Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Discussie: Homecinema

Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Informeer eens bij deze mens
    Enovo HiFi Shop – we build your dreams

Is ne gepassioneerde mens. Zal u zeker vrijblijvend advies geven.
    Datic - Ontmoet nieuwe mensen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Another J Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoe groter de luidspreker hoe beter...
    Verder zijn de luidsprekers eigenlijk niet het belangrijkste, de source en de versterking zijn belangrijker.
    O jee. Het aller aller aller belangrijkste in een setup zijn uw speakers hoor. Als je een budget van 3000 EUR hebt te besteden zou ik altijd minstens 2/3 aan de speakers spenderen.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    O jee. Het aller aller aller belangrijkste in een setup zijn uw speakers hoor. Als je een budget van 3000 EUR hebt te besteden zou ik altijd minstens 2/3 aan de speakers spenderen.
    Goh, hangt er een beetje vanaf. Ik hoor geen verschil tussen versterkers (vanaf bepaald niveau), dus qua geluidskwaliteit maakt dat niet uit. Het probleem is dat je met een bepaald budget dan ofwel 5 héél goeie speakers en 5.1 setup kan maken. Ofwel een duurdere versterker, deftige speakers en een 7.1.4 Atmos setup kunt maken. En dan weet ik niet zeker welke van de 2 ik zou kiezen.

Another J's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is uw keuze.
    Shit in = shit out.
    Luidsprekers gaan wat ze binnenkrijgen nooit beter doen klinken.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Another J Bekijk bericht
    Dat is uw keuze.
    Shit in = shit out.
    Luidsprekers gaan wat ze binnenkrijgen nooit beter doen klinken.
    Over uw bron ben ik zeker akkoord. Maar een 320kbps mp3tje kan al best leuk klinken hoor. En vanaf dan kunnen uw speakers zeker en vast een gigantisch verschil maken. Een versterker is zo basic, het ding gaat zeker en vast een bepaalde klankkleur meegeven, maar dat verbleekt toch bij de 'kleur' die je speakers gaan meegeven, hetzelfde verhaal voor een DAC.

En begrijp me niet verkeerd, al die componenten zijn belangrijk, maar speakers zijn nu eenmaal het belangrijkste. Van een goede bron gaan we allemaal uit.

Nu goed, hier gaat het over home cinema, ik heb het meer over hifi 2.0 of 2.1 setups
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zolang je geen versterker van 2-300 EUR koopt is de kwaliteit gewoon goed hoor. Qua klank kan je een SR5013 amper onderscheiden van een SR7013. De grote verschillen zitten daar in vermogen per kanaal en aansluitmogelijkheden. Als je dan echt voor geluidskwaliteit gaat, koop dan iets met Dirac Live in, zoals een NAD T777 V3 of een Arcam AVR550/850

Uiteraard is een goede versterker belangrijk, maar wat ben je met een receiver van 3000 EUR als je dan maar speakers van 2-300 kan zetten. Een dure hi-end receiver, dat is goed als je een totaalbudget van 10k hebt. Meer dan 30% van de center aan de versterker geven is echt té.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Zolang je geen versterker van 2-300 EUR koopt is de kwaliteit gewoon goed hoor. Qua klank kan je een SR5013 amper onderscheiden van een SR7013. De grote verschillen zitten daar in vermogen per kanaal en aansluitmogelijkheden. Als je dan echt voor geluidskwaliteit gaat, koop dan iets met Dirac Live in, zoals een NAD T777 V3 of een Arcam AVR550/850

Uiteraard is een goede versterker belangrijk, maar wat ben je met een receiver van 3000 EUR als je dan maar speakers van 2-300 kan zetten. Een dure hi-end receiver, dat is goed als je een totaalbudget van 10k hebt. Meer dan 30% van de center aan de versterker geven is echt té.
    En zelfs dan. Ik denk dat heel weinig mensen het verschil horen tussen pakweg een X2300W (380€) en een X7200W (2000€). De grote reden om een duurdere versterker te kopen, is een hoger aantal kanalen.

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    dit topic

dit kabel dat kabel dit versterker dat versterker

2.000 EUR 5.000 EUR

TS wilt volgens mij gewoon weten of hij aan die kabels een samsung surround setje van 250 EUR kan hangen. Wat notabene voor 99% van de mensen hetzelfde klinkt als alles wat hier genoemd wordt in dit topic
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    dit topic

2.000 EUR 5.000 EUR

TS wilt volgens mij gewoon weten of hij aan die kabels een samsung surround setje van 250 EUR kan hangen. Wat notabene voor 99% van de mensen hetzelfde klinkt als alles wat hier genoemd wordt in dit topic
    En dat wil dan niet zeggen dat we even in discussie mogen gaan? En uw statement over Samsung setje hetzelfde klinken slaat nergens op. Je bedoelt dat mensen die er weinig interesse in hebben tevreden zijn met zo een setje, wil allesbehalve zeggen dat dat voor hen hetzelfde gaat klinken, ze gaan het gewoon nooit proberen

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Ik heb nu een miniDSP DDRC-24 (dirac enabled) besteld met UMIK-1 microfoon. Ik ben echt eens benieuwd of dat m'n in room response zoveel gaat kunnen verbeteren zoals ik overal lees.

Ik koop hem vooral om later een sub deftig te kunnen integreren want mijn stereo amplifier heeft geen sub out / pre outs.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    En zelfs dan. Ik denk dat heel weinig mensen het verschil horen tussen pakweg een X2300W (380€) en een X7200W (2000€). De grote reden om een duurdere versterker te kopen, is een hoger aantal kanalen.
    Het verschil tussen men Denon x1300 en Marantz sr7013 is toch wel groot hoor en ja ook qua geluid.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Het verschil tussen men Denon x1300 en Marantz sr7013 is toch wel groot hoor en ja ook qua geluid.
    Heeft waarschijnlijk meer te maken met de klankkleur van het merk dan met het feit dat het een hogere klasse is

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je dan echt voor geluidskwaliteit gaat, koop dan iets met Dirac Live in, zoals een NAD T777 V3 of een Arcam AVR550/850.
    Uiteindelijk ging het tussen de NAD T758v3 of de SR7013. beide uitvoerig gaan beluisteren en waren er hier beide over eens dat de Nad ondanks zijn dirac live niet de betere was tov de 7013, kon de Nad trouwens 99euro goedkoper krijgen, uiteindelijk als alles klaar is wordt alles handmatig afgesteld door iemand met oa een db meter met die avr room correctie ben ik uiteindelijk toch niks.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Heeft waarschijnlijk meer te maken met de klankkleur van het merk dan met het feit dat het een hogere klasse is

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Een 5013/6013 heeft geen auro 3d en ga voor die setup gaan, qua klank zal het in dd,dts enz miss amper schelen maar toen ik men X1300 kocht ook de X6300 uitvoerig ernaast mogen beluisteren als je dat verschil niet hoort sorry hoor ma dan is er iets mis met je gehoor.
    Laatst gewijzigd door Funky22; 18 april 2019 om 14:26

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    dit topic

2.000 EUR 5.000 EUR

dan heb j nog nooit deftig geluid gehoord of scheelt er iets aan je oren. ik heb geupgrade van zo een 400 euro samsung setje dat bij de tv zat naar een monitor audio set van 3000 euro en het verschil is dag en nacht. bijna even groot als het verschil tussen tv speakers en die samsung set.

volgens jij bent jij het type persoon die zegt dat een dacia hetzelfde is als een bmw, audi, volvo, mercedez...

het zijn allebei vierkanten met 4 wielen onder en een stuur en daar stopt de vergelijking.

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nu een miniDSP DDRC-24 (dirac enabled) besteld met UMIK-1 microfoon. Ik ben echt eens benieuwd of dat m'n in room response zoveel gaat kunnen verbeteren zoals ik overal lees.

Ik koop hem vooral om later een sub deftig te kunnen integreren want mijn stereo amplifier heeft geen sub out / pre outs.
    Ik heb vorig jaar mijn Denon met Audyssey XT32 en SubEQ vervangen door de NAD met Dirac Live (en een MiniDSP 2x4HD om mijn delays van de subs goed te zetten) en ik ben er zeer tevreden over.
    Het inregelen is wel wat trial and error om de juiste klankkleur te bekomen, maar eens het goed staat, is het wel genieten.
    Imaging is nu beter en alles is beter afgelijnd in stereo.

En in surround verdwijnen gewoon alle speakers helemaal. Op de Denon vond ik m'n rears altijd wel lichtjes lokaliseerbaar doordat ze iets te dicht staan, maar Dirac doet daar iets speciaal mee waardoor het lijkt alsof mijn achterwand 5m naar achter geschoven is :-)

Op mijn speakers in de woonkamer heb ik ook eens Dirac live getest met de PC trial versie en dat was daar een serieuze vooruitgang, dus ik denk wel dat je er tevreden van zult zijn.
    Het enige wat ik wel gemerkt heb, is dat hoe beter de speakers zijn, hoe minder verschil is tussen Dirac on/off. Ofwel komt het doordat er redelijk wat room treatment gebeurd is in de HT.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten