iTrader
    0

Leven met een zieke partner

Hallo iedereen,
    Ik ben een studente journalistiek en ik maak momenteel een werkstuk rond het thema 'leven met een zieke partner'.
    Ziek worden is een ingrijpende gebeurtenis in iemands leven, maar ook voor de partner is dit niet evident.
    Welke moeilijkheden ondervindt de partner van een zieke zoal?
    Hoe zorg je ervoor dat de relatie niet te veel verandert?
    Zijn er tips om hiermee om te gaan?

Alvast bedankt!

iTrader
    0
    Belangrijk verschil hier is of je ook mentale ziektes zoals depressies, angstoornissen, CVS... meeneemt, of andere ziektes zoals verlamming, of bijvoorbeeld Alzheimer, of je eerder het conventionele ziek zijn zoals kanker, ziektes waar wel of geen behandelingen voor zijn etc... Volgens mij zijn dat allemaal andere scenarios die elk hun eigen uitdagingen hebben.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    1 van de moeilijkheden waar soms niet bij stilgestaan wordt is het financiële. We hebben een goed vangnet in België, maar rijker word je niet van ziek te zijn.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Momenteel heb ik enkel gesproken met mensen die een lichamelijke ziekte hebben: die in een rolstoel zitten, die kanker hebben, ...
    Een mentale ziekte lijkt mij nog erger, want vaak verandert hierdoor ook de persoonlijkheid van de zieke partner.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik werk in mijn job met personen die (bv. door een ongeval, NAH, ziekte (ALS, MS...)) een fysieke of mentale handicap hebben. Ik heb echt al heel sterke partners ontmoet die hun dagelijks leven bijna volledig wensen aan te passen. Dankzij het budget dat ik opvolg (PVB) kan de persoon in kwestie bv. een financiële vergoeding geven aan de partner die bv. tijdelijk niet meer of minder buitenshuis gaat werken om de zorg op te nemen.
    Je mag mij altijd een PM sturen voor meer informatie.

Regels voor berichten