Pagina 3 van 3 Eerste 123

Discussie: Rc thread

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Tof en als je niet oppast verslavend. Op een gegeven moment had ik 5-6 rijklare auto’s op de kast staan.
    Een raceklare 1/8 neigt naar de 1500€/stuk en een 1/10 4wd is ook al snel 7-800€ .
    Maar ach, elke minuut was dikke fun, veel gelachen met het team op hotel enzo.
    Denk er ook aan om recreatief er terug mee te starten, 1 1/10de om in zolder te rijden.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tof en als je niet oppast verslavend. Op een gegeven moment had ik 5-6 rijklare auto’s op de kast staan.
    Een raceklare 1/8 neigt naar de 1500€/stuk en een 1/10 4wd is ook al snel 7-800€ .
    Maar ach, elke minuut was dikke fun, veel gelachen met het team op hotel enzo.
    Denk er ook aan om recreatief er terug mee te starten, 1 1/10de om in zolder te rijden.
    Eentje is geentje, en zo zijt ge terug vertrokken
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 54

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Niemand hier met wat actie in de Z-as? Enkel x en y is maar saai.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vandaag manche voor BK 1/10 buggy in park van Relst in Kampenhout! En buggy is ook al 3D he

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Een maat (ex mede team rijder) verkoopt zijn wedstrijdauto van dit seizoen, enkel een lader en zender/ontvanger en je kan rijden.
    Stevige wedstrijdauto, goed onderhouden en allemaal top materiaal.
    Tekno EB 48.4 incl. electro waaronder:

Tekin Tekin RX8 Gen3 esc met Tekin 2050kv motor
    Highest DS2000 HV Servo
    2 body’s
    DE Racing setup wheels
    Diverse onderdelen zowel in verpakking als los
    5 niet gebruikte stalen pinions
    3 X Gens Ace 6750 4S Hardcase lipo’s maar enkele keren geladen
    5 sets banden
    Raceform Tire JIG
    De weinige keren dat deze pracht auto heeft gereden was op astro.

Prijs voor alles: 525€
    Laatst gewijzigd door HUSKE; 3 september 2019 om 06:51

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb vorige week mijn oude Tamiya Grashopper II naar het containerpark gebracht. Dacht eerst hem nog te herstellen, maar het ding was al 30 jaar oud, en heeft de laatste ik schat 22 jaar niet meer gereden.

Blijkbaar hebben ze in 2017 een remake ervan gemaakt. Was natuurlijk zowat het populairste instapmodel bij Tamiya.

Nu zou ik wel graag eens iets nieuws aanschaffen, ook voor mijn zoontje (al is hij nog iets te jong, maar toch, we kunnen er ons samen mee amuseren), maar dus absoluut niet om competitie ofzo te doen.

Zie wel echt door het bos de bomen niet meer. Was zijn nu de goeie instappers? Goeie merken? Beter een buggy, truck, truggy,...? Welke schaal? Wat is instapprijs, rond de 200€/300€? Pistoolzender of handzender? Waar moet je nog op letten? AWD of 4WD?

Ik dacht aan een buggy van rond de 200/250€ in schaal 1/10 met een handzender (heb dit liever dan pistool eerlijk gezegd).

iTrader
    0
    Niet competitief... tot uwe zoon u voorbijsteekt, en dan tkot open zekerst
    Ik denk dat veel afhangt of je een circuit in de buurt hebt, en zo ja welk. En ben je ni van plan om dat op een circuit te doen, zou ik eerder simracen ofzo. Of een paar quadcopterkes van 20 euro voor binnen. Das ook echt fun, racekes tussen de grote planten in de living.

Want voor autos om wat te prullen in de tuin of op een wei is al dat materiaal aankopen en in orde houden gewoon niet de moeite vind ik. Of ge zou het eerder doen voor het sleutelen zelf, das iets anders.

En alst voor thuis is en je hebt ergens plaats voor een groot tapijt, zoals een hele zolder of garage, kan miniZ ook wel nog tof zijn. Das gelijk de Tamtech van vroeger. Tot een paar jaar geleden had ik dat ook hier, met Serpents S240, dat zijn 1/24 pancars. En de tapijt had ik gratis, gewoon binnengewandeld in een heizelpaleis tijdens de afbraak van het voedingssalon. Maar nu met dat permanente indoor circuit in Charleroi (Black Country Arena) ga ik eerder daar in de winter.

iTrader
    0
    Straks finales WK 1/10 buggy 4wd
    Er zijn wat belgen aanwezig dat ik ken, maar ze hangen rond de 40e of 50e plaats. Tijden liggen daar enorm dicht bij mekaar natuurlijk. 1 zwatske teveel van een topper, en het was ook plaats 20 ipv top 3 in de qualis...

https://m.youtube.com/watch?v=Qc-BSax454M

All the Finals from Slovakia as we crown the 2019 IFMAR 4WD Electric World Champion!
    3 Legs of A final Start at 13:20, 14:20, 15:20 CET (1 Hour Earlier UK 6 hours Earlier ET)

De A finale, de top 10, rijdt dus 3 keer waarvan voor elke piloot de 2 beste resultaten tellen. Op zo n grote wedstrijd rijden de B, C,D,... finales maar 1 finale, om tijd te winnen. De 3 of 4 qualis waar je gewoon 5 min tegen de klok rijdt bepaalden gisteren al in welke finale je mag aantreden. Op zo n wedstrijd kan 1 sec op 5 min je makkelijk 10 plaatsen kosten... Sommige heats deze keer zelfs de top 30 binnen 1 sec.

Dat krijg je dus met veel toppiloten, waar iedereen toegang heeft tot de beste motoren en regelaars, en waar men de auto van een concurrerend merk op een jaartje bijna exact kan namaken. Zowel Team Associated, Team Losi, Team Corally, PR Racing als Yokomo hebben dit jaar een copue van Xray XB4 uitgebracht. Team Schumacher niet, en ze zitten in de B... De Schum gaat goed of zelfs dat tikkeltje beter op high grip, maar op klei vinden ze net dat tikkeltje niet blijkbaar.
    De verschillen zijn hier dus veeeele kleiner dan in de F1, waar je bijna op voorhand de uitslag kan voorspellen 2 per 2 volgens auto...
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 21 september 2019 om 13:30

iTrader
    0
    Is mini z nog een ding ?

Heb tot eind 2012 gereden
    dude

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb jaren 1/8 Nitro buggy en truggy (incl wedstrijden) gereden en daarvoor moet je nu eenmaal in Nederland of Duitsland zijn.
    Je kan terecht in Helmond (super parcours btw), Purmerend, Appingedam, Utrecht etc. Nitro maakt veel geluid, maar met een goede uitlaat is dat geluid dat 100m verder bijna niet hoorbaar is.
    Elektro is bijlange zo tof niet, maar de keuze is volledig te snappen.
    Of ge gaat naar Wallonië/Frankrijk.
    Ik ben deze zomer terug begonnen met een 1/8 electro buggy, maar ik ben vooral in Wallonië en Frankrijk gaan rijden.
    Voor mij is Nederland een stuk verder en telkens 2-4u rijden voor een circuit was ik beu. En de astro ook wel een beetje...

Bugg'Ittre (1/8 electro) is zowat het mooiste circuit van België op dit moment voor 1/8, maar nitro is niet toelaten. CARCA in Noeux-les-mines heb ik ook gedaan deze zomer en dat was ook top. Daar kun je zowel electro als nitro rijden.
    En dan heb je nog Meux, Bauffe, Fays en Fromelennes waar je zowel nitro als electro kunt rijden. Fromelennes is ook wel een schoon circuit, maar is al meer dan 2u rijden voor mij.

Het jeukt al terug om nitro te rijden, maar dan moet ge al een pitman meehebben en ken niet echt iemand in de nitro scene in België of Frankrijk. Met een elektro wagen is het makkelijker. Die zet ge gewoon zelf op de baan en ge rijdt zonder hulp uw kwali of finale.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten