Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: Rc thread

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik kan een Team Durango DEX 210 kopen niet veel mee gereden met een lipo batterij , zender , nieuwe banden,gewoon oplader moet ik kopen.

Schijnt dat die heel goed zijn en ik kan die kopen voor een vriendenprijsje 100€ wat denken jullie??

Alvast bedankt
    Denk dat dat om te beginnen goed is hoor. Durango onderdelen waren vroeger redelijk verkrijgbaar. Denk nu nog. Heb de DEX410 en DEX410R ooit nig gehad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Mijn ervaring is vooral van de goedkope kyosho's op nitro en de rest op elektro maar als je veel wilt rijden-> elektro.
    Als je veel wilt vijzen->nitro.
    Der staan evenveel vijzen op .
    Maar RTR nitro’s zou ik ook mijden. Eens je een nitro motor kent is dat 1 keer per dsg afstellen, enkel als het weer omslaat of de temp hard verschilt moet je bijstellen (10s werk).

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Ik kan een Team Durango DEX 210 kopen niet veel mee gereden met een lipo batterij , zender , nieuwe banden,gewoon oplader moet ik kopen.

Schijnt dat die heel goed zijn en ik kan die kopen voor een vriendenprijsje 100€ wat denken jullie??

Alvast bedankt
    De hoogdagen van Durango waren 2010 tot 2012 ongeveer, daarna was een paar jaar de Yokomo in de mode bij 2wd. Dan de Asso b6, en kort daarna de 6.1.

Dus als je vaak naar circuits zou gaan, neem dan liever een b5m, b6 of b6.1, van die 2 laastste heeft men nog stukken bij, en Asso wordt lang ondersteund.

Durango zie je niet meer aan circuits, en stukken kopen zal ook fel minderen, dat bedrijf is een paar jaar geleden overgenomen enzo, die support is fel geminderd.

Dus als er veel wisselstukken bijzitten, zoals wa voorarmpkes, ne idler gear, ne spur enzo, ok dan. Maar kzou toch eerst eens kijken of ge daarvoor nog stukken vindt, en ik betwijfel dat sterk. Van de SCT van Durango zal je er wel vinden, maar voor de DEX210 niet echt.

Maar als het echt een spotprijs is kan het interessant zijn voor de electronica, en dan eens een roller op de kop tikken als de Durango game over is.

Qua lader heb ik net op Ali Express een "HTRC T240 DUO AC 150W /DC 240W Touch screen " besteld voor een dikke 50 euro. Daar is ook een versie voor 1 batterij van, "HTRC C150 Lipo Charger Battery Rc AC/DC 150W" voor 35 euro. Meer bang for the buck qua laders die ge gewoon in de pries kunt steken kan volgens mij niet.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 26 augustus 2019 om 19:14

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Denk dat dat om te beginnen goed is hoor. Durango onderdelen waren vroeger redelijk verkrijgbaar. Denk nu nog. Heb de DEX410 en DEX410R ooit nig gehad.

Der staan evenveel vijzen op .
    Maar RTR nitro’s zou ik ook mijden. Eens je een nitro motor kent is dat 1 keer per dsg afstellen, enkel als het weer omslaat of de temp hard verschilt moet je bijstellen (10s werk).
    Die rtr kyosho's waren rampzalig. Staat perfect afgesteld, gaat als een speer. Slaat ineens af, met geen stokken meer in gang te krijgen, trekken als gek aan die trekstarter met die voeding voor het gloeierke erop.
    Verzopen, gloeier eruit, gloeier testen. Paar keer trekken, gloeier erin, kabel kapot getrokken van die klote trekstarter... motor demonteren. Trekstarter eraf. Die veer dat netjes opgerold zit in de behuizing schiet eruit. Daar sta je dan in een veld te kloten. 5min gereden, half uur gevezen. Den boel bijeen gepakt en terug naar huis om daar verder te kloten.

Electro, batterij opladen, insteken en rijden tot ze plat was.
    In mijn rustler om eerlijk te zijn wel metalen tandwielen gestoken want op 3s trok je de plastieken tandwielen kapot. Maar dat was gewoon overkill voor de standaard rustler.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik heb ook nog een mantis 1/8e truggy roller met gebruikssporen. Die conversie naar electro heeft. Dus niets meer van nitro op aanwezig.
    Er zit een electromotor steun op met motor(nooit getest, heb geen weet van de werking)
    In principe enkel nog een mamba monster ofzo nodig met 6s lipo en krachtige stuurservo en tx/rx
    https://www.der-schweighofer.net/Man...2.4-GHz-a69384
    Mocht er iemand interesse hebben, laat maar iets weten. Moet er zeker de hoofdprijs niet voor hebben.
    Kan desgewenst uiteraard foto's nemen of een verkoopstopic starten voor de itrader.
    2de hands gekocht maar zelf nooit mee gereden door veranderde interesse naar trail rijden/scalers en daarna stilgevallen met de hobby.

Ik had die hier al ooit te koop gezet.
    Dit was het topic https://www.9lives.be/forum/varia/99...onversion.html
    Daarna niets meer mee gedaan.
    Laatst gewijzigd door wiseguy444; 26 augustus 2019 om 19:49

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Denk dat dat om te beginnen goed is hoor. Durango onderdelen waren vroeger redelijk verkrijgbaar. Denk nu nog. Heb de DEX410 en DEX410R ooit nog gehad. .
    Same here, en ik heb daar nog een berg stukken van liggen. Dus als er stukken nodig zijn die op de DEX410 ook staan kan ik altijd helpen. Maar buiten de vijzen en wa hingepins of bollekes, zijn er niet zoooveel stukken hetzelfde tussen 410 en 210.

Als boomheadshot toch voor de DEX210 zou gaan: er is een nederlander die een voorwielaangedreven DEX gemaakt had. ORB racing noemt dat, zoek maar eens op fb ofzo. En net nu heeft die zijn convertie kit uitgebracht om de Asso B6 naar voorwielaandrijving om te bouwen. Ik denk dat die nog een berg DEX210 onderdelen liggen heeft.

Durango DEX410 en 210 waren zo een beetje de eerste 1/10 die wat struizer en sterker gebouwd waren. Alles wat daarna uitkwam, zoals de Asso B5M, B6, B6.1... enzo, waren ook al deftig van sterkte. Alles daarvoor, zoals de Asso B4 of B44, brak een armpke al als ge er nekeer vies naar keek.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 26 augustus 2019 om 20:03

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mja, trekstarter.
    Ik had een startbox, veel makkelijker. Competitiemotoren hebben geen trekstarter.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Luister naar de raad van gonzo, ik denk dat in weet wie het is en die is nog steeds actief in de RC wereld. Ik ben er al 3 jaar uit.
    Al kriebelt het soms om terug te beginnen...
    Laatst gewijzigd door HUSKE; 26 augustus 2019 om 22:52

iTrader
    0
    Op "le bon coin du modelisme vente achat" op fb, net nog een Tekno 1/8 gezien met zender enal bij voor 200 euro. Ideale basher is dat, die EB48 heeft een heel goeie aandrijflijn en is beresterk.

Als er iemand een 1/8 zoekt, is dat de groep om te joinen denk ik.

Voor 1/10 eerder de groep "2ehands rc verkoop ruil en gezocht".
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 27 augustus 2019 om 09:31

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Op "le bon coin du modelisme vente achat" op fb, net nog een Tekno 1/8 gezien met zender enal bij voor 200 euro. Ideale basher is dat, die EB48 heeft een heel goeie aandrijflijn en is beresterk.

Als er iemand een 1/8 zoekt, is dat de groep om te joinen denk ik.

Voor 1/10 eerder de groep "2ehands rc verkoop ruil en gezocht".
    Probleem is dat je het dan wel moet laten verzenden, zonder eerst eens te kunnen kijken. Woont blijkbaar in zuid Frankrijk, met zijn tekno. Ben de FB die je had aangeraden ook in het oog aan het houden.

Het is nog niet voor direct voor mij, ben vooral terug wat aan het zien wat er allemaal op de markt is. Er komen op de moment nog wat dure kosten op mij af +weinig tijd, nadien wil ik dan gaan kijken om er eentje aan te schaffen. Ik vind het ook al wat tof om het internet wat af te schuimen op zoek ernaar.

Ik merk dat je altijd buggy's opgeeft en geen truggy's. Ik heb enkel wat schrik met een buggy dat die wat te laag zit en hierdoor op bepaalde velden hier in de geburen wat problemen gaat geven? Ik denk dat het voor mij dan interessanter is om een truggy te kopen die iets hoger staat.

Als ik het internet afschuim, kwam ik vaak het merk Arrma tegen voor te "bashen". Vele vinden dat een duurzame wagen en heeft ook goede handeling, alsook voor onderhoud laat de auto goed aan zich werken. Als ik dan naar hun modellen kijk, zegt de arrma kraton mij wel iets. Staat hoger, als de standaard truggy en als ik filmpjes zie op youtube zijn er vele die het serieus liggen te bashen en goed overleeft. De mannen die echt zot doen en de wagen lanceren tot belachelijke hoogtes, die hun upgrades blijven ook nog vrij beperkt.
    Heb dan ook gaan zien naar de dichtstbijzijnde winkel bij ons en daar hebben ze ook stukken op stock liggen, van arrma.

Ik weet niet of jij bekend bent met het merk? Competitie materiaal zal het niet zijn (wat ook niet echt nodig is), maar op eerste zicht ziet het er allemaal wel zeer duurzaam uit. In reviews lees ik ook wel dat het merk goed wordt gewaardeerd, omdat het ook wel echt luistert naar de "bashers".

iTrader
    0
    Als je wat extra fotos vraagt van de outdrives, weet je direct hoeveel die wagen echt gereden heeft. En als je maar 200 geeft, kan je alvast niet voor 250 gejost zijn

Tekno is echt struis gebouwd, dus goe om te bashen ook. Dat terwijl andere competitie merken lichter van bouw zijn, voor het gewicht natuurlijk.

Die Tekno is ook iets struizer dan die Arrma opt eerste zicht, en dan ben je zeker qua standaardmaten voor wielen enz. Maar je hebt gelijk, een truggy zal ietsje hoger staan dan een buggy, alhoewel je die rijhoogte ook op 40 kunt draaien. Het is vooral de breedte die je zal voelen.

Ze verkopen die Arrma RTR met 6S, dus de aandrijflijn kan ook al wat aan blijkbaar. En een alu bar als top deck is nodig, anders plooien je middenste cardans bij een buiklanding, en dat heeft hij ook. Als er een brushless systeem inzit zonder sensor: daar is minder aan da kan kapotgaan (geen sensor en sensorkabel), maar regeling onderin of van stilstand is minder smooth. Maar om te bashen is da minder erg natuurlijk.

Maar ik heb nog nooit een Arrma int echt gezien, en van bashers int algemeen ken ik ni veel. Maar als ik een tank moet aanduiden die nog courant rondrijdt: Tekno EB48
    2 jaar gehad en nooit iets kapot gereden, behalve enkele shockshafts, door vol contact op de shock met andere wagens opt recht stuk, door ik of iemand anders die daar dan stilstond of op zijn dak lag.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 27 augustus 2019 om 20:57

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Als je wat extra fotos vraagt van de outdrives, weet je direct hoeveel die wagen echt gereden heeft. En als je maar 200 geeft, kan je alvast niet voor 250 gejost zijn

Tekno is echt struis gebouwd, dus goe om te bashen ook. Dat terwijl andere competitie merken lichter van bouw zijn, voor het gewicht natuurlijk.
    .
    Bij een aankoop van een particulier, ga ik liever te plaatsen langs om het te kopen. Je weet maar nooit, je schrijft u geld over en voor hetzelfde geld heeft die, die buggy niet staan.
    Algemeen voor 2dehands aankopen, ga ik liever ter plaatsen.

Heb wat opgezocht over tekno en ja dat zal nog wel iets beter zijn, we spreken dan ook over een totaal andere prijsklasse.
    Wat op andere forums opgezocht, met intentie om iemand te vinden die een arrma en tekno heeft en hun bevinding te weten. Uiteindelijk een paar man gevonden.
    Kwam erop neer dat arrma beter waarde voor geld is, maar dat de tekno toch nog dat tikkeltje extra is, maar daar betaal je dan ook de prijs voor.

Heb dan bij tekno eens gaan zien en de et48.3 spreekt me daar dan wel aan. Dat je die enkel in kit kunt kopen stoort me niet, eigenlijk zie ik dat zelf nog zitten. Maar de prijs is er dan ook wel naar, dat is wel iets te hoog. Als het bedoelt is om wedstrijden te rijden, dan zou ik dat geld er wel aan uit geven, maar in dit geval nu niet.

Dan is die eb48 voor 250 euro wel een mooie prijs ja (als die in goede staat is), zal de 2dehands site ook wat in het oog houden voor een et48, want als die er ook voorbij komt voor 250 euro met zender, dan is dat ook wel een schone prijs.

Met wat rij jij eigenlijk?

iTrader
    0
    1/8 een Sworkz S35-3E
    1/10 4wd met XB4 . En da rijdt ik het vaakst, dus zo heb ik er 2 rijklaar, dan kan ik gewoon van auto wisselen als het begint te regenen, zonder gans de setup te moeten omgooien.
    1/10 2wd heb ik nog een Asso B6 staan, maar geen competie meer mee gereden dit seizoen. 1 klasse op een dag is relaxer. En bij 2wd ben je ook al verplicht meerdere autos te hebben om echt mee te kunnen vooraan: eentje met laydown gearbox (B6) ne layback en ne standup (das dan de B6D) voor high, medium en low grip.

En in allemaal esc's en motoren van Trackstar, van bij hobbyking. Servo s 1258TG Savox, sommige mensen zijn daar geen fan van, maar qua servo neem ik toch een medium merk ipv copies van bij Hobbyking. Gecopieerde of anders gelabelde electronica is nog iets anders dan gecopieerde mechanica vind ik. In mijne 1/8 wel ne goeie servo van Savox met steel gears, daar moet ge wel of ge komt te kort qua kracht en snelheid, en staal voor de sterkte tov titanium.

Vorige week is er weer een "knolblog" gepasseerd van die nederlandse vlogger knol, die samen met de nederlands kampioen in Helmond eens nitro gaat rijden. Mooie reclame voor RC. Vorig jaar was er al een filmpje waar ze samen in Berschenhoek eens 1/10 gingen rijden. Die Wesley rijdt in feite onder belgische licentie en vooral in Belgie, wegens gebrek aan tegenstand in NL. Maar hij klopt ons wel ook hier, diene gast is echt snel, echt top 10, en geregeld top 5 in europese wedstrijden. Maar in belgie wint hij al veel nipter dan in NL Das zo n beetje de Max Verstappen van de RC dus.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Alleen als Wesley begint te praten zou ge soms zijne mond willen dichtkloppen .

Een truggy moet je niet kopen voor wedstrijden, want die zijn er niet (meer).
    Als je vooral op een veld wilt rijden, dan zijn die arma's wel ideaal hoor. Al kan dat met een Tekno ook zeker.

Hier een filmpje waar we 'bashen' met Mugen MBX6T's met OS speed motren (dingen kosten 350€ zonder uitlaat). Dit is voordat we ermee races gingen rijden, op astro (kunstgras) reden we beiden met de top mee omdat de afstelling en handlig daar makkelijker is.
    https://www.youtube.com/watch?v=xCOhFZoUPQI&t=79s

iTrader
    0
    Ja klopt, Wesley heeft een zuid hollands accent, "Houwdoe!", maar eens je dat wat gewoon bent is dat zelfs tof, een beetje zoals je Antwerps zelfvertrouwen moet gewoon worden.

Wes is net als zijn sleutel-pa Joey heel sympatiek zenne, helemaal geen dikke nek ofzo en deelt setups zonder probleem. 1/10 rijden zij vol gesponsord door Schumacher, 1/8 Sworks. En ok, we moeten tegenwoordig een nederlander kloppen om belgisch kampioen te worden, maar dat vinden we echt geen probleem, hij maakt ook dat wij sneller worden door erop te jagen

iTrader
    0
    Ik heb in het verleden een heel resum HPI nitro wagens gehad, 1/10 en 1/8. Vooral 2dehands. Eerst kuisen en oplappen, vervolgens fun mee beleven. Dat ging van een HPI MT2 met een 3cc OS engine, een firestorm 3cc, trophy buggy 3.5, Savage SS 4.6. Mooiste projectje was een savage XL 5.9 die heel verknoeid was door de vorige eigenaar. Helemaal terug opgelapt naar originele toestand. Heel veel plezier van gehad. Ging als een trein.
    2 jaar terug alles ineens verkocht.

Vorig jaar begon het terug te kriebelen en heb ik een Arrma Outcast gekocht, mijn eerste nieuwe RC! En mijn eerste elektro. Het acceleratievermogen van zo een elektro is immens!
    Natuurlijk 1 = geen ;-) 2dehands een HPI trophy nitro 4.6 als roller op de kop kunnen tikken met de bedoeling deze brushless te maken. Setje bij hobbyking besteld. En het resultaat, en vooral de prestaties zijn de moeite.
    Al bij al een heel toffe hobby.

https://photos.app.goo.gl/6u1Bw25xzashibpK6

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten