Pagina 1 van 4 1234 Laatste
    KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Hoe je over hopeloze verliefdheid heen zetten?

De titel van de thread spreekt eigenlijk voor zich.

Ik ben intussen bijna 32 jaar oud heb 2 relaties achter de rug, heb normaal gezien eerder een hart van ijs... alleen nu ben ik zo dwaas geweest hopeloos verliefd te worden op een fantastische vrouw van ongeveer 4 jaar jonger dan mij, op een manier dat ik nooit voor mogelijk had geacht. Ik dacht dat verliefdheid zoals dat soms extreem beschreven wordt in alles van poëzie tot romcoms, iets was voor pubers, en dat volwassenen relaties niet op dezelfde manier ervaren, ik heb dat tot dusver toch nog nooit gedaan, maar ik was duidelijk verkeerd. Ik kan nauwelijks beschrijven hoe ik me voel wanneer ik haar zie of zelfs maar aan haar denk...

Ik dacht eerst dat ik hopeloos was en geen enkele kans maakte, maar aangezien dit gevoel niet stopte heb ik haar toch mee uitgevraagd om een keertje samen iets te doen, eigenlijk met in het achterhoofd het idee dat wanneer ze "nee" zou zeggen, de gevoelens langs mijn kant sowieso zouden overgaan, want neen is uiteraard neen. Helaas heeft ze de eerste keer ja gezegd...

Ik blijf echter vrezen dat zij niet hetzelfde voor mij voelt als ik voor haar, desondanks haar een tweede keer mee uitgevraagd... op die vraag ook géén neen gekregen, maar ook nog geen concrete ja, eerder een misschien als ze kan dat weekend... Iets wat bij mij op rationeel vlak natuurlijk sowieso eerder aanvoelt als een neen natuurlijk, maar ik vrees dat ik echt een letterlijke neen van haar zou willen horen zodat ik me langzaam maar zeker wél over haar kan zetten.

Ik zie mezelf normaal gezien als een vrij rationeel, analytisch persoon, maar nu ben ik eigenlijk compleet het noorden kwijt...
    Uiteraard zou ik niets liever willen dan dat zij hetzelfde voor mij zou kunnen voelen, maar als dat niet mogelijk is, zou ik toch eigenlijk graag de korte pijn hebben waarin mijn hart even gebroken wordt, in plaats van een nog langer durende onwetendheid.

Zou het enorm egoïstisch zijn van mij om haar even apart te nemen wanneer ik haar zie in een professionele context - ik zie haar zeer regelmatig op een opleiding die ik volg -, en dit rechtuit te vragen? Met de manier waarop ik me voel bij haar, weet ik helaas niet of ik het zou kunnen opbrengen om haar in zo'n ongemakkelijke situatie te plaatsen, en dit rechtuit te vragen.

En zoja: wat moet ik vragen? Aandringen op een concrete datum voor een 2e date of gewoonweg een neen - ook haar volste recht natuurlijk - of moet ik daarbij zeggen dat ik haar een onbeschrijflijk fantastische vrouw vind en zo mogelijk nog een grotere dwaas van mezelf maken, want uiteindelijk verandert dit laatste natuurlijk niets aan haar gevoelens. Ik kan haar alvast onvoldoende peilen of die er zouden zijn of niet...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dude, je bent 32. Hou op met "hopeloos verliefd te worden" of zelfs nog maar te spreken in termen van "onbeschrijflijk fantastische vrouw" enz enz, laat staan tegen haar beginnen met zulke dwaze praat en gevoelens. Vrouwen hebben geen boodschap aan zulk een drama. Chil out, tracht haar het hof te maken en laat uw bedoelingen duidelijk zijn, en als zij liever niet afspreek trek dan uw conclusies zelf zonder daar een opstel over te schrijven.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dude, je bent 32. Hou op met "hopeloos verliefd te worden" of zelfs nog maar te spreken in termen van "onbeschrijflijk fantastische vrouw" enz enz, laat staan tegen haar beginnen met zulke dwaze praat en gevoelens. Vrouwen hebben geen boodschap aan zulk een drama. Chil out, tracht haar het hof te maken en laat uw bedoelingen duidelijk zijn, en als zij liever niet afspreek trek dan uw conclusies zelf zonder daar een opstel over te schrijven.
    Faire kritiek, eerlijk waar, dat is exact hoe de rationele kant van mijn brein er ook over denkt. En toch krijg ik de emotionele kant die me anders zelden parten speelt niet gekalmeerd. Vandaar dit "opstel".

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die reactie van "Ja ik wil wel mee als ik kan" stoort mij enorm.
    Dat is hetzelfde als zeggen "Ja, ik wil wel mee als ik echt, maar dan ook echt niets anders te doen heb".
    Dus ze geeft al sowieso voorrang aan een mogelijks andere afspraak met vrienden/vriendinnen of eender wat.

Heb dat ook al een paar keer meegemaakt, en heb ze telkens gewoon links laten liggen achteraf.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ofwel ga je ermee door, maar dan moet het min of meer op haar ritme zijn. Dus geen grote liefdesverklaringen beter, maar gewoon afspreken wanneer het lukt en zien van daar hé. Als het uitstellen en excuses wordt dan weet je genoeg. Dan kan je nog eens gewoon droogweg vragen of ze het nog ziet zitten, maar niet nu haar plots voor het blok zetten. Ik denk inderdaad dat als het wat overdreven overkomt veel vrouwen daar niet echt mee gediend zijn.

De andere optie is natuurlijk het zo laten, maar dan zou ik toch echt zien dat je alle contact verbreekt hoor.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als vrouw zijnde: Neo, je lult uit je nek!
    Goed voor jou dat het voor jou wél lukte, maar ik heb meermaals "nice guys" die - in mijn ogen- vrienden waren, afgewezen toen ze duidelijk maakten dat er iets meer uit mocht groeien.
    Want je comfortabel voelen bij een potentiële partner, oprechte interesse voelen,... Is absoluut belangrijk!
    Maar als ik me niet seksueel aangetrokken voel tot die persoon dan voelen die zijn flirts awkward aan. En als die daar dan nog een fysieke aspect (de knuffel die te lang duurt, hand op je rug/arm leggen,...) bij komt om subtiel duidelijk te maken dat.... Dan voelt dat even comfortabel aan als een familielid die dit zou doen.

Dan heb ik liever iemand die me uitvraagt op een date, op de date of net erna duidelijk maakt of hier een vervolg aan mag komen en indien ik vaag antwoord, kan dat 2 redenen hebben: ik zie die echt niet zitten... Of ik zie die echt wél zitten maar de omstandigheden zijn niet ideaal. Bvb als iemand mij in een hittegolf vraagt voor een date en ik zie die ècht zitten, denk ik dat ik met zweetvlekken op mijn kleren, chagrijnig door de hitte, geen goede indruk zal maken en dus liever niet ja zeg.
    Vraagt die mij nadien nóg eens (in andere omstandigheden) en komt er WEER een ontwijkend antwoord zonder dat ze zélf aangeeft wat wél zou passen... Dan ziet ze je gewoon niet zitten en snap je beter de hint.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOMATRIX Bekijk bericht
    Ik geloof erin dat je interesse kan creëren bij een persoon die momenteel niet echt geïnteresseerd is in meer - zo dus geloof ik ook niet in het ''liefde op eerste zicht''.
    Om te beginnen speelt je leeftijd geen rol ben je 12 of 20 of 32 of 50 het doet er niet toe, iedereen zal het wel eens meemaken dat verliefd gevoel en dat verlangen naar die persoon. Iedereen maakt dit mee, maar ik raad je aan om te beginnen met een plan hiervoor als je echt met haar wilt doorgaan. Het menselijk brein is zeer gevoelig en kan gemakkelijk verleid worden en ook zeer snel van mening, gedachten of gevoelens veranderen. Zo kan het zijn dat ze je niet ziet staan, en dan 10 jaar later heb je huisje, tuintje en kindje met haar. Soms hoor je ook van die verhalen van 2 beste vrienden die in hun jeugd nooit overeen kwamen en altijd ruzie hadden.

Het menselijk brein is iet zeer interessant en daardoor moet je een plan hebben om dit op een positieve psychologische manier aan te pakken. Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat ik ook een halfjaar lang moeite deed voor iemand die er zeker van was dat ze niets voelde en nooit iets wou beginnen met mij - een halfjaar later was ik wel met haar samen.

Het eerste waarop je moet letten is dat je niet te opdringerig overkomt, hier bedoel ik mee bellen, sturen of meerdere keren per dag haar opzoeken op je werk/opleiding om een goedendag te zeggen. Geef haar ruimte en tijd. Je hebt ondertussen je 1ste afspraak gehad, dus je eerste indruk heb je waarschijnlijk alwel positief achtergelaten anders had ze u toch al afgewezen en gezegd dat ze niet kon dit weekend. Ze geeft dus een optie aan jou dit is al een positief teken! Moest ze nu dit weekend niet kunnen komen wegens bepaalde redenen, begin haar dan niet meteen te ondervragen wanneer ze wel kan enzovoort... Wees gewoon beleefd en kort en zeg haar iets zoals ''Geen probleem, misschien een andere keertje hé! Nog een fijn weekend gewenst! x'' of dergelijke.

Ten tweede ga je in haar leven moet komen. Dit ga je moeten doen met veel contact met haar te hebben. (Klopt ik zei hierboven dat je dat moest beperken, maar als je geen tweede afspraak geregeld krijgt moet je toch een backup plan hebben). Bel haar eens op, vraag eens hoe het gaat, vergeet haar verjaardag niet en zo van die dingen. Richt uzelf meer op een goede vriend te worden van haar ipv een relatie/flirt. De weg naar succes bij een meisje is haar comfortabel te laten voelen bij u, dit gebeurt gemakkelijk als je niet veel flirt en het redelijk vriendschappelijk houdt. Geen zorgen hebben voor de zogezegde ''friendzone'' want die bestaat niet, ik was ook bestempeld als beste vriend en is me toch gelukt om uit die zogezegde ''friendzone'' te geraken. Dus dit is onzin.

Als je een vriend/goede vriend van haar kan worden ben je op weg naar succes, je gaat haar meer horen of meer zien. Je gaat haar beter leren kennen, en zij u ook. Eenmaal je met haar een vriendschappelijke relatie hebt kan je proberen eens een flirt hier en daar te smijten en eventueel eens vragen om iets te gaan doen. Kans is groot dat ze ja zegt omdat het vriendschappelijk is. Probeer die afspraken dan ook niet te forceren met clichés en ongepaste flirts. Hou het vriendschappelijk en zorg dat zij haar altijd op gemak voelt, plaag haar zeker en vast een beetje en van die dingen.

Ik zou nog uren kunnen doorpraten.
    Het komt eigenlijk neer op dat je in haar leven moet binnendringen en haar de kans geven om jou te leren kennen op een vriendschappelijke manier. Eenmaal je dat bereikt hebt ga je proberen haar te verleiden enzovoort, dit zal ook veel gemakkelijker gaan omdat je mekaar kent en zij zal dan ook haar beter voelen. Uiteindelijk zul je toch eens een stap moeten nemen, ik raad u aan hier toch lang mee te wachten om haar dat vertrouwelijk gevoel te geven. Probeer dan eens te zeggen ipv een afspraak een date, kleine opvallende flirts enzovoort.

Dit gaat zeker lukken en geef nooit op!
    Op een psychologische manier aanpakken.
    In iemands leven binnendringen.
    Zorgen dat je vertrouwelijk aanvoelt.
    Geef nooit op.

Dat klinkt totaal niet creepy ofzo hoor.....
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volgens mij heb je het bij de eerste date verkloot vrees ik.

Als ze toen direct ja zei en nu zegt ze mss is er daar iets mis gegaan. Ze moet wel iets van interesse gehad hebben anders zei ze niet direct ja, maar als je dan als hopeloze verliefde puber overkomt op die Date is dat een serieuze afknapper voor een volwassen vrouw.

En de manier waarop je hier hopeloos verliefd overkomt bevestigd dit alleen maar.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als je een vriend/goede vriend van haar kan worden ben je op weg naar succes, je gaat haar meer horen of meer zien. Je gaat haar beter leren kennen, en zij u ook. Eenmaal je met haar een vriendschappelijke relatie hebt kan je proberen eens een flirt hier en daar te smijten en eventueel eens vragen om iets te gaan doen. Kans is groot dat ze ja zegt omdat het vriendschappelijk is. Probeer die afspraken dan ook niet te forceren met clichés en ongepaste flirts. Hou het vriendschappelijk en zorg dat zij haar altijd op gemak voelt, plaag haar zeker en vast een beetje en van die dingen.

Ik zou nog uren kunnen doorpraten.
    Liever niet.

Uzelf helemaal friend-zonen en zo sneaky uw bijbedoelingen niet kenbaar maken. Intense vriendschap opbouwen maar wel elke avond uzelf bedienen fantaserend over haar. En als ze dan, 1 jaar later, toch geen relatie met u wilt, haar bij het straatvuil zetten zeker? Aja want je geraakt maar niet over je gevoelens! Of terug friend-zonen en stiekem blijven proberen! Al haar geheimpjes leren kennen! Haar familie leren kennen! De vriend des huizes! Weten waar ze soms verdrietig over is. Haar troosten als iemand anders haar afgewezen heeft! En dan kan je plots uw move maken op een zwakker moment!! Laten zien dat jij veel beter bent dan het type man waar zij op valt!

Dit lijkt me echt super slecht advies.

Dit gaat zeker lukken en geef nooit op!

Als uw bedoeling is een paar jaar van uw leven weg te gooien op relationeel gebied, als 32 jarige.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Op een psychologische manier aanpakken.
    In iemands leven binnendringen.
    Zorgen dat je vertrouwelijk aanvoelt.
    Geef nooit op.

Dat klinkt totaal niet creepy ofzo hoor.....
    +1
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 26 juni 2019 om 09:10

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge hebt het duidelijk erg zwaar te pakken Je moet de dingen niet over-analyseren he.

Ik zou haar een tweede keer uitvragen. Gewoon iets waarbij je bedoelingen erg duidelijk zijn (bvb samen iets gaan eten). Als ze dan nee zegt, is het ook direct duidelijk voor jou. Dit kan erg pijnlijk zijn, maar dan weet je tenminste waar je staat.

@NEO : opletten met die friendzone hoor. Die bestaat en ik heb er al meerdere zien intuimelen. Als een vrouw je té lang aan het lijntje houdt, dan is ze niet echt geïnteresseerd en steek je er het best je tijd en gevoelens niet verder in.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het leven is een psychologisch spel.
    Als je wilt overkomen als een manipulatieve freak die genoeg onderliggende issues en/of verontrustende karaktertrekken vertoont om een verzameling psychologen een boeiende case te bezorgen, dan ben je iig al geslaagd.

Jij bent nog 2 afwijzigen verwijderd van je lange, enge post aan te vullen met "en als dat niet helpt, is er nog altijd rohypnol, een relatie gebaseerd op het stockholm-syndroom is ook héél gezond hoor"
    Control your life through insanity

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    We moeten misschien ook eens stoppen met dat standaard rollenpatroon te blijven hanteren. Als jij telkens die vrouw zelf moet vragen om een date, dan zou het bij mij al meteen gedaan zijn. Interesse moet er van beide kanten komen en een vrouw moet zich niet te vies voelen om zelfs eens het heft in eigen hand te nemen.

Als je na de eerste date al meteen het gevoel krijgt dat alle communicatie van uw kant moet komen, dan zou ik het al laten voor wat het is.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    +1

Dit kan niet beter gezegd worden!
    Vrouwen streven al jaren naar gelijkheid, het wordt dan ook tijd dat waarden en normen veranderen in de zin van - de man moet niet altijd betalen, de man moet niet altijd de gentlemen zijn dat mag de vrouw ook wel eens zijn, de man moet niet altijd de deuren openhouden, de man moet niet altijd zichzelf opofferen voor de vrouw enzovoort... Gendergelijkheid moet niet enkel financieel zijn.
    En deze nacht was het nog van "Ik geloof erin dat je interesse kan creëren bij een persoon die momenteel niet echt geïnteresseerd is in meer".
    Het net begint zich te sluiten, NEOMATRIX.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb ik ook nooit gezegd, het proces duurt max een halfjaar.

Friendzone bestaat zowiezo niet en dat is allemaal onzin en een gebruikte excuus door wanhopige mannen. Als je een vrouw ziet die voor iemand de ''droomvrouw'' is (en geloof mij zoiets maak ik zelfs niet mee lol) dan steek je best je tijd en energie erin en kan er misschien iets goeds uitkomen. Ik geef niet mee dat je heel je leven als een rat er moet achterlopen - wees realistisch en optimistisch maar leg op tijd een grens.

Het verwerken van de afwijzing is trouwens ook een zeer simpel en makkelijk proces indien goed gedaan. Mensen laten hun lijden door emoties, emoties zijn voor de zwakke.
    Een sterk plan hebben en een goede psychologische en wetenschappelijke aanpak werkt op bijna 80% van de situaties in het leven.
    Gij zijt u toch echt aan het ontpoppen tot de nieuwe forumtrol zenne

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een 32 jarige gaat geen relationeel advies aannemen van iemand dat vorig jaar nog in de middelbare school zat, Neomatrix.

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten