Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Discussie: Homecinema

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dan heb j nog nooit deftig geluid gehoord of scheelt er iets aan je oren. ik heb geupgrade van zo een 400 euro samsung setje dat bij de tv zat naar een monitor audio set van 3000 euro en het verschil is dag en nacht. bijna even groot als het verschil tussen tv speakers en die samsung set.

volgens jij bent jij het type persoon die zegt dat een dacia hetzelfde is als een bmw, audi, volvo, mercedez...

het zijn allebei vierkanten met 4 wielen onder en een stuur en daar stopt de vergelijking.
    Welke onnozelaar geeft er nu 400euro uit aan een surround systeem. Voor 200euro heb je al een soundbar met virtuele Dolby Atmos
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    lol Atmos en soundbar aka willen maar niet kunnen, nuja die plastiek setjes zijn ook niet bijzonder.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Uiteindelijk ging het tussen de NAD T758v3 of de SR7013. beide uitvoerig gaan beluisteren en waren er hier beide over eens dat de Nad ondanks zijn dirac live niet de betere was tov de 7013, kon de Nad trouwens 99euro goedkoper krijgen, uiteindelijk als alles klaar is wordt alles handmatig afgesteld door iemand met oa een db meter met die avr room correctie ben ik uiteindelijk toch niks.
    758 en 777 is wel nog een fameus verschil (ook in prijs natuurlijk). Die NAD hebben ook BluOS, wat qua streaming kop en schouders boven de rest uitsteekt.
    Marantz heeft natuurlijk wel een heel typerende warme sound, ik vin dat zelf een beetje té gekleurd maar ieder zen meug
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik dacht gelezen te hebben dat er amper verschillen waren...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Ik heb vorig jaar mijn Denon met Audyssey XT32 en SubEQ vervangen door de NAD met Dirac Live (en een MiniDSP 2x4HD om mijn delays van de subs goed te zetten) en ik ben er zeer tevreden over.
    Het inregelen is wel wat trial and error om de juiste klankkleur te bekomen, maar eens het goed staat, is het wel genieten.
    Imaging is nu beter en alles is beter afgelijnd in stereo.

En in surround verdwijnen gewoon alle speakers helemaal. Op de Denon vond ik m'n rears altijd wel lichtjes lokaliseerbaar doordat ze iets te dicht staan, maar Dirac doet daar iets speciaal mee waardoor het lijkt alsof mijn achterwand 5m naar achter geschoven is :-)

Op mijn speakers in de woonkamer heb ik ook eens Dirac live getest met de PC trial versie en dat was daar een serieuze vooruitgang, dus ik denk wel dat je er tevreden van zult zijn.
    Het enige wat ik wel gemerkt heb, is dat hoe beter de speakers zijn, hoe minder verschil is tussen Dirac on/off. Ofwel komt het doordat er redelijk wat room treatment gebeurd is in de HT.
    Ik ben benieuwd.

Goh ja en over je laatste alinea. Kheb eigenlijk echt topspeakers (naar mijn eigen referentiekader en budget uiteraard.. cantara audio Dome vloerstaanders) en ik heb absorptiepanelen geplaatst waar acceptabel (woonkamer + m'n vrouw moet uiteraard akkoord zijn, is geen dedicated ruimte) en toch heb ik het gevoel dat er vooral in het mid/hoog serieuze pieken zijn in de response, hoop die er vooral uit te krijgen met dirac.

Dan nog volgend jaar een Rythmik Audio F18 en het is compleet
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd.

Goh ja en over je laatste alinea. Kheb eigenlijk echt topspeakers (naar mijn eigen referentiekader en budget uiteraard.. cantara audio Dome vloerstaanders) en ik heb absorptiepanelen geplaatst waar acceptabel (woonkamer + m'n vrouw moet uiteraard akkoord zijn, is geen dedicated ruimte) en toch heb ik het gevoel dat er vooral in het mid/hoog serieuze pieken zijn in de response, hoop die er vooral uit te krijgen met dirac.

Dan nog volgend jaar een Rythmik Audio F18 en het is compleet
    Ik heb die speakers nog niet gehoord, maar dat ziet er niet mis uit :-) Zal wel een trapje beter zijn als mijn KEF R700's.
    Ik had het eerder of het stereobeeld/imaging beter maken. Dat komt uit de impuls correctie. Als het hoog te scherp is, dan kan je dat bijsturen met een custom curve.

Verschiet gewoon niet als je de stock curve inlaadt, want die klink gewoon heel plat.
    Ik heb eerst mijn speakers gemeten in REW en daarna een Dirac filter gemaakt zodat mijn orignele fequency response behouden werd, maar er wel impulse correctie gedaan werd. En dan ben ik begonnen met te corrigeren in de gebieden waar ik verandering wou horen.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb die speakers nog niet gehoord, maar dat ziet er niet mis uit :-) Zal wel een trapje beter zijn als mijn KEF R700's.
    Ik had het eerder of het stereobeeld/imaging beter maken. Dat komt uit de impuls correctie. Als het hoog te scherp is, dan kan je dat bijsturen met een custom curve.

Verschiet gewoon niet als je de stock curve inlaadt, want die klink gewoon heel plat.
    Ik heb eerst mijn speakers gemeten in REW en daarna een Dirac filter gemaakt zodat mijn orignele fequency response behouden werd, maar er wel impulse correctie gedaan werd. En dan ben ik begonnen met te corrigeren in de gebieden waar ik verandering wou horen.
    Ja zo dacht ik het ook aan te pakken. Heb al enorm veel gelezen op avsforum etc. Maar het zal toch een serieuze trial and error gaan worden. Maar wat was het voordeel van REW te gebruiken, je meet daar toch maar hetzelfde als wat dirac meet tijdens de testtonen? Heb je dan je de curve van dirac aangepast zodat hij eigenlijk niets filtert in je FR?

Edit: die KEF's nog niet gehoord, maar al veel goeds over gelezen mijn cantara's zijn niet zo bekend, maar kunnen zich meten met sommige high-end speakers naar mijn mening. Heb zo eens ze rechtstreeks langs een set B&W 804 D3's gehoord en ik zou meteen m'n cantara's verkiezen
    Laatst gewijzigd door Musk; 18 april 2019 om 23:13
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ja zo dacht ik het ook aan te pakken. Heb al enorm veel gelezen op avsforum etc. Maar het zal toch een serieuze trial and error gaan worden. Maar wat was het voordeel van REW te gebruiken, je meet daar toch maar hetzelfde als wat dirac meet tijdens de testtonen? Heb je dan je de curve van dirac aangepast zodat hij eigenlijk niets filtert in je FR?

Edit: die KEF's nog niet gehoord, maar al veel goeds over gelezen mijn cantara's zijn niet zo bekend, maar kunnen zich meten met sommige high-end speakers naar mijn mening. Heb zo eens ze rechtstreeks langs een set B&W 804 D3's gehoord en ik zou meteen m'n cantara's verkiezen
    Met REW meet ik voor en na de meting. Het resultaat dat Dirac Live laat zien na correctie, is louter een berekening en in de realiteit is het niet zo strak als dat het er uit ziet in Dirac Live.
    Daarom dat ik nog een de controle doe met REW. REW is gratis en het enige dat je nodig hebt, is de UMIK1 die je al besteld hebt :-)

En inderdaad, mijn startpunt is een curve waar hij de FR zo weinig mogelijk filtert. Omdat ik het dan makkelijker om vanaf dat punt de curve te gaan tweaken en luister tests te doen. Als de curve te ver van jouw originele speaker sound zit, dan is de kans heel groot dat je het niet aangenaam zal vinden.
    Het zal wat trial and error zijn, maar als je er wat tijd in steekt, kom je zeker tot een goed resultaat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welke onnozelaar geeft er nu 400euro uit aan een surround systeem. Voor 200euro heb je al een soundbar met virtuele Dolby Atmos
    Mijn soundbar heeft denk ik maar 150 euro gekost. Klinkt perfect! En draadloos :yes:

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Mijn soundbar heeft denk ik maar 150 euro gekost. Klinkt perfect! En draadloos :yes:
    je bedoelt, net goed genoeg zodat stemmen verstaanbaar zijn. niet perfect.

zelf een soundbar van 3000 euro geeft geen super geluid. logisch ook, want je zit met dezelfde problemen als met tv speakers. niet genoeg ruimte voor deftige klank. ik heb een week die sony atmos bar van 1200 euro getest. op dat moment de beste soundbar. mijn 5.1 setje van 400 euro speelde dat naar huis.

goed genoeg om een slaapkamer van 10-15m² mee te vullen ( en dan moet je al geluk hebben dat de reflecties juist zitten om die fake surround goed te doen weerkaatsen) maar een soundbar in een woonkamer is amper beter dan de ingebouwde speakers van oude CRT tvs....

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    je bedoelt, net goed genoeg zodat stemmen verstaanbaar zijn. niet perfect.

zelf een soundbar van 3000 euro geeft geen super geluid. logisch ook, want je zit met dezelfde problemen als met tv speakers. niet genoeg ruimte voor deftige klank. ik heb een week die sony atmos bar van 1200 euro getest. op dat moment de beste soundbar. mijn 5.1 setje van 400 euro speelde dat naar huis.

goed genoeg om een slaapkamer van 10-15m² mee te vullen ( en dan moet je al geluk hebben dat de reflecties juist zitten om die fake surround goed te doen weerkaatsen) maar een soundbar in een woonkamer is amper beter dan de ingebouwde speakers van oude CRT tvs....
    Nu overdrijf je gewoon heel erg.
    Het klopt totaal niet wat je zegt.

Om te beginnen heb je met een soundbar al een aparte Subwoofer. Daarnaast heeft een soundbar een center en L en R. Allemaal zaken die ingebouwde speakers niet hebben.

Daarbij fake surround. Niks van aan, die soundbars kan je ook gewoon 3.1 instellen. Dat Dynamic surround moet je vrijwel altijd aanzetten.

Het is totaal niet nodig om zo uit de hoogte te doen. Dat een opstelling van 3000€ beter is dan een soundbar dat lijkt mij wiedes, maar onzin erover uitkramen is ook niet nodig.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zelf een 2.0 systeem klint beter dan een soundar die surround ervan trek totaal op niks.
    Heb men Yamaha soundbar aan men schoonbroer gegeven wat een drama geluid was dat pff, bose soundbar ook eens een uur thuis als demo gehad nog erger qua mid gaat dat totaal in de mist.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik stem mee tegen walgelijke geluidslatten!
    Onze 65" Philips OLED zijn ingebouwd systeem klinkt verdomme beter dan zo een Sonos gedrocht van 700 EUR.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Nu overdrijf je gewoon heel erg.
    Het klopt totaal niet wat je zegt.

Om te beginnen heb je met een soundbar al een aparte Subwoofer. Daarnaast heeft een soundbar een center en L en R. Allemaal zaken die ingebouwde speakers niet hebben.

Daarbij fake surround. Niks van aan, die soundbars kan je ook gewoon 3.1 instellen. Dat Dynamic surround moet je vrijwel altijd aanzetten.

Het is totaal niet nodig om zo uit de hoogte te doen. Dat een opstelling van 3000€ beter is dan een soundbar dat lijkt mij wiedes, maar onzin erover uitkramen is ook niet nodig.
    Om stereo te kunnen ervaren, moet uw linker en rechter speakers op ongeveer 30* staan van uw zit plaats.
    Met zo een soundbar merk je bijna geen verschil tussen het linker en rechter channel. Maar voor de meeste is zoiets genoeg en veel beter als de tv speakers.

Trouwens, die subs van die soundbars doen 50-250hz, dat kunde dan ni echt ne sub noemen ;-)

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Trouwens, die subs van die soundbars doen 50-250hz, dat kunde dan ni echt ne sub noemen ;-)
    Midbass-module

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten