Pagina 3 van 3 Eerste 123
    kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben niet voor legalisatie , doordat de drempel voor kinderen lager word en er veel meer zal gebruikt worden.

Cannabis , maakt uw korte termijn geheugen kapot en je word er ook simpel van zeker op lange duur en psychoses zijn de hel en een opname in psychiatrie is noodzakelijk voor het probleem op te lossen en je zit voor de rest van uw leven vast aan olanzapine wat ook niet makkelijk is om mee te leven , daar krijg je extreme vermoeidheid van .Ik moet om 21U men bed in anders ben ik een wrak.

Het is ook heel verslavend en heel duur , de longen zien hard af van het hoge teergehalte , het is allemaal beter dat je er gewoon vanaf blijft.

Het sociaal leven is ook alleen maar cannabis roken en voor de rest niks meer lol
    Olanzapine tegen wat is dat juist, tegen stemmen horen of iets anders?

SteakFriet's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben niet voor legalisatie , doordat de drempel voor kinderen lager word en er veel meer zal gebruikt worden.

Cannabis , maakt uw korte termijn geheugen kapot en je word er ook simpel van zeker op lange duur en psychoses zijn de hel en een opname in psychiatrie is noodzakelijk voor het probleem op te lossen en je zit voor de rest van uw leven vast aan olanzapine wat ook niet makkelijk is om mee te leven , daar krijg je extreme vermoeidheid van .Ik moet om 21U men bed in anders ben ik een wrak.

Het is ook heel verslavend en heel duur , de longen zien hard af van het hoge teergehalte , het is allemaal beter dat je er gewoon vanaf blijft.

Het sociaal leven is ook alleen maar cannabis roken en voor de rest niks meer lol
    Ik betwjfel sterk of die psychoses en hoe jij ze omschrijft iets met de cannabis te maken hebben. Dit gebeurt mss bij 1-100. Ik denk ook dat dit genetische aanleg is zoals alles.

Korte termijn geheugen kapot en simpel van worden betwijfel ik ook ten zeerste.. je wordt er voornamelijk tam van dat wel. En dat je op dat moment niet meer zo goed nadenkt is gwn door de high en moet je al ver weg steken. Ik heb nooit iets aan mijn iq ofzo gemerkt van de cannabis en heb een goede professionele loopbaan afgelegd toen ik het meeste smoorde.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Olanzapine tegen wat is dat juist, tegen stemmen horen of iets anders?
    Anti psychose medicatie

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteakFriet Bekijk bericht
    Ik betwjfel sterk of die psychoses en hoe jij ze omschrijft iets met de cannabis te maken hebben. Dit gebeurt mss bij 1-100. Ik denk ook dat dit genetische aanleg is zoals alles.

Korte termijn geheugen kapot en simpel van worden betwijfel ik ook ten zeerste.. je wordt er voornamelijk tam van dat wel. En dat je op dat moment niet meer zo goed nadenkt is gwn door de high en moet je al ver weg steken. Ik heb nooit iets aan mijn iq ofzo gemerkt van de cannabis en heb een goede professionele loopbaan afgelegd toen ik het meeste smoorde.
    Mijn broer heeft geen psychose gehad en ik wel en niemand anders in de familie hoor.

Korte termijn geheugen is al bekend van als ik kind was , dat jij dat niet weet stel ik mij serieus vragen bij hoor.

Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet weet dat je simpel word van weed ? Sorry

Toen ik opgenomen was , heeft de psychiater het ook tegen mijn ouders gezegd dat het van weed te roken is , en er heel veel mensen opgenomen worden door de weed .

Dit is een copy paste van site ff gegoogled : Het korte termijn geheugen
    De hippocampus heeft een belangrijke functie bij het korte termijn geheugen en niet bij het langer termijn geheugen, deze worden opgeslagen in de cortex (een andere deel van de hersenen). Bij het korte termijn geheugen gaat het vooral om het opslaan van informatie maar ook van het ophalen van op korte termijn gebeurde dingen.

link : https://mens-en-samenleving.infonu.n...-cannabis.html

Depressie

Andere studies tonen aan dat frequent gebruik van cannabis door adolescenten de kans op depressieve klachten vergroot

Andere ziekten

Een Amerikaans onderzoek uit 2009 toonde een mogelijk verband aan tussen het langdurig gebruik van cannabis en het risico op een bijzonder agressieve vorm van teelbalkanker.[29] Eerdere onderzoeken toonden al aan dat door cannabisgebruik de kwaliteit van het sperma en de productie van testosteron afnemen.[30] Na korte tijd treedt er reeds herstel op.

