn rijbewijs kwijt gehad. 3e keer gaan ze er volgens mij niet meer mee lachen (recidivist) maar voor die man is het al lang veel te laat.

Iemand die drinkt voor zijn werk is even erg als iemand die ‘s morgens voor zijn werk zijn cannabis nodig heeft. Als je het nodig hebt, ben je verslaafd. En dan moet er iets gebeuren.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Als je het nodig hebt, ben je verslaafd. En dan moet er iets gebeuren.
    Niet volgens deze wijze persoon.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je wilt stoppen met cannabis, maar daarmee hoef je je verslaving niet te verschuiven.

Ik spreek uit ervaring. Ik rook sinds m'n 15e, en sinds m'n 19e dagelijks. Ik ben nu 25, en doe dit nog steeds. Qua andere drugs drink ik eigenlijk zo goed als nooit (2 stella's per maand, en da's al veel), enkel is er 1 weekend per jaar dat ik wel andere dingen gebruik, maar dat blijft ook bij 1 keer per jaar.

Nu, het hangt er allemaal vanaf hoe je het onder 'controle' kunt houden en hoeverre het effect heeft op u persoonlijk. En daarbij is elke situatie anders. Ik heb er eigenlijk geen problemen door en functioneer perfect, maar ik besef ook wel dat het een 'verslaving' is. Cannabis is geestelijk verslavend, terwijl nicotine lichamelijk verslavend is. En daar zit 'm een (serieus) addertje onder het gras.

Ik blow uit gewoonte. Even niks te doen, of s' avonds na een drukke dag even uitblazen. De verslaving hierbij is dat dat een vast ritueel is geworden. Maar als ik een drukke dag heb, op reis ben of niet thuis ben en niets bij heb rook ik niks, en daar heb ik geen probleem mee. Bij sigaretten is dat wel wat anders. Daarvoor rij ik s' nachts naar de nachtwinkel want ik wil niet opstaan zonder sigaretten.

Ik ben ooit anderhalf jaar gestopt met sigaretten roken, maar bleef joints roken met tabak. Uiteindelijk ging ik gewoon meer blowen, puur uit drang naar nicotine. Dus ben ik maar terug gestart met sigaretten, ghehe.

Stop gewoon met tabak. Da's eigenlijk de grootste factor waardoor je rookt. De cannabis zelf zit tussen uw oren en is uit gewoonte. Gewoonte om even te ontspannen. Gewoonte om een kwartier niks te doen. Maar die gewoonte is makkelijker te doorbreken dan de drang naar nicotine. Als je die nu gaat vervangen ben je niet van je verslaving af.

Cold Turkey is de enige manier als je van alles af wilt. Als je dan nog eens cannabis wilt gebruiken moet je ofwel vapen, ofwel aanvaarden dat je verslaafd kan geraken aan tabak.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten