Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik moest hier toch ff om lachen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Efkes awa negatieven uithangen maar gewoon kwestie van verschillende visies: wij hadden 3zit, een hoekmodel op de kop getikt van familie wegens te groot voor appartement bij verhuis (hint nr 1..), zetel van 6maand oud.. Vanaf hij hier stond had ik ook: damn de luchtigheid is weg, wat gegoogled na tijdje en ontdekt dat inderdaad 2 aparte modellen altijd opener zullen overkomen als een hoekmodel waar je dan wel andere voordelen bij hebt.
    Al bij al geen ramp maar nu zijn we 6j later en eind deze maand komt de nieuwe 3zit zetel toe met 2 kuipjes los bij ter vervangen van het hoekmodel, het bleef me op 1 of andere manier storen.

btw: starten aan 95% lijkt me slecht idee, no way dat iemand 95% betaalt van nieuwprijs, 75% gaat al zeer mooie deal zijn, mensen gaan 2e hands kijken voor koopjes/geen budget. Niet voor 5% korting zonder enige eigen keuze te kunnen maken. Denk aan een toonzaalmodel keuken: wordt dat verkocht en nemen mensen de nadelen van niet ideale opstelling/kleur erbij: absoluut, aan 5% korting..no way
    Bedankt voor het delen van je persoonlijke ervaring. Het leert me dat vergissen menselijk is, maar de fout niet onomkeerbaar. Mijn partner vreest dat ik me hier niet zomaar zal kunnen overzetten, en dat ik het hem nog vaak zal doorsteken op moeilijke momenten, en hij kent me beter dan wie dan ook, dus :-) Voor hem voelt het toch ook wel gigantisch aan, geeft hij toe. Ons plan is nu in eerste instantie met de verkoper te gaan praten, of die het stuk wil terugnemen in ruil voor een tegoedbon. Cash geld zullen we vast niet gemakkelijk terugzien, maar een tegoedbon aan een percentage van het zetelbedrag, dat moet misschien nog los te weken zijn (de winkel blijft immers wel onze stijl)? Zij hebben winst (door het bedrag dat ze minder uitkeren), kunnen deze zetel opnieuw verkopen & wij keren terug naar de winkel. Hopelijk staan ze hiervoor open …

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Ik zou er niet op hopen aangezien je al zei dat je de bekleding zelf gekozen hebt en dus persoonlijke aanpassingen hebt laten uitvoeren. Een winkel gaat geen risico nemen dat ze stockageruimte moeten opgeven voor een zetel die mss nooit verkocht zal raken.
    Laatst gewijzigd door Carrion; 23 mei 2019 om 23:30
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuzanneS Bekijk bericht
    Vandaag kwam onze nieuwe hoeksalon toe, een enorme teleurstelling! Niet zozeer o.w.v. het meubel zelf, wel o.w.v. ons totaal gebrek aan interieurkennis en ruimte-indeling. Hoewel we alles op voorhand goed opgemeten hadden en deze zetel (2,5 zit + ottoman + longchair) net past in de hoek die we voorzien hadden in ons huis, is het een bombastisch monster dat helemaal niet in de stijl past die we nastreven. De luchtige 'scandinavische' toets die we wisten te creëren in onze living is helemaal opgeslorpt, ik mis de doorgang die er was en ruimte voor planten of een staanlamp ernaast. Omdat we het in onze oude 2-zit en 3-zit misten 's avonds niet dicht tegen elkaar konden liggen, droomden we van een hoekmodel, maar we hebben ons uiteindelijk blijkbaar toch serieus teveel laten gaan in de winkel. Onze dikke stomme schuld, want onze ogen waren groter dan onze ruimte.

Nu hebben we hier vol verwachting 4 maand levertijd op zitten wachten, werd die hoeksalon vandaag geleverd, en willen we er eigenlijk zo snel mogelijk weer vanaf. Het gaat hier wel over een aankoop van een paar duizenden euros, dus we zitten met onze handen in het haar. Hoe krijgen we dit opgelost?

Hebben jullie ook al een dergelijke stomme miskoop op eigen conto staan? Hoe gingen jullie daarmee om? Ik zoek naar oplossingen, zoals bv. de winkel opbellen en onderhandelen dat ze de zetel terugnemen in ruil voor een tegoedbon van x % (ik vrees dat dat een njet zal worden). Op Tweedehands verkopen, ik vraag me af wat dat oplevert, want daar smijten ze met zetels naar je hoofd. Iemand nog ideeën?
    Kan je mss eens een foto plaatsen?
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Wat voor zetel is het en van waar komt die? Als het iets wat allround is dan kan je nog de "chance" hebben dat iemand dringend een wilt.
    Een Rolf Benz bv heeft ellenlange wachttijden dus daar zou je al eens geluk kunnen hebben dat iemand hem NU wilt en daar voor wil betalen
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Post eens een foto, dan kunnen wij misschien ons professioneel oordeel geven
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Een paar duizenden euro's... dus design... kans is groot dat wanneer je dit te koop stelt je toch een koper zult vinden...

fototje van het type zetel posten kan al veel doen...

iTrader
    0
    Post eens foto of vraag meningen. Positieve meningen kan je eigen gevoel ook veranderen.

iTrader
    10 (100%)
    Ben ook wel benieuwd naar een foto.. Mss valt het wel mee

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ben ook wel benieuwd naar een foto.. Mss valt het wel mee

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Eerst teasen en dan geen foto ofwa?

Kolores's schermafbeelding
    iTrader
    198 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Eerst teasen en dan geen foto ofwa?

couch tease
    Gaming ruined my life, luckily I have 2 extra lives.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    btw: starten aan 95% lijkt me slecht idee, no way dat iemand 95% betaalt van nieuwprijs, 75% gaat al zeer mooie deal zijn, mensen gaan 2e hands kijken voor koopjes/geen budget. Niet voor 5% korting zonder enige eigen keuze te kunnen maken. Denk aan een toonzaalmodel keuken: wordt dat verkocht en nemen mensen de nadelen van niet ideale opstelling/kleur erbij: absoluut, aan 5% korting..no way
    Dit.

Een 20-tal jaar geleden kreeg ik nog praktisch alles verkocht via ebay en 2de hand sites. Maar de mensen worden steeds meer en meer veeleisender. Het enige dat hedendaags nog verkocht wordt zijn echt MEGAkoopjes.

En de eisen van potentiele kopers, gaan tegenwoordig echt ver.

Onlangs nog een oven willen verkopen. Ik had die enorm goed schoongemaakt. De prijs was ook maar 50€, zeker niet overdreven voor een nog volledig werkende oven. Denk je dat ik die verkocht kreeg? Uiteindelijk de prijs laten zakken tot amper 1 euro. Maar zelfs dat was blijkbaar te veel. De enige ovens die je verkocht krijgt zijn ovens die je kan inpluggen in een stopcontact (tenzij je zelf een installateur bent en de oven bij de mensen zelf komt plaatsen, dan kan het nog wel). Ook mag de oven nog NOOIT gebruikt zijn. Want ja een gebruikte oven is echt NOT DONE, dat is VIES. Ook al is het maar 1x, dat is 1x te veel gebruikt dan!

Ook splinternieuwe schoenen. Nooit gedragen (1x gepast en ze pasten niet maar dan vergeten terug te sturen binnen de 14 dagen). Zelfs met 75% korting, kreeg ik die SPLINTERNIEUWE schoenen NIET verkocht en ik heb ze dan maar weggesmeten. Echt, mensen willen tegenwoordig alles gratis verkrijgen

-----

Ik wil je nu geen schrik aanjagen. Een splinternieuwe zetel krijg je wel verkocht op 2de hands, maar zoals SIO zegt, aan 95%? Dan moet je al ne serieus goeie verkoper zijn en liegen over de originele prijs. Dan misschien, anders is die 75% realistischer.
    Laatst gewijzigd door makila; 31 mei 2019 om 09:12

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Misschien kan je de winkel hem laten verkopen voor jullie? Op voorhand afspreken zoveel % voor jullie en zoveel voor ons.
    Geef het een tijd en als het niet lukt zet je hem zelf te koop?
    Work like a Captain, play like a Pirate

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Dit.

Een 20-tal jaar geleden kreeg ik nog praktisch alles verkocht via ebay en 2de hand sites. Maar de mensen worden steeds meer en meer veeleisender. Het enige dat hedendaags nog verkocht wordt zijn echt MEGAkoopjes.

En de eisen van potentiele kopers, gaan tegenwoordig echt ver.

Onlangs nog een oven willen verkopen. Ik had die enorm goed schoongemaakt. De prijs was ook maar 50€, zeker niet overdreven voor een nog volledig werkende oven. Denk je dat ik die verkocht kreeg? Uiteindelijk de prijs laten zakken tot amper 1 euro. Maar zelfs dat was blijkbaar te veel. De enige ovens die je verkocht krijgt zijn ovens die je kan inpluggen in een stopcontact (tenzij je zelf een installateur bent en de oven bij de mensen zelf komt plaatsen, dan kan het nog wel). Ook mag de oven nog NOOIT gebruikt zijn. Want ja een gebruikte oven is echt NOT DONE, dat is VIES. Ook al is het maar 1x, dat is 1x te veel gebruikt dan!

Ook splinternieuwe schoenen. Nooit gedragen (1x gepast en ze pasten niet maar dan vergeten terug te sturen binnen de 14 dagen). Zelfs met 75% korting, kreeg ik die SPLINTERNIEUWE schoenen NIET verkocht en ik heb ze dan maar weggesmeten. Echt, mensen willen tegenwoordig alles gratis verkrijgen

-----

Ik wil je nu geen schrik aanjagen. Een splinternieuwe zetel krijg je wel verkocht op 2de hands, maar zoals SIO zegt, aan 95%? Dan moet je al ne serieus goeie verkoper zijn en liegen over de originele prijs. Dan misschien, anders is die 75% realistischer.
    Ja, 95% is wel wat optimistisch Nuja, t is maar wat de gek er voor betaalt uiteindelijk.

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Ik ben nu ook door de hel van 2dehands verkoop aan het gaan voor mijn hele inboedel. Electronica hier op 9lives is nog te doen, maar meubels op 2dehands, zelfs al is het 20% van de nieuwprijs, ze proberen jouw vraagprijs nog te halveren "want dat is nu eenmaal hoe het werkt."

Die toffe mannen dat dat ter plaatse proberen doen, na een prijs af te spreken, die mogen terug naar huis. Meestal nemen ze het dan toch voor de afgesproken prijs mee.
    Ryzen 5 3600 | RTX 2070 super FE | SnipX 32 GB 3000mhz

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten