Discussie: Depressie, of niet?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Depressie, of niet?

Even serieus.

Ik ben een jong iemand van 24 jaar.
    De laatste maanden of jaren hou ik me vooral bezig met werken, omdat ik er van uit ga hoe meer ik werk hoe beter je een toekomstig gerichte carrière kan opbouwen.
    Zelf tijdens mijn verlof ben ik naar me werk gegaan om te kijken hoeveel overuren ik staan heb.

Werk is gelijk aan inkomsten, inkomsten is een fundering voor een deftig leven.
    Zelf als ik verlof neem of dergelijke voel ik me schuldig. Zelf het idee alleen al dat ik uit ga of me amuseer geeft mij zo een bekropt gevoel...
    Het is alsof ik een schuldgevoel heb om mij te amuseren. Maar aan de andere kant, zijn dit zaken dat ik diep van binnen wel wil. Maar het lukt me gewoon niet. Verder ben ik wel een redelijk sociaal persoon, ik kom met veel mensen overeen. Maar het uitgaan of amuseren lukt me gewoon niet.
    Zelf vakantie ken ik niet ééns, aan de andere kant is dit leuk, maar zit ik weer met dat opgekropt gevoel van dat het tijdverspilling is. Want ik zou die tijd beter investeren in werken.
    Soms denk ik dat dat ik gewoon als een raar iemand beschouw wordt bij het uitgaan, en verpest ik anderen hun sfeer... Dus denk ik in mezelf. Laat die anderen maar plezier hebben, ik trek me wel terug.

Ik heb zelf vroeger nog een vriendin gehad, maar uiteindelijk door omstandigheden contact verbroken, nochtans deed ik enorm veel met haar, we deden veel zaken samen. We waren gelukkig Het is sindsdien eigenlijk berg af gegaan.
    Ik stel me zelf de vraag of ik nu in een depressie ben of nie? De ene moment voel ik me dolgelukkig de andere keer weer niet. Soms wil ik er bij horen, soms wil ik me van iedereen afzonderen.
    Af en toe vraag ik me soms af, of het leven eigenlijk nut heeft, ik heb geen zelfmoord gedachten, maar als ik morgen nu een ongeval tegenkom en ik sterf, so be it. Veel verlies ik toch niet. En weinig mensen, buiten werk of familie zullen me missen... Tegen dat ze het nieuws te weten komen, zijn er misschien maanden voorbij gegaan, sommigen zullen het misschien nooit weten dat ik dood ben.

Mocht er bijvoorbeeld ergens in een kinderdagverblijf brand zijn, en ze zoeken een vrijwilliger om al die peuters te redden met gevaar op eigen leven, zou ik hier nog op in gaan. Uiteindelijk sterf ik, maar krijg ik dan mss waardering omdat dit in het nieuws komt. En soms voel ik dat mijn leven nutteloos is, en ik het beter zou opgeven voor iemand anders een goed leven te laten hebben.
    Gaan spreken met één of ander psycholoog of psychiatrische debiel heeft toch geen nut. Omdat ik nooit geloof dat iemand zich kan inbeelden hoe iemand anders denkt.

Het enige wat mij nog mentaal rechthoud is mijn werk, als ik door één of andere reden mijn werk verlies, dan is het hek heel van de dam. En hoeft het allemaal niet meer voor ik. Omdat mijn werk het enige is waar ik momenteel voldoening uit haal.
    Laatst gewijzigd door Strijkregel; 3 augustus 2019 om 05:55

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Depressie of niet (al denk ik zelf eerder van niet) wat maakt het uit als je er niets mee wil doen?

Uit jouw verhaal lees ik wel dat de balans fout zit. Maar als je geen stappen wil ondernemen zoals praten met een psycholoog of coach, om die balans te veranderen maakt eender welke diagnose niets uit... Als je een goede band hebt met je huisarts, zou ik daar zeker eens naar toe gaan. Ik weet niet hoe het met je werk zit, maar er zijn ook geweldige bedrijfsartsen die inzetten op preventieve zorgen zodat een werknemer begeleid kan worden zonder daarom arbeidsongeschikt verklaard te worden.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tegen je dertigste heb je een burn out op die manier.. En wat dan? Dan ga je ook in je werk geen plezier meer hebben.

Maar zoals Mulan zegt. Als je er niets aan wil doen, wat maakt het dan uit of het beestje dan wel of geen naam krijgt?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uw vorige account was beter studentt.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Troll season?

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je had me al bij 'even serieus'
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gast srs dit was ook mijn instelling.
    Verander er iets aan nu je nog kan werk is (maar) werk niet je leven.
    Ik ben 24 ben en depressief bijna zover dat ik bijna niet meer kan gaan werken .
    En nu is er niemand meer om op terug te vallen juist door deze levenstijl

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je moet werken om te leven, niet leven om te werken.
    Bijt door om een goede balans te vinden tussen het werken en ontspanning.
    Die schuldgevoelens zijn voor niets nodig. Bedenk maar eens of iemand op het bedrijf er een nacht slaap voor zou laten als ze u zouden ontslagen.
    Wij vangen hier af en toe een verwaarloosd/mishandeld dier(powerbreeds) op. Gisteren is nog onze bully geadopteerd die we een paar maanden opgevangen en verzorgd hebben.
    Wil je voldoening uit je leven halen, kan ik je zoiets alleen maar aanraden. Er is nood genoeg.
    https://www.hln.be/wetenschap-planee...aand~ab422df0/
    Je zal niet de wereld veranderen maar de wereld van dat dier heb je verandert.
    En wie weet red hij je ook.
    Laatst gewijzigd door wiseguy444; 13 augustus 2019 om 07:57

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strijkregel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gaan spreken met één of ander psycholoog of psychiatrische debiel heeft toch geen nut. Omdat ik nooit geloof dat iemand zich kan inbeelden hoe iemand anders denkt.
    En ons gelooft ge dan wel of wa?
    Even serieus.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    wat voor werk doe je ? @topicstarter

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Depressie, of niet?

In onze hechte vriendenkring zijn we al meer dan 10 jaar met 9 personen. Triestig om zeggen maar 5 van de 9 nemen dagelijks anti depressiva. En ik kan u verzekeren dat er geen drugs of whatsoever in hun leven zit. Het is gewoon de ziekte van deze tijd. Samen met kanker.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In onze hechte vriendenkring zijn we al meer dan 10 jaar met 9 personen. Triestig om zeggen maar 5 van de 9 nemen dagelijks anti depressiva. En ik kan u verzekeren dat er geen drugs of whatsoever in hun leven zit. Het is gewoon de ziekte van deze tijd. Samen met kanker.
    Dat is geen willekeurige steekproef. Misschien ga je gewoon liever om met het type mensen dat meer geneigd is om zich mentaal slecht te voelen?

Regels voor berichten