Psychosen en schizofrenie

Onderzoek toont aan dat het gebruik van cannabis een sluimerende psychose, of hallucinaties kan oproepen.[20] Cannabis met een sterkere THC-concentratie, met name skunk, blijkt nog veel meer psychose-uitlokkend te zijn.[21][22] Acute psychoses samenhangend met cannabisintoxicatie zijn meestal voorbij na maximaal een week abstinentie. Maar soms kunnen zich geruime tijd daarna nog psychotische episodes voordoen die de kenmerken hebben van acute schizofrenie.[12] Langdurig (meer dan twee jaar) cannabisgebruik kan de aanzet geven tot psychoses en schizofrenie bij mensen met aanleg voor deze ziekten.[23][24][25] Cannabisgebruik door mensen met psychose kan leiden tot plotselinge gedragsveranderingen, zoals een toegenomen neiging tot geweld, criminele activiteiten, wantrouwen en hallucinaties.[12]

De kans op een ziekte als schizofrenie wordt deels bepaald door genetische factoren. Een recente Britse studie toont bovendien aan dat dezelfde genetische factoren die een rol spelen bij het krijgen van schizofrenie mogelijk ook leiden tot een frequenter gebruik van cannabis.[26] Dit suggereert dat frequent cannabisgebruik ook een gevolg kan zijn van de genetische aanleg tot schizofrenie. Maar sluit niet uit dat het ook een uitlokkend effect kan hebben bij mensen die een genetische aanleg voor de ziekte hebben

Over de aanleg wil ik het nog even hebben , hoe kan ik weten of dat ik aanleg als niemand in men familie het gehad heeft?

Ik kon het niet weten en zo zijn er veel mensen en dan kan je prijs hebben.

BAARN - Roken maakt dommer, zo concluderen onderzoekers in het wetenschappelijke tijdschrift PNAS. Tieners die regelmatig blowen voor hun 18e, blijken op 38-jarige leeftijd een lager IQ te hebben.

Een team onderzoekers van King's College, University of Otago en Duke University analyseerde de gegevens van 1037 inwoners van Nieuw-Zeeland. Zij werden van hun geboorte tot hun 38e gevolgd. Hun intelligentie, geheugen en concentratie werden gemeten op de leeftijd van 7, 9, 11 en 13 jaar. Bovendien werd naar hun cannabisgebruik gevraagd toen ze 18, 21, 26, 32 en 38 jaar waren.

Schade
    De schade bleek het grootst bij deelnemers die voor hun 18e waren begonnen met blowen. Zij hadden vaker problemen met hun geheugen en concentratie. Tegen de tijd dat ze 38 jaar waren, was hun IQ gemiddeld met 8 punten teruggelopen. Zelfs als ze later stopten met blowen, herstelde de achteruitgang van hun intelligentie zich niet meer. Bij mensen die op latere leeftijd cannabis gingen gebruiken, leek het IQ niet lager te worden.

Oorzaak
    De achteruitgang in intelligentie werd niet veroorzaakt door een gebrek aan opleiding, alcohol of het gebruik van andere drugs. Tieners zijn waarschijnlijk kwetsbaarder voor de schadelijke effecten van cannabis dan volwassenen omdat hun hersenen nog in ontwikkeling zijn.

De resultaten van dit onderzoek zijn gepubliceerd in de Proceedings of the National Academies of Sciences.

weed roken voor 18j verlaagt IQ link : https://www.gezondheidsnet.nl/geest/blowen-verlaagt-iq

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteakFriet Bekijk bericht

Dat is allemaal persoonlijk natuurlijk, ik ken er die af en toe (wekelijks/paar keer per maand) eens wiet roken met de vrienden voor de gezelligheid en daar heeft er niemand last van. Dan ken ik er die quasi dagelijks roken of ze geraken niet meer in slaap en staan stijf van de stress. Daarvan zijn er wel een paar die met problemen zitten (die vaak dieper gaan dan de wiet zelf)

Van huisartsen heb ik al verschillende dingen gehoord: een vriend van mij zijn ouders waren er op uitgekomen dat hij af en toe wiet rookte: advies vd huisarts: "laten doen, zorgen dat het veilig gebeurde (achteraf niet rijden enz.) in beperkte mate kan het geen kwaad".

Een andere huisarts daartegen had al veel psychoses gezien door wiet en raad dan altijd aan om er van af te blijven. Ik ken dan ook nog iemand die na een paar trekjes bijna opgenomen is geweest in de psychiatrie. Legalisering voor mijn part alleen maar voor medisch gebruik (olie/pil vorm) en onderzoek.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Natuurlijk iedereen reageert er anders op, maar je kan het niet weten op voorhand hoe het ga aflopen.

Ik wist totaal niet dat ik psychose ervan zou krijgen , hoe kon ik het weten?Ik had niemand in men familie dat het ooit heeft gehad.

Ik raad aan van het te laten voor wat het is echte voordelen heeft het niet en het is en blijft duur .
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Natuurlijk iedereen reageert er anders op, maar je kan het niet weten op voorhand hoe het ga aflopen.

Ik wist totaal niet dat ik psychose ervan zou krijgen , hoe kon ik het weten?Ik had niemand in men familie dat het ooit heeft gehad.

Ik raad aan van het te laten voor wat het is echte voordelen heeft het niet en het is en blijft duur .
    Inderdaad, beste is om er gewoon af te blijven maar jongeren denken vaak niet zo rationeel en laten zich leiden door vrienden enzo. Als je in een vriendenkring/omgeving zit waar wiet roken doodnormaal is, dan ga je daar niet zomaar tegenin. De hedendaagse media helpen daar ook niet echt mee, in veel series / films /... wordt wiet als heel onschuldig afgebeeld.

Daarom dat ik geen algemene legalisering wil, voor elke 100 mensen die er geen probleem mee hebben zullen er wel een paar zijn die er mee in de problemen geraken. En gezien het voor die 100 mensen geen echt voordeel oplevert, vind ik het niet te verantwoorden.

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    En hoe gaat het ermee? Nog steeds gestopt?
    Het gaat al bij al best goed, ik ben nog steeds gestopt. Mis ik het? Soms wel, soms denk ik wel eens 'nu zou het wel leuk zijn om te blowen en te chille in de zetel'. Maar het is niet zo dat ik een constante drang heb en aan niets anders meer denk, toch flitst die gedachte elke dag wel eens door mijn hoofd.
    Ik heb de sigaretten links laten liggen maar af en toe vape ik wel eens enkele teugen.
    Het slapen gaat de ene nacht goed, de andere nacht word ik enkele malen wakker.
    Hoe graag ik ook naar een fase zou willen gaan waar ik af en toe in het weekend met enkele vrienden nog wel eens blow denk ik toch dat ik het gewoon volledig links ga laten liggen.

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neutrofiel Bekijk bericht
    Inderdaad, beste is om er gewoon af te blijven maar jongeren denken vaak niet zo rationeel en laten zich leiden door vrienden enzo. Als je in een vriendenkring/omgeving zit waar wiet roken doodnormaal is, dan ga je daar niet zomaar tegenin. De hedendaagse media helpen daar ook niet echt mee, in veel series / films /... wordt wiet als heel onschuldig afgebeeld.

Daarom dat ik geen algemene legalisering wil, voor elke 100 mensen die er geen probleem mee hebben zullen er wel een paar zijn die er mee in de problemen geraken. En gezien het voor die 100 mensen geen echt voordeel oplevert, vind ik het niet te verantwoorden.
    Idd in mijn vriendengroep rookte ook iedereen weed en het kon allemaal toch geen kwaad .

Ik heb nog 2 kameraden dat opgenomen zijn .

Ik wil ook geen legalisering , vroeger wou ik dit natuurlijk wel , maar nu ik wat ouder en wijzer ben liever niet .

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net dit topic gevonden. Ben 41 jaar, en ben gestopt rond mijn 30. Had waarschijnlijk nooit geraakt waar ik nu sta als ik was blijven roken ...

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sgt Spoon Bekijk bericht
    Net dit topic gevonden. Ben 41 jaar, en ben gestopt rond mijn 30. Had waarschijnlijk nooit geraakt waar ik nu sta als ik was blijven roken ...
    Idd daar mag je zeker van zijn , dit geld voor mij ook net zoals al de anderen dat stoppen met weed roken.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Het gaat al bij al best goed, ik ben nog steeds gestopt. Mis ik het? Soms wel, soms denk ik wel eens 'nu zou het wel leuk zijn om te blowen en te chille in de zetel'. Maar het is niet zo dat ik een constante drang heb en aan niets anders meer denk, toch flitst die gedachte elke dag wel eens door mijn hoofd.
    Ik heb de sigaretten links laten liggen maar af en toe vape ik wel eens enkele teugen.
    Het slapen gaat de ene nacht goed, de andere nacht word ik enkele malen wakker.
    Hoe graag ik ook naar een fase zou willen gaan waar ik af en toe in het weekend met enkele vrienden nog wel eens blow denk ik toch dat ik het gewoon volledig links ga laten liggen.

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
    Keep going!

Ik ga juist dezelfde situatie door.
    Normaal zat ik nu dus met vrienden samen eentje te smoren.
    PSN : Petit_bandit

'Cause life is a lesson, you'll learn it when you're through!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DE_Stesses Bekijk bericht
    Keep going!

Ik ga juist dezelfde situatie door.
    Normaal zat ik nu dus met vrienden samen eentje te smoren.
    Volhouden , het zal u beloont worden hoor .

Geloof mij maar , only the strong survive .

Veel geld in uw zak !

Algorithm's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier zou plaatsen maar uiteindelijk zit ik hier anoniem, dus wat boeit het.

Ik ben 34 jaar en blow nu al sinds mijn 17-18. Waar het vroeger om sporadisch gebruik ging is dit sinds mijn 20ste toch naar vrijwel dagelijks gegaan. (Soms zaten er tussenpauzes van enkele weken in)
    Sinds een tweetal jaren woon ik terug alleen en sindsdien is mijn gebruik enorm de hoogte in geschoten. 2-3 joints op werkdagen zijn geen alleenstaand feit meer en op weekenddagen is neigt dit zelfs naar 5-6 per dag. Dat wil dus ook zeggen dat ik op het einde vd dag geen klop heb uitgevoerd.
    Ik heb een goede job met verantwoordelijkheid en ik wil niet ooit op een punt komen dat ik die ga kwijt spelen en dus wil ik stoppen. Niet verminderen maar stoppen.
    Echter verwacht ik mij ook aan een drang naar nicotine, sigaretten kunnen hier een soelaas bieden, al is dit ook niet de ideale methode.
    Cannabis is niet zo onschuldig als men altijd denkt, dat besef ik maar al te goed.
    Ik ben ooit gestopt geweest voor een maand maar toen toch terug ‘hervallen’.

Zijn er nog mensen die in deze situatie hebben gezeten ooit en die tips hebben?
    Ik heb geen van de reply's gelezen omdat het prolly 90% idiot comments gaan zijn van idiot people.

Anyhow ik ben zelf altijd al een verstokte blower geweest. Ben er 31 (dam voelt kut om te typen lol), ben ook redelijk succesvol geweest in een vorige carriere, en ben net iets nieuw gestart, met ook deftige verantwoordelijkheden etc.
    Wat ook uz redenen zijn om te stoppen, (De uwe vind ik maar lame, zolang ge niet stoned op uw job zit. In uw vrije tijd doe je uiteindelijk wat je zelf wil) de realisering dat het allemaal niet zo onschuldig is, vind ik goed. Want dat is het niet. Er zijn er hier prolly al een paar zwammers dit aan het bol discucieeren, maar cannabis dagelijks roken, is niet gezond.

Ik persoonlijk heb geen problemen met cold turkey stoppen. Dat is mijn voordeel. Hoewel ik er wel altijd 1 week goe van afzie, en dan een tweede week wat onrustig ben. Iets wat mij, de laatste keer ik een pauze heb ingelast, enorm heeft geholpen is CBD.
    Tegenwoordig opteer ik soms, wanneer ik terug kom van het werk, voor een CBD joint. Wat raar is, vermits dit al een ritueel is van dag 1 dat ik werk.
    Iniedergeval, als ge de tabak er wilt uitlaten, probeer dan gewoon CBD te roken met een pijpje. Dan geraakt ge ook van uw nicotine af. Smaakt geweldig, geeft ook een rustgevend gevoel. Het doet iets, maar ge bent wel nuchter, zit ook een nihil percentage aan THC in. Denk eender aan rustgevend effect a la een kamille thee. Heel in de achtergrond, maar wel voelbaar.

Ge kunt het gewoon bestellen op het inet, en de postbode komt het in uw brievenbus knallen. Winkels zijn duur in Brussel etc. Ik heb het geluk dat ik iemand ken die het importeerd vanuit het buitenland en het hier distribueerd.
    Maar ik heb ondertussen al op verschillende buitenlandse shops gekocht, zonder problemen. Wel zien dat het -0,2% THC is, anders laten ze het op de douane niet door.
    We're young, we're supposed to drink too much. We're supposed to have bad attitudes and shag each other's brains out. We are designed to party. Yeah, so a few of us will overdose, or, go mental, but Charles Darwin said you can't make an omelet without breaking a few eggs. We had it all. We fucked up, bigger, and better than any generation that came before us! WE WERE SO BEAUTIFUL! We're screw ups. I'm a screw up. And I plan to be a screw up, until my late twenties, maybe even my early thirties.

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    149 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Algorithm Bekijk bericht
    Ik heb geen van de reply's gelezen omdat het prolly 90% idiot comments gaan zijn van idiot people.

Jou comment heeft nochtans ook een groot ‘idioot’ gehalte.

Pro tip: iets minder de ‘man’ proberen uithangen, zo kom je al meteen een pak sympathieker over.
    Xbox Live: kTs Yones
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten