iTrader
    0

Hoe selecteer jij naar welk festival/uitgaansgelegenheid je gaat?

Er zijn zo veel dingen te doen qua festivals en uitgaansmogelijkheden. Jammer genoeg kan je niet overal tegelijk zijn.

Wat zijn voor jou de criteria dat je beslist...daar ga ik naar toe en daar niet?

Ga je bvb in op facebooks advertenties met promo voor een feestje?
    Kijk je naar de "namen" die komen?

*probeer het wat serieus te beantwoorden. Ken dat hier...
    Laatst gewijzigd door draven; 1 juli 2019 om 16:53

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Ik print de naam van elk evenement op een blaadje en hangt dat aan menne vogelenpiek. En omdat ik daar zo slecht in ben, is het altijd beetje het lot dat beslist
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kolores's schermafbeelding
    iTrader
    198 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik print de naam van elk evenement op een blaadje en hangt dat aan menne vogelenpiek. En omdat ik daar zo slecht in ben, is het altijd beetje het lot dat beslist
    En zo kom je dan in Hasselt terecht.
    Gaming ruined my life, luckily I have 2 extra lives.

iTrader
    1 (100%)
    De artiesten is de voornaamste reden.
    En welke vrienden reeds naar welk festival gaan is een kleine factor.

Sommige festivals, zoals Werchter en tegenwoordig ook Pukkelpop en Graspop, vermijd ik gewoon uit principe.
    Sommige festivals, zoals Jera On Air of Punkrock Holiday in slovenie, probeer ik altijd mee te pikken.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    De artiesten is de voornaamste reden.
    En welke vrienden reeds naar welk festival gaan is een kleine factor.

Sommige festivals, zoals Werchter en tegenwoordig ook Pukkelpop en Graspop, vermijd ik gewoon uit principe.
    Sommige festivals, zoals Jera On Air of Punkrock Holiday in slovenie, probeer ik altijd mee te pikken.
    Festivals in eigen land mijden.

Maar wel naar Slovenië rijden om Frida met de banjo te zien. Oké dan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Juist, gij snapt het helemaal.

Uit de kluiten gewassen festivals waar het meer om de act en minder om de muziek draait, hoeven voor mij niet.
    Wtf @ reuzenrad op het festival.

In Slovenie hebt ge het properste, meest milieubewuste festival dat ik ooit gezien heb.
    Daar is een enorme DIY mentaliteit en geven ze ook veel underground muzikanten de kans op een podium.

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

Waarom niet?
    Belgische festivals zijn conceptueel vrij eentonig.

Ik ga elke editie naar Boom festival in Portugal, daar geven ze de line up zo laat mogelijk vrij. Er komen elke keer weer topartisten, maar het is niet de bedoeling dat de line up de drijfveer van de ticketsales wordt. Trekt een heel ander (en veel aangenamer) publiek aan.
    En om OT te blijven, zo kies ik mijn festivals :-)

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)

PRH is in de punk scene een referentie, zeer mooie lineup en heel toffe sfeer voor een betaalbare prijs.
    Vergeet ook niet dat het enige dat wat relevant in dat genre Groezrock is en die zijn pas sinds 2019 terug ermee begonnen....

Ik snap hem ook hoor: Werchter heeft echt een lineup om van te kotsen voor slechts 240 EUR inkom. Pukkelpop is een affiche vol eendagsvliegen en nobodies terwijl dat vroeger vol toppers stond.
    Graspop is wat dubbel, ik vind dat een heel mooi festival maar er komen meer en meer mensen die geen echte fans zijn. Dat hebt ge op Wacken of Hellfest niet.

De commercie is veel te hard aanwezig op Belgische grote festivals en dat merkt ge. Dat de affiche geen zak waard is, das bijzaak. We willen oesters vreten, rosé champagne zuipen en in de jacuzzi van onze festihut van 800 EUR liggen.
    Het Jupiler podium is een van de populairste plaatsen op Werchter, net omdat het daar gewoon ambiance en pintjes is.
    Dat is ook de reden waarom ze meer en meer naar 4 dagen gaan, waar de eerste dag met moeite volwaardig is: meer geld scheppen. De kosten stijgen minimaal en ze vullen de lineup met wat derderangsartiesten, maar die extra dag brengt wel 100% op.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Juist, gij snapt het helemaal.

Uit de kluiten gewassen festivals waar het meer om de act en minder om de muziek draait, hoeven voor mij niet.
    Wtf @ reuzenrad op het festival.

In Slovenie hebt ge het properste, meest milieubewuste festival dat ik ooit gezien heb.
    Daar is een enorme DIY mentaliteit en geven ze ook veel underground muzikanten de kans op een podium.
    Festivals kunnen me nu eens niks schelen, maar om nu milieubewust aan te geven als een reden.. ga je daar met de trein naar toe ofzo ?
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Festivals kunnen me nu eens niks schelen, maar om nu milieubewust aan te geven als een reden.. ga je daar met de trein naar toe ofzo ?
    Het gaat me in eerste instantie om het achterlaten van vuilnis.
    Je zal daar, zowel op de camping als op het festival, bitter weinig afval tegenkomen.
    Ze hebben daar goeie systemen bedacht die ze voor mijn part op ieder festival mogen invoeren.

Het is ook heel kleinschalig. Met een max van 4000 tickets en vol is vol. Geen extra tickets, geen vipbedoeningen etc.

Het zit er ook niet vol met belachelijk werchtervolk (yep I said it), maar met mensen die allemaal van dezelfde muziek houden. Ik ga voor een festival nog altijd voor de muziek, iets wat op belgische festivals wel eens kan tegenvallen. Zowel qua aanbod van muziek als van muziekliefhebbers die er (niet) rondhangen.

De mentaliteit is er ook veel beter. Leuker zelfs.
    Maar dat hangt ook wel samen met de punkrock community.

Dat alles veel goedkoper is, is natuurlijk ook heel mooi meegenomen.

En ja, wij reizen niet met een (huur)busje waar we met 7 man inzitten. Het is minder milieubewust als de trein, maar goed: het festival duurt ook 6 a 7 dagen. En als je dan niet met genoeg laad-en draagcapaciteit erheen gaat, kom je misschien wat spullen tekort.

En tot slot, Tolmin heeft prachtige natuur. We gaan daar wel eens een namiddagje hiken in de bossen, bergen en langs de rivier.
    En ja, ook de bossen als de rivier is absoluut vervuild.

ps. Wat Desolation zei.
    pps. PRH > Jera On Air > Groezrock
    ppps. Support your local scene.

Regels voor berichten