makila's schermafbeelding
    iTrader
    0

Droogkast stopt veel te vroeg?

Ik heb een whirlpool droogkast, warmtepomp A+++. Met 6th sense technologie.
    Maar de laatste tijd merk ik dat de droogkast stopt terwijl de was nog kletsnat is.

Nu kan je ook manueel een timer instellen. Bijvoorbeeld 3u. Maar ook dan stopt de droogkast plots na een half uur of zo.

Iemand die weet wat de oorzaak zou kunnen zijn? Dat de 6th sense foutief scant dat de was nog droog/nat is OK, maar dus ook bij manueel instellen van de tijd stopt de droogkast. Dat lijkt me niet echt normaal?

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Wij hebben dat ook al enkele maanden met onze 8j oude Miele.

Als da piept zetten wij dat gewoon terug op en dan gaat die verder tot ze droog zijn.

Ik denk dat er te veel stof zit in de koker naar buiten bij ons.
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    En als je deze dan opnieuw opzet, doet hij dan z'n tijd uit?

Hier stop die ook soms vroegtijdig zonder melding, maar dat is dan omdat de condensbak of de pluiszeef vol zit.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Die van ons een heeft een sensor die gewicht meet en dan de automatische programma's aanpast (inkort) als er weinig in zit.
    Dunno hoe het met een vast bepaalde tijd gaat, ik vermoed dat die dat gewoon uit doet. Maar misschien is het iets gelijkaardigs?
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

LouGarou's schermafbeelding
    iTrader
    277 (100%)
    Inderdaad het lastige aan die condensdroogkasten. Maar normaal als je die op manueel zet, dan moet ze blijven draaien.
    Bij twijfels, eet een snoepje.

StoneBall's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Wij hebben ook een Whirlpool met die "6th sense" technologie. Als de kleren nog vochtig zijn, is het meestal doordat de filters vol zitten met stof etc. (filter in de rand van de deur en/of onderaan voorkant).

Staat er geen rood driehoekje op de display?
    Laatst gewijzigd door StoneBall; 12 juli 2019 om 09:32
    .

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneBall Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Staat er geen rood driehoekje op de display?
    Ja maar als ik dan de filters bekijk als het rood driehoekje brandt, dan zie ik geen vuil.

Misschien dat er stof tussen de filters in zit? (maar daar geraak je niet aan). Kan het kwaad als ik een paar bekers water in de gleuf giet (filter rand deur)?
    Misschien dat dit eventueel stof en vuil dat ergens verstropt zit, opkuist?

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Kan je niet heel die assembly er uithalen?

Vergeet ook de filter onderaan niet.

iTrader
    5 (100%)
    Eens met een (licht) vochtige doek in die gleuf wrijven. We stofzuigen deze ook dikwijls uit. Filter onderaan mogen wij afspoelen onder de kraan.
    Heb de indruk dat het rood driehoekje er om de zoveel tijd/beurten opkomt. Dus niet met een sensor/als de filter vol zit. Is al dikwijls geweest dat we de filter uit gekuist hebben en de beurt erna kwam de melding er op. Even de filter uithalen (als de machine aan ligt, maar niet aan het draaien is natuurlijk ) en dan zou de melding moeten weg zijn.

Uw waterreservoir zit ook niet vol? De onze is aangesloten op de afvoer.

Als er echt nooit iets van stof in die filter zit, is er iets mis denk ik. Wij kuisen deze (de deurfilter, niet onderaan) sowieso om de 2/3 beurten uit, is een gewoonte ondertussen.

Misschien dat er stof tussen de filters in zit? (maar daar geraak je niet aan).
    Wat bedoel je met tussen de filters? Je weet dat je de deurfilter kan opendoen, zodat deze open plooit?
    .

iTrader
    0
    Wat bedoel je met tussen de filters? Je weet dat je de deurfilter kan opendoen, zodat deze open plooit?
    Deurfilter eruit. En daar is dan toch een gat? Dat gat is verbonden met de filter onderaan en met het waterreservoir. Maar in dat gat (afgesloten met een plastieken rooster, dus je geraakt er met je vingers niet aan) kan zich dus ook stof bevinden, wat bij mij het geval is .. of beter was ..

Ik heb zonet toch maar even wat water erop gekapt en dan was de filter onderaan even zeiknat, maar het stof kwam zo wel los ..

Nu staat de droogkast bovenop de wasmachine en ik heb de indruk als ik tegelijkertijd de wasmachine EN de droogkast laat draaien dat de sensor van de droogkast ook gewoon slechter werkt. Kan dit? Of zie ik spoken?
    Laatst gewijzigd door makila; 12 juli 2019 om 10:50

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deurfilter eruit. En daar is dan toch een gat? Dat gat is verbonden met de filter onderaan en met het waterreservoir. Maar in dat gat (afgesloten met een plastieken rooster, dus je geraakt er met je vingers niet aan) kan zich dus ook stof bevinden, wat bij mij het geval is .. of beter was ..

Ik heb zonet toch maar even wat water erop gekapt en dan was de filter onderaan even zeiknat, maar het stof kwam zo wel los ..
    Wij kunnen de onderste filter er ook uit halen (ons waterreservoir zit bovenaan). Misschien eens in de handleiding kijken. Er zit inderdaad een gat tussen de deurfilter en onderste filter.
    Deurfilter is zoiets: https://cdn.webshopapp.com/shops/642...-whirlpool.jpg ? Je kan op dat knopje duwen in het midden, deze plooit dan open en zo kan je het stof er uit halen.

Nu staat de droogkast bovenop de wasmachine en ik heb de indruk als ik tegelijkertijd de wasmachine EN de droogkast laat draaien dat de sensor van de droogkast ook gewoon slechter werkt. Kan dit? Of zie ik spoken?
    Weet ik niet

Welk model heb je precies?
    .

iTrader
    0
    Welk model heb je precies?
    Geen idee. Ik zou de factuur dan eens moeten gaan zoeken. Ik zie het model niet meteen op het toestel staan?
    Aan uw beschrijvingen te zien, heb ik wel +- hetzelfde type als jij.

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik merk dat dit vooral gebeurd als er stof aan die condensor zit en dat onderaan het stof vochtig aanvoelt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
    PSN: Denjoew

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik heb mijn whirlpool gewoon alle buitenplaten eraf gevezen op het terras en dan alles proper gemaakt met een compressor.
    Zijn gewoon de sensoren die vol stof hangen...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Ik heb mijn whirlpool gewoon alle buitenplaten eraf gevezen op het terras en dan alles proper gemaakt met een compressor.
    Zijn gewoon de sensoren die vol stof hangen...
    Het probleem is opgelost!

Ik heb doodleuk een gewone tandenborstel genomen en daarmee geraakte ik op de plaatsen die ik anders niet kon bereiken en ik heb het op die manier proper gemaakt.
    En raadt eens? De droogkast stopt niet meer vroegtijdig en de was is terug kurkdroog als ie er mee ophoudt

Er zitten dus sensors op plaatsen die heel moeilijk bereikbaar zijn (oa op of achter de rooster v/d deurfilter en op of achter de rooster van de filter linksvanonder). Ik begrijp echter niet goed waarom daar sensors steken?
    Laatst gewijzigd door makila; Gisteren om 08:54

Regels voor berichten