Pagina 1 van 3 123 Laatste

Discussie: Rc thread

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0

Rc thread

Omdat de vorige gesloten is en ik wel wat vragen heb, heb ik een nieuwe aangemaakt.

In mijn tienerjaren, was ik met rc wat bezig, toen had ik een on-road en off-road elektrisch wagen. Later wilde ik graag overstappen naar nitro, maar omdat ik toen een brommer had gekocht, was er geen budget meer voor en ben ik ook wat gestopt met rc.

Nu 12 jaar later, begin het wel wat terug te kriebelen en ben ik wat aan het rondzien. Toen ik 15 was, wilde ik graag een 1/8 nitro truggy kopen en was ik ook eens aan het rondzien voor velden en clubs. Mijn idee nu is dan ook hetzelfde als toen ik 15 jaar was.
    Maar na wat opzoek werk, merk ik 12 jaar later dat veel zaken zijn verdwijnen. Winkels waar ik vroeger ging zijn weg, alsook de plaatsen met parcours.

Hierbij dus de vraag of er hier op de forum nog mensen zitten die actief zijn met rc cars en mij wat tips kunnen geven waar je ergens regio de kempen (net over de grens in nederland mag ook) wat kunt uitleven met een 1/8 nitro truggy en goede winkels kent voor advies.

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    de traxxas winkel in lommel is een goede zaak. Nitro wordt tegenwoordig niet meer zo geapprecieerd vanwege het geluid, maar electro is volgens mij ook een pak meer fun. Ikzelf heb een traxxas e-maxx brushed, een slash 4wd brushless met TSM en een 1/16 summit voor mijn jongste.

zeerr actief ben ik er wel niet mee, maar het zijn wel stuk voor stuk fijne wagens. als ik nu zou kiezen zou een e-revo mijn 1e keuze zijn, maar de nieuwe rustler 4*4 (https://traxxas.com/products/landing/rustler-4x4-vxl/) komt zo dichtbij de e-revo dat ik eerder deze zou nemen omdat die een pak goedkoper is.
    There's no such thing as too much snow

iTrader
    0
    traxxas winkel in lommel ben ik tegengekomen, die hebben ook nog een winkel in Nederland, in mijn geval is dat even ver. Traxxas kom je wel vaak tegen als merk en vind je praktisch ook overal. Ik zie dat Modelbouwcenter Baillien er nog steeds is, dat is momenteel het dichtsbijzijnde voor mij, maar ik ben daar zelf nog nooit geweest.
    .
    Zelf zou ik het liefst nitro kiezen, omdat ik zelf al ervaring heb met electro (wat uiteraard ook plezant is) en liefst nu is nitro wil proberen (heb vroeger ook al eens met die wagens gereden en beleving is toch weer iets anders).
    Maar het is zoals je zegt, ik denk ook door het geluid dat je vrij beperkt bent waar je kunt gaan "bashen", alsook kom ik vaker tracks tegen waar er enkel electro is toegelaten. Daarmee mijn vraag hier of er in de regio kempen nog wel een "draagvlak" is voor 1/8 nitro truggies. Als er hier zijn met een 1/8 nitro, kunnen die wat tips geven waar je goed kunt gaan rijden of leuke tracks zijn.
    Anders zal het meer richting een electro gaan en was ik ook al naar traxxas aan het kijken of een HPI trophy flux truggy.

iTrader
    1 (100%)
    Mijne maat zegt dat traxxas niet goed is , die rijd al heel zen leven.

Ik heb een HPI Nissan GTR35 zeer content van , Mijn volgende word een Serpent Buggy .

Ik heb ook nitro gehad en dat is zalig , dat zou ik ook wel terug willen echt genieten dat geluid is hemels.

Kwa parcours in Kampenhout is er 1 , maar das voor buggy's en enkel electro denk ik .Ik denk niet dat je met Nitro daar mag rijden.

Goeie merken van RC is Serpent,HPI,Kyosho,Tamiya, en nog velen dat ik de naam vergeten ben.

In Maastricht is een goede winkel Shamrock juist over de grens , in Kampenhout is ook een winkel , maar niet tevreden van.

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    en ik zeg dat traxxas wél goed is, en vooral onderbouw ik dat niet

het ene merk is goed voor de ene, het andere voor iemand anders, het is gewoon wat je zoekt. ik vind trxxs goed omdat ze waterproof/resistant zijn out of the box en makkelijk in onderhoud zijn; na het rijden afspuiten met de tuinslang, ff droogblazen met de compressor, wat WD40 hier en daar en klaar!

zoals ik al zei: ik rijd niet veel en dan moet ik ook niet hét van hét hebben, gewoon iets wat me fun bezorgt
    There's no such thing as too much snow

iTrader
    1 (100%)
    Hij zegt dat het speelgoed is , maar ik vind dat persoonlijk ook moeilijk om aan te nemen hoor.

Zolang je niet te goedkoop ga , zal je wel een goede hebben.

Ik ga u wel 1 raad geven met RTR das ready to run die staan soms al heel lang in magazijn en die batterijen zijn versleten , dus daar moet je wel mee opassen.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Traxxas is goed om u te amuseren, dat is zo ontworpen dat de plastic hard kan plooien, en dus ni snel breekt. Eens je competitie rijdt ga je dan beter over naar een echt merk. Maar qua model lijkt een Traxxas dus al heel sterk op de top end autos, en als je een goeie piloot bent en je zet daar de juiste banden op, kan je daarmee volgen. Als er niet teveel grip is. Bij veel grip is teveel flex ni zo goed.

1/10 rijden de meesten Team Associated, XRay of Schumacher
    1/8 zijn er meer goei merken, en rijden de meesten Team Associated, Mugen, Xray, Hotboddies (das ook HPI), Sworkz, Kyosho...

De meest logische keuze voor elke klasse zou zijn:
    1/10 2wd een Team Associated B6.1
    1/10 4wd een XRay XB4 of Team Associated B74, want Asso heeft met de de B74 XB4 identiek gekopieerd

1/8 Sworkz S35-3E of Mugen MBX7 of de Hotboddies

Voor nitro moet je in Helmond NL zijn of in Wallonie, in VL weinig parkoers meer die dat toelaten. Ittre is heel mooi, zoek maar eens Bugg Ittre op fb. Verder is er Meux, Bauffe, Fromelennes... Ittre is enkel electro. Voor nitro kijk je beter naar de "TFort" competitie, das een classement dat alle banen aandoet waar nitro mag gereden worden.

Voor 1/10, kom best eens kijken in RCCZ Zolder, daar is morgen clubrace en dus vandaag ook al volk aant trainen. En als je van de kempen bent: ORRA Arendonk, is ook een levendige club.
    En binnen een paar weken is het een manche van belgisch kampioenschap in MBV Kampenhout. Op de site van MBV staat ook een kalender.

Als het is om vrij te rijden, neem een 1/8. Ga je vaak naar een circuit, koop dan een auto die daar het beste werkt of de meeste mee rijden.

Electronica van Hobbyking is al ok voor te beginnen, dat zijn exacte copies van echte merken. Echte stukken bestel ik bij Wartelle Shop, HK modelbau, EuroRC.

Of als je de winkel wil binnenstappen: Hobbycarshop in Lubbeek, of MCM in Huizingen, maar daar betaal je dan een paar euro meer, maar ze helpen je wel als je beginner bent, en zijn ook op wedstrijden.

Ga gewoon eerst eens naar een wedstrijd kijken, en praat met piloten. En kijk dan uit naar een jonge 2ehands van zo n mannen.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 24 augustus 2019 om 13:26
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ....
    Bedankt, voor de info!!

Wallonië is nu wel te ver voor mij. ORRA in arendonk is te doen, heb gezien dat die morgen ook een clubwedstrijd houden en er nog enkele op de planning, dus daar kan ik wel eens lang gaan. Bij ARRO rijden ze ook enkel electro en schaal 1/10.

Het was vooral om vrij rond te rijden en af en toe eens op een circuit te rijden. Als dan mijn interesse hoger wordt, dan wou ik zien om dan nog een wagen aan te schaffen voor op circuit. Dan is zo een club als ARRO wel tof en kun je daar ervaring delen en wedstrijden mee doen.

Momenteel is de interesse in nitro wat gedaald, omdat ik denk, dat ik teveel wordt door beperkt. Voor vrij rond te rijden heb je hier in de streek wel leuke plaatsen, maar met een nitro ga ik denk ik veel klachten krijgen, terwijl met electro niet het geval zal zijn.

Zoals je ook wat aangeeft, denk ik dat ik voor vrij rond te rijden schaal 1/8 wel toffer is, dus die schaal ga ik wel aanhouden. Maar ben al wat meer electro aan het zien, dan kan ik ook eens kijken bij de merken en modellen dat jij aangeeft.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 24 augustus 2019 om 19:14

iTrader
    1 (100%)
    Die auto merken zijn voor beginner der wel wat over denk ik hoor.Ik denk dat je met hpi of serpent van een 300euro wel al iets heel deftig hebt.

iTrader
    0
    Gewoon wat facebook groepen joinen van RC 2ehands dan, en daar een Mugen mbx6 of 7 ofzo scoren. En de electronica dat je dan nog nodig hebt op Hobbyking bestellen. Maak je lijstje, en vraag eens in een club aan een paar piloten wat deugd en wa ni.
    Maar das waar, dat blijft veel geld om gewoon vrij te rijden. Dat zou ik er ook niet aan geven. Dan zouk veel eerder voor 200 euro een 2ehands Asso b6 kopen waar nen hoop stukken en banden bij zit, en af en toe eens in Arendonk gaan rijden. Alst is voor in den hof zou ik eerder ne quadcopter of nen drone pakken

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Heb jaren 1/8 Nitro buggy en truggy (incl wedstrijden) gereden en daarvoor moet je nu eenmaal in Nederland of Duitsland zijn.
    Je kan terecht in Helmond (super parcours btw), Purmerend, Appingedam, Utrecht etc. Nitro maakt veel geluid, maar met een goede uitlaat is dat geluid dat 100m verder bijna niet hoorbaar is.
    Elektro is bijlange zo tof niet, maar de keuze is volledig te snappen.

Ik heb vorig jaar alles verkocht, anders had ik je wel kunnen helpen...
    De topmerken kost wel wat, maar het einde van het outdoor seizoen komt er aan en dan kan je wel wat topmerken voor veel minder kopen. Een goed onderhouden auto van een seizoen is niet versleten.
    Indien echt interesse kan ik wel eens rondvragen in mijn vriendenkring, ken er wel wat die nog elektro rijden.
    Het verschil in kwaliteit tussen de topmerken en bv een traxxas is wel immens, maar heb in het begin een HPI Vorza gehad bv en dat was een tank (ook qua gewicht natuurlijk) en opzich niets mis mee. Het belangrijkste blijft beschikbaarheid van reserveonderdelen.

De herinneringen

Laatst gewijzigd door HUSKE; 26 augustus 2019 om 10:17

iTrader
    0
    Voor vrij te rijden snap ik da nitro veel toffer is, das zowa als sleutelen aan een mobilette, en wa gaas geven op straat of op een parking is gewoon graaf ja.

Voor competitie heb ik me nog ni gewaagd aan nitro, en zie ik het nut ni. Je moet er bij nitro al veel van kennen en deftig je motor steeds reviseren, om wa deftig gevoel te hebben, en 20 min geen flame out te krijgen. Moest ik een halve ronde wegrijden en daardoor verliezen, kzou mijn klak opfretten. Als je je wedstrijd uitrijdt zonder flameout, rij je in belgie al praktisch top 5 op wedstrijden, ook al pak je elke bocht een meter te wijd. Ik vind dat ewa loterij.

Electro is zoveel power als je wil, en enkel je pillen laden... Op de Tfort in Fromelennes vorig jaar was de top 3 electro 1 sec per ronde sneller dan de nitro. Wij kunnen nu eenmaal meer bezig zijn met de setup van de wagen, ipv aan de motor foefelen. En ik heb dit jaar vooral BK's gereden ipv TFort, om geen 20 min te moeten baanposten in het lawaai van de nitro s. En de helft van die nitro walen rijdt dan nog gelijk nen uitgebroken zot, 10 meter te ver springen, enz. Die bewijzen echt hoe sterk zo ne 1/8 is, geef die ne 1/10 in hun pollen die rijden gene volle ronde En met ne nitro moogt ge ni in Ittre rijden, en das de schoonste baan van Belgie!

Ne maat heeft net een 1/8 onroad electro gekocht. Pancar, zonder vering. Das voor op asfalt dan he. De bandjes goe smeren en gaan. Op 6S, en die trekken op 5 min 7000mAh packs gans leeg! Mijnen buggy heeft al power, maar ik rij daar wel 4 keer zolang mee... Kheb het nog ni int echt gezien, maar da moet zot veel power neerleggen. Een pak sneller dan de nitros zegt em.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 26 augustus 2019 om 17:07

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Klopt hoor, ik raad nitro ook niet aan voor de TS. Je kan beter elektro rijden.
    Wen elektro 1/8 gaat trouwens iets makkelijker stuk, puur door het gewicht van de wagen.

Ik zou als je op circuit wil rijden altijd 1:10 nemen in België.
    Een nitro motor afstellen is overigens niet zo moeilijk indien je deftig materiaal hebt. Ik had quasi nooit een flame out en al helemaal niet op wedstrijd, dan ga je toch voor max performance...

iTrader
    1 (100%)
    Ik kan een Team Durango DEX 210 kopen niet veel mee gereden met een lipo batterij , zender , nieuwe banden,gewoon oplader moet ik kopen.

Schijnt dat die heel goed zijn en ik kan die kopen voor een vriendenprijsje 100€ wat denken jullie??

Alvast bedankt

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mijn ervaring is vooral van de goedkope kyosho's op nitro en de rest op elektro maar als je veel wilt rijden-> elektro.
    Als je veel wilt vijzen->nitro.

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten