Pagina 1 van 2 12 Laatste
    NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0

Question Altijd verstopte neus

Ik zit nu eens met een vraagje.

Ik sukkel nu al 2 jaar met het ademen door mijn neus, dit is gekomen wegens het beoefenen van gevechtssport. Ik heb hier een jaar en half geleden een neusoperatie voor laten doen (septoplastie), maar na mijn operatie geen verbetering gemerkt. De binnenkant van mijn neus hadden ze toen rechtgezet, maar de buitenkant staat nog steeds niet recht - dit lijkt me dus ook een van de oorzaken waarom ik zo slecht adem.

Het gevoel dat ik heb is niet een allergie ofzo, hooikoorts versterkt de verstoptheid wel maar ik heb voortdurend last van een verstopte neus. In de winter, thuis in de zetel, elke dag elk moment - en dit stoort me echt wel, soms valt het goed mee soms wordt het zeer erg dat ik amper kan ademen.
    Het is vaak aan de rechter kant dat ik dit verstopt gevoel heb - ik heb hier al eens platen voor laten nemen (CT scan) en ze hebben niets gezien, mijn neustussenschot staat perfect recht zegt de NKO en zegt (met weinig moeite of controle) dat mijn neus normaal goed moet zijn, dit is allemaal dan sinds vorige zomer gestopt en ben er ook niet veel meer met bezig geweest.

Maar nu begint mijn neusprobleem terug te komen en ben ik naar de dokter gegaan voor een neusspray te kopen (OTRIVINE) wat natuurlijk een wondermiddel is voor mijn aandoening. Ik ben het nu drie dagen aan het gebruiken en ik merk dat de stof XYLOMETAZOLINE wel degelijk zijn werk doet en mijn neusslijmvlies doet slinken. Kan het misschien zijn dat ik altijd een opgezwollen neusslijmvlies heb waardoor dat de ademhaling soms geblokkeerd wordt? Ik ben ten einde raad en ben al naar 2 NKO's geweest, 1 neusoperatie gehad, en al een 3tal scans genomen... Enkel de neusspray OTRIVINE (die ik niet graag gebruik omdat je met de tijd niet meer zonder kan) geeft resultaat.

iTrader
    0
    Wat zegt je huisarts ?

Al gedacht aan een second opinion bij een andere nko?

Ringo's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Probeer eens een Allegratab. Dacht vroeger ook dat ik niet allergisch was...
    "I've got 9Lives, cat's eyes..."

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik heb ook lange tijd met een constante neusverstopping rond gelopen. Bleek dat mijn neus dicht zat van de poliepen.
    Nadat ze verwijderd waren was het een pak beter. Ik moet wel alle dagen 2x2 keer de neusspray Mometasone gebruiken maar deze is niet schadelijk.
    Giggity

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat zegt je huisarts ?

Al gedacht aan een second opinion bij een andere nko?
    Jup ik heb me laten opereren door NKO X, het was misschien wat te impulsief want hij gaf geen alternatieven.. Hier heb ik toch spijt van aangezien er ook een beetje kraakbeen is verwijderd uit mijn...
    Halfjaar later (Zomer 2018) ben ik terug naar NKO X gegaan maar hij zei dat er niets aan de hand was, dus ben ik maar naar NKO Y gegaan voor een second opinie. Hij gaf mij al beter advies en heeft ook pilletjes voorgeschreven, die ik heb uitgepakt maar ook niet echt resultaat van heb gehad.
    Nu heb ik een jaar nog altijd gesukkeld maar heb de hoop opgegeven om naar NKO X of Y terug te gaan.. Ik heb -eens wat opgezocht over Rhinoplastie, maar ik weet niet of dit het juiste is..
    Ook vraag ik me af of ik mss een allergieonderzoek zou doen.. Ik weet dat ik allergisch ben aan pollen, honden en noten. Ik pak dus ook dagelijks Levocitrizine + Nasonex. Maar misschien is het een andere allergie waardoor ik zo slecht adem?

Aan de pollen die er nu zijn zal het wss wel liggen dat ik wat slechter adem, maar ik heb het gedurende de winter ook continu gehad.. Ook als ik een weekend thuis blijf heb ik het erg vooral als ik ga liggen, precies een soort druk waardoor ik niet kan ademen..

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ringo Bekijk bericht
    Probeer eens een Allegratab. Dacht vroeger ook dat ik niet allergisch was...
    Ik weet dat ik allergisch ben aan pollen, honden en noten. Ik pak dus ook dagelijks Levocitrizine + Nasonex. Maar misschien is het een andere allergie waardoor ik zo slecht adem?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Ik heb ook lange tijd met een constante neusverstopping rond gelopen. Bleek dat mijn neus dicht zat van de poliepen.
    Nadat ze verwijderd waren was het een pak beter. Ik moet wel alle dagen 2x2 keer de neusspray Mometasone gebruiken maar deze is niet schadelijk.
    Ik heb hier ook al een paar keer aan gedacht... Maar hoe is deze operatie? Pijnlijk? Je moet elke dag 2x2 neusspray gebruiken, komt dit door dat je die operatie recent hebt gehad of moet je dit levenslang doen?
    Wat zijn de nadelen van poliepen verwijderen?

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOMATRIX Bekijk bericht
    Ik heb hier ook al een paar keer aan gedacht... Maar hoe is deze operatie? Pijnlijk? Je moet elke dag 2x2 neusspray gebruiken, komt dit door dat je die operatie recent hebt gehad of moet je dit levenslang doen?
    Wat zijn de nadelen van poliepen verwijderen?
    Ondertussen is dit toch al een jaar of 7 geleden dat ik geopereerd was. Het was onder volledige verdoving. Voor zo ver ik mij nog kan herinneren viel de pijn wel mee, alleen zeer vervelend dat ik 24u (of was het langer, weet het niet goed meer) met wieken in mijn neus moest zitten. Wel veel gebloed nadien, maar eenmaal het min of meer begon te genezen was het letterlijk en figuurlijk een verademing! Nog nooit zo vrij kunnen ademen!
    De neusspray is denk ik levenslang (maar dat komt niet specifiek door de operatie) omdat er altijd een kans is dat de poliepen weerkeren. Ik was na een paar jaar er uit mezelf mee gestopt maar na verloop van tijd begon ik toch terug wat moeilijker te ademen. Dus maar terug naar de NKO arts geweest. Ik heb terug een Medrol kuur moeten doen en terug moeten starten met de sprays. Ondertussen toch weer ongeveer een jaar verder en het is vrij goed te doen nu, ik heb er niet echt veel last meer van.
    Ik weet niet of er nadelen zijn aan het verwijderen van de poliepen. Ik veronderstel van niet.
    Giggity

iTrader
    0
    Ondertussen is dit toch al een jaar of 7 geleden dat ik geopereerd was. Het was onder volledige verdoving. Voor zo ver ik mij nog kan herinneren viel de pijn wel mee, alleen zeer vervelend dat ik 24u (of was het langer, weet het niet goed meer) met wieken in mijn neus moest zitten. Wel veel gebloed nadien, maar eenmaal het min of meer begon te genezen was het letterlijk en figuurlijk een verademing! Nog nooit zo vrij kunnen ademen!
    De neusspray is denk ik levenslang (maar dat komt niet specifiek door de operatie) omdat er altijd een kans is dat de poliepen weerkeren. Ik was na een paar jaar er uit mezelf mee gestopt maar na verloop van tijd begon ik toch terug wat moeilijker te ademen. Dus maar terug naar de NKO arts geweest. Ik heb terug een Medrol kuur moeten doen en terug moeten starten met de sprays. Ondertussen toch weer ongeveer een jaar verder en het is vrij goed te doen nu, ik heb er niet echt veel last meer van.
    Ik weet niet of er nadelen zijn aan het verwijderen van de poliepen. Ik veronderstel van niet.
    Zo'n Medrol kuur heb ik ook eens voorgeschreven gekregen. Ik persoonlijk merkte hier amper tot geen verschil van...
    Ook zie ik dan ook weer ferm op tegen terug een operatie aan mijn neus te ondergaan... Ik heb ook eens iets gelezen van het lege neus syndroom dat kan komen door veel te veel operaties - dat lijkt me toch het ergste..

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Otrivin is een symptomenbestrijder, geen geneesmiddel. Bovendien werkt het verslavend, dus sterk af te raden om puur op otrivin te vertrouwen om je neus vrij te maken.

Maar ik ken het... ik sukkel ook al een jaar met verstopte neus. Overdag vrij goed open, vooral 's avonds en 's nachts dicht aan één kant. Meestal slaap ik wel goed, als het echt echt niet lukt dan spuit ik ook Otrivin. Mijn huisarts zegt dat het een infectie is waardoor het neusslijmvlies opzwelt en er korstvorming is (ik heb idd continu kortsjes in mn neus). Antibiotica lijkt maar niet aan te pakken...
    Let us pray for all the fools that be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Otrivin is een symptomenbestrijder, geen geneesmiddel. Bovendien werkt het verslavend, dus sterk af te raden om puur op otrivin te vertrouwen om je neus vrij te maken.
    Ja inderdaad.. Daarmee dat ik hier op dit forum om raad vraag. Ik moest 't nu wel van de dokter het gebruiken 5 dagen max (vandaag was de laatste dag).
    Maar ik wil liefst de volgende keer niet meer naar dit middel grijpen aangezien dit niet de oorzaak oplost maar enkel tijdelijk mijn symptomen verlicht... Maar ik moet wel toegeven dat het middel zo goed werkt en ik kan alleen maar dromen van zo te kunnen ademen zonder die neusspray.

Maar ik ken het... ik sukkel ook al een jaar met verstopte neus. Overdag vrij goed open, vooral 's avonds en 's nachts dicht aan één kant. Meestal slaap ik wel goed, als het echt echt niet lukt dan spuit ik ook Otrivin. Mijn huisarts zegt dat het een infectie is waardoor het neusslijmvlies opzwelt en er korstvorming is (ik heb idd continu kortsjes in mn neus). Antibiotica lijkt maar niet aan te pakken...
    Jup inderdaad dit is ongeveer wat ik ook ervaar, verstopte neus aan 1 kant, vooral 's avonds als ik ga liggen in de zetel / in bed, maar soms krijg ik het ook al in de dag. Meestal gebeurt dit altijd als ik niet actief bezig ben, als ik ga lopen enzo heb ik nooit last. Die infectie waardoor je neusslijmvlies opzwelt hoe noemt dit? En kan dit verholpen worden?

iTrader
    6 (100%)
    Zo'n Medrol kuur heb ik ook eens voorgeschreven gekregen. Ik persoonlijk merkte hier amper tot geen verschil van...
    Ook zie ik dan ook weer ferm op tegen terug een operatie aan mijn neus te ondergaan... Ik heb ook eens iets gelezen van het lege neus syndroom dat kan komen door veel te veel operaties - dat lijkt me toch het ergste..
    De Medrol was om de zwelling van de poliepen te verminderen. Op zich had ik er ook niet zoveel resultaat van.
    Operaties zijn nooit leuk, maar als het nodig is....

Jaaaren geleden heb ik zelfs een neusspray verslaving gehad, toen je ze nog vrij kon krijgen. Ik kon ook niet meer zonder, Otrivine, Dexa Rhinospray,.... 't een achter 't ander
    Tot op een bepaald moment ik voor mezelf gezegd heb dat het genoeg was geweest. Ik heb daarna weken met een verstopte neus rond gelopen en veel moeten snuiten. Het was na verloop van tijd iets gebeterd maar toch niet zoals het moest zijn. Een tijd daarna heb ik dan de operatie ondergaan.
    Giggity
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    De Medrol was om de zwelling van de poliepen te verminderen. Op zich had ik er ook niet zoveel resultaat van.
    Operaties zijn nooit leuk, maar als het nodig is....

Jaaaren geleden heb ik zelfs een neusspray verslaving gehad, toen je ze nog vrij kon krijgen. Ik kon ook niet meer zonder, Otrivine, Dexa Rhinospray,.... 't een achter 't ander
    Tot op een bepaald moment ik voor mezelf gezegd heb dat het genoeg was geweest. Ik heb daarna weken met een verstopte neus rond gelopen en veel moeten snuiten. Het was na verloop van tijd iets gebeterd maar toch niet zoals het moest zijn. Een tijd daarna heb ik dan de operatie ondergaan.
    Ik ga zo meteen naar een andere dokter, zo kan ik mijn geschiedenis uitleggen, alles wat k heb geprobeerd in het verleden, mijn symptomen en de mogelijke oorzaken eventueel.
    Ik zou graag mijn poliepen, neusslijmvlies, sinussen en neusbotten laten controlen via CT scan. Is dat er allemaal op te zien? Want ik heb nog nooit op een CT scan iets gehoord ivb poliepen. Hoe ben jij er achter gekomen? Ik heb ze vroeger toen ik een kleuter was laten verwijderen, maar misschien zijn ze er terug?
    Ook heb ik na het verwijderen geen neusspray moeten gebruiken heel mijn leven lang ofzo..

iTrader
    6 (100%)
    Ik ga zo meteen naar een andere dokter, zo kan ik mijn geschiedenis uitleggen, alles wat k heb geprobeerd in het verleden, mijn symptomen en de mogelijke oorzaken eventueel.
    Ik zou graag mijn poliepen, neusslijmvlies, sinussen en neusbotten laten controlen via CT scan. Is dat er allemaal op te zien? Want ik heb nog nooit op een CT scan iets gehoord ivb poliepen. Hoe ben jij er achter gekomen? Ik heb ze vroeger toen ik een kleuter was laten verwijderen, maar misschien zijn ze er terug?
    Ook heb ik na het verwijderen geen neusspray moeten gebruiken heel mijn leven lang ofzo..
    Geen idee eigenlijk wat er allemaal te zien is op een CT scan.
    Ik ben er achter gekomen omdat ik nogal vrij veel snurkte. Ik ben dan naar een NKO arts gegaan en die zag direct door alleen nog maar in mijn neus te kijken dat die zo goed als dicht zat door de poliepen.
    Hij heeft mij ook gezegd dat er altijd een kleine kans bestaat dat ze na verloop van tijd weerkeren.
    Begin verleden jaar begon ik er terug last van te krijgen, maar ik was dan ook al een tijd gestopt met de neusspray. De reden waarom ik gestopt was was omdat de spray enkel op voorschrift te krijgen is en ik het vervelend vond om om de zoveel tijd naar een arts te gaan enkel en alleen voor een voorschrift.

Btw, de spray Mometasone is gewoon de generische variant van Nasonex. Ik zou zeggen, lees dit eens : https://www.apotheek.nl/medicijnen/m...y-verkrijgbaar
    Giggity

iTrader
    6 (100%)
    Neuspoliepen
    Oorzaak en verschijnselen
    Neuspoliepen kunnen ontstaan als het neusslijmvlies langdurig is ontstoken. Het zijn zwellingen op steeltjes op het slijmvlies in de neus of de bijholtes.

Neuspoliepen kunnen klachten geven als verstopte neus, minder reuk, loopneus en hoofdpijn. Soms worden neuspoliepen door de KNO-arts verwijderd.

Effect
    Mometason remt de ontsteking van het neusslijmvlies. Hierdoor zal de irritatie van het neusslijmvlies afnemen, waardoor de groei van de poliepen geremd wordt.

Na enkele weken merkt u dat de klachten, zoals een verstopte neus, afnemen. Voor een goed effect is het noodzakelijk dat u de spray consequent gebruikt zolang als de arts voorschrijft.

Vaak wordt mometason ook gebruikt na het verwijderen van de neuspoliepen om te voorkomen dat deze weer terug komen.
    Giggity

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten