Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Discussie: Vreemde tekens

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satkan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kan je ons dan eens vertellen welke diagnose? Ik denk dat het gebrek aan extra informatie hier nogal parten speelt. En informatie is nu net iets dat we als mensen heel graag hebben.
    Ik hoop dat TS niet op deze vraag antwoordt. Dat hij nieuwsgierig is naar de oorsprong van de tekentjes dat dat kind tekent, lijkt mij op geen enkele manier een verantwoording om die kleine zijn medische gegevens op een forum te gaan gooien.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Ik hoop dat TS niet op deze vraag antwoordt. Dat hij nieuwsgierig is naar de oorsprong van de tekentjes dat dat kind tekent, lijkt mij op geen enkele manier een verantwoording om die kleine zijn medische gegevens op een forum te gaan gooien.
    De "medische gegevens" van een compleet onbekende. Daar kan echt niemand schade van ondervinden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    De "medische gegevens" van een compleet onbekende. Daar kan echt niemand schade van ondervinden.
    Welke meerwaarde heeft die informatie in deze topic?

OP vraagt of iemand deze tekens herkent.
    Daar moeten de 9lives experts geen medische achtergrond voor hebben, toch?

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Zolang er geen identiteit is gelinkt aan de gegevens, dan boeit dat toch niet?

ManhunteR's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Medische gegevens zijn toch compleet irrelevant,niet? Als ik geen achtergrond had gegeven,en gewoon een fotootje had gepost met : 'herkent iemand deze tekens' , dan zou de uitkomst toch hetzelfde moeten zijn?

Ik had enkel gehoopt minder onzin te krijgen als ik wat duiding gaf, blijkbaar was dat een fout. Ik wil bedanken voor enkele nuttige antwoorden en tips, we zijn er nog niet achter maar ik hou alleszins mijn ogen open.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
    "maar oma, gij hebt zo'n kleine oogjes"

"zwijg trut, 'k zit te kakken"

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Wat mij vooral boeit, hoe die kleintjes daarop komen. Dit doe je toch niet zomaar, zouden die kunnen begrijpen wat die tekenen ? Vroeger werden er toch ook tekens gebruikt, moet toch ook ene zijn die da uitgevonden heeft, waarom zou die kleine nu niet iets zelf uitvinden en snappen wat er staat.
    Misschien wil hij communiceren maar begrijpen wij niet wat hij wil zeggen.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ : LG 29" ultrawide:
    Steam Profile

Club Brugge

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    het zou me verbazen moest er ooit een film of spel uitgebracht zijn waarin zoiets simplistisch een geheim alfabet ofzo moet voorstellen.

Star wars, predator, futurama, Gravity falls, Dr Who, Stargate,

Pokemon, Halo, Dead Space, Skyrim;

Moet ik voortdoen? ik kan nog wel even.

Ik denk niet dat OP of de ouders van dat kind er een label wil op plakken, of het verbieden oid. Ze willen gewoon weten "Komt het van ergens, en zo ja van waar?" Om toch een beetje inzicht te krijgen waar het kind zich mee bezig houdt of waar het zich mee kan inleven.

Als ouder wilt ge toch ook graag weten wat een kind doet, wie zijn/haar vriendjes zijn, wat het graag kijkt of beluisterd. Iedere ouder wil kunnen connecteren met zijn kind. Alleen is het blijkbaar verboden als het kind aan waanideeën lijdt

Kan je ons dan eens vertellen welke diagnose? Ik denk dat het gebrek aan extra informatie hier nogal parten speelt. En informatie is nu net iets dat we als mensen heel graag hebben.
    dat zijn uw zaken niet.
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ManhunteR Bekijk bericht
    Medische gegevens zijn toch compleet irrelevant,niet? Als ik geen achtergrond had gegeven,en gewoon een fotootje had gepost met : 'herkent iemand deze tekens' , dan zou de uitkomst toch hetzelfde moeten zijn?

Ik had enkel gehoopt minder onzin te krijgen als ik wat duiding gaf, blijkbaar was dat een fout. Ik wil bedanken voor enkele nuttige antwoorden en tips, we zijn er nog niet achter maar ik hou alleszins mijn ogen open.

Ik neem aan dat het niet mogelijk is dit aan het kind zelf te vragen?
    Zo niet, dan is de kans wel bestaande dat hij zich in een gecontroleerde omgeving bevindt, (bij de ouders of in een opvangcentrum). Weten ze daar niets?

iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    Dat zijn uw zaken niet.
    Alright, mijn excuses.

Anyways, OP, probeer eens reddit gewoon met de foto en de vraag, anyone knows where these are from?
    Is een breder publiek, en er zitten soms echt wel niche zaken tussen die tot een conclusie komen.
    Als je echt wanhopig bent, 4chan, maar die zouden nog slechtere antwoorden geven dan ikzelf.

In een poging toch wat bij te dragen aan deze thread in een positieve manier, wat opzoekwerk gedaan, het enige dat ik tegenkwam dat een beetje in de buurt komt is onderstaande.

"I have done this ever since I can remember, I'm 16 years old now."
    Spoiler:

- The berber language

Bovenste rij, 3e van rechts is 90° gedraaide versie van 1 van jouw symbolen, zonder de lijn in het midden.
    Het teken linksboven lijkt een beetje op die ( - )

Mss het kind eens een alfabet voorleggen, met dan telkens 1 van die tekens onder een letter te plaatsen, maakt niet uit welke, en spreid ze. Kijk dan eens of hij/zij het onder een andere letter onderbrengt? Als hij/zij jou verbeterd, weet je dat dit gewoon een primitieve vorm van alfabet is, en kan je uitdokteren wat het wilt zeggen.
    Laatst gewijzigd door Satkan; 18 mei 2019 om 16:05

ManhunteR's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Alright, mijn excuses.

Anyways, OP, probeer eens reddit gewoon met de foto en de vraag, anyone knows where these are from?
    Is een breder publiek, en er zitten soms echt wel niche zaken tussen die tot een conclusie komen.
    Als je echt wanhopig bent, 4chan, maar die zouden nog slechtere antwoorden geven dan ikzelf.

In een poging toch wat bij te dragen aan deze thread in een positieve manier, wat opzoekwerk gedaan, het enige dat ik tegenkwam dat een beetje in de buurt komt is onderstaande.

"I have done this ever since I can remember, I'm 16 years old now."
    Spoiler:

- The berber language

Bovenste rij, 3e van rechts is 90° gedraaide versie van 1 van jouw symbolen, zonder de lijn in het midden.
    Het teken linksboven lijkt een beetje op die ( - )

Mss het kind eens een alfabet voorleggen, met dan telkens 1 van die tekens onder een letter te plaatsen, maakt niet uit welke, en spreid ze. Kijk dan eens of hij/zij het onder een andere letter onderbrengt? Als hij/zij jou verbeterd, weet je dat dit gewoon een primitieve vorm van alfabet is, en kan je uitdokteren wat het wilt zeggen.
    Dat lijkt inderdaad wel ergens op. Ik ga het eens proberen. Zou wel een heel andere invloed zijn dan ik had gedacht. Ik zocht het echt in de hedendaagse media.

"maar oma, gij hebt zo'n kleine oogjes"

"zwijg trut, 'k zit te kakken"

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een kind van 9 jaar in mijn directe omgeving kampt met hallucinaties en waanbeelden. Hij is ook geruime tijd in therapie. Nu vallen de meeste beschrijvingen wel te linken aan zaken die hij kent,zoals films, tv e.d.

De laatste tijd komt hij veel aandraven met vreemde tekens,die hij ook natekent. Het zijn altijd dezelfde tekens.
    Ik heb de foto hierbij gevoegd.

Is er iemand die deze tekens herkent, van welke bron deze komen , uit welke film, misschien een game of iets dergelijks?

We proberen te begrijpen waaruit hij zijn 'inspiratie' voor zijn beelden haalt

Ziet er Noors uit.
    Mogelijk geïnspireerd uit Noorse mythologie of Viking verhalen.
    Denk dat dit dan enkel geïnspireerd is op en niet letterlijk overgenomen is uit een of andere serie.

Kan ook gewoon creativiteit zijn met enkele simpele bouwblokken. Slechts drie zelfs: halve cirkel, een streep en een punt.
    Dit is de meest waarschijnlijke optie want van die halve cirkels is raar voor oude schriften (was gemakkelijker om rechte lijnen te tekenen of kerven).
    En voor moderne zaken is dit veel te simpel.
    Ook voor zegels of talismannen is dit veel te simpel.
    Laatst gewijzigd door Nesjamag; 18 mei 2019 om 16:54
    Unlimited Potential!

iTrader
    20 (100%)
    Zou wel een heel andere invloed zijn dan ik had gedacht. Ik zocht het echt in de hedendaagse media.
    Kan hé, zoals Preske al aanhaalde zijn veel van die symbolen (futurama is een goeie catch) veelgebruikt, net omdat het veel voor komt, en makkelijk te maken is. Maar lijkt mij het proberen eens waard.

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Dat lijkt inderdaad wel ergens op. Ik ga het eens proberen. Zou wel een heel andere invloed zijn dan ik had gedacht. Ik zocht het echt in de hedendaagse media.

zijn het de enigste 4 tekens die het kind maakt?
    want ik heb één teken (het eerste) terug gevonden, maar de anderen lijken er totaal niet op.
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

iTrader
    20 (100%)
    Kdacht eerst oh dayum, maar het is niet hetzelfde teken, wel heel close! Anders gok ik het woord quiz!

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Kan ook gewoon creativiteit zijn met enkele simpele bouwblokken. Slechts drie zelfs: halve cirkel, een streep en een punt.
    Dat probeer ik hen al heel de tijd duidelijk te maken, maar blijkbaar is het ondertussen een soort multiplayer speurtocht geworden met de zotste theorieën over oude geschriften en zelfs een geheime boodschap die het kind ons probeert te vertellen. Ik denk dat sommigen er toch iets te hard in aan het opgaan zijn tbh.
    Neem het aan van iemand die vroeger zelf bestempeld werd als "een kind dat de wereld een beetje anders ziet", dit zijn gewoon zelfverzonnen tekens die waarschijnlijk nergens op gebaseerd zijn en geen enkele betekenis hebben behalve wat hij er zelf aan geeft. Als je lang genoeg blijft zoeken zal je altijd wel ergens een overeenkomst vinden maar ik denk dat het toch vooral jullie eigen fantasie is die volledig op hol begint te slagen nu.
    Op zich geen probleem natuurlijk dat jullie je daar mee bezig willen houden, maar ik zou toch oppassen hoe je dit aanbrengt want kinderen zijn daar vrij gevoelig voor en als je niet oplet nemen ze die zotte ideeën gewoon over.

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